Una empresa alacantina patenta una màscara de raigs UVpe r a eliminar el coronavirus

Una empresa alacantina ha patentat una màscara sense filtre capaç d’eliminar el coronavirus mentres es respira, gràcies a una cortina làser UV-C. La proposta, de Flat Tbue Energy, pot aconseguir acabar amb la contaminació provocada pels residus de les màscares d’un sol ús, tal i com assegura la companyia en un comunicat.

Per mitjà de dos startups i amb l’ajuda del departament de I+D de la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx i Fons Emprenedors de Repsol, s’ha aconseguit una màscara ‘made in Spain, basada en tecnologia ultraviolada de baixa freqüència, emesa per díodes làser dirigits, que permet en una càmera confinada laberíntica destruir el Covid-19, entre altres patògens, al mateix temps que es respira.

L’invent du incorporada una bateria amb 10 hores d’autonomia que es recarrega com un telèfon mòbil. La màscara té un cost de producció baix i  ha sigut realitzada en impressió 3D al nostre país -sense necessitat de proveïment estranger-. 

En el seu principal estudi, l’empresa alacantina conclou que la llum UVC llunyana té un rang molt limitat i no pot penetrar a través de la capa externa de cèl·lules mortes de la pell humana o la capa de llàgrimes en l’ull, per la qual cosa no és un perill per a la salut humana.

 

No obstant això, els virus i els bacteris són molt més xicotets que les cèl·lules humanes, per la qual cosa la llum UVC llunyana pot aconseguir el seu material genètic i inactivar-los gràcies a que la llum llunyana ataca als enllaços moleculars que mantenen unit el AND.

 

Esta mateixa tecnologia és en la que està basada la màscara que, gràcies a una càmera estanca, elimina el risc per contacte, un gran repte de disseny amb segell espanyol que pretén revolucionar i col·laborar amb el control de residus. Esta patent podria proporcionar no sols una protecció contra el Covid-19, sinó també sobre les epidèmies de grip estacionals, així com evitar la propagació d’altres malalties.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca viu amb emoció l’Ofrena a la Verge dels Desemparats en un dia molt important

El president de la Generalitat Juanfran Pérez Llorca desfila en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat, destacant el privilegi de participar al costat de la seua filla en un dia molt important per a ell.

La Cantina planta una falla per a no oblidar la DANA i homenatjar les víctimes

El centre de voluntariat La Cantina planta per segon any la falla No oblidar la DANA en Russafa com a monument a la memòria i homenatge a les víctimes de les inundacions.

Pérez Llorca viu una Ofrena molt emotiva al costat de la seua filla en les Falles de València

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, participa en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat i destaca el privilegi de viure-la al costat de la seua filla.

València entra en la recta final de les Falles amb la ciutat abarrotada de turistes

València afronta els últims dies de les Falles de 2026 amb la ciutat saturada de visitants, alta ocupació turística i un calendari festiu intens que culmina en la Nit del Foc i la Cremà.

APTUR CV denuncia sabotatges en 450 vivendes turístiques de València després de les Falles

APTUR CV denuncia una onada de vandalisme en panys i façanes d'unes 450 vivendes turístiques a València durant els últims dies de les Falles, amb danys que xifra en 250.000 euros i un impacte en la convivència veïnal i la imatge de la ciutat.

Rototom Sunsplash 2026 revela un primer cartell amb Major Lazer, Shenseea i Protoje

El Rototom Sunsplash 2026 anuncia un potent primer avanç de cartell amb Major Lazer Soundsystem, Shenseea, Protoje, G-5 i referents històrics del reggae i el ska.

Més de 300 bombers vetlen per la seguretat en la cremà de les Falles de València 2026

Més de 300 bombers i un centenar de voluntaris de Protecció Civil integren el dispositiu especial per a la Nit de la Cremà a València, que supervisarà 95 falles amb especial atenció a les de major risc.

Modernitat i tradició enlluernen en la penúltima i eixordadora mascletà de les Falles 2026

La Pirotècnia Caballer FX Global Foc combina foc digital i pólvora clàssica en una mascletà de 180 quilos i cinc minuts de ritme ascendent que fa vibrar la plaça de l'Ajuntament de València.