Una empresa alacantina patenta una màscara de raigs UVpe r a eliminar el coronavirus

Una empresa alacantina ha patentat una màscara sense filtre capaç d’eliminar el coronavirus mentres es respira, gràcies a una cortina làser UV-C. La proposta, de Flat Tbue Energy, pot aconseguir acabar amb la contaminació provocada pels residus de les màscares d’un sol ús, tal i com assegura la companyia en un comunicat.

Per mitjà de dos startups i amb l’ajuda del departament de I+D de la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx i Fons Emprenedors de Repsol, s’ha aconseguit una màscara ‘made in Spain, basada en tecnologia ultraviolada de baixa freqüència, emesa per díodes làser dirigits, que permet en una càmera confinada laberíntica destruir el Covid-19, entre altres patògens, al mateix temps que es respira.

L’invent du incorporada una bateria amb 10 hores d’autonomia que es recarrega com un telèfon mòbil. La màscara té un cost de producció baix i  ha sigut realitzada en impressió 3D al nostre país -sense necessitat de proveïment estranger-. 

En el seu principal estudi, l’empresa alacantina conclou que la llum UVC llunyana té un rang molt limitat i no pot penetrar a través de la capa externa de cèl·lules mortes de la pell humana o la capa de llàgrimes en l’ull, per la qual cosa no és un perill per a la salut humana.

 

No obstant això, els virus i els bacteris són molt més xicotets que les cèl·lules humanes, per la qual cosa la llum UVC llunyana pot aconseguir el seu material genètic i inactivar-los gràcies a que la llum llunyana ataca als enllaços moleculars que mantenen unit el AND.

 

Esta mateixa tecnologia és en la que està basada la màscara que, gràcies a una càmera estanca, elimina el risc per contacte, un gran repte de disseny amb segell espanyol que pretén revolucionar i col·laborar amb el control de residus. Esta patent podria proporcionar no sols una protecció contra el Covid-19, sinó també sobre les epidèmies de grip estacionals, així com evitar la propagació d’altres malalties.

Últimes notícies

El Sevilla remunta un 2-0 inicial i arranca un valuós empat a Vila-real

El Vila-real es va avançar 2-0 amb punts de Gerard Moreno i Georges Mikautadze, però el Sevilla va reaccionar abans del descans i va rescatar un empat amb els gols d'Os i Kike Salas.

Sis mesos de presó per apropiar-se d’un cotxe encarregat per a la seua recollida i revendre’l

L'Audiència d'Alacant condemna a sis mesos de presó a un home que es va quedar amb un cotxe que havia d'arreplegar per a la seua propietària i el va registrar a nom d'una afí que ho va vendre a un tercer.

Educació eleva al 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga docent en la Comunitat

La Conselleria d'Educació situa en el 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga indefinida del professorat no universitari, mentres sindicats mantenen la pressió i acudixen a una nova taula de negociació.

Roca Rei, Morante i Manzanares encapçalen la fira de Fogueres d’Alacant 2026

La fira de Fogueres d'Alacant 2026 programa deu festejos taurins entre el 19 i el 27 de juny, amb Roca Rey, Morante de la Pobla i José María Manzanares com a grans reclams.

Importaco activa el seu pla de continuïtat després de l’incendi en la seua planta d’ametles a Castelló

Importaco manté actiu el seu pla de continuïtat després de l'incendi en la seua planta de processament d'ametles a la Vall d'Alba i garantix el subministrament als seus clients mentres treballa en la recuperació productiva.

Marciano Gómez resta importància a la denúncia del PSPV davant la Fiscalia per la circular sobre migrants

Marciano Gómez defén que la circular vigent de Sanitat facilita la regularització de migrants i minimitza la denúncia del PSPV davant la Fiscalia, que considera possible amb qualsevol document.

La Generalitat impulsa materials d’emergència accessibles per a persones amb discapacitat

La Generalitat ha presentat nous materials d'informació preventiva i d'autoprotecció davant inundacions i nevades adaptats a persones amb discapacitat, majors i col·lectius vulnerables.

Educació amplia l’oferta d’FP amb 19 nous cicles per al curs 2026-2027

La Conselleria d'Educació autoritza 70 cicles formatius i, després de desactivar 51, incrementa l'oferta de Formació Professional en 19 nous cicles adaptats al teixit productiu valencià.