Revelen que Raphael va patir una depressió i va pensar en retirar-se

Raphael ha conseguido conquistar a las nuevas generaciones

Raphael durant un concert | La Coctelera

 

La periodista Pilar Eyre ha confessat en el seu blog de ‘Lecturas’ algunes de les experiències més íntimes i personals del cantant Raphael, algunes d’elles desconegudes per a gran part del públic i, fins i tot, de la gent més pròxima a ell.

 

Entre eixes vivències, segons Eyre, el cantant ha passat per moments molt durs al llarg de la seua vida i de la seua carrera musical, fins i tot per depressions que a punt van estar d’acabar la seua trajectòria.

 

«Puge a un escenari i sé que valc per a això… però en la vida, ai, en la meua vida, a voltes em sent en el cel i unes altres m’afone en el més profund dels abismes», són algunes de les paraules del cantant sobre eixos durs moments. 

 

Raphael sempre ha considerat que la música, la seua veu, l’ha salvat de viure una vida plena de penúries. Amb només 10 anys va començar a treballar com a missatger per a poder ajudar en casa, però la música va portar al cantant a convertir-se en un dels artistes espanyols més coneguts i internacionals del segle passat.

 

En un dels episodis que recorda, Natàlia, la seua dona, va ser qui va estar al seu costat quan un atac d’ansietat, que ell va confondre amb un infart, a punt va estar d’apartar-lo de la música. «Va ser horrible, em va passar tota la meua biografia davant dels ulls», aclaria el cantant, que també afirma que en eixe moment va decidir no pujar-se més a un escenari perquè en cada actuació «es deixava un tros de la seua vida».

 

Els fans i seguidors del cantant van acudir en massa a demanar explicacions i el cantautor va dir que havia recapacitat i que seguiria avant amb la seua carrera, perquè «no podia viure sense el seu públic». Eyre assegura que, una volta que va anar a visitar-lo a sa casa de Marbella, el va vore  «fràgil, pàl·lid, tendre» i demanant una manta a la seua dona tot i estar a més de 30 graus.

 

Fa més de 30 anys, en canvi, assegurava que «si no em mate en un accident d’aviació, em jugue la vida a que dins de 30 anys no em recordarà ningú». Per sort, Raphael va errar en les seues prediccions i ara, amb 77 anys, seguix al peu del canó donant un centenar de concerts a l’any: «Seguiré fins que arribe a ser tan volgut com el ratolí Mickey».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

David Ferrer presenta la nova samarreta de la selecció espanyola de tenis

La selecció espanyola de tenis estrena samarreta per a les pròximes eliminatòries de la Copa Davis, un equipament roig i groc presentada pel capità David Ferrer, que confia en la nova generació de jugadors.

Sanitat reforça l’atenció 24 hores, la salut mental i les teràpies oncològiques en els pressupostos de 2026

La Conselleria de Sanitat destina 9.453 milions en 2026, un 3% més, amb focus en nous centres d'urgències 24 hores, reforç de salut mental i alta tecnologia contra el càncer.

Callosa de Segura es concentra en silenci per Patricia, víctima d’un assassinat masclista

Desenes de veïns de Callosa de Segura es concentren davant l'Ajuntament per a guardar un minut de silenci i condemnar l'assassinat masclista de Patricia a les mans de la seua parella.

El detingut per l’assassinat masclista de Callosa confessa que va escanyar a la seua parella després d’una discussió

L'home detingut per l'assassinat masclista de Patricia, de 48 anys, a Callosa de Segura ha confessat que la va escanyar després d'una discussió i que ja tenia denúncies prèvies d'altres exparelles.

Iñigo Pérez es presenta al Vila-real: un desafiament clau en la seua carrera

Iñigo Pérez s'estrena com a entrenador del Vila-real i definix el repte com un desafiament important en la seua carrera, amb la mirada posada a mantindre el nivell de l'equip en LaLiga i en la Lliga de Campions.

Educació reduïx al 12,62% el seguiment de la vaga docent en el seu moment 17

La Conselleria d'Educació situa en el 12,62% el seguiment de la vaga indefinida del professorat valencià en el seu desseté dia, amb lleugeres diferències entre províncies i coincidència amb les proves d'accés a la universitat.

La Generalitat destina més de 26 milions a obres antiriuades per a blindar els polígons industrials

La Conselleria d'Indústria prioritza en els pressupostos de 2026 la recuperació després de la dana amb més de 26 milions per a obres antiriuades i ajudes a empreses, en un marc de retallada global del departament i crítiques de l'oposició.

Morales s’acomiada del Llevant després de tancar el seu espinita amb l’ascens a Burgos

José Luis Morales s'acomiada del Llevant després de deu temporades, 377 partits i 83 gols, i reconeix que l'ascens reeixit a Burgos li va permetre tancar la espinita del descens de 2022.