Un any de presó a un policia per sostraure paperines de cocaïna de comissaria

L’Audiència d’Alacant ha condemnat a un any menys un dia de presó a l’agent de la Policia Nacional jutjat per tractar d’apropiar-se de dues suposades ‘paperines’ de cocaïna confiscades per altres agents en la Comissaria d’Alcoi en la qual treballava.

Així mateix, la sentència acorda la seua inhabilitació per a l’acompliment d’ocupació pública per temps de tres anys, la qual cosa li apartaria de l’exercici de la seua professió almenys durant aquest temps, després de ser declarat culpable d’un delicte d’infidelitat en la custòdia d’efectes en el veredicte aconseguit per un jurat popular a la conclusió del judici, celebrat entre el 13 i el 15 de març.

En aquest mateix pronunciament, se li exculpa dels suposats robatoris d’altres ‘paperines’ registrats a principis d’agost d’aquest mateix any que també se li atribuïen.

La sentència, que és recurrible davant el Tribunal Superior de Justícia (TSJCV) en el termini de deu dies, reprodueix els arguments obtinguts pel jurat en l’emissió del seu veredicte i considera provat que, el 24 i el 25 de setembre de 2020, l’agent es va apropiar dels dos sobres en els quals suposadament es guardava la droga.

No obstant això, la substància que contenia aquests dos sobres no era la droga original, sinó un cimbell col·locat pels investigadors de la mateixa comissaria després d’advertir un intent de robatori previ. A més, afig que, posteriorment, el processament va reposar els sobres amb una substància diferent de la que emmagatzemaven originalment.

En tot cas, la sentència matisa la resolució del jurat i considera al processat autor d’un delicte continuat intentat d’infidelitat en la custòdia de documents, i, per tant, no consumat, com sostenia la Fiscalia.

La sentència pren en consideració el plantejament formulat pel lletrat defensor, l’advocat Gerson Vidal, com a supòsit alternatiu a la seua petició d’absolució.

Això sí, el text nega la tesi inicial plantejada per la defensa, per la qual s’argumentava que, en realitat, no va poder cometre’s cap delicte perquè la substància que es pretenia sostraure no era la cocaïna que havia de custodiar-se en comissaria fins a la seua anàlisi en laboratori, sinó una altra substància innòcua.

Sobre aquest tema, la resolució judicial assenyala que “no ens trobem davant un delicte impossible”, com argumentava la defensa, «tenint en compte que els documents, actes amb els embolcalls de presumptes substàncies estupefaents, existien i es trobaven en depòsit en la Comissaria de la Policia Nacional d’Alcoi».

I afig que «l’acusat, conscient que es guardaven en l’oficina de la Secretaria de Seguretat Ciutadana, realitza tots els actes que hagueren de donar lloc a la realització del tipus penal de la infidelitat en la custòdia de documents, sent irrellevant que se sostraguera droga puix que les substàncies no estaven analitzades«.

Finalment, la sentència subratlla que «la conducta duta a terme per l’acusat revist especial gravetat atenent la seua condició ja no sols de funcionari públic, sinó de funcionari de la Policia Nacional i agent de l’autoritat que exigeix un comportament absolutament respectuós amb la llei i exemplar com a garants de l’exercici dels drets de la resta de la ciutadania».

«Per aqueix motiu, les penes han d’imposar-se en el màxim permés per la Llei en el supòsit de la temptativa i continuïtat delictiva», afirma el text.

Últimes notícies

Les víctimes de la DANA tornaran a omplir València per reclamar que Mazón perda l’aforament

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 i moviments socials han convocat este dissabte una concentració a València per exigir la fi de l’aforament de l’expresident de la Generalitat Carlos Mazón, quan es complixen 22 mesos de les inundacions que van causar 231 morts a la província de València.

Netflix estrena la sèrie de ‘Tota la veritat de les meues mentires’ d’Elísabet Benavent

La nova miniserie de Netflix basada en la novel·la 'Toda la verdad de mis mentiras' d'Elísabet Benavent s'estrena el 28 d'agost amb cinc episodis que exploren els límits entre amor i amistat durant un viatge en caravana.

Intervals de núvols i algun ruixat aïllat en l’últim dimecres d’agost

L’últim dimecres d’agost arriba a la Comunitat Valenciana amb intervals de núvols, possibilitat de pluja feble i temperatures amb pocs canvis. Dijous s’espera un ambient més estable, amb cels poc nuvolosos i descens de les màximes en l’interior nord de València.

Buñol es prepara per a una Tomatina amb 150 tones de tomates i 22.000 participants

Buñol acollirà hui una nova edició de la Tomatina, amb 150 tones de tomates i 22.000 participants en una hora de batalla festiva. La festa reforça l’accessibilitat i comptarà amb més trens de Cercanies per a facilitar l’arribada de visitants.

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un matrimoni irlandés en un jacuzzi a Cullera

La Guàrdia Civil ha obert una investigació per la mort d’un matrimoni irlandés de 50 i 45 anys a Cullera, localitzat sense vida en el jacuzzi de la vivenda pels seus fills menors.

Un voleó de Pablo García en el 83 enfonsa el València CF a Mestalla

Un gol de volea de Pablo García en el minut 83 ha donat la victòria al Betis a Mestalla i ha encés de nou la protesta de l’afició del València CF, que encadena dos jornades sense marcar.

Nathan Saliba reforça el mig del camp del Villarreal fins a 2031

El Villarreal ha tancat el fichatge del migcampista canadenc Nathan Saliba, de 22 anys, procedent de l'Anderlecht, amb un contracte fins al 30 de juny de 2031.

La Cova de les Dones opta als Premis +Historia de National Geographic

El santuari romà de la Cova de les Dones, a Millares, ha sigut nominat als Premis +Historia de National Geographic com a Millor Hallatge Històric Nacional i es pot votar fins al 12 d’octubre.