12.5 C
València
Diumenge, 14 desembre, 2025

Revelen que Raphael va patir una depressió i va pensar en retirar-se

Raphael ha conseguido conquistar a las nuevas generaciones

Raphael durant un concert | La Coctelera

 

La periodista Pilar Eyre ha confessat en el seu blog de ‘Lecturas’ algunes de les experiències més íntimes i personals del cantant Raphael, algunes d’elles desconegudes per a gran part del públic i, fins i tot, de la gent més pròxima a ell.

 

Entre eixes vivències, segons Eyre, el cantant ha passat per moments molt durs al llarg de la seua vida i de la seua carrera musical, fins i tot per depressions que a punt van estar d’acabar la seua trajectòria.

 

«Puge a un escenari i sé que valc per a això… però en la vida, ai, en la meua vida, a voltes em sent en el cel i unes altres m’afone en el més profund dels abismes», són algunes de les paraules del cantant sobre eixos durs moments. 

 

Raphael sempre ha considerat que la música, la seua veu, l’ha salvat de viure una vida plena de penúries. Amb només 10 anys va començar a treballar com a missatger per a poder ajudar en casa, però la música va portar al cantant a convertir-se en un dels artistes espanyols més coneguts i internacionals del segle passat.

 

En un dels episodis que recorda, Natàlia, la seua dona, va ser qui va estar al seu costat quan un atac d’ansietat, que ell va confondre amb un infart, a punt va estar d’apartar-lo de la música. «Va ser horrible, em va passar tota la meua biografia davant dels ulls», aclaria el cantant, que també afirma que en eixe moment va decidir no pujar-se més a un escenari perquè en cada actuació «es deixava un tros de la seua vida».

 

Els fans i seguidors del cantant van acudir en massa a demanar explicacions i el cantautor va dir que havia recapacitat i que seguiria avant amb la seua carrera, perquè «no podia viure sense el seu públic». Eyre assegura que, una volta que va anar a visitar-lo a sa casa de Marbella, el va vore  «fràgil, pàl·lid, tendre» i demanant una manta a la seua dona tot i estar a més de 30 graus.

 

Fa més de 30 anys, en canvi, assegurava que «si no em mate en un accident d’aviació, em jugue la vida a que dins de 30 anys no em recordarà ningú». Per sort, Raphael va errar en les seues prediccions i ara, amb 77 anys, seguix al peu del canó donant un centenar de concerts a l’any: «Seguiré fins que arribe a ser tan volgut com el ratolí Mickey».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Les pluges han superat els 100 litres a la Safor en quatre hores i han provocat avisos puntuals

La Font d'En Carrós ha registrat 105,9 l/m² en quatre hores i els bombers han atés trencaments de baixants. Alacant i Castelló han acumulat menys pluja.

Corma, Bisquert i Guanter, de la UPV, revaliden la seua presència en l’elit mundial de científics

Els tres investigadors vinculats a la UPV figuren de nou en la llista Highly Cited Researchers 2025 de Clarivate. Reclamen finançament estable, menys burocràcia i més aposta per risc científic.

Detingut a Elda per estafar 6.300 euros amb una app d’accés remot i accedir a dades privades

Un home de 69 anys ha sigut detingut a Elda per estafar 6.300 euros a un veí de 71 després de guiar-li per a instal·lar una app d'accés remot i entrar en la seua informació privada.

Detingut a Torrent l’amo d’una empresa per vendre entrades anul·lades d’un campionat de motociclisme

La Policia Nacional ha detingut a Torrent a un home de 49 anys, amo d'una mercantil, per estafa amb entrades anul·lades per a un campionat de motociclisme. Hi ha almenys 11 denúncies i la web simulava ser l'oficial del circuit.

Impulsen un test universal i assequible per a diagnosticar malnutrició per fallades del pàncrees

Investigadors de ISABIAL i la Universitat d'Alacant desenrotllen biomarcadores per a crear una prova fiable, ràpida i econòmica que identifique malnutrició per fallades del pàncrees.

El temporal deixa 70 l/m² a Ondara i 46,8 a la Font d’En Carrós i Aemet ha activat el roig a València

Les pluges de la nit han acumulat 70 l/m² a Ondara i 46,8 a la Font d'En Carrós. Aemet ha establit el nivell roig des del migdia per precipitacions molt intenses.

Ajornat el València Basket-Casademont Zaragoza per l’alerta de fortes pluges

La FEB ha ajornat el dol de Lliga Femenina previst en el Roig Arena per l'alerta meteorològica en la Comunitat. AEMET manté nivell roig per pluges.

Protecció Civil demana evitar desplaçaments per fortes pluges en el litoral de València

Un És-Alert remés a les 19.23 advertix de risc d'inundació des del diumenge al migdia en el litoral nord i sud de València. Aemet ha elevat l'avís a nivell roig.