12.1 C
València
Diumenge, 21 desembre, 2025

La Comunitat Valenciana és la segona autonomia amb menys agressions a infermeres al regitrar 15 el 2023, un 28,5% menys

VALÈNCIA, 2 (EUROPA PRESS)

Les agressions a infermeres a la Comunitat Valenciana van descendir l’any passat un 28,5 per cent respecte a l’any anterior en passar de les 21 a 15, segons les dades de l’Observatori d’Agressions del Consell General d’Infermeria.

D’esta manera, la Comunitat Valenciana és la segona autonomia amb menys agressions, després d’Extermadura, amb 14, i sense comptar les ciutats autonómas de Ceuta i Melilla, que van registrar 3 agressions cadascuna. Per contra, Andalusia és la que ha registrat un major nombre d’estos successos, amb 752, seguida de Balears (369), Aragó (242), Castella i Lleó (232) i Galícia (212).

A Espanya, el 2023 es van denunciar un total de 2.840 agressions a infermeres, la qual cosa suposa un increment de més del 10% pel que fa al 2022, quan es van registrar 2.580 incidents. Sense anar més lluny, esta setmana s’han conegut casos d’agressions a infermeres a Canàries o Cadis.

El president del Consell General d’Infermeria, Florentino Pérez Raga, ha criticat que les infermeres patixen una violència en molts casos derivada de les deficiències del sistema sanitari, les llistes d’espera, demores en l’atenció, i demanda l’increment en el nombre d’infermeres amb el qual s’aconseguisca rebaixar la pressió assistencial d’una sanitat infradotada.

Per la seua banda, el director de l’Observatori i secretari general del CGE, Diego Ayuso creu que este augment “no s’ha hagut de realment al fet que les agressions s’hagen increment en certes regions de forma tan alarmant, sinó al fet que hi ha una major conscienciació dels professionals a l’hora de denunciar i una major sensibilitat a l’hora de registrar les dades per part de les comunitats autònomes”.

Andalusia és la que ha registrat un major nombre d’estos successos, amb 752, seguida de Balears (369), Aragó (242), Castella i Lleó (232) i Galícia (212). Per contra, les regions que menys agressions han notificat són Ceuta (3) Melilla (3), Extremadura (14), Comunitat Valenciana (15) i Madrid (30).

Últimes notícies

0-2: el Barcelona s’imposa al Vila-real amb gols de Raphinha i Lamine Yamal

El Barcelona va guanyar 0-2 en la seua visita al Vila-real. Raphinha, de penal, i Lamine Yamal van segellar el triomf davant un rival en inferioritat des del 39.

Raphinha avança al Barcelona de penal i Renato Veiga és expulsat (0-1)

Raphinha va avançar al Barcelona de penal en el 12 i el Vila-real va malgastar diverses ocasions, inclòs un gol anul·lat a Sergi Cardona per fora de joc. Renato Veiga va ser expulsat en el 39 després d'una entrada a Lamine Yamal.

L’Hospital General de València aplica radioteràpia estereotàctica contra arrítmies cardíaques

El centre participa des de 2021 en un projecte europeu que avalua la radioablación estereotàctica per a taquicàrdia ventricular. Els primers resultats apunten a menys episodis i millor qualitat de vida.

El Vila-real ix amb Ayoze i Pepe; el Barcelona aposta per de Jong per a suplir a Pedri

El Vila-real tanca l'any en la Ceràmica amb Ayoze i Nicolas Pepe en punta i Sergi Cardona com a novetat. El Barcelona reestructura el mitjà: De Jong entra per la baixa d'última hora de Pedri i Fermín suma arribada.

Un hort de papallones impulsa la biodiversitat en la marjal de Massamagrell

La Conselleria ha creat un hort de papallones en la marjal de Rafalell i Vistabella, a Massamagrell, amb plantacions i refugis per a reforçar la biodiversitat. El pla inclou caixes niu, control d'invasores i futures passarel·les per a ordenar les visites.

Ivace+i Internacional proposa 92 accions de promoció exterior en 2026

Ivace+i Internacional ha publicat l'avanç del Pla de Promoció Exterior 2026 amb 92 accions en 40 mercats. L'objectiu és obrir oportunitats a pimes i reforçar la imatge sectorial.

Educació amplia les ajudes de material escolar per la DANA a 9.000 estudiants més

La Conselleria incorporarà 9.000 estudiants més de centres afectats per la DANA a les ajudes de 500 euros per a material escolar, per 4,5 milions. La convocatòria ascendix a 100.558.500 euros i preveu arribar a prop de 69.000 alumnes.

Renfe recupera des de demà el servici en la C3 entre Loriguilla i Buñol

Renfe recupera des de demà la circulació de trens en la C3 entre Loriguilla i Buñol amb 26 trens diaris. Hi haurà autobusos de reforç i connexions alternatives.