Un 15% i 20% de la població en la Comunitat Valenciana té algun tipus d’al·lèrgia

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública compta amb indicadors que mostren que dels avanços en les tècniques diagnòstiques i terapèutiques estan permetent un millor control de les al·lèrgies, que afecten entre un 15% i un 20% de la població de la Comunitat Valenciana i de les quals es preveu un augment en els pròxims anys a causa de factors ambientals, alimentaris i higiènics.

L’al·lèrgia, de la qual cada 8 de juliol se celebra el Dia Mundial de l’Al·lèrgia per a conscienciar sobre la importància que té la seua detecció precoç per a poder establir un bon tractament, és una reacció exagerada del sistema immunològic en entrar en contacte amb unes certes substàncies ambientals, alimentàries, farmacològiques o causa de picades d’insectes; i cada vegada és més freqüent.

Probablement es deu a factors ambientals com la contaminació i també els canvis en l’estil de vida (alimentació, contacte amb substàncies com a detergents) poden alterar les barreres protectores de la pell, de l’aparell respiratori i digestiu, condicionant un major risc per a desenvolupar una malaltia al·lèrgica”, segons ha explicat el cap de servei d’Al·lèrgia de l’Hospital Universitari i Politècnic La Fe, Miguel Ángel Díaz.

Ara bé, ha afegit, els avanços en el coneixement tant dels desencadenants com de les tècniques diagnòstiques moleculars (a més d’analítiques per a la identificació d’al·lèrgies específiques a aliments, detecció de marcadors en sang i de proves en la pell) estan permetent un coneixement més profund de la patologia, tractaments més precisos i, en definitiva, un millor control de la malaltia.

A nivell terapèutic, els progressos se substancien en la immunoteràpia amb al·lergògens, vacunes que indueixen tolerància a l’al·lergogen i que poden arribar a modificar l’evolució natural de la malaltia i tindre un efectiu preventiu.

El Dia Mundial també serveix per a recordar com s’ha d’actuar davant una anafilaxi, una reacció al·lèrgica molt greu (normalment causada per un aliment, una picada d’insecte o un fàrmac), d’instauració ràpida i que pot arribar a ser fatal.

Els signes i símptomes en una reacció anafilàctica comencen per la pell en un 80% dels casos. Hi ha un enrogiment, una pruïja o una urticària. A aquests símptomes dèrmics s’uneixen uns altres que afecten altres sistemes de l’organisme. Per exemple, a les manifestacions dèrmiques pot sumar-se l’afectació del sistema digestiu (nàusees, vòmits, dolor abdominal), respiratori (dificultat per a respirar, congestió nasal), circulatori (marejos, hipotensió) o neurològic (confusió, sensació de malestar, irritabilitat en els més xicotets)”, segons ha explicat la infermera del servei d’Al·lergologia de l’Hospital General de València Chus Vidorreta.

En aquests casos greus, el tractament primordial és l’adrenalina, que ha d’administrar-se sense demora en l’inici d’aparició dels símptomes. De fet, a les persones de risc, a les seues famílies i reunits (entorn escolar en el cas de menors) se’ls instrueix i se’ls prescriu adrenalina perquè puguen injectar-la immediatament.

Atenció Primària va atendre en la Comunitat Valenciana 3.799 consultes per anafilaxi l’any passat; els serveis d’urgències hospitalàries, 2.201, d’acord amb els registres del Servei d’Anàlisi de Sistemes d’Informació Sanitària.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València busca aprofitar les rotacions de l’Atlètic per a acostar-se a la permanència

El València rep a un Atlètic bolcat en la Champions amb l'opció de fer un pas quasi definitiu cap a la permanència. Les nombroses rotacions blanc-i-vermelles i el desgast europeu poden afavorir al conjunt local.

Tres jóvens espanyols, entre els 73 convidats al Combine previ al draft de la NBA 2026

Sergio De Larrea, Aday Mara i Bava Miller figuren entre els 73 jugadors citats al AWS NBA Draft Combine 2026, el gran aparador previ al draft a Chicago.

La Film Symphony Orchestra estrena a València el seu concert Wanted dedicat al western

La Film Symphony Orchestra torna al Palau de la Música de València amb el comiat de Toon Story i l'estrena de Wanted, un nou concert dedicat a les grans bandes sonores del western.

El Consell reivindica la seua aposta per crear més i millor ocupació en la Comunitat Valenciana

La Generalitat subratlla el seu compromís amb una ocupació estable i de qualitat, amb especial atenció a jóvens i dones, i destaca la creació de més de 110.000 llocs de treball en l'últim any.

Agricultura i l’UJI assagen el control biològic contra la plaga que amenaça els cirerers

La Conselleria d'Agricultura i l'UJI proven la solta del parasitoide Ganaspis kimorum i reforcen l'ús d'insecticides biològics per a contindre la Drosophila suzukii en cirerers valencians.

Les tempestes deixen 16,4 litres per metre quadrat a Millares en la matinada de l’1 de maig

Les tempestes registrades de matinada han deixat 16,4 litres per metre quadrat a Millares i acumulats significatius en diversos municipis de l'interior de la Comunitat Valenciana, amb cel cobert i ruixats febles en la resta del territori.

Puente acusa la dreta de bloquejar la regularització d’immigrants per a no cedir en res

Óscar Puente defén la regularització extraordinària d'immigrants com a via per a reconéixer drets bàsics i critica que la dreta es negue a repetir processos que abans va aplicar. El ministre també descarta que existisca fonament en les especulacions sobre una candidatura per Alacant.

Vila-real busca la Champions i el Llevant s’aferra a la permanència en La Ceràmica

Vila-real necessita només un punt per a segellar la seua presència en la pròxima Lliga de Campions, mentres que el Llevant està obligat a guanyar per a continuar viu en la lluita per la permanència.