Revelen que Raphael va patir una depressió i va pensar en retirar-se

Raphael ha conseguido conquistar a las nuevas generaciones

Raphael durant un concert | La Coctelera

 

La periodista Pilar Eyre ha confessat en el seu blog de ‘Lecturas’ algunes de les experiències més íntimes i personals del cantant Raphael, algunes d’elles desconegudes per a gran part del públic i, fins i tot, de la gent més pròxima a ell.

 

Entre eixes vivències, segons Eyre, el cantant ha passat per moments molt durs al llarg de la seua vida i de la seua carrera musical, fins i tot per depressions que a punt van estar d’acabar la seua trajectòria.

 

«Puge a un escenari i sé que valc per a això… però en la vida, ai, en la meua vida, a voltes em sent en el cel i unes altres m’afone en el més profund dels abismes», són algunes de les paraules del cantant sobre eixos durs moments. 

 

Raphael sempre ha considerat que la música, la seua veu, l’ha salvat de viure una vida plena de penúries. Amb només 10 anys va començar a treballar com a missatger per a poder ajudar en casa, però la música va portar al cantant a convertir-se en un dels artistes espanyols més coneguts i internacionals del segle passat.

 

En un dels episodis que recorda, Natàlia, la seua dona, va ser qui va estar al seu costat quan un atac d’ansietat, que ell va confondre amb un infart, a punt va estar d’apartar-lo de la música. «Va ser horrible, em va passar tota la meua biografia davant dels ulls», aclaria el cantant, que també afirma que en eixe moment va decidir no pujar-se més a un escenari perquè en cada actuació «es deixava un tros de la seua vida».

 

Els fans i seguidors del cantant van acudir en massa a demanar explicacions i el cantautor va dir que havia recapacitat i que seguiria avant amb la seua carrera, perquè «no podia viure sense el seu públic». Eyre assegura que, una volta que va anar a visitar-lo a sa casa de Marbella, el va vore  «fràgil, pàl·lid, tendre» i demanant una manta a la seua dona tot i estar a més de 30 graus.

 

Fa més de 30 anys, en canvi, assegurava que «si no em mate en un accident d’aviació, em jugue la vida a que dins de 30 anys no em recordarà ningú». Per sort, Raphael va errar en les seues prediccions i ara, amb 77 anys, seguix al peu del canó donant un centenar de concerts a l’any: «Seguiré fins que arribe a ser tan volgut com el ratolí Mickey».

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les places en vivendes turístiques baixen amb força a València i Alacant

Exceltur atribueix el descens a la finestreta única digital i al major control sobre l’oferta turística

Hisenda actualitzarà prompte Renda Web amb les noves deduccions valencianes

Les deduccions per salut, esport i formació musical encara no es poden aplicar i l’Agència Tributària recomana esperar abans de presentar la declaració

Compromís reclama al Consell totes les factures dels gastos dels expresidents entre 2023 i 2026

La coalició demana els tiquets detallats de gasolina, dietes i allotjaments i torna a posar el focus en el cost de l’Oficina dels expresidents

Pérez Llorca reforça la rebaixa fiscal en la renda de 2025 i amplia deduccions per a 300.000 valencians més

El Consell defensa una política fiscal orientada a les classes mitjanes i treballadores, amb noves deduccions sanitàries, educatives i per als afectats per la dana

Detenen la mare d’un alumne de quatre anys per agredir una mestra d’una escola infantil d’Elda

La dona està acusada d’un presumpte delicte d’atemptat contra funcionari públic després de colpejar una professora del centre

Detenen tres homes a Alacant per vendre objectes robats des d’una vivenda

La Policia Nacional deté tres homes a Alacant per robatori, estafa i receptació després de descobrir una vivenda amb objectes sostrets.

Leila Slimani, Premi Internacional de la Fira del Llibre de València

L'escriptora franc-marroquina Leila Slimani rebrà el Premi Internacional de la Fira del Llibre de València en la seua 61a edició, que se celebra del 30 d'abril al 10 de maig als Jardins del Real. La cita comptarà també amb la participació del novel·lista turc Zülfü Livaneli, un dels autors més llegits del seu país.

Claudia Montes defén davant el Suprem que Ábalos no li va reconéixer cap endoll en Logirail

Claudia Montes sosté davant el Tribunal Suprem que José Luis Ábalos mai li va reconéixer haver-la endollat en Logirail i defén la legalitat de la seua contractació enfront de les sospites en el cas de les màscares.