14.2 C
València
Dissabte, 14 febrer, 2026

Dinamarca tem que Rússia llance una gran guerra a Europa en els pròxims anys i que EUA evite participar

COPENHAGUEN, 11 (DPA/EP)

Els servicis d’Intel·ligència de Dinamarca veuen factible que Rússia, una vegada haja culminat la seua ofensiva sobre Ucraïna, es llance a una nova guerra a gran escala contra altres objectius a Europa i que Estats Units evite recolzar en este conflicte als seus socis de l’OTAN.

Així ho exposa el Servici d’Intel·ligència de Defensa danés, en un informe en el qual ha citat com a hipòtesi l’obertura d’un nou front per a Rússia en un termini màxim de cinc anys. Els experts, no obstant això, no veuen probable que Moscou deslligue un nou conflicte mentre les seues tropes seguixen combatent a Ucraïna.

Esta hipotètica segona guerra arribaria en cas que l’ofensiva sobre territori ucraïnés acabara o quedara d’alguna forma congelada, ja que Rússia disposaria llavors de recursos amb els quals poder llançar un atac contra un altre país proper en un període de sis mesos.

La Intel·ligència danesa no ha detectat amenaces concretes d’atac, però sí veu factible que el Kremlin li’l plantege si percep que en el bloc occidental hi ha llacunes, per exemple si Estats Units retira el seu suport als seus socis, segons l’informe difós aquest dimarts.

El temor a un atac rus és recurrent en els països veïns del nord i l’est d’Europa i diversos governs han reconegut públicament que és una opció factible. També Alemanya, per boca del seu ministre de Defensa, Boris Pistorius, va assenyalar l’any passat que Rússia podria donar algun tipus de pas contra l’OTAN en els pròxims anys.

A este fràgil equilibri, a més, s’ha sumat la volta del magnat Donald Trump a la Casa Blanca. El nou president d’Estats Units, que s’ha oferit a intervenir entre Moscou i Kíiv, ha reclamat als seus socis en l’Aliança Atlàntica que seguisquen augmentant la despesa en Defensa per a elevar-ho fins al 5 per cent del PIB.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Suprem desestima el recurs de la UMH i consolida el grau de Medicina en la UA

L'alt tribunal inadmet el recurs de cassació de la UMH contra el grau de Medicina de la Universitat d'Alacant, confirma la fallada del TSJCV i imposa costes.

Temporal a Granada: voluntaris de València, rescat en Alfacar i Órgiva sense aigua

El temporal ha activat una resposta solidària i d'emergència: equips de València han secundat els acovardisques a la Vega i Huétor Tájar, la Guàrdia Civil ha evacuat a un veí en Alfacar i Órgiva s'ha quedat sense subministrament d'aigua pel trencament de la canonada general.

El Consell demana actuacions urgents i declarar 60 municipis zones greument afectades per la borrasca Harry

El Consell ha acordat sol·licitar al Govern la declaració de zones greument afectades per a 60 municipis i reclama obres urgents de regeneració del litoral després del temporal.

El PP reclama una auditoria urgent de les infraestructures ferroviàries a la província de València

El PP en la Diputació de València ha presentat una moció per a instar a Adif a una auditoria extraordinària de la xarxa ferroviària provincial. La proposta exigix un pla urgent amb calendari i pressupost i demana responsabilitats polítiques, inclosa la dimissió del ministre Óscar Puente

Donya Letizia visitarà la fàbrica de calçat Pedro García pel seu centenari

Donya Letizia visitarà el 19 de febrer la fàbrica Pedro García a Elda amb motiu del centenari de la firma. Recorrerà la cadena de producció i serà rebuda per autoritats i responsables de l'empresa.

Tanquen el port de València pel temporal i l’avís groc de Aemet

L'Autoritat Portuària de València ha decidit tancar este divendres el port a entrades i eixides per condicions meteorològiques adverses. Aemet ha activat avís groc en el litoral entre les 14 i les 22 hores i Emergències ha elevat les alertes per al dissabte.

Morant ha acusat a Camarero d’impulsar el canvi normatiu que va permetre irregularitats en la VPP d’Alacant

Diana Morant ha denunciat un escàndol en una promoció de VPP a Alacant i ha assenyalat a Susana Camarero per impulsar el canvi normatiu. Ha exigit explicacions en Les Corts i la devolució dels pisos adjudicats de manera irregular.

Morant defén que les paraules d’Óscar López sobre Lambán són una anàlisi política des del respecte

Diana Morant ha emmarcat les declaracions d'Óscar López sobre Javier Lambán com una anàlisi política realitzada des del respecte. Ha reclamat fer oposició al PP per a frenar a la ultradreta, ha rebutjat separar les eleccions generals i ha defés el seu suport a la llei de multireincidència impulsada per Junts.