La Comunitat Valenciana és la segona autonomia amb menys agressions a infermeres al regitrar 15 el 2023, un 28,5% menys

VALÈNCIA, 2 (EUROPA PRESS)

Les agressions a infermeres a la Comunitat Valenciana van descendir l’any passat un 28,5 per cent respecte a l’any anterior en passar de les 21 a 15, segons les dades de l’Observatori d’Agressions del Consell General d’Infermeria.

D’esta manera, la Comunitat Valenciana és la segona autonomia amb menys agressions, després d’Extermadura, amb 14, i sense comptar les ciutats autonómas de Ceuta i Melilla, que van registrar 3 agressions cadascuna. Per contra, Andalusia és la que ha registrat un major nombre d’estos successos, amb 752, seguida de Balears (369), Aragó (242), Castella i Lleó (232) i Galícia (212).

A Espanya, el 2023 es van denunciar un total de 2.840 agressions a infermeres, la qual cosa suposa un increment de més del 10% pel que fa al 2022, quan es van registrar 2.580 incidents. Sense anar més lluny, esta setmana s’han conegut casos d’agressions a infermeres a Canàries o Cadis.

El president del Consell General d’Infermeria, Florentino Pérez Raga, ha criticat que les infermeres patixen una violència en molts casos derivada de les deficiències del sistema sanitari, les llistes d’espera, demores en l’atenció, i demanda l’increment en el nombre d’infermeres amb el qual s’aconseguisca rebaixar la pressió assistencial d’una sanitat infradotada.

Per la seua banda, el director de l’Observatori i secretari general del CGE, Diego Ayuso creu que este augment «no s’ha hagut de realment al fet que les agressions s’hagen increment en certes regions de forma tan alarmant, sinó al fet que hi ha una major conscienciació dels professionals a l’hora de denunciar i una major sensibilitat a l’hora de registrar les dades per part de les comunitats autònomes».

Andalusia és la que ha registrat un major nombre d’estos successos, amb 752, seguida de Balears (369), Aragó (242), Castella i Lleó (232) i Galícia (212). Per contra, les regions que menys agressions han notificat són Ceuta (3) Melilla (3), Extremadura (14), Comunitat Valenciana (15) i Madrid (30).

Últimes notícies

La Generalitat assegura que Pérez Llorca ja ha complit el 63 % dels seus compromisos en mig any

La Generalitat defensa que el president Juanfran Pérez Llorca ha executat en només sis mesos el 63 % dels compromisos de la seua investidura, amb especial èmfasi en la rebaixa fiscal, les polítiques socials i el suport als sectors productius.

La UPV desenvolupa un sistema pioner per a evitar incendis en bateries de vehicles elèctrics

Investigadors de la UPV presenten AVL Thermos, un nou calorimetre flexible que reproduix i controla les fugues tèrmiques en bateries dion-litio per a dissenyar sistemes mes segurs en cotxes i patinets electrics.

Els artistes fallers reclamen ajudes i posar fre a l’intrusisme per a salvar el sector

El mestre major del Gremi d’Artistes Fallers, Vicente Julián, alerta que l’ofici travessa serioses dificultats per la pujada del preu del suro i l’intrusisme, i reclama ajudes directes, regulació i reconeixement professional per a garantir el futur del sector.

Quatre detinguts a Alacant per comprar mòbils cars amb nòmines falsificades

La Policia Nacional deté quatre hòmens a Alacant acusats d’estafar comerços de telefonia amb nòmines falsificades per finançar mòbils de gamma alta valorats en 1.500 euros.

El sud-est peninsular, clau arqueològica dels jocs de tauler preromans

El sud-est peninsular, especialment la província dAlacant, concentra la major quantitat de restes arqueològiques de jocs de tauler preromans, una peça clau per a entendre les relacions socials entre els pobles mediterranis i les elites locals abans de la romanització.

Oratge estable diumenge amb cel ras i descens de les temperatures a l’interior

La Comunitat Valenciana viurà un diumenge de cel poc nuvolós o ras, amb màximes a la baixa a l’interior de València i sense canvis en la resta, i vent fluix de direcció variable amb predomini de llevant a la vesprada.

Empat de l’Almería a Castàlia i l’eliminatòria es decidirà als Jocs del Mediterrani

Castelló i Almería empaten 1-1 a Castàlia en l’anada de la primera eliminatòria de la promoció a Primera Divisió, en un partit on els albinegres disposen de les millors ocasions.

El Barça s’imposa al Nava sense patir i jugarà una nova final de Copa del Rei

El Barça derrota el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal d’Alacant, defensa el títol de Copa del Rei i arriba a la final sense necessitat de mostrar la seua millor versió.