12.5 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

La Comunitat Valenciana és la segona autonomia amb menys agressions a infermeres al regitrar 15 el 2023, un 28,5% menys

VALÈNCIA, 2 (EUROPA PRESS)

Les agressions a infermeres a la Comunitat Valenciana van descendir l’any passat un 28,5 per cent respecte a l’any anterior en passar de les 21 a 15, segons les dades de l’Observatori d’Agressions del Consell General d’Infermeria.

D’esta manera, la Comunitat Valenciana és la segona autonomia amb menys agressions, després d’Extermadura, amb 14, i sense comptar les ciutats autonómas de Ceuta i Melilla, que van registrar 3 agressions cadascuna. Per contra, Andalusia és la que ha registrat un major nombre d’estos successos, amb 752, seguida de Balears (369), Aragó (242), Castella i Lleó (232) i Galícia (212).

A Espanya, el 2023 es van denunciar un total de 2.840 agressions a infermeres, la qual cosa suposa un increment de més del 10% pel que fa al 2022, quan es van registrar 2.580 incidents. Sense anar més lluny, esta setmana s’han conegut casos d’agressions a infermeres a Canàries o Cadis.

El president del Consell General d’Infermeria, Florentino Pérez Raga, ha criticat que les infermeres patixen una violència en molts casos derivada de les deficiències del sistema sanitari, les llistes d’espera, demores en l’atenció, i demanda l’increment en el nombre d’infermeres amb el qual s’aconseguisca rebaixar la pressió assistencial d’una sanitat infradotada.

Per la seua banda, el director de l’Observatori i secretari general del CGE, Diego Ayuso creu que este augment “no s’ha hagut de realment al fet que les agressions s’hagen increment en certes regions de forma tan alarmant, sinó al fet que hi ha una major conscienciació dels professionals a l’hora de denunciar i una major sensibilitat a l’hora de registrar les dades per part de les comunitats autònomes”.

Andalusia és la que ha registrat un major nombre d’estos successos, amb 752, seguida de Balears (369), Aragó (242), Castella i Lleó (232) i Galícia (212). Per contra, les regions que menys agressions han notificat són Ceuta (3) Melilla (3), Extremadura (14), Comunitat Valenciana (15) i Madrid (30).

Últimes notícies

0-1: El València pren avantatge al descans a Burgos

El València s'ha anat al vestuari per davant gràcies a una cabotada de Rubén Iranzo als deu minuts. El Burgos va generar ocasions, però l'eficàcia visitant va marcar la diferència.

La federació veïnal demana reunir-se amb Catalá per a desbloquejar la ZBE a València

La federació veïnal sol·licita una reunió directa amb l'alcaldessa per a desbloquejar la Zona de Baixes Emissions, després de mesos sense acord malgrat la pròrroga estatal.

El pont de l’estació de Paiporta continuarà obert al trànsit durant la seua reconstrucció

El pont de l'estació de Paiporta es mantindrà obert amb dos carrils mentres s'intensifiquen les obres. Els treballs seran per fases i hi haurà talls puntuals comunicats amb antelació.

Jordi Sevilla demana al PSOE canviar el rumb i pactar amb grans partits, no amb Junts, ERC ni Podemos

Jordi Sevilla ha instat el PSOE a corregir el rumb i a buscar pactes amb grans partits per a afrontar vivenda i ocupació juvenil, no amb Junts, ERC ni Podemos. Emmarca el seu missatge en el manifest 'Socialdemocràcia 21' i ha demanat a PP i PSOE frenar la polarització.

Catarroja inicia la segona fase de les obres del clavegueram per via d’emergència

L'Ajuntament ha activat una nova actuació de rehabilitació del clavegueram per la via d'emergència després dels danys de la DANA d'octubre. Els treballs es repartixen en diversos punts, duraran huit mesos i compten amb 264.124,11 euros de pressupost.

Pérez Llorca veu el finançament com a ‘cartell electoral’ de Montero i demana una reunió amb presidents

Pérez Llorca sosté que la proposta del Govern manca de consens i la vincula a la candidatura de María Jesús Montero. Reclama una trobada amb tots els presidents autonòmics per a abordar un model real i urgent per a la Comunitat Valenciana.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

La ministra ha reclamat als presidents autonòmics que no bloquegen la reforma del finançament i ha defés que el model no resta a cap comunitat i millora de manera notable els recursos de la Comunitat Valenciana. Agents socials han avalat la proposta i han demanat acompanyar-la d'un fons transitori i de la condonació parcial del deute.

Montero descarta que Feijóo porte a Sánchez un model alternatiu de finançament

Montero ha sostingut que Feijóo no presentarà el dilluns una proposta pròpia de finançament autonòmic perquè no la té. Ha urgit a aprofitar l'oportunitat per a reformar el sistema.