Un any de presó a un policia per sostraure paperines de cocaïna de comissaria

L’Audiència d’Alacant ha condemnat a un any menys un dia de presó a l’agent de la Policia Nacional jutjat per tractar d’apropiar-se de dues suposades ‘paperines’ de cocaïna confiscades per altres agents en la Comissaria d’Alcoi en la qual treballava.

Així mateix, la sentència acorda la seua inhabilitació per a l’acompliment d’ocupació pública per temps de tres anys, la qual cosa li apartaria de l’exercici de la seua professió almenys durant aquest temps, després de ser declarat culpable d’un delicte d’infidelitat en la custòdia d’efectes en el veredicte aconseguit per un jurat popular a la conclusió del judici, celebrat entre el 13 i el 15 de març.

En aquest mateix pronunciament, se li exculpa dels suposats robatoris d’altres ‘paperines’ registrats a principis d’agost d’aquest mateix any que també se li atribuïen.

La sentència, que és recurrible davant el Tribunal Superior de Justícia (TSJCV) en el termini de deu dies, reprodueix els arguments obtinguts pel jurat en l’emissió del seu veredicte i considera provat que, el 24 i el 25 de setembre de 2020, l’agent es va apropiar dels dos sobres en els quals suposadament es guardava la droga.

No obstant això, la substància que contenia aquests dos sobres no era la droga original, sinó un cimbell col·locat pels investigadors de la mateixa comissaria després d’advertir un intent de robatori previ. A més, afig que, posteriorment, el processament va reposar els sobres amb una substància diferent de la que emmagatzemaven originalment.

En tot cas, la sentència matisa la resolució del jurat i considera al processat autor d’un delicte continuat intentat d’infidelitat en la custòdia de documents, i, per tant, no consumat, com sostenia la Fiscalia.

La sentència pren en consideració el plantejament formulat pel lletrat defensor, l’advocat Gerson Vidal, com a supòsit alternatiu a la seua petició d’absolució.

Això sí, el text nega la tesi inicial plantejada per la defensa, per la qual s’argumentava que, en realitat, no va poder cometre’s cap delicte perquè la substància que es pretenia sostraure no era la cocaïna que havia de custodiar-se en comissaria fins a la seua anàlisi en laboratori, sinó una altra substància innòcua.

Sobre aquest tema, la resolució judicial assenyala que “no ens trobem davant un delicte impossible”, com argumentava la defensa, “tenint en compte que els documents, actes amb els embolcalls de presumptes substàncies estupefaents, existien i es trobaven en depòsit en la Comissaria de la Policia Nacional d’Alcoi”.

I afig que “l’acusat, conscient que es guardaven en l’oficina de la Secretaria de Seguretat Ciutadana, realitza tots els actes que hagueren de donar lloc a la realització del tipus penal de la infidelitat en la custòdia de documents, sent irrellevant que se sostraguera droga puix que les substàncies no estaven analitzades“.

Finalment, la sentència subratlla que “la conducta duta a terme per l’acusat revist especial gravetat atenent la seua condició ja no sols de funcionari públic, sinó de funcionari de la Policia Nacional i agent de l’autoritat que exigeix un comportament absolutament respectuós amb la llei i exemplar com a garants de l’exercici dels drets de la resta de la ciutadania”.

“Per aqueix motiu, les penes han d’imposar-se en el màxim permés per la Llei en el supòsit de la temptativa i continuïtat delictiva”, afirma el text.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El temps a la Comunitat Valenciana: pujen les temperatures i es manté l’oratge estable

La Comunitat Valenciana viurà dijous i divendres amb cel poc núvol i temperatures a l’alça, amb brumes al litoral i vent fluix.

Intervingut un patinet elèctric que arribava a quasi 90 km/h i conduït per un menor

La Policia Local de Castelló intervé un patinet elèctric que arribava a 89,9 km/h i tramita tres sancions al conductor menor d’edat.

La Audiència de València reobri la causa contra José María Ángel pel títol amb el què va promocionar com a funcionari

La Audiència de València revoca l’arxivament i ordena instruir la causa contra José María Ángel pel presumpte ús d’un títol fals.

La Fundació Oceanogràfic impulsa un projecte per a protegir les mantelines en la costa valenciana

La Fundació Oceanogràfic posa en marxa un projecte per a protegir les mantelines i millorar-ne el seguiment en la costa valenciana.

La jutgessa de la dana manté la prova cal·ligràfica sobre les notes amb avisos a la població del 29 d’octubre

La jutgessa rebutja el recurs de Salomé Pradas i manté la pericial sobre unes notes amb instruccions d’alerta a la població el 29-O.

Vox diu que no negocia amb el PP els pressupostos de la Generalitat i l’oposició alerta de més cessions

Vox assegura que no hi ha contactes amb el PP pels pressupostos i l’oposició avisa que el termini s’esgota abans de l’estiu.

Bombai presentarà el seu nou single al Centre del Carme amb un concert acústic gratuït a València

Bombai presentarà el 17 d’abril al Centre del Carme el seu nou single amb una xarrada i un concert acústic gratuït amb reserva prèvia.

Vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant: SEMAF convoca cinc jornades de parades en abril

SEMAF convoca cinc dies de vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant durant abril per discrepàncies amb FGV sobre seguretat i conveni.