13.5 C
València
Dilluns, 19 gener, 2026

El territori valencià és una de les autonomies amb menor percentatge de defuncions en centres de majors

 

La pandèmia del coronavirus ha sacsejat les residències de la tercera edat de tota Espanya i el territori valencià, amb una elevada esperança de vida i un 20% de població amb els 64 anys ja complits, no ha sigut una excepció. Ara bé, la valenciana és una de les autonomies amb menor percentatge de defuncions i contagis en residències respecte dels valors totals.

 

D’esta manera, les residències de majors de la Comunitat Valenciana han registrat des de l’inici de la pandèmia el 29% del total de defuncions notificades, d’acord amb l’últim informe del Ministeri de Sanitat i els nous casos reportats per cada autonomia. Este percentatge està molt allunyat dels registrats en Catalunya, a on la Generalitat porta un recompte propi superior al del Ministeri i eleva les defuncions en centres de majors a més de huit de cada 10 (en concret, 82%), o Madrid (36%).

 

Les xifres, a demés, situen en el territori valencià entre les autonomies amb dades més esperançadores, només millorada per Canàries (12%), Múrcia i Andalusia, a on les defuncions de residents de centres de la tercera edat ronden el 23/24% del total, i País Basc (27%).

 

Si es relacionen les xifres de mortalitat amb la de contagis, l’última setmana de febrer, el número de majors interns en residències amb diagnòstic confirmat era 10.018 i, d’elles, 1.951 van morir. Això suposa que el 19% de les persones residents que van contraure la infecció no van conseguir superar-la. 

 

Es tracta d’una taxa molt inferior a la de Catalunya (49%) i tres punts menor que la d’Andalusia (22%). De fet, la letalitat en les residències de la tercera edat valencianes és de les més baixes del país, al costat de les del País Basc, Balears, Galícia, Cantàbria i Melilla, que també estan per davall del 20%.
 

Últimes notícies

Dos ex alts càrrecs del Consell van accedir i van copiar l’àudio del 112 del 29-O filtrat retallat

Un informe de la Guàrdia Civil remés al Jutjat de Llíria assenyala que dos ex alts càrrecs van accedir i van copiar l'àudio del 112 del 29 d'octubre, la versió retallada del qual es va filtrar abans que la completa. La investigació descriu un sistema antic sense registre d'accessos, la qual cosa complica rastrejar la filtració.

Les confraries de la Comunitat Valenciana paren la flota contra el reglament de control de la UE

Entre 400 i 500 embarcacions han quedat amarrades a Alacant, Castelló i València en rebuig a les noves obligacions de control; una delegació s'ha concentrat a Madrid.

Convoquen el 31 de gener a Benetússer una nova manifestació contra Mazón per la DANA

Més de 200 entitats, víctimes i comités de reconstrucció han convocat una marxa a Benetússer el 31 de gener a les 18.00 sota el lema 'Mazón a presó'. L'última protesta, prevista a València el 27 de desembre, va ser ajornada per la pluja.

Atur total de la flota valenciana per la nova norma de control de pesca de la UE

Entre 400 i 500 vaixells de les confraries valencianes han parat este dilluns en protesta per la nova norma de control de la UE. Una delegació s'ha concentrat a Madrid.

Basset espera tancar este dilluns la seua declaració sobre la dana

José Miguel Basset, ex inspector cap del Consorci Provincial de Bombers, ha représ el seu testimoniatge en el Jutjat de Catarroja i confia a finalitzar hui. La sessió es reprén després de quasi huit hores de preguntes el divendres.

Roberto Bautista cau davant Shang i s’acomiada en la primera ronda d’Austràlia

L'espanyol va perdre en quatre sets (6-4, 6-7(2), 6-4 i 6-0) en 2h56 després d'una baixada física en el tram final. Shang va avançar i espera rival en segona ronda.

Cancel·lat l’AVE València-Sevilla després de l’accident de Adamuz

L'accident ferroviari de Adamuz, amb almenys 39 morts, ha obligat a cancel·lar este dilluns l'únic AVE diari entre València i Sevilla. La circulació seguix interrompuda en la zona.

La tragèdia ferroviària de Adamuz ha suspés les agendes oficials en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha suspés la majoria d'actes públics després de l'accident ferroviari de Adamuz, amb minuts de silenci a les 12 hores a València i Alacant.