10.2 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

Revelen que Raphael va patir una depressió i va pensar en retirar-se

Raphael ha conseguido conquistar a las nuevas generaciones

Raphael durant un concert | La Coctelera

 

La periodista Pilar Eyre ha confessat en el seu blog de ‘Lecturas’ algunes de les experiències més íntimes i personals del cantant Raphael, algunes d’elles desconegudes per a gran part del públic i, fins i tot, de la gent més pròxima a ell.

 

Entre eixes vivències, segons Eyre, el cantant ha passat per moments molt durs al llarg de la seua vida i de la seua carrera musical, fins i tot per depressions que a punt van estar d’acabar la seua trajectòria.

 

«Puge a un escenari i sé que valc per a això… però en la vida, ai, en la meua vida, a voltes em sent en el cel i unes altres m’afone en el més profund dels abismes», són algunes de les paraules del cantant sobre eixos durs moments. 

 

Raphael sempre ha considerat que la música, la seua veu, l’ha salvat de viure una vida plena de penúries. Amb només 10 anys va començar a treballar com a missatger per a poder ajudar en casa, però la música va portar al cantant a convertir-se en un dels artistes espanyols més coneguts i internacionals del segle passat.

 

En un dels episodis que recorda, Natàlia, la seua dona, va ser qui va estar al seu costat quan un atac d’ansietat, que ell va confondre amb un infart, a punt va estar d’apartar-lo de la música. «Va ser horrible, em va passar tota la meua biografia davant dels ulls», aclaria el cantant, que també afirma que en eixe moment va decidir no pujar-se més a un escenari perquè en cada actuació «es deixava un tros de la seua vida».

 

Els fans i seguidors del cantant van acudir en massa a demanar explicacions i el cantautor va dir que havia recapacitat i que seguiria avant amb la seua carrera, perquè «no podia viure sense el seu públic». Eyre assegura que, una volta que va anar a visitar-lo a sa casa de Marbella, el va vore  «fràgil, pàl·lid, tendre» i demanant una manta a la seua dona tot i estar a més de 30 graus.

 

Fa més de 30 anys, en canvi, assegurava que «si no em mate en un accident d’aviació, em jugue la vida a que dins de 30 anys no em recordarà ningú». Per sort, Raphael va errar en les seues prediccions i ara, amb 77 anys, seguix al peu del canó donant un centenar de concerts a l’any: «Seguiré fins que arribe a ser tan volgut com el ratolí Mickey».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Senat fixa per al 10 de febrer la compareixença del president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer

La comissió d'investigació de la dana al Senat ha citat per al 10 de febrer a Miguel Polo, després de reordenar el seu calendari per la suspensió de la sessió anterior.

Rescaten a un escalador polonés atrapat en els penya-segats de Toix a Calp

Un escalador polonés va ser rescatat de matinada en els penya-segats de Toix, a Calp. L'operació va durar més de quatre hores i va estar marcada per pluja i fred.

Una dona de 45 anys ha mort en l’incendi d’una vivenda a Vila-real

Una dona de 45 anys ha mort en l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. Bombers l'han rescatada, però el SAMU ha confirmat el decés

Nou menors detinguts per l’agressió a un jove al costat d’una discoteca d’Alacant

Un adolescent de 15 anys va ser arrestat per la seua implicació en l'agressió a un jove de 16 en Nit de cap d'any, elevant a nou els menors detinguts. Les primeres huit detencions es van practicar el 14 de gener i els arrestats tenen entre 14 i 16 anys.

Vint estreles Michelin se citen en la XXIV Trobada Gastronòmic Alfonso Mira a Aspe

El XXIV Alfonso Mira Experience reunirà cuiners amb 20 estreles Michelin del 21 de febrer a l'11 de març a Aspe, amb jornades temàtiques i aforament limitat.

Mor una dona en l’incendi d’un pis a Vila-real

Una dona de mitjana edat ha mort este divendres després de l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. El foc s'ha iniciat en el saló-menjador i dos dotacions han intervingut.

El Consorci de Museus oferirà 36 exposicions en 2026 amb més de 100 artistes

L'organisme autonòmic va anunciar 36 exposicions per a 2026 amb més de 100 artistes, activitats en les tres províncies i un programa educatiu que aconseguirà a 400 centres.

València contractarà la gestió integral del Jardí del Túria per 35 milions durant cinc anys

València impulsarà un contracte de 35 milions i cinc anys per a la neteja, manteniment i reposició del Jardí del Túria. Inclourà guardaparques i respectarà les funcions del OAM.