L’última esperança per a trobar a Anna i Olivia: Serà la setmana que ve

La Guàrdia Civil continua buscant per terra, mar i aire a Anna i Olivia, les xiquetes desaparegudes a Tenerife a qui el seu pare, Tomás, es va emportar sense permís de la mare, que era qui tenia la custòdia de les xicotetes. El pare se les va emportar i no li les va retornar, com estava previst, fa 23 dies, i des de llavors no s’ha sabut res més de cap dels tres.

 

Hipòtesi de la Guàrdia Civil

 

Encara que les autoritats segueixen amb esperances de trobar a les xiquetes amb vida, cada vegada són més les veus que apunten cap a la direcció contrària: que Tomás els llevara la vida per a fer mal a la seua exmuller, Beatriz, com a represàlia per haver iniciat una nova relació amb un altre home major, d’uns 60 anys, i per qui el pare de les xiquetes sentia un profund rebuig.

Esta setmana s’ha conegut la informació que la Guàrdia Civil té previst ampliar la cerca de les xicotetes en el terreny marítim, no sols en la superfície a la recerca de vaixells o llanxes on pogueren haver-se quedat, sinó ara també en el fons marí. Una de les últimes hipòtesis que remenen els investigadors és que Tomás matara a les xiquetes a la seua casa, on es van trobar grans bosses i terra remoguda.

Esta teoria indica que després de llevar-li la vida a les xiquetes, Tomás hauria agafat els cossos de les xiquetes, els hauria ficats en les bosses, i se les hauria emportades a la seua embarcació. Això explicaria que en les cambres del port es vera a Tomás durant diversos viatges, però mai es va arribar a veure a les xiquetes. La línia d’investigació apuntaria també al fet que, ja en mar oberta, Tomás hauria llançat els cossos de les xiquetes a l’aigua i hauria abandonat després el seu vaixell.

Per este motiu, i després de requerir autorització judicial, la Guàrdia Civil amprarà un sonar i un robot submarí de l’Institut Espanyol d’Oceanografia (IEO) que previsiblement començaran a utilitzar la setmana vinent, segons han apuntat fonts de la investigació.

Al principi, estes eines s’utilitzaran per a buscar i rastrejar el fons marí de la zona on es va trobar l’embarcació de Tomás Gimeno, que va ser trobada a la deriva en aigües enfront del Puertito de Güimar, una zona que compta amb una gran profunditat i en la qual ja han participat membres del grup d’activitats subaquàtiques (GEAS) de la Guàrdia Civil.

En eixa mateixa zona, després de trobar-se l’embarcació, es va trobar també una cadira de retenció infantil que va ser reconeguda per la mare perquè era que utilitzava la seua filla xicoteta, Anna. Tots estos detalls fan que les autoritats comencen a creure que els cossos de les xiquetes podrien estar en el fons de la mar, encara que no hi ha cap pista sobre Tomás, que probablement seguiria amagat en alguna part, però no saben on.

 

L’última esperança de la Guàrdia Civil

 

María Gámez, directora de la Guàrdia Civil, ja va avançar el dilluns d’esta setmana que estaven treballant en la cessió d’este material per a poder dur a terme les tasques de cerca pel fons marí, encara que en eixe moment encara no havien rebut autorització del jutjat de Güimar, que és qui instrueix la causa sota secret de sumari.

Poc més se sap de la investigació, més enllà que el dimecres, 19 de maig, els mateixos gossos especialitzats en el rastreig de restes biològiques que ja van treballar en el quart registre de la casa de Tomás, van estar rastrejant la llanxa a la recerca d’alguna pista que se’ls poguera haver passat als investigadors.

Així, a mesura que passen els dies, les possibilitats de trobar a les xiquetes es van esvaint. Ja han passat més de tres setmanes i l’última esperança de la Guàrdia Civil és poder tancar el cas la setmana vinent si es troben els cossos en el fons de la mar. Si no els troben, potser es recuperen les esperances de poder trobar-les amb vida, encara que llavors haurà passat ja pràcticament un mes i el seu pare podria estar amb les xiquetes en quasi qualsevol part.

 

Últimes notícies

Catalá defensa que l’assentament del circuit està controlat i acusa Sánchez per la seua política migratòria

María José Catalá assegura que l’assentament del vell circuit de Fórmula 1 està controlat pels Servicis Socials, sense menors, i responsabilitza Pedro Sánchez de la situació per una política migratòria que qualifica de portes obertes.

Un estudi a Alacant revela que el tàlem dona forma als circuits visuals en el cervell en creixement

Una investigació de l'Institut de Neurociències CSIC-UMH mostra en ratolins que l'activitat pròpia del tàlem és decisiva per a organitzar els circuits visuals durant el desenvolupament.

El nou coet Miura 9 de PLD Space impulsarà Espanya a la vanguarda espacial

Pedro Sánchez ha visitat la fàbrica il·licitana de PLD Space i ha assegurat que el futur coet Miura 9 col·locarà Espanya a la vanguarda de la indústria espacial europea i mundial. L’empresa, amb més de 550 treballadors, ha aconseguit també un contracte clau de l’ESA per al projecte Miura 5.

Compromís i PSPV reclamen una alternativa per a les 800 persones del vell circuit de F1

Compromís i PSPV han demanat que es paralitze el PAI de l’antic circuit de Fórmula 1 de València fins que les 800 persones que hi viuen tinguen una alternativa social digna i amb garanties judicials.

Detinguts uns pares a València per emportar-se la seua bebé tutelada de l’hospital

La Policia Nacional ha detingut a València uns pares i l’avi de una bebé acabada de nàixer per emportar-se-la de l’hospital, malgrat que la menuda anava a quedar tutelada per la Conselleria de Serveis Socials.

València emprendrà accions legals pels responsables de l’incendi d’El Saler

L’Ajuntament de València acordarà este divendres iniciar accions judicials pels possibles responsables de l’incendi forestal d’El Saler i la seua alcaldessa reclama endurir les penes als piròmans a nivell estatal.

Les noves empreses en la Comunitat Valenciana creixen un 14,9 % al juliol i arriben a 1.549

La Comunitat Valenciana ha registrat al juliol 1.549 noves societats mercantils, un increment anual del 14,9 %, el tercer més alt d’Espanya, mentres les dissolucions han arribat a 139.

Els viatgers del transport urbà pugen un 3 % en la Comunitat Valenciana al juliol

El transport urbà per autobús i metro en la Comunitat Valenciana ha crescut un 3 % al juliol, fins als 16,9 milions de viatgers, segons l’INE. A Espanya, el transport públic també augmenta, tot i la caiguda del ferrocarril de llarga distància.