La sequera és el principal factor de l’augment de la llum per a este hivern

 

Els preus de l’electricitat continuaran pujant fins a les primeres setmanes del 2018. El mercat es prepara per a un hivern que estarà marcat per les circumstàncies climatològiques, l’elevada demanda i una caiguda de les temperatures. Segons dades publicades en ‘El País’, el consumidor mitjà ha pagat fins al mes d’octubre 74 euros més per la factura que en el mateix període del 2016.

  

  

  

  

S’estima que l’any 2017 finalitzarà amb un sobrecost d’uns 100 euros. El Govern culpabiliza d’este increment a la «sequera». Este factor ha fet decaure la producció hidroelèctrica —una de les energies més assequibles—, obligant, així, a cremar carbó —que és més car—.  Les elèctriques es queixen que el descens de pluja «els ha costat pèrdues milionàries». Els experts afirmen que este increment, a més, ve donat per les «fallades en el mercat» i a l’escassa oferta d’altres energies renovables com la fotovoltaica.

 

L’augment del cost de la llum a l’hivern

 

Com és sabut, cada hivern la factura de la llum va incrementat el seu cost. Este fet afecta la butxaca d’almenys els 11,5 milions de consumidors espanyols que s’acullen a la tarifa regulada. En 2016, el factor que també va contribuir a la forta pujada va ser la possible tensió nuclear a França. En dades arreplegades per ‘El País’, del Ministeri d’Energia, Turisme i Agenda Digital, el rebut elèctric es dispara un 12% i el del gas entre un 3,2% i un 4,5% de gener a octubre. A més de la sequera, el Govern i les elèctriques culpen a els pèssims resultats financers de les companyies.

És realment la sequera  la causa per a este augment desbordat de la factura energètica?

 

Les primeres dades meteorològiques apunten a este fet, ja que, els embassaments es troben al 37,5% de la seua capacitat —el menor nivell des de 1995—, segons el Ministeri d’Agricultura. Amb els pantans buits, «la producció hidroelèctrica s’ha enfonsat»: a l’octubre, va anar de 725 vatsper hora, la menor xifra des que hi ha registres (gener de 1990), segons va alertar Xarxa Elèctrica (REE). Com a conseqüència, l’energia hidràulica solament va representar en este mes el 3,6% del conjunt de la generació d’electricitat. I ha passat de suposar el 15% en els deu primers mesos del 2016 al 7,5% en el que va d’este exercici.

 

El baix nivell de pluges no solament afecta al consumidor sinó també al compte de resultats de les elèctriques — Endesa, Iberdrola i Gas Natural Fenosa—. Segons un analista del sector «les elèctriques comercialitzen més energia de la qual són capaces de generar i, per tant, han de comprar-la per a vendre-li-la als seus clients». A més, «on més marge tenen és precisament en la producció de les energies renovables perquè solament han de donar al botó o obrir la comporta per a començar a guanyar diners». D’esta manera, possiblement els consumidors s’enfronten a «una excusa per a ocultar un sistema ineficient».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket es juga la passada davant el Ensino amb avantatge de pista i molts dubtes

El València Basket inicia la seua eliminatòria de quarts de final davant el Durán Maquinaria Ensino amb factor pista a favor, però preocupat per la seua mala ratxa i els precedents equilibrats de la temporada.

Vega Gimeno i Sandra Ygueravide s’acomiaden del bàsquet 3×3 després d’una carrera plena d’èxits

Vega Gimeno i Sandra Ygueravide anuncien la seua retirada del bàsquet 3x3 en un acte en el Museu de la FEB, després de liderar una generació que va acumular medalles europees i una plata olímpica.

València i Múrcia s’alineen en defensa del transvasament Tajo-Segura per considerar que a Espanya sobra aigua

Els governs de la Comunitat Valenciana i la Regió de Múrcia reivindiquen la continuïtat del transvasament Tajo-Segura al·legant que a Espanya es genera més aigua de la que es consumix i que és possible compatibilitzar el subministrament amb la protecció ambiental.

L’UCO situa a Ábalos com a peça clau en la trama de màscares però apunta a Aldama com a verdader cap

Agents de l'UCO descriuen en el Suprem a José Luis Ábalos com a peça fonamental de la suposada organització criminal de les màscares, però assenyalen que el comisionista Víctor de Aldama era qui imposava les decisions perquè era qui pagava.

El València Basket s’agarra al seu fortí davant el Panathinaikos en l’Eurolliga

El València Basket inicia els quarts de final de l'Eurolliga davant el Panathinaikos amb un balanç molt favorable a casa: cinc victòries en set visites del conjunt grec.

Hugo González assaborix el seu debut en LaLiga amb el Celta malgrat la derrota a Vila-real

Hugo González celebra la seua estrena en LaLiga amb el Celta i admet sensacions agredolces després de la derrota davant el Vila-real, encara que confia a reaccionar en la lluita per Europa.

Elx firma tres victòries seguides en Primera per primera vegada des de 2013

L'Elx encadena tres triomfs consecutius en Primera per primera vegada des de 2013 i s'allunya del descens, impulsat per una plantilla en la qual ja han marcat 18 jugadors en Lliga.

El Vila-real suma cinc victòries seguides en La Ceràmica quasi una dècada després

El Vila-real va derrotar 2-1 al Cèltic i va firmar la seua quinta victòria consecutiva en La Ceràmica, una ratxa com a local que no aconseguia des de la temporada 2016-2017.