10.5 C
València
Dissabte, 27 desembre, 2025

El rebuig al passaport COVID al País Basc complica l’anunci de Puig de tenir-lo actiu ‘abans del pont’

L’última negativa judicial que afecta el passaport COVID que va sol·licitar el govern basc fa que cresquen els interrogants sobre l’anunci de la implantació d’este sistema que va fer Puig.

El president de la Comunitat Valenciana, després de remenar durant molt de temps esta possibilitat com a sistema de control i anar deixant caure possibilitats vetllades que pogués ser necessari per a accedir a locals tancats, anunciava esta setmana que estaria implantat “abans del pont de la Constitució”.

Tot i això, les recents negatives dels tribunals a acceptar esta mesura en diferents comunitats que ho han sol·licitat, genera encara més dubtes de com i en quins termes pot plantejar ara esta necessitat el govern valencià perquè siga acceptada pels tribunals.

De moment, la negativa que ha rebut el Govern basc argumenta que utilitza una argumentació massa genèrica. Tot i que cal no oblidar, que este rebuig del Tribunal Superior de Justícia del País Basc, al pla d’Iñigo Urkullu per controlar l’accés a l’hostaleria i l’oci nocturn amb el passaport COVID ha estat contundent però no unànime.

Els jutges del contenciós expliquen que “la fi no justifica els mitjans quan es viu en un Estat de dret” i subratllen que exigir este certificat de vacunació pot afectar un ram important de drets fonamentals dels ciutadans: igualtat, intimitat, reunió i llibertat ambulatòria.

 

Comunitats pendents

 

Este rebuig del TSJ del País Basc al passaport COVID sembra per tant l’interrogant, a més de a la Comunitat Valenciana, a Navarra i la Rioja que ja van anunciar que ho sol·licitarien. D’altra banda, Andalusia i Castella i Lleó, ho està remenant. Mentre que Aragó ja està esperant el dictamen dels seus tribunals.

Últimes notícies

Pérez Llorca visita Utiel i trasllada el carinyo del Consell als afectats per la dana

El president ha expressat el suport del Consell als veïns d'Utiel afectats per la dana i ha recorregut el consistori i obres de reconstrucció. Ha valorat l'esforç veïnal i municipal per a accelerar la volta a la normalitat.

Agricultura activa el protocol per malaltia de Newcastle en una granja avícola valenciana

La Conselleria d'Agricultura ha activat el protocol sanitari després d'un focus detectat el 23 de desembre en una explotació avícola i ha reforçat la vigilància per dos sospites en el perímetre. S'està a l'espera de la confirmació oficial del Laboratori Central; no hi ha risc per al consum de carn cuinada i ous

Pérez Llorca visita Utiel i trasllada el suport del Consell als afectats per la dana

El president ha recorregut l'ajuntament i diverses obres de reconstrucció a Utiel, ha expressat el suport institucional i ha posat en valor la resposta veïnal després de les inundacions de 2024.

El Consell aprova un decret llei per a combatre la burocràcia i eliminar duplicitats

El Consell ha aprovat un decret llei contra la hiperregulación per a agilitzar procediments, reforçar la unitat de mercat i modernitzar la gestió pública. La norma simplifica tràmits, retalla terminis i neta l'ordenament de normes redundants.

¿Valéncia o València, sorprés o sorprès? Accentuació de la lletra E. Creiximents estructurals de la vocal È

Leo Giménez és lingüista i en la seua columna d'esta setmana reivindica que la normativa hauria d’adaptar-se a l’ús real de la llengua i planteja com a possible solució acceptar normativament les dues formes, respectant la diversitat lingüística i la identitat dels parlants

El Consell aprova prorrogar els pressupostos de la Generalitat de 2025 des de l’1 de gener de 2026

El Consell ha aprovat un decret que estén els comptes de 2025 des de l'1 de gener de 2026 fins que es publiquen i entren en vigor els pressupostos de 2026. La norma ordena l'execució de la pròrroga i el seu tancament quan hi haja nous comptes.

El Consell demana al PSOE equilibri en la seua petició de WhatsApp sobre la DANA

Miguel Barrachina ha reclamat al PSOE equilibri després de demanar els WhatsApp enviats per Feijóo a Mazón el dia de la DANA i ha apel·lat a respectar la causa judicial.

El Consell aprova un decret llei per a reduir burocràcia i simplificar tràmits

El Consell ha aprovat un decret llei de mesures urgents enfront de la hiperregulación per a agilitzar procediments, eliminar duplicitats i reforçar la unitat de mercat. La norma es remet a les Corts i introduïx canvis estructurals, recolzats en tecnologia, per a una administració més àgil i previsible.