La sequera és el principal factor de l’augment de la llum per a este hivern

Ejemplo de shortcode con estilo
  Els preus de l’electricitat continuaran pujant fins a les primeres setmanes del 2018. El mercat es prepara per a un hivern que estarà marcat per les circumstàncies climatològiques, l’elevada demanda i una caiguda de les temperatures. Segons dades publicades en ‘El País’, el consumidor mitjà ha pagat fins al mes d’octubre 74 euros més […]

 

Els preus de l’electricitat continuaran pujant fins a les primeres setmanes del 2018. El mercat es prepara per a un hivern que estarà marcat per les circumstàncies climatològiques, l’elevada demanda i una caiguda de les temperatures. Segons dades publicades en ‘El País’, el consumidor mitjà ha pagat fins al mes d’octubre 74 euros més per la factura que en el mateix període del 2016.

  

  

  

  

S’estima que l’any 2017 finalitzarà amb un sobrecost d’uns 100 euros. El Govern culpabiliza d’este increment a la «sequera». Este factor ha fet decaure la producció hidroelèctrica —una de les energies més assequibles—, obligant, així, a cremar carbó —que és més car—.  Les elèctriques es queixen que el descens de pluja «els ha costat pèrdues milionàries». Els experts afirmen que este increment, a més, ve donat per les «fallades en el mercat» i a l’escassa oferta d’altres energies renovables com la fotovoltaica.

 

L’augment del cost de la llum a l’hivern

 

Com és sabut, cada hivern la factura de la llum va incrementat el seu cost. Este fet afecta la butxaca d’almenys els 11,5 milions de consumidors espanyols que s’acullen a la tarifa regulada. En 2016, el factor que també va contribuir a la forta pujada va ser la possible tensió nuclear a França. En dades arreplegades per ‘El País’, del Ministeri d’Energia, Turisme i Agenda Digital, el rebut elèctric es dispara un 12% i el del gas entre un 3,2% i un 4,5% de gener a octubre. A més de la sequera, el Govern i les elèctriques culpen a els pèssims resultats financers de les companyies.

És realment la sequera  la causa per a este augment desbordat de la factura energètica?

 

Les primeres dades meteorològiques apunten a este fet, ja que, els embassaments es troben al 37,5% de la seua capacitat —el menor nivell des de 1995—, segons el Ministeri d’Agricultura. Amb els pantans buits, «la producció hidroelèctrica s’ha enfonsat»: a l’octubre, va anar de 725 vatsper hora, la menor xifra des que hi ha registres (gener de 1990), segons va alertar Xarxa Elèctrica (REE). Com a conseqüència, l’energia hidràulica solament va representar en este mes el 3,6% del conjunt de la generació d’electricitat. I ha passat de suposar el 15% en els deu primers mesos del 2016 al 7,5% en el que va d’este exercici.

 

El baix nivell de pluges no solament afecta al consumidor sinó també al compte de resultats de les elèctriques — Endesa, Iberdrola i Gas Natural Fenosa—. Segons un analista del sector «les elèctriques comercialitzen més energia de la qual són capaces de generar i, per tant, han de comprar-la per a vendre-li-la als seus clients». A més, «on més marge tenen és precisament en la producció de les energies renovables perquè solament han de donar al botó o obrir la comporta per a començar a guanyar diners». D’esta manera, possiblement els consumidors s’enfronten a «una excusa per a ocultar un sistema ineficient».

Últimes notícies

Activistes mexicanes parlen amb afectades per la dana sobre l’impacte de les tragèdies en les dones

Dues activistes de Mèxic s’han reunit amb persones afectades per la dana de 2024, que va deixar 233 persones mortes a la província de València, per a analitzar l’impacte de les tragèdies en les dones i defensar la importància d’afegir una perspectiva feminista en les catàstrofes.

Troben mort l’home que buscaven en una muntanya de Polop (Alacant)

L’home de 45 anys que buscaven als voltants de la muntanya del Ponoig, a Polop de la Marina (Alacant), ha sigut trobat mort, possiblement a causa d’una caiguda des d’una altura.

València se suma al minut de silenci convocat per la FEMP per l’accident de trens

València se sumarà al minut de silenci convocat per la FEMP a les 20.00 hores d’este dimecres per l’accident de trens ocorregut a Urda (Toledo).

David Sánchez guanya per tercera vegada el Premi Evarist Garcia

El dramaturg oriolà David Sánchez Pacheco ha guanyat per tercera vegada el Premi de Teatro Breu en Valencià Evarist Garcia. La comèdia *'Coses que passen'* s’estrenarà el 2 de desembre al teatre Arniches d’Alacant.

Catarroja vol reconstruir-se amb obres adaptades a les riuades futures

Lorena Silvent defensa que la reconstrucció de Catarroja ha de millorar infraestructures i preparar el municipi davant del canvi climàtic. L’alcaldessa reclama un pla de contractació per a agilitzar les obres prioritàries sense vulnerar la llei.

Mor un camioner en caure el vehicle per un terraplè a l’AP-7 a Xeresa (València)

Un camioner de 44 anys ha mort després que el tràiler que conduïa caiguera per un terraplè de l’AP-7, al terme de Xeresa (València). Els bombers l’han excarcerat i el SAMU n’ha confirmat la mort.

Fátima Báñez viatja en un dels trens accidentats a Toledo

L'exministra es desplaçava a Sevilla per a participar en el Dia de l'Empresa i la família intenta conéixer el seu estat

Presó per un robatori amb violència amb arma blanca en un comerç d’Alzira (València)

La Policia Nacional ha detingut a Alzira un home de 54 anys, per al qual s’ha decretat presó provisional, com a presumpte autor d’un robatori amb violència i intimidació, després d’intentar furtar els diners de la caixa registradora d’un comerç amenaçant un empleat amb un ganivet de grans dimensions.