El rebuig al passaport COVID al País Basc complica l’anunci de Puig de tenir-lo actiu ‘abans del pont’

L’última negativa judicial que afecta el passaport COVID que va sol·licitar el govern basc fa que cresquen els interrogants sobre l’anunci de la implantació d’este sistema que va fer Puig.

El president de la Comunitat Valenciana, després de remenar durant molt de temps esta possibilitat com a sistema de control i anar deixant caure possibilitats vetllades que pogués ser necessari per a accedir a locals tancats, anunciava esta setmana que estaria implantat “abans del pont de la Constitució”.

Tot i això, les recents negatives dels tribunals a acceptar esta mesura en diferents comunitats que ho han sol·licitat, genera encara més dubtes de com i en quins termes pot plantejar ara esta necessitat el govern valencià perquè siga acceptada pels tribunals.

De moment, la negativa que ha rebut el Govern basc argumenta que utilitza una argumentació massa genèrica. Tot i que cal no oblidar, que este rebuig del Tribunal Superior de Justícia del País Basc, al pla d’Iñigo Urkullu per controlar l’accés a l’hostaleria i l’oci nocturn amb el passaport COVID ha estat contundent però no unànime.

Els jutges del contenciós expliquen que “la fi no justifica els mitjans quan es viu en un Estat de dret” i subratllen que exigir este certificat de vacunació pot afectar un ram important de drets fonamentals dels ciutadans: igualtat, intimitat, reunió i llibertat ambulatòria.

 

Comunitats pendents

 

Este rebuig del TSJ del País Basc al passaport COVID sembra per tant l’interrogant, a més de a la Comunitat Valenciana, a Navarra i la Rioja que ja van anunciar que ho sol·licitarien. D’altra banda, Andalusia i Castella i Lleó, ho està remenant. Mentre que Aragó ja està esperant el dictamen dels seus tribunals.

Últimes notícies

Educació proposa una pujada salarial progressiva de fins a 200 euros al mes per a frenar la vaga docent

Educació planteja als sindicats una pujada salarial progressiva de fins a 200 euros mensuals fins a 2028 i noves taules de treball per a intentar desconvocar la vaga indefinida del professorat.

El València Basket celebra la Lliga Femenina i posposa més comiats després de les eixides de Fiebich i Fam

El València Basket festeja el seu quart títol de la Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena amb homenatges a Leo Fiebich i Awa Fam, mentres evita anunciar més acomiadades malgrat els contractes que finalitzen el 30 de juny.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a celebrar la primera Lliga Femenina Endesa a casa

El València Basket festeja amb prop d'un miler d'aficionats en el Roig Arena la seua primera Lliga Femenina Endesa aconseguida en el pavelló, en un acte marcat pels comiats i els agraïments.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a festejar la primera Lliga Femenina Endesa

El València Basket femení va compartir amb prop d'un miler d'aficionats la celebració de la seua primera Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena, en un acte marcat pels comiats i la música.

Camps celebra els congressos territorials del PP malgrat el retard en la Comunitat Valenciana

Francisco Camps valora la convocatòria dels congressos territorials del PP encara que el de la Comunitat Valenciana es retarde fins a tardor, i reclama igualtat de condicions internes per a la seua candidatura al PPCV.

Burgos reivindica tots els títols del València Basket femení i evita jerarquies

Rubén Burgos es resistix a considerar més important l'últim títol de la Lliga Femenina Endesa i demana no normalitzar els èxits continuats del València Basket femení.

Detingut a Alacant el líder d’un clan vinculat a la Camorra i buscat per Europol

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a Pietro Izzo, presumpte lider del clan Licciardi vinculat a la Camorra napolitana, reclamat per Itàlia per xantatge i extorsion.