19.5 C
València
Dilluns, 23 febrer, 2026

Una empresa alacantina patenta una màscara de raigs UVpe r a eliminar el coronavirus

Una empresa alacantina ha patentat una màscara sense filtre capaç d’eliminar el coronavirus mentres es respira, gràcies a una cortina làser UV-C. La proposta, de Flat Tbue Energy, pot aconseguir acabar amb la contaminació provocada pels residus de les màscares d’un sol ús, tal i com assegura la companyia en un comunicat.

Per mitjà de dos startups i amb l’ajuda del departament de I+D de la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx i Fons Emprenedors de Repsol, s’ha aconseguit una màscara ‘made in Spain, basada en tecnologia ultraviolada de baixa freqüència, emesa per díodes làser dirigits, que permet en una càmera confinada laberíntica destruir el Covid-19, entre altres patògens, al mateix temps que es respira.

L’invent du incorporada una bateria amb 10 hores d’autonomia que es recarrega com un telèfon mòbil. La màscara té un cost de producció baix i  ha sigut realitzada en impressió 3D al nostre país -sense necessitat de proveïment estranger-. 

En el seu principal estudi, l’empresa alacantina conclou que la llum UVC llunyana té un rang molt limitat i no pot penetrar a través de la capa externa de cèl·lules mortes de la pell humana o la capa de llàgrimes en l’ull, per la qual cosa no és un perill per a la salut humana.

 

No obstant això, els virus i els bacteris són molt més xicotets que les cèl·lules humanes, per la qual cosa la llum UVC llunyana pot aconseguir el seu material genètic i inactivar-los gràcies a que la llum llunyana ataca als enllaços moleculars que mantenen unit el AND.

 

Esta mateixa tecnologia és en la que està basada la màscara que, gràcies a una càmera estanca, elimina el risc per contacte, un gran repte de disseny amb segell espanyol que pretén revolucionar i col·laborar amb el control de residus. Esta patent podria proporcionar no sols una protecció contra el Covid-19, sinó també sobre les epidèmies de grip estacionals, així com evitar la propagació d’altres malalties.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les falleres majors de València encenen la Crida i conviden a viure ‘la millor festa del món’

Carmen Prades i Marta Mercader han encés simbòlicament la metxa de les Falles 2026 durant la Crida i conviden al món a sumar-se a la festa. L'acte ha inclòs el lliurament simbòlic de les claus i un espectacle de llum i pólvora.

Un assessor situa a Mazón en el seu despatx 25 minuts abans d’anar al Cecopi

L'assessor Josep Lanuza ha declarat que va acompanyar a Carlos Mazón des del Palau al Cecopi i que l'És-alert va sonar a les 20.11 quan ja anaven de camí. La jutgessa ha confrontat el seu relat amb el dels escortes.

Un estudi fixa en 9.057 milions la inversió per a reduir riscos en la conca del Xúquer

La conca del Xúquer necessita 9.057 milions per a modernitzar el cicle urbà de l'aigua, previndre inundacions i adaptar-se al canvi climàtic dins del marc 2026-2035.

Guido Rodríguez torna a l’onze del València més de dos mesos després

L'argentí va iniciar davant el Vila-real i va disputar 88 minuts després d'una primera volta amb pocs minuts en el West Ham. El València va perdre 2-1.

L’efecte Castro es diluïx: el Llevant encadena quatre derrotes seguides

L'equip és penúltim a set punts de la salvació i acumula tres partits sense marcar; l'impuls inicial amb Luís Castro s'ha esvaït.

Detinguts quatre empleats d’immobiliàries a Alacant per estafar a compradors estrangers

La Policia Nacional ha arrestat a tres hòmens i una dona de dos immobiliàries a Alacant per cobrar arres de vivendes inviables i manipular documentació. El perjuí supera els 100.000 euros i la causa continua oberta.

Els detinguts per matar al seu veí a Benimàmet passaran el dimecres a disposició judicial

La família arrestada per la mort a punyalades d'un veí a Benimàmet passarà previsiblement el dimecres a disposició judicial. El crim va ocórrer el diumenge a la vesprada després de l'alerta d'una veïna al 112.

A presó un home sense antecedents amb 17 quilos de cocaïna en el maleter

Un veí de Múrcia de 44 anys ha ingressat a la presó provisional després de ser detingut a San Isidro amb 15 paquets de cocaïna que sumaven uns 17 quilos. La Guàrdia Civil va intervindre el cotxe i va trobar la droga oculta en bosses en el portaequipajes.