El territori valencià és una de les autonomies amb menor percentatge de defuncions en centres de majors

 

La pandèmia del coronavirus ha sacsejat les residències de la tercera edat de tota Espanya i el territori valencià, amb una elevada esperança de vida i un 20% de població amb els 64 anys ja complits, no ha sigut una excepció. Ara bé, la valenciana és una de les autonomies amb menor percentatge de defuncions i contagis en residències respecte dels valors totals.

 

D’esta manera, les residències de majors de la Comunitat Valenciana han registrat des de l’inici de la pandèmia el 29% del total de defuncions notificades, d’acord amb l’últim informe del Ministeri de Sanitat i els nous casos reportats per cada autonomia. Este percentatge està molt allunyat dels registrats en Catalunya, a on la Generalitat porta un recompte propi superior al del Ministeri i eleva les defuncions en centres de majors a més de huit de cada 10 (en concret, 82%), o Madrid (36%).

 

Les xifres, a demés, situen en el territori valencià entre les autonomies amb dades més esperançadores, només millorada per Canàries (12%), Múrcia i Andalusia, a on les defuncions de residents de centres de la tercera edat ronden el 23/24% del total, i País Basc (27%).

 

Si es relacionen les xifres de mortalitat amb la de contagis, l’última setmana de febrer, el número de majors interns en residències amb diagnòstic confirmat era 10.018 i, d’elles, 1.951 van morir. Això suposa que el 19% de les persones residents que van contraure la infecció no van conseguir superar-la. 

 

Es tracta d’una taxa molt inferior a la de Catalunya (49%) i tres punts menor que la d’Andalusia (22%). De fet, la letalitat en les residències de la tercera edat valencianes és de les més baixes del país, al costat de les del País Basc, Balears, Galícia, Cantàbria i Melilla, que també estan per davall del 20%.
 

Últimes notícies

El Govern detalla les pautes per a observar de manera segura el pròxim eclipsi solar

La Comissió Interministerial per al trio d'eclipsis solars de 2026, 2027 i 2028 ha publicat un document amb pautes sanitàries, logístiques i ambientals per a garantir una observació segura d'estos fenòmens.

El Suprem tomba el registre únic de lloguers turístics però manté la finestreta digital

El Tribunal Suprem anul·la el registre únic estatal de lloguers de curta duració per invasió competencial, però manté la finestreta digital i les obligacions de dades a les plataformes.

València Basket debuta en una Final Four d’Eurolliga sense experiència prèvia a Atenes

València Basket afronta a Atenes la seua primera Final Four de l'Eurolliga sense experiència prèvia ni en el club, ni en la plantilla, ni en la banqueta, un escenari inèdit que només han viscut pocs equips com el Zalgiris.

Martínez i Scariolo reediten 36 anys després el seu primer gran dol europeu

Reial Madrid i València Basket es creuen en semifinals de l'Eurolliga en un enfrontament amb aroma vintage entre Sergio Scariolo i Pedro Martínez, rivals des de la Copa Korac de 1990.

Les Arts recupera ‘La noche de San Juan’, el ballet truncat per la Guerra Civil

El Palau de les Arts recupera este divendres un ballet inèdit de 1936 interromput per la Guerra Civil, ara revisitat pel coreògraf Antonio Ruz des d’una mirada contemporània.

València repetirà com a seu de la Copa del Rei de voleibol en 2027

La Fonteta acollirà de nou la Copa del Rei de voleibol del 4 al 7 de febrer de 2027 i estrenarà la MiniCopa amb equips cadets a Sedaví.

Pérez Llorca promet resoldre el conflicte educatiu i defén que seguirà la negociació amb els docents

Pérez Llorca assegura que el Consell resoldrà el conflicte educatiu que ha derivat en una vaga indefinida del professorat i defén que el diàleg amb sindicats i comunitat educativa continuarà en els pròxims dies.

Les estreles que arriben a la Final Four de l’Eurolliga a Atenes

Vezenkov, Baldwin IV, Hezonja i Montero lideren a Olympiacos, Fenerbahce, Reial Madrid i València Basket en una Final Four marcada pel seu pes ofensiu i el seu impacte en la temporada.