12.6 C
València
Divendres, 21 novembre, 2025

Una empresa alacantina patenta una màscara de raigs UVpe r a eliminar el coronavirus

Una empresa alacantina ha patentat una màscara sense filtre capaç d’eliminar el coronavirus mentres es respira, gràcies a una cortina làser UV-C. La proposta, de Flat Tbue Energy, pot aconseguir acabar amb la contaminació provocada pels residus de les màscares d’un sol ús, tal i com assegura la companyia en un comunicat.

Per mitjà de dos startups i amb l’ajuda del departament de I+D de la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx i Fons Emprenedors de Repsol, s’ha aconseguit una màscara ‘made in Spain, basada en tecnologia ultraviolada de baixa freqüència, emesa per díodes làser dirigits, que permet en una càmera confinada laberíntica destruir el Covid-19, entre altres patògens, al mateix temps que es respira.

L’invent du incorporada una bateria amb 10 hores d’autonomia que es recarrega com un telèfon mòbil. La màscara té un cost de producció baix i  ha sigut realitzada en impressió 3D al nostre país -sense necessitat de proveïment estranger-. 

En el seu principal estudi, l’empresa alacantina conclou que la llum UVC llunyana té un rang molt limitat i no pot penetrar a través de la capa externa de cèl·lules mortes de la pell humana o la capa de llàgrimes en l’ull, per la qual cosa no és un perill per a la salut humana.

 

No obstant això, els virus i els bacteris són molt més xicotets que les cèl·lules humanes, per la qual cosa la llum UVC llunyana pot aconseguir el seu material genètic i inactivar-los gràcies a que la llum llunyana ataca als enllaços moleculars que mantenen unit el AND.

 

Esta mateixa tecnologia és en la que està basada la màscara que, gràcies a una càmera estanca, elimina el risc per contacte, un gran repte de disseny amb segell espanyol que pretén revolucionar i col·laborar amb el control de residus. Esta patent podria proporcionar no sols una protecció contra el Covid-19, sinó també sobre les epidèmies de grip estacionals, així com evitar la propagació d’altres malalties.

Últimes notícies

La invasió dels Bàrbars, una película que cal vore

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla sobre que 'La invasió dels bàrbars' és una pel·lícula important, emocionant i necessària, que recupera la memòria històrica i alerta sobre els perills dels moviments feixistes actuals i considera una obra que passarà a la història del cinema valencià

Marcelino admet que les aturades no els han vingut bé i apunta al Mallorca

Marcelino va subratllar que les dos aturades anteriors van perjudicar el Vila-real i confia a revertir la dinàmica davant el Mallorca en La Ceràmica este dissabte.

València endurix l’ordenança de neteja: fins a 3.000 euros per orinar al carrer i 1.500 per no arreplegar les caques

L'Ajuntament impulsa una reforma de l'ordenança per a adaptar la norma a la legislació vigent i frenar conductes incíviques. Hi haurà sancions de fins a 3.000 euros i noves obligacions per a amos de mascotes, comerços i organitzadors d'esdeveniments.

La Fundació Princesa de Girona destaca el paper dels jóvens en la reconstrucció després de la DANA

El CongresFest x València ha reunit a Aldaia a prop de 900 estudiants per a impulsar la reconstrucció de l'ecosistema jove després de la DANA. La jornada ha posat a la joventut en el centre i impulsat la coordinació institucional.

El Consorci de Bombers de València aprova l’acord que posa fi al conflicte laboral

La Taula General de Negociació ha aprovat l'Acord de Condicions Comunes 2026-2029, que substituïx al de 2022 i normalitza la relació amb els sindicats.

La Diputació de València aportarà 3 milions per als 28 municipis exclosos per la DANA

La institució provincial cobrirà el 50% no finançat per l'Estat en projectes de reparació després de la riuada. Reclama igualtat de tracte per als municipis.

El PP de València aprova la declaració del 25-N de la FEMP amb el vot en contra de Vox

L'Ajuntament de València ha recolzat la moció de la FEMP pel 25-N per a reforçar la lluita contra la violència masclista. Vox, soci de govern, ha votat en contra.

Una tortuga es recupera en el Oceanogràfic després de perdre una aleta per art de fons

Una tortuga Caretta caretta de 30 quilos es recupera en l'Arca de la Mar del Oceanogràfic després de ser rescatada a Oliva amb plàstics i cordes. Els veterinaris li van amputar una aleta i evoluciona favorablement.