16 C
València
Dissabte, 14 febrer, 2026

La Comunitat Valenciana és la segona autonomia amb menys agressions a infermeres al regitrar 15 el 2023, un 28,5% menys

VALÈNCIA, 2 (EUROPA PRESS)

Les agressions a infermeres a la Comunitat Valenciana van descendir l’any passat un 28,5 per cent respecte a l’any anterior en passar de les 21 a 15, segons les dades de l’Observatori d’Agressions del Consell General d’Infermeria.

D’esta manera, la Comunitat Valenciana és la segona autonomia amb menys agressions, després d’Extermadura, amb 14, i sense comptar les ciutats autonómas de Ceuta i Melilla, que van registrar 3 agressions cadascuna. Per contra, Andalusia és la que ha registrat un major nombre d’estos successos, amb 752, seguida de Balears (369), Aragó (242), Castella i Lleó (232) i Galícia (212).

A Espanya, el 2023 es van denunciar un total de 2.840 agressions a infermeres, la qual cosa suposa un increment de més del 10% pel que fa al 2022, quan es van registrar 2.580 incidents. Sense anar més lluny, esta setmana s’han conegut casos d’agressions a infermeres a Canàries o Cadis.

El president del Consell General d’Infermeria, Florentino Pérez Raga, ha criticat que les infermeres patixen una violència en molts casos derivada de les deficiències del sistema sanitari, les llistes d’espera, demores en l’atenció, i demanda l’increment en el nombre d’infermeres amb el qual s’aconseguisca rebaixar la pressió assistencial d’una sanitat infradotada.

Per la seua banda, el director de l’Observatori i secretari general del CGE, Diego Ayuso creu que este augment “no s’ha hagut de realment al fet que les agressions s’hagen increment en certes regions de forma tan alarmant, sinó al fet que hi ha una major conscienciació dels professionals a l’hora de denunciar i una major sensibilitat a l’hora de registrar les dades per part de les comunitats autònomes”.

Andalusia és la que ha registrat un major nombre d’estos successos, amb 752, seguida de Balears (369), Aragó (242), Castella i Lleó (232) i Galícia (212). Per contra, les regions que menys agressions han notificat són Ceuta (3) Melilla (3), Extremadura (14), Comunitat Valenciana (15) i Madrid (30).

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Suprem desestima el recurs de la UMH i consolida el grau de Medicina en la UA

L'alt tribunal inadmet el recurs de cassació de la UMH contra el grau de Medicina de la Universitat d'Alacant, confirma la fallada del TSJCV i imposa costes.

Temporal a Granada: voluntaris de València, rescat en Alfacar i Órgiva sense aigua

El temporal ha activat una resposta solidària i d'emergència: equips de València han secundat els acovardisques a la Vega i Huétor Tájar, la Guàrdia Civil ha evacuat a un veí en Alfacar i Órgiva s'ha quedat sense subministrament d'aigua pel trencament de la canonada general.

El Consell demana actuacions urgents i declarar 60 municipis zones greument afectades per la borrasca Harry

El Consell ha acordat sol·licitar al Govern la declaració de zones greument afectades per a 60 municipis i reclama obres urgents de regeneració del litoral després del temporal.

El PP reclama una auditoria urgent de les infraestructures ferroviàries a la província de València

El PP en la Diputació de València ha presentat una moció per a instar a Adif a una auditoria extraordinària de la xarxa ferroviària provincial. La proposta exigix un pla urgent amb calendari i pressupost i demana responsabilitats polítiques, inclosa la dimissió del ministre Óscar Puente

Donya Letizia visitarà la fàbrica de calçat Pedro García pel seu centenari

Donya Letizia visitarà el 19 de febrer la fàbrica Pedro García a Elda amb motiu del centenari de la firma. Recorrerà la cadena de producció i serà rebuda per autoritats i responsables de l'empresa.

Tanquen el port de València pel temporal i l’avís groc de Aemet

L'Autoritat Portuària de València ha decidit tancar este divendres el port a entrades i eixides per condicions meteorològiques adverses. Aemet ha activat avís groc en el litoral entre les 14 i les 22 hores i Emergències ha elevat les alertes per al dissabte.

Morant ha acusat a Camarero d’impulsar el canvi normatiu que va permetre irregularitats en la VPP d’Alacant

Diana Morant ha denunciat un escàndol en una promoció de VPP a Alacant i ha assenyalat a Susana Camarero per impulsar el canvi normatiu. Ha exigit explicacions en Les Corts i la devolució dels pisos adjudicats de manera irregular.

Morant defén que les paraules d’Óscar López sobre Lambán són una anàlisi política des del respecte

Diana Morant ha emmarcat les declaracions d'Óscar López sobre Javier Lambán com una anàlisi política realitzada des del respecte. Ha reclamat fer oposició al PP per a frenar a la ultradreta, ha rebutjat separar les eleccions generals i ha defés el seu suport a la llei de multireincidència impulsada per Junts.