El canvi climàtic podria obrir la tomba nuclear més gran del món

 

L’escalfament global està obrint la cúpula d’una tomba nuclear dels EUA. Esta estructura es va construir després del programa de proves atòmiques de l’època de la Guerra Freda i està ubicada en les Illes Marshall, a l’oceà Pacífic. Este indret és el lloc més perillós del planeta i, ara, el canvi climàtic, amenaça en convertir-lo en una catàstrofe nuclear.

 

Estes illes es van convertir en el punt triat per a llançar fins a 67 proves nuclears per a comprovar quin potencial tenien este tipus de bombes. Quan van acabar amb els tests, el govern nord-americà va començar a realitzar proves biològiques en la zona, i en 1979 va procedir a sepultar-ho en un enorme taüt.

 

Ara, este taüt, conegut pels habitants de la zona com «La Tomba», corre el risc de col·lapsar a causa de l’augment de la marea per culpa del desglaç de les glaceres i altres efectes ocasionats pel canvi climàtic.

 

 

Camí a una catàstrofe mediambiental?

Fa uns mesos, un estudi publicat per la Universitat de Colòmbia assegurava que les illes Runit, Enjebi, Bikini i Naen hui en dia tenen uns nivells de plutoni entre 10 i 1.000 voltes més alts que els que s’han trobat a Fukushima, i unes 10 voltes més elevats que els de Txernòbil. Quaranta anys més tard de la seua construcció, la Tomba està començant a patir danys en la seua estructura, que poden suposar un veritable perill per a la vida.

 

Els recents estudis assenyalen que des del 1993, el nivell de la mar en les Illes Marshall ha incrementat un centímetre per any, i això suposa més del doble que en la resta del món. Si el nivell del mar continua creixent al ritme que porta fent-ho els últims 25 anys, es calcula que per al 2100 este arxipèlag estarà completament submergit baix la mar.

 

Si això es complix, els experts pronostiquen que causaria un clevill tan gran a l’estructura de la cúpula que abocaria tot el contingut radioactiu sobre l’Oceà Pacífic. Este fet portaria com a conseqüència una catàstrofe mediambiental.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Cinc mil aficionats omplin el Roig Arena en una festa històrica del Valencia Basket amb regust de comiat

El Valencia Basket ha celebrat el segon títol de la Lliga Endesa al Roig Arena davant de cinc mil aficionats en un acte ple d’eufòria, missatges de gratitud i un clar aire de comiat per possibles eixides com la de Jean Montero.

Pedro Martínez demana fe en el projecte del València Basket malgrat els canvis en la plantilla

L’entrenador del València Basket, Pedro Martínez, ha advertit que este estiu eixiran jugadors, però ha defensat davant l’afició que l’essencial és mantindre una filosofia de club clara i creure en el projecte després d’una temporada amb 91 partits.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket emocionat pel títol de Lliga

Jean Montero ha insinuat la seua eixida del Valencia Basket durant la celebració del títol de la Lliga Endesa i ha assegurat que el club i l’afició sempre estaran en el seu cor.

Cinc mil seguidors omplin el Roig Arena en una festa del títol amb comiat al fons

El Valencia Basket ha celebrat el títol de la Lliga Endesa amb cinc mil aficionats al Roig Arena en un acte festiu marcat per missatges d’agraïment i un clar aire de comiat, sobretot per les paraules del dominicà Jean Montero.

L’emoció desbordada de Josep Puerto en alçar el títol de l’ACB amb el València Basket

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha explicat com ha viscut el moment d’alçar el títol de l’ACB, una experiència que definix com una barreja d’emoció, orgull i eufòria i que encara li costa assimilar després de conquistar la final davant el Barça.

Canvi d’alcaldia a Callosa de Segura: el PP recupera el govern amb una moció de censura

El PP ha tornat a l’alcaldia de Callosa de Segura gràcies a una moció de censura acordada amb Vox, UCIN i el regidor no adscrit José Antonio Illán, que posa fi a 21 mesos de govern del PSPV-PSOE i Esquerra Unida-Unidas Podemos.

Un xicotet poble d’Alacant demana ajuda per a rescatar 116 gossos hacinats en una casa

Confrides, un poble de l’interior d’Alacant amb només 300 veïns, ha demanat ajuda urgent a la Diputació i a la Generalitat per a reubicar 116 gossos que viuen hacinats en una vivenda de 70 metres quadrats.

La direcció de David Gimilio al MuVIM obri una nova etapa en la Cultura de la Diputació de València

El nomenament de David Gimilio com a director del MuVIM completa l’organigrama cultural de la Diputació de València i impulsa una futura exposició permanent amb la col·lecció artística provincial i mostres temporals d’art contemporani.