Un any de presó a un policia per sostraure paperines de cocaïna de comissaria

L’Audiència d’Alacant ha condemnat a un any menys un dia de presó a l’agent de la Policia Nacional jutjat per tractar d’apropiar-se de dues suposades ‘paperines’ de cocaïna confiscades per altres agents en la Comissaria d’Alcoi en la qual treballava.

Així mateix, la sentència acorda la seua inhabilitació per a l’acompliment d’ocupació pública per temps de tres anys, la qual cosa li apartaria de l’exercici de la seua professió almenys durant aquest temps, després de ser declarat culpable d’un delicte d’infidelitat en la custòdia d’efectes en el veredicte aconseguit per un jurat popular a la conclusió del judici, celebrat entre el 13 i el 15 de març.

En aquest mateix pronunciament, se li exculpa dels suposats robatoris d’altres ‘paperines’ registrats a principis d’agost d’aquest mateix any que també se li atribuïen.

La sentència, que és recurrible davant el Tribunal Superior de Justícia (TSJCV) en el termini de deu dies, reprodueix els arguments obtinguts pel jurat en l’emissió del seu veredicte i considera provat que, el 24 i el 25 de setembre de 2020, l’agent es va apropiar dels dos sobres en els quals suposadament es guardava la droga.

No obstant això, la substància que contenia aquests dos sobres no era la droga original, sinó un cimbell col·locat pels investigadors de la mateixa comissaria després d’advertir un intent de robatori previ. A més, afig que, posteriorment, el processament va reposar els sobres amb una substància diferent de la que emmagatzemaven originalment.

En tot cas, la sentència matisa la resolució del jurat i considera al processat autor d’un delicte continuat intentat d’infidelitat en la custòdia de documents, i, per tant, no consumat, com sostenia la Fiscalia.

La sentència pren en consideració el plantejament formulat pel lletrat defensor, l’advocat Gerson Vidal, com a supòsit alternatiu a la seua petició d’absolució.

Això sí, el text nega la tesi inicial plantejada per la defensa, per la qual s’argumentava que, en realitat, no va poder cometre’s cap delicte perquè la substància que es pretenia sostraure no era la cocaïna que havia de custodiar-se en comissaria fins a la seua anàlisi en laboratori, sinó una altra substància innòcua.

Sobre aquest tema, la resolució judicial assenyala que “no ens trobem davant un delicte impossible”, com argumentava la defensa, “tenint en compte que els documents, actes amb els embolcalls de presumptes substàncies estupefaents, existien i es trobaven en depòsit en la Comissaria de la Policia Nacional d’Alcoi”.

I afig que “l’acusat, conscient que es guardaven en l’oficina de la Secretaria de Seguretat Ciutadana, realitza tots els actes que hagueren de donar lloc a la realització del tipus penal de la infidelitat en la custòdia de documents, sent irrellevant que se sostraguera droga puix que les substàncies no estaven analitzades“.

Finalment, la sentència subratlla que “la conducta duta a terme per l’acusat revist especial gravetat atenent la seua condició ja no sols de funcionari públic, sinó de funcionari de la Policia Nacional i agent de l’autoritat que exigeix un comportament absolutament respectuós amb la llei i exemplar com a garants de l’exercici dels drets de la resta de la ciutadania”.

“Per aqueix motiu, les penes han d’imposar-se en el màxim permés per la Llei en el supòsit de la temptativa i continuïtat delictiva”, afirma el text.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Cremà infantil convertix en cendra més de 380 minifallas plenes de jocs, riures i somnis

Més de 380 falles infantils de València han cremat en la Cremà, culminant un any de treball artístic i emocions per a milers de xiquets, amb la secció Especial i la falla municipal com a grans focus.

Emilio de Just curta l’última orella de la fira de Falles en una vesprada amb opcions de major triomf

Emilio de Justo va tallar l'última orella de la fira de Falles de València després d'una seriosa correguda de Núñez del Cuvillo, marcada pel vent i per bous amb opcions de major èxit.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València tanquen hui els seus dies grans amb la mascletà i la Cremà de quasi 760 monuments, en una edició massiva i sense incidents rellevants que deixa diversos debats pendents.

L’Ofrena de València suma més de 114.000 falleres i fallers, un 10% més que en 2025

L'Ofrena de flors a la Verge dels Desemparats reunix enguany 114.275 falleres i fallers, amb un creixement del 10% i més de deu mil participants addicionals.

Identificat un menor per agredir amb un bat de beisbol a una dona a Torrent

La Policia Nacional investiga l'agressió amb un bat de beisbol a una dona de 52 anys en el portal del seu edifici a Torrent i ha identificat a un menor de 17 anys com a presumpte autor.

Dos detinguts a Albatera després d’un control amb metamfetamina i haixix

Dos persones són detingudes a Albatera després de trobar-se metamfetamina, haixix, pastilles i diners en efectiu en un control de trànsit conjunt de Guàrdia Civil i Policia Local.

Detinguda a Alacant per injectar àcid hialurònic a una menor sense titulació ni permís patern

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a una dona de 40 anys per presumpte intrusisme laboral i lesions després d'injectar àcid hialurònic en els llavis d'una menor sense titulació mèdica ni consentiment dels seus progenitors.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València culminen hui amb la mascletà i la Cremà de prop de 760 monuments, en una edició marcada per l'auge turístic i els reptes de gestió per a pròxims anys.