Mor Sidney Poitier, als 94 anys: primer actor de color a guanyar un Oscar

 

Sidney Poitier, el primer actor afroamericà a guanyar un Óscar, ha mort als 94 anys. L’intèrpret, tota una icona que va trencar barreres en la pantalla gran, es va fer famós per pel·lícules com ‘En el calor de la noche’ i ‘Adivina quién viene a cenar esta noche’.

 

Reeixida carrera cinematogràfica

 

Poitier va tindre deu nominacions als Globos de oro, dos nominacions als Emmy Awards, sis nominacions al BAFTA, huit nominacions al ‘Laurel’ i una nominació als Screen Actors Guild Awards.

L’actor Jeffrey Wright li va dirigir els homenatges aquest divendres, tuitant: ‘Sidney Poitier. Quin actor tan emblemàtic. Únic en la seua classe. Quin home tan bell, amable, càlid i genuïnament regi. r. i. p., senyor. Amb amor.

 

Un actor negre d’orígens humils fent història a Hollywood

 

El ministre de Relacions Exteriors de Bahames, d’on era originari Poitier, si bé va nàixer als EUA, ha confirmat la trista notícia, mentre el primer ministre Philip Brave Davis ha anunciat que celebrarà una roda de premsa en el seu honor.

L’actor es va llaurar una carrera de 71 anys en la qual va interpretar papers icònics en pel·lícules clàssiques de Hollywood com ‘Un lunar en el sol’, ‘Sucedió un sábado’, o ‘Adivina quién viene a cenar esta noche’, entre altres.

Va ser als 16 anys quan Poitier va decidir mudar-se a l’emblemàtica Nova York després de deixar arrere les Bahames, on durant anys va viure al costat de la seua família.

 

A ‘la ciutat que mai dorm’, amb humilitat va anar forjant el seu camí, arribant a ser conserge en el teatre ‘American Negre Theater’ a canvi de rebre lliçons d’interpretació, des d’on va començar a aconseguir alguns papers al llarg dels anys successius.

Així, l’actor, que mai va deixar de perseguir el seu somni, va debutar al cinema amb ‘Un rayo de luz’, una pel·lícula de 1950 el títol original de la qual és ‘No Way Out’.

Lluitant contra el racisme i trencant barreres des dels seus humils orígens, Poitier va aconseguir la primera nominació en els Academy Award en 1959 pel seu treball en ‘Fugitivos’ (The Defiant Ones), de 1958. Es va convertir així en el primer afroamericà a estar nominat a Millor Actor. Aqueixa interpretació, a més, li va portar a guanyar un Globo de oro i a ser guardonat en els BAFTA.

 

El primer afroamericà a rebre un Óscar

 

Poc més tard, continuant la seua brillant trajectòria, en 1963, va enlluernar amb la seua pel·lícula ‘Los lirios del valle’ (Lillies of the Field) i es convertiria en el primer afroamericà de la història a guanyar el premi Óscar al Millor Actor.

En 2001, després de continuar amb una prolífica carrera, va rebre un Óscar Honorífico; el Premi a la Trajectòria Professional.

Últimes notícies

Els governs autonòmics del PP garantixen que compliran la llei amb els menors migrants de Ceuta

El vicesecretari de Política Autonòmica del PP, Elías Bendodo, assegura a Màlaga que els governs autonòmics del partit compliran la legislació amb els menors migrants de Ceuta i culpa el Govern central de la crisi migratòria. Reprova també l’actitud de Pedro Sánchez durant l’episodi i reclama explicacions urgents.

Sanitat reforça urgències i Oftalmologia davant l’eclipsi solar del 12 d’agost

La Conselleria de Sanitat ha activat un dispositiu especial amb més ambulàncies, centres de salut reforçats i atenció oftalmològica per l’eclipsi solar del 12 d’agost.

Un vaixell sense amarres afona una batea de clòtxines a València i fa perdre 24.000 quilos

Un vaixell de Grimaldi que va trencar amarres al Port de València ha destrossat dues batees de clòtxines i ha provocat la pèrdua de 24.000 quilos en plena campanya. Els productors reclamen uns 100.000 euros i alerten que podrien perdre fins a 100.000 quilos més la pròxima temporada si no cobrix l’assegurança.

Trànsit reforçarà la vigilància per l’eclipsi en les principals zones d’observació

La DGT ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi solar, amb més vigilància en carreteres cap a zones d’observació i recomanacions per evitar col·lapses i distraccions al volant.

182 bombers activats en la província de València pel gran eclipsi solar del 12 d’agost

El Consorci Provincial de Bombers de València activarà el 12 d’agost un dispositiu especial amb 182 efectius per l’eclipsi total de sol, amb especial vigilància en zones forestals i a Aras de los Olmos.

Investiguen un motorista per un xoc frontal a la CV-14 amb dos ferits greus

La Guàrdia Civil de Trànsit de Terol investiga un veí d'Alcorisa per un delicte de lesions per imprudència greu després d'un xoc frontal entre dos motos a la CV-14, a Zorita del Maestrazgo, que va deixar dos ferits greus.

Roig destaca la il·lusió del Villarreal per a la nova temporada

Fernando Roig assegura que el Villarreal afronta la temporada amb una plantilla reforçada, confiança en Íñigo Pérez i la meta d’estar en Europa i en la Champions.

Bioparc València observarà com reaccionen els animals davant l’eclipsi solar del 12 d’agost

Els Bioparc de València i Fuengirola analitzaran el 12 d’agost com afecta l’eclipsi solar al comportament de diverses espècies mitjançant observació directa i enregistraments.
FILMOTECA D'ESTIU