Dinamarca tem que Rússia llance una gran guerra a Europa en els pròxims anys i que EUA evite participar

COPENHAGUEN, 11 (DPA/EP)

Els servicis d’Intel·ligència de Dinamarca veuen factible que Rússia, una vegada haja culminat la seua ofensiva sobre Ucraïna, es llance a una nova guerra a gran escala contra altres objectius a Europa i que Estats Units evite recolzar en este conflicte als seus socis de l’OTAN.

Així ho exposa el Servici d’Intel·ligència de Defensa danés, en un informe en el qual ha citat com a hipòtesi l’obertura d’un nou front per a Rússia en un termini màxim de cinc anys. Els experts, no obstant això, no veuen probable que Moscou deslligue un nou conflicte mentre les seues tropes seguixen combatent a Ucraïna.

Esta hipotètica segona guerra arribaria en cas que l’ofensiva sobre territori ucraïnés acabara o quedara d’alguna forma congelada, ja que Rússia disposaria llavors de recursos amb els quals poder llançar un atac contra un altre país proper en un període de sis mesos.

La Intel·ligència danesa no ha detectat amenaces concretes d’atac, però sí veu factible que el Kremlin li’l plantege si percep que en el bloc occidental hi ha llacunes, per exemple si Estats Units retira el seu suport als seus socis, segons l’informe difós aquest dimarts.

El temor a un atac rus és recurrent en els països veïns del nord i l’est d’Europa i diversos governs han reconegut públicament que és una opció factible. També Alemanya, per boca del seu ministre de Defensa, Boris Pistorius, va assenyalar l’any passat que Rússia podria donar algun tipus de pas contra l’OTAN en els pròxims anys.

A este fràgil equilibri, a més, s’ha sumat la volta del magnat Donald Trump a la Casa Blanca. El nou president d’Estats Units, que s’ha oferit a intervenir entre Moscou i Kíiv, ha reclamat als seus socis en l’Aliança Atlàntica que seguisquen augmentant la despesa en Defensa per a elevar-ho fins al 5 per cent del PIB.

Últimes notícies

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.