Una empresa alacantina patenta una màscara de raigs UVpe r a eliminar el coronavirus

Una empresa alacantina ha patentat una màscara sense filtre capaç d’eliminar el coronavirus mentres es respira, gràcies a una cortina làser UV-C. La proposta, de Flat Tbue Energy, pot aconseguir acabar amb la contaminació provocada pels residus de les màscares d’un sol ús, tal i com assegura la companyia en un comunicat.

Per mitjà de dos startups i amb l’ajuda del departament de I+D de la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx i Fons Emprenedors de Repsol, s’ha aconseguit una màscara ‘made in Spain, basada en tecnologia ultraviolada de baixa freqüència, emesa per díodes làser dirigits, que permet en una càmera confinada laberíntica destruir el Covid-19, entre altres patògens, al mateix temps que es respira.

L’invent du incorporada una bateria amb 10 hores d’autonomia que es recarrega com un telèfon mòbil. La màscara té un cost de producció baix i  ha sigut realitzada en impressió 3D al nostre país -sense necessitat de proveïment estranger-. 

En el seu principal estudi, l’empresa alacantina conclou que la llum UVC llunyana té un rang molt limitat i no pot penetrar a través de la capa externa de cèl·lules mortes de la pell humana o la capa de llàgrimes en l’ull, per la qual cosa no és un perill per a la salut humana.

 

No obstant això, els virus i els bacteris són molt més xicotets que les cèl·lules humanes, per la qual cosa la llum UVC llunyana pot aconseguir el seu material genètic i inactivar-los gràcies a que la llum llunyana ataca als enllaços moleculars que mantenen unit el AND.

 

Esta mateixa tecnologia és en la que està basada la màscara que, gràcies a una càmera estanca, elimina el risc per contacte, un gran repte de disseny amb segell espanyol que pretén revolucionar i col·laborar amb el control de residus. Esta patent podria proporcionar no sols una protecció contra el Covid-19, sinó també sobre les epidèmies de grip estacionals, així com evitar la propagació d’altres malalties.

Últimes notícies

Dijous amb màximes molt altes al prelitoral de València i ruixats possibles al nord

La Comunitat Valenciana viurà este dijous un dia de sol i calor amb màximes molt altes al prelitoral de València i possibilitat de ruixats i tronades al nord, segons Aemet. Divendres arribarà un descens notable de les temperatures màximes, sobretot a la província de València, i augmentaran els núvols i les precipitacions al sud de València i nord d'Alacant.

Els hotels valencians tanquen maig fregant el 87% d’ocupació, quatre punts més que fa un any

Els hotels de la Comunitat Valenciana han tancat el mes de maig amb una ocupació pròxima al 87%, quatre punts per damunt de 2025, amb València i Benidorm liderant i un fort impuls del turisme internacional.

Dijous amb màximes molt altes al prelitoral de València i ruixats al nord

La Comunitat Valenciana viurà este dijous un dia calorós, amb màximes molt altes al prelitoral de València i possibles ruixats forts amb tempesta a l’interior del terç nord.

El professorat en vaga mou l’acampada de la plaça de la Mare de Déu per a facilitar el Corpus

L’acampada indefinida de professors a la plaça de la Mare de Déu de València es reubica uns metres per a facilitar els preparatius i actes del Corpus, però anuncia que diumenge tornarà a ocupar l’espai alliberat.

El professorat valencià encadena 19 dies lectius de vaga sense avançar en la negociació

La vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic valencià arriba als 19 dies lectius amb noves manifestacions a València i Alacant, acampada a la plaça de la Verge i sense que Educació haja représ la negociació amb tots els sindicats.

Compromís dona llum verda a Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València

L’executiva de Compromís per València ha aprovat per consens iniciar el procés per a convocar una assemblea extraordinària que ratifique Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València, a proposta de l’exalcalde Joan Ribó.

El Valencia Basket remunta a temps i castiga el Bilbao en un final d’infart (83-80)

El Valencia Basket remunta tretze punts en tres minuts i mig davant el Surne Bilbao Basket al Roig Arena (83-80) i s’avança en l’eliminatòria de quarts de final de la Lliga Endesa després d’un partit que els visitants havien controlat durant 34 minuts.

Justícia elevarà el pressupost de 2026 fins als 613 milions amb un increment del 5,6 %

La Conselleria de Justícia, Transparència i Participació disposarà en 2026 de 612,9 milions d’euros, 32,7 milions més que en 2025, per avançar cap a un model judicial més modern, àgil i eficient, en un context d’infrafinançament estructural.