El rebuig al passaport COVID al País Basc complica l’anunci de Puig de tenir-lo actiu ‘abans del pont’

L’última negativa judicial que afecta el passaport COVID que va sol·licitar el govern basc fa que cresquen els interrogants sobre l’anunci de la implantació d’este sistema que va fer Puig.

El president de la Comunitat Valenciana, després de remenar durant molt de temps esta possibilitat com a sistema de control i anar deixant caure possibilitats vetllades que pogués ser necessari per a accedir a locals tancats, anunciava esta setmana que estaria implantat “abans del pont de la Constitució”.

Tot i això, les recents negatives dels tribunals a acceptar esta mesura en diferents comunitats que ho han sol·licitat, genera encara més dubtes de com i en quins termes pot plantejar ara esta necessitat el govern valencià perquè siga acceptada pels tribunals.

De moment, la negativa que ha rebut el Govern basc argumenta que utilitza una argumentació massa genèrica. Tot i que cal no oblidar, que este rebuig del Tribunal Superior de Justícia del País Basc, al pla d’Iñigo Urkullu per controlar l’accés a l’hostaleria i l’oci nocturn amb el passaport COVID ha estat contundent però no unànime.

Els jutges del contenciós expliquen que “la fi no justifica els mitjans quan es viu en un Estat de dret” i subratllen que exigir este certificat de vacunació pot afectar un ram important de drets fonamentals dels ciutadans: igualtat, intimitat, reunió i llibertat ambulatòria.

 

Comunitats pendents

 

Este rebuig del TSJ del País Basc al passaport COVID sembra per tant l’interrogant, a més de a la Comunitat Valenciana, a Navarra i la Rioja que ja van anunciar que ho sol·licitarien. D’altra banda, Andalusia i Castella i Lleó, ho està remenant. Mentre que Aragó ja està esperant el dictamen dels seus tribunals.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Policia ha assajat la seua resposta davant un atac terrorista en l’estadi del Llevant

La Policia Nacional ha realitzat un simulacre amb víctimes i ostatges en el Ciutat de València per a avaluar temps de reacció i coordinació en un supòsit partit. El dispositiu ha implicat a GEO, ENITE, UIP, TEDAX-NRBQ, Guies Canins i Policia Científica, sota la coordinació de la Sala CIMACC 091.

La CHJ no detecta parametros alarmants en la qualitat de l’aigua després de la dana

La CHJ tanca un any de mostrejos després de la dana d'octubre de 2024 sense resultats alarmants i amb l'Albufera de nou en el seu estat previ, fins i tot molt vulnerable. El analisis detallat de dades seguix per a confirmar tendències en aigües, acuiferos i sediments.

Mercadona va elevar el seu benefici un 24,9% en 2025, fins a 1.729 milions

La cadena ha guanyat 1.729 milions en 2025, un 24,9% més, amb vendes de 41.900 milions i quota del 28,5% a Espanya. Preveu impulsar el model tendisca 9.

Els hotels de València aconseguixen un 67% d’ocupació per a la setmana fallera

València arranca la setmana fallera amb un 67% d'ocupació hotelera entre el 13 i el 19 de març. El 18-19 marca el pic i es preveu impuls d'última hora.

Mercadona va elevar el seu benefici un 24,9% en 2025, fins a 1.729 milions

La cadena ha guanyat 1.729 milions d'euros en 2025, un 24,9% més que un any abans, amb vendes a l'alça, creixement a Portugal i major impuls del canal en línia.

El Síndic urgix a la EVHA a suprimir la cita prèvia obligatòria i reforçar l’atenció presencial

El Síndic de Greuges ha sol·licitat a la EVHA suprimir la cita prèvia obligatòria després de constatar retards de fins a un mes i barreres per a col·lectius vulnerables. La institució proposa reforçar recursos i garantir atenció presencial sense filtres que limiten drets com sol·licitar vivenda social.

Baldoví considera una ‘absoluta incongruència’ que Mazón seguisca en Les Corts

El portaveu de Compromís ha sostingut que, més enllà de la via penal per la gestió de la DANA, és 'una absoluta incongruència' que Carlos Mazón mantinga l'escó. Defén l'acte que aprecia 'indicis provats de deixadesa' i exigix responsabilitats polítiques.

La pluja obliga l’Elx a entrenar en el Martínez Valero

L'equip va traslladar la sessió prevista en el Díez Iborra a l'estadi per les fortes pluges. La decisió va prioritzar la 'comoditat' i l'ús de més recursos.