El rebuig al passaport COVID al País Basc complica l’anunci de Puig de tenir-lo actiu ‘abans del pont’

L’última negativa judicial que afecta el passaport COVID que va sol·licitar el govern basc fa que cresquen els interrogants sobre l’anunci de la implantació d’este sistema que va fer Puig.

El president de la Comunitat Valenciana, després de remenar durant molt de temps esta possibilitat com a sistema de control i anar deixant caure possibilitats vetllades que pogués ser necessari per a accedir a locals tancats, anunciava esta setmana que estaria implantat “abans del pont de la Constitució”.

Tot i això, les recents negatives dels tribunals a acceptar esta mesura en diferents comunitats que ho han sol·licitat, genera encara més dubtes de com i en quins termes pot plantejar ara esta necessitat el govern valencià perquè siga acceptada pels tribunals.

De moment, la negativa que ha rebut el Govern basc argumenta que utilitza una argumentació massa genèrica. Tot i que cal no oblidar, que este rebuig del Tribunal Superior de Justícia del País Basc, al pla d’Iñigo Urkullu per controlar l’accés a l’hostaleria i l’oci nocturn amb el passaport COVID ha estat contundent però no unànime.

Els jutges del contenciós expliquen que “la fi no justifica els mitjans quan es viu en un Estat de dret” i subratllen que exigir este certificat de vacunació pot afectar un ram important de drets fonamentals dels ciutadans: igualtat, intimitat, reunió i llibertat ambulatòria.

 

Comunitats pendents

 

Este rebuig del TSJ del País Basc al passaport COVID sembra per tant l’interrogant, a més de a la Comunitat Valenciana, a Navarra i la Rioja que ja van anunciar que ho sol·licitarien. D’altra banda, Andalusia i Castella i Lleó, ho està remenant. Mentre que Aragó ja està esperant el dictamen dels seus tribunals.

Anuncios

Últimes notícies

El trencament d’una catenària per un camion deixa sense servici partix del tranvia a València

El trencament d'una catenària en enganxar-se un camion amb la grua desplegada ha interromput un tram de la línia 4 del tranvia de València i ha deixat sense servici tota la línia 6.

El trencament d’una catenària per un camió deixa sense servici partix del tramvia de València

El trencament d'una catenària per un camió ha obligat a tallar un tram de la línia 4 del tramvia de València i a suspendre per complet el servici de la línia 6 mentres es reparen els danys.

La Ciutat de les Arts exigix a l’Ajuntament de València aclarir el cessament de festivals per soroll

La Ciutat de les Arts i les Ciències demana a l'Ajuntament de València que precise l'abast de l'orde que obliga a cessar activitats que incomplisquen la normativa de contaminació acústica.

Nacho Vidal és condemnat a 3 anys per tràfic de drogues però evita la presó

Nacho Vidal ha sigut condemnat a tres anys de prision i a una multa de 5.800 euros per trafique de drogues, però no ingressara en la carcel en suspendre's la pena. L'actor té, ademas, un altre juí pendent per un presumpte homicidi imprudent relacionat amb un ritual amb verí de gripau buf.

Pérez Llorca reivindica l’FP com a palanca clau de competitivitat en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca destaca la Formació Professional com a motor de competitivitat i ocupació en la Comunitat Valenciana i celebra el resultat històric en SpainSkills 2026.

Metrovalencia ampliarà el servici nocturn de Dijous Sant a Diumenge de Resurrecció

Metrovalencia reforça el seu servici nocturn entre el 2 i el 5 d'abril amb trens i tramvies addicionals i freqüències específiques per línies, i manté el servici ordinari per Pasqua.

El Govern porta a la Fiscalia la negativa de la Confraria de Sagunt a admetre dones

El Govern ha remés a la Fiscalia General de l'Estat un informe sobre la negativa reiterada de la Confraria de Sagunt a admetre dones, amb l'objectiu que s'investigue si existix discriminació per raó de sexe.

Liberum es retira de la causa judicial per la gestió de la DANA a València

L'associació Liberum, que actuava com a acusació popular en la causa penal per la gestió de la DANA, renúncia a seguir en el procediment i recuperarà la fiança de 6.000 euros.