L’última esperança per a trobar a Anna i Olivia: Serà la setmana que ve

La Guàrdia Civil continua buscant per terra, mar i aire a Anna i Olivia, les xiquetes desaparegudes a Tenerife a qui el seu pare, Tomás, es va emportar sense permís de la mare, que era qui tenia la custòdia de les xicotetes. El pare se les va emportar i no li les va retornar, com estava previst, fa 23 dies, i des de llavors no s’ha sabut res més de cap dels tres.

 

Hipòtesi de la Guàrdia Civil

 

Encara que les autoritats segueixen amb esperances de trobar a les xiquetes amb vida, cada vegada són més les veus que apunten cap a la direcció contrària: que Tomás els llevara la vida per a fer mal a la seua exmuller, Beatriz, com a represàlia per haver iniciat una nova relació amb un altre home major, d’uns 60 anys, i per qui el pare de les xiquetes sentia un profund rebuig.

Esta setmana s’ha conegut la informació que la Guàrdia Civil té previst ampliar la cerca de les xicotetes en el terreny marítim, no sols en la superfície a la recerca de vaixells o llanxes on pogueren haver-se quedat, sinó ara també en el fons marí. Una de les últimes hipòtesis que remenen els investigadors és que Tomás matara a les xiquetes a la seua casa, on es van trobar grans bosses i terra remoguda.

Esta teoria indica que després de llevar-li la vida a les xiquetes, Tomás hauria agafat els cossos de les xiquetes, els hauria ficats en les bosses, i se les hauria emportades a la seua embarcació. Això explicaria que en les cambres del port es vera a Tomás durant diversos viatges, però mai es va arribar a veure a les xiquetes. La línia d’investigació apuntaria també al fet que, ja en mar oberta, Tomás hauria llançat els cossos de les xiquetes a l’aigua i hauria abandonat després el seu vaixell.

Per este motiu, i després de requerir autorització judicial, la Guàrdia Civil amprarà un sonar i un robot submarí de l’Institut Espanyol d’Oceanografia (IEO) que previsiblement començaran a utilitzar la setmana vinent, segons han apuntat fonts de la investigació.

Al principi, estes eines s’utilitzaran per a buscar i rastrejar el fons marí de la zona on es va trobar l’embarcació de Tomás Gimeno, que va ser trobada a la deriva en aigües enfront del Puertito de Güimar, una zona que compta amb una gran profunditat i en la qual ja han participat membres del grup d’activitats subaquàtiques (GEAS) de la Guàrdia Civil.

En eixa mateixa zona, després de trobar-se l’embarcació, es va trobar també una cadira de retenció infantil que va ser reconeguda per la mare perquè era que utilitzava la seua filla xicoteta, Anna. Tots estos detalls fan que les autoritats comencen a creure que els cossos de les xiquetes podrien estar en el fons de la mar, encara que no hi ha cap pista sobre Tomás, que probablement seguiria amagat en alguna part, però no saben on.

 

L’última esperança de la Guàrdia Civil

 

María Gámez, directora de la Guàrdia Civil, ja va avançar el dilluns d’esta setmana que estaven treballant en la cessió d’este material per a poder dur a terme les tasques de cerca pel fons marí, encara que en eixe moment encara no havien rebut autorització del jutjat de Güimar, que és qui instrueix la causa sota secret de sumari.

Poc més se sap de la investigació, més enllà que el dimecres, 19 de maig, els mateixos gossos especialitzats en el rastreig de restes biològiques que ja van treballar en el quart registre de la casa de Tomás, van estar rastrejant la llanxa a la recerca d’alguna pista que se’ls poguera haver passat als investigadors.

Així, a mesura que passen els dies, les possibilitats de trobar a les xiquetes es van esvaint. Ja han passat més de tres setmanes i l’última esperança de la Guàrdia Civil és poder tancar el cas la setmana vinent si es troben els cossos en el fons de la mar. Si no els troben, potser es recuperen les esperances de poder trobar-les amb vida, encara que llavors haurà passat ja pràcticament un mes i el seu pare podria estar amb les xiquetes en quasi qualsevol part.

 

Últimes notícies

Cinc detinguts en una macrooperació contra el narcotràfic amb 4 tones d’haixix a València

Cinc persones han sigut detingudes en una operació policial contra el narcotràfic en què s’han intervingut quatre tones d’haixix en una nau industrial de Silla. La investigació continua oberta i sota secret de sumari, dirigida des de Madrid pel Tribunal Central d’Instància.

Un accident en la A-7 a Paterna col·lapsa la via amb 6 km d’aturades

Un accident de trànsit en la A-7 a l’altura de Paterna ha generat sis quilòmetres de retencions en sentit Barcelona esta vesprada de dilluns, després de tallar-se el carril dret al punt quilomètric 324,500.

José María Chiquillo assumirà una direcció en l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons el DOGV.

José María Chiquillo s’incorpora com a directiu a l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons publica el DOGV, després d’una trajectòria política i institucional vinculada a València i a l’àmbit internacional.

Mompó no descarta ser candidat del PP a la Generalitat: ‘No hi ha jugador de futbol que no vullga ser titular’

El president de la Diputació de València, Vicent Mompó, no s'ha descartat com a candidat del PP a la Generalitat i ha defés la gestió provincial en la DANA durant un esmorzar informatiu d'AMDComVal.

Un nou campus gratuït de programació arribarà a Alacant a partir de 2027

La Generalitat i la Fundació Telefónica posaran en marxa el campus 42 Alicante en l’antic edifici de Correus, amb formació gratuïta en programació, IA i ciberseguretat finançada amb 10,3 milions d’euros.

La pel·lícula valenciana ‘La violinista’ fa història en Annecy com a primer llargmetratge espanyol premiat

La consellera Carmen Ortí ha rebut a València la productora Paloma Mora per celebrar el Cristal a millor llargmetratge d’animació que ha aconseguit 'La violinista' en el Festival d’Annecy, el primer per a una pel·lícula espanyola en este certamen.

‘La violinista’, primera pel·líçula espanyola premiada a Annecy, triomfa amb segell valencià

La pel·lícula d’animació ‘La violinista’, amb participació de la productora valenciana TV ON Producciones i suport de l’Institut Valencià de Cultura, s’ha convertit en la primera cinta espanyola guanyadora del Cristal al millor llargmetratge al Festival d’Annecy. La consellera Carmen Ortí ha rebut la productora Paloma Mora i ha destacat el valor històric del reconeixement.