16.5 C
València
Dilluns, 5 maig, 2025

Dinamarca tem que Rússia llance una gran guerra a Europa en els pròxims anys i que EUA evite participar

[the_ad_group id="6669"]

COPENHAGUEN, 11 (DPA/EP)

Els servicis d’Intel·ligència de Dinamarca veuen factible que Rússia, una vegada haja culminat la seua ofensiva sobre Ucraïna, es llance a una nova guerra a gran escala contra altres objectius a Europa i que Estats Units evite recolzar en este conflicte als seus socis de l’OTAN.

- Advertisement -Telegram València Diari

Així ho exposa el Servici d’Intel·ligència de Defensa danés, en un informe en el qual ha citat com a hipòtesi l’obertura d’un nou front per a Rússia en un termini màxim de cinc anys. Els experts, no obstant això, no veuen probable que Moscou deslligue un nou conflicte mentre les seues tropes seguixen combatent a Ucraïna.

Esta hipotètica segona guerra arribaria en cas que l’ofensiva sobre territori ucraïnés acabara o quedara d’alguna forma congelada, ja que Rússia disposaria llavors de recursos amb els quals poder llançar un atac contra un altre país proper en un període de sis mesos.

La Intel·ligència danesa no ha detectat amenaces concretes d’atac, però sí veu factible que el Kremlin li’l plantege si percep que en el bloc occidental hi ha llacunes, per exemple si Estats Units retira el seu suport als seus socis, segons l’informe difós aquest dimarts.

El temor a un atac rus és recurrent en els països veïns del nord i l’est d’Europa i diversos governs han reconegut públicament que és una opció factible. També Alemanya, per boca del seu ministre de Defensa, Boris Pistorius, va assenyalar l’any passat que Rússia podria donar algun tipus de pas contra l’OTAN en els pròxims anys.

A este fràgil equilibri, a més, s’ha sumat la volta del magnat Donald Trump a la Casa Blanca. El nou president d’Estats Units, que s’ha oferit a intervenir entre Moscou i Kíiv, ha reclamat als seus socis en l’Aliança Atlàntica que seguisquen augmentant la despesa en Defensa per a elevar-ho fins al 5 per cent del PIB.

Últimes notícies

Detinguts quatre hòmens per agredir sexualment en grup una dona en la platja de la Malva-rosa

La detenció s’ha produït a les 7.30 h d’este diumenge prop de la discoteca Akuarela

Qui és qui en la causa judicial sobre la gestió de les inundacions

Una jutgessa, dos investigats, més de 250 testimonis i 40 acusacions en el procés penal per la DANA del 29 d’octubre

Un xiquet de 3 anys, ferit lleu en ser atacat per un gos a Oriola

El menut ha sigut traslladat per una SAMU al centre de salut

Els bombers rescaten tres persones a Benigànim, l’Alcúdia se Crespins i Xulilla

Dos dels tres evacuats són ciclistes i han patit diverses ferides

Mor un motorista de la Vall d’Uixó en col·lidir amb un turisme el conductor del qual ha donat positiu en cocaïna

L’accident ha deixat també una persona ferida greu traslladada en helicòpter a Saragossa

Investigadors valencians creen unes gominoles amb vitamines i minerals per a combatre carències nutricionals

Un equip de la UPV, junt amb universitats d’Itàlia i la Xina, desenvolupa llepolies impreses en 3D

Emergències activa l’alerta groga per tempestes a quasi tota la Comunitat Valenciana

Aemet preveu pluja acumulada de fins a 20 l/m² i possibilitat de granís en diverses comarques

Un jove mort a ganivetades i el seu germà, de 17 anys, ferit greu en una baralla a Natzaret

Més de 100 familiars de les víctimes col·lapsen les urgències de la Fe i clamen venjança