Mor Sidney Poitier, als 94 anys: primer actor de color a guanyar un Oscar

 

Sidney Poitier, el primer actor afroamericà a guanyar un Óscar, ha mort als 94 anys. L’intèrpret, tota una icona que va trencar barreres en la pantalla gran, es va fer famós per pel·lícules com ‘En el calor de la noche’ i ‘Adivina quién viene a cenar esta noche’.

 

Reeixida carrera cinematogràfica

 

Poitier va tindre deu nominacions als Globos de oro, dos nominacions als Emmy Awards, sis nominacions al BAFTA, huit nominacions al ‘Laurel’ i una nominació als Screen Actors Guild Awards.

L’actor Jeffrey Wright li va dirigir els homenatges aquest divendres, tuitant: ‘Sidney Poitier. Quin actor tan emblemàtic. Únic en la seua classe. Quin home tan bell, amable, càlid i genuïnament regi. r. i. p., senyor. Amb amor.

 

Un actor negre d’orígens humils fent història a Hollywood

 

El ministre de Relacions Exteriors de Bahames, d’on era originari Poitier, si bé va nàixer als EUA, ha confirmat la trista notícia, mentre el primer ministre Philip Brave Davis ha anunciat que celebrarà una roda de premsa en el seu honor.

L’actor es va llaurar una carrera de 71 anys en la qual va interpretar papers icònics en pel·lícules clàssiques de Hollywood com ‘Un lunar en el sol’, ‘Sucedió un sábado’, o ‘Adivina quién viene a cenar esta noche’, entre altres.

Va ser als 16 anys quan Poitier va decidir mudar-se a l’emblemàtica Nova York després de deixar arrere les Bahames, on durant anys va viure al costat de la seua família.

 

A ‘la ciutat que mai dorm’, amb humilitat va anar forjant el seu camí, arribant a ser conserge en el teatre ‘American Negre Theater’ a canvi de rebre lliçons d’interpretació, des d’on va començar a aconseguir alguns papers al llarg dels anys successius.

Així, l’actor, que mai va deixar de perseguir el seu somni, va debutar al cinema amb ‘Un rayo de luz’, una pel·lícula de 1950 el títol original de la qual és ‘No Way Out’.

Lluitant contra el racisme i trencant barreres des dels seus humils orígens, Poitier va aconseguir la primera nominació en els Academy Award en 1959 pel seu treball en ‘Fugitivos’ (The Defiant Ones), de 1958. Es va convertir així en el primer afroamericà a estar nominat a Millor Actor. Aqueixa interpretació, a més, li va portar a guanyar un Globo de oro i a ser guardonat en els BAFTA.

 

El primer afroamericà a rebre un Óscar

 

Poc més tard, continuant la seua brillant trajectòria, en 1963, va enlluernar amb la seua pel·lícula ‘Los lirios del valle’ (Lillies of the Field) i es convertiria en el primer afroamericà de la història a guanyar el premi Óscar al Millor Actor.

En 2001, després de continuar amb una prolífica carrera, va rebre un Óscar Honorífico; el Premi a la Trajectòria Professional.

Últimes notícies

Ramón Terrats torna al Getafe traspassat pel Villarreal

El migcampista Ramón Terrats ha sigut traspassat pel Villarreal al Getafe, on ja va jugar en la temporada 24-25 i on començarà ara una segona etapa a les ordres de José Bordalás.

Recomanen confinar-se per la columna de fum d’un incendi en un desguàs d’El Verger

Un incendi en un desguàs d’El Verger ha generat una intensa columna de fum i s’ha recomanat als veïns de la zona afectada que es confinen a casa i eviten acostar-se a l’incendi.

Castelló envia 24.000 quilos d’ajuda a les víctimes del terratrémol de Veneçuela

L’Ajuntament de Castelló ha organitzat l’enviament de 24.000 quilos d’aliments i productes de primera necessitat a Veneçuela per a donar suport als afectats pel terratrémol, amb la col·laboració d’associacions veneçolanes i la Generalitat.

Una gran columna de fum alarma Villena per un incendi en una planta de reciclatge

Un incendi en una planta de reciclatge a la carretera de Caudete, a Villena, ha generat una gran columna de fum i ha mobilitzat nombrosos efectius de Bombers i mitjans de l’empresa.

Mor un jove ofegat mentre es banyava al riu Xúquer a Sumacàrcer

Un jove ha mort ofegat este dimecres al riu Xúquer, a l’àrea recreativa de l’Esgoletja de Sumacàrcer, malgrat l’ampli dispositiu de rescat mobilitzat.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor ha deixat este dimecres fins a 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis valencians, segons Avamet.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor que afecta la Comunitat Valenciana ha deixat este dimecres 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis de la Costera i voltants, segons Avamet.

El nou edifici d’hospitalització del Clínic obrirà en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics

El nou edifici d’hospitalització del Hospital Clínic de València ha assolit el 98 % d’execució, finalitzarà les obres en setembre i començarà a funcionar en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics.