La Comunitat Valenciana és la segona autonomia amb menys agressions a infermeres al regitrar 15 el 2023, un 28,5% menys

VALÈNCIA, 2 (EUROPA PRESS)

Les agressions a infermeres a la Comunitat Valenciana van descendir l’any passat un 28,5 per cent respecte a l’any anterior en passar de les 21 a 15, segons les dades de l’Observatori d’Agressions del Consell General d’Infermeria.

D’esta manera, la Comunitat Valenciana és la segona autonomia amb menys agressions, després d’Extermadura, amb 14, i sense comptar les ciutats autonómas de Ceuta i Melilla, que van registrar 3 agressions cadascuna. Per contra, Andalusia és la que ha registrat un major nombre d’estos successos, amb 752, seguida de Balears (369), Aragó (242), Castella i Lleó (232) i Galícia (212).

A Espanya, el 2023 es van denunciar un total de 2.840 agressions a infermeres, la qual cosa suposa un increment de més del 10% pel que fa al 2022, quan es van registrar 2.580 incidents. Sense anar més lluny, esta setmana s’han conegut casos d’agressions a infermeres a Canàries o Cadis.

El president del Consell General d’Infermeria, Florentino Pérez Raga, ha criticat que les infermeres patixen una violència en molts casos derivada de les deficiències del sistema sanitari, les llistes d’espera, demores en l’atenció, i demanda l’increment en el nombre d’infermeres amb el qual s’aconseguisca rebaixar la pressió assistencial d’una sanitat infradotada.

Per la seua banda, el director de l’Observatori i secretari general del CGE, Diego Ayuso creu que este augment “no s’ha hagut de realment al fet que les agressions s’hagen increment en certes regions de forma tan alarmant, sinó al fet que hi ha una major conscienciació dels professionals a l’hora de denunciar i una major sensibilitat a l’hora de registrar les dades per part de les comunitats autònomes”.

Andalusia és la que ha registrat un major nombre d’estos successos, amb 752, seguida de Balears (369), Aragó (242), Castella i Lleó (232) i Galícia (212). Per contra, les regions que menys agressions han notificat són Ceuta (3) Melilla (3), Extremadura (14), Comunitat Valenciana (15) i Madrid (30).

Anuncios

Últimes notícies

Maleït idioma, el castellà, segons Trump

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del rebuig de Donald Trump al castellà i utilitza eixe episodi per a reflexionar sobre el supremacisme lingüístic i la situació de les llengües minoritzades, especialment el valencià

José Muñoz acusa el Consell de no tindre ‘projecte propi’ i reclama que la Comunitat recupere pes a Espanya

El síndic del PSPV-PSOE defensa en un desdejuni d’AMDComVal una agenda valenciana basada en finançament, autogovern, servicis públics i vertebració territorial

CCOO denuncia 70 hores d’espera i col·lapse en les urgències de l’Hospital Clínic de València

CCOO alerta que les urgències de l'Hospital Clínic de València acumulen esperes de fins a 70 hores i un 70% més de pacients de la capacitat prevista, la qual cosa convertix l'àrea en una planta d'hospitalització encoberta i eleva el risc assistencial i laboral.

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton es traslladen a l’estadi Ciutat de València

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton canvien de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'estadi Ciutat de València per un conflicte de soroll, amb ajustos en la distribució del públic i opcions de reembossament.

Els sindicats denuncien servicis mínims abusius en 2n de Batxillerat per la vaga indefinida

Els sindicats del comité de vaga qualifiquen d'abusius els servicis mínims fixats per la Conselleria per al professorat de 2n de Batxillerat davant la vaga indefinida des de l'11 de maig.

Les empreses valencianes acceleren l’automatització malgrat la falta de talent en intel·ligència artificial

Més de la mitat de les empreses valencianes prioritza automatitzar processos per a guanyar eficiència, encara que reconeix una forta falta de talent especialitzat en intel·ligència artificial i un ús encara tàctic d'esta tecnologia.

El Consell aprova un acord de 27 milions per a fàrmacs contra l’esclerosi múltiple

El Consell ha autoritzat un acord marc de més de 27 milions d'euros per a garantir el subministrament de medicaments contra l'esclerosi múltiple en la sanitat pública valenciana durant els pròxims anys.

El Consell destina 14,7 milions al manteniment de depuradores a Castelló

El Consell ha autoritzat la EPSAR un contracte de 14,7 milions per a garantir el manteniment i la continuïtat dels sistemes de sanejament i depuració d'aigües residuals en diversos municipis de Castelló.