18 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

El territori valencià és una de les autonomies amb menor percentatge de defuncions en centres de majors

 

La pandèmia del coronavirus ha sacsejat les residències de la tercera edat de tota Espanya i el territori valencià, amb una elevada esperança de vida i un 20% de població amb els 64 anys ja complits, no ha sigut una excepció. Ara bé, la valenciana és una de les autonomies amb menor percentatge de defuncions i contagis en residències respecte dels valors totals.

 

D’esta manera, les residències de majors de la Comunitat Valenciana han registrat des de l’inici de la pandèmia el 29% del total de defuncions notificades, d’acord amb l’últim informe del Ministeri de Sanitat i els nous casos reportats per cada autonomia. Este percentatge està molt allunyat dels registrats en Catalunya, a on la Generalitat porta un recompte propi superior al del Ministeri i eleva les defuncions en centres de majors a més de huit de cada 10 (en concret, 82%), o Madrid (36%).

 

Les xifres, a demés, situen en el territori valencià entre les autonomies amb dades més esperançadores, només millorada per Canàries (12%), Múrcia i Andalusia, a on les defuncions de residents de centres de la tercera edat ronden el 23/24% del total, i País Basc (27%).

 

Si es relacionen les xifres de mortalitat amb la de contagis, l’última setmana de febrer, el número de majors interns en residències amb diagnòstic confirmat era 10.018 i, d’elles, 1.951 van morir. Això suposa que el 19% de les persones residents que van contraure la infecció no van conseguir superar-la. 

 

Es tracta d’una taxa molt inferior a la de Catalunya (49%) i tres punts menor que la d’Andalusia (22%). De fet, la letalitat en les residències de la tercera edat valencianes és de les més baixes del país, al costat de les del País Basc, Balears, Galícia, Cantàbria i Melilla, que també estan per davall del 20%.
 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Dos detinguts per defraudar 217.000 euros amb falses inversions immobiliàries

La Policia Nacional ha detingut a València a un home i una dona per, presumptament, estafar 217.000 euros a una dona amb suposades inversions a Madrid. Van ser arrestats quan anaven a tornar a sol·licitar-li diners i van quedar en llibertat amb mesures cautelars.

La Comunitat Valenciana suma 1,4 milions de pernoctacions hoteleres al gener i puja preus un 6%

La Comunitat Valenciana va registrar 1,4 milions de pernoctacions hoteleres al gener, amb preus un 6% més cars. El turista estranger va aportar més nits malgrat arribar en menor número.

El Llevant necessita huit triomfs en tretze jornades per a depassar els 40 punts

Penúltim amb 18 punts, l'equip ha de sumar 24 més per a arribar a 42, el llindar que sol assegurar la salvació. Enfronta quatre dols directes que marcaran el seu futur.

Concentració davant Les Corts fa costat a les víctimes de la dana i exigix presó per a Mazón

Una concentració davant Les Corts ha recolzat a les víctimes de la dana de 2024 i ha exigit presó per a Carlos Mazón. Els afectats intervindran 483 dies després i hi haurà una altra protesta l'1 de març.

Les Falles de 2026 eleven la facturació pirotècnica a 8,75 milions, un 3% més

ACFAE preveu 8,75 milions d'euros en vendes durant les Falles de 2026, un 3% més. El consum mig es manté en 45 euros i s'esperen més de 1.000 contractacions.

L’Audiència de València ordena obrir juí oral contra Mónica Oltra per encobriment

L'Audiència Provincial de València ha ordenat al Jutjat d'Instrucció 15 obrir juí oral contra Mónica Oltra i altres nou per presumpte encobriment d'abusos. La decisió revoca el sobreseïment i dona pas a la fase d'enjudiciament.

Robatori de cable provoca retards en Metrovalencia i afecta a les línies 1, 2 i 7

Les línies 1, 2 i 7 registren demores des de primera hora per un robatori de cable nocturn entre València Sud i Castelló. La seguretat està garantida i es treballa en la reparació.

Tres detinguts, un menor, per robatoris amb violència de telèfons valorats en 24.000 euros

La Guàrdia Civil ha detingut a tres membres d'un grup, un d'ells menor, per assalts a botigues de telefonia a Llíria, Moncada i la Vall d'Uixó. Se'ls atribuïxen quatre robatoris i resistència després d'una persecució.