500 locals d’oci nocturn i discoteques obriran este cap de setmana en el territori valencià

 

Uns 400 pubs i al voltant de 100 discoteques de tot el territori valencià obriran de nou al públic durant este cap de setmana després del tancament obligat per les restriccions anticovid, i podrien arribar a 750 per a les festes nadalenques, és a dir, el 50% del total.

 

Són dades facilitades a EFE per l’Acampada de l’Oci Nocturn del territori valencià, un col·lectiu integrat per 25 associacions d’Alacant, València i Castelló, i abrigallada per altres 31 d’àmbit nacional, que va prendre este nom perquè va anunciar una acampada indefinida a les portes de la Generalitat en senyal de protesta per les restriccions al sector, que finalment no es va arribar a produir.

 

La Generalitat, a través de les Conselleries de Justícia i Sanitat, va dictar este dimecres una resolució que permet als establiments obrir en horari diürn per a transformar-se en cafeteries o establiments de menjars (en els casos en els que sanitàriament siga possible) i convertir les pistes de ball en espais per a alternar asseguts.

 

1.000 persones recuperaran el seu lloc de treball

Les empreses del sector esperen recuperar al voltant de 1.500 empleats afectats per ERE, una mínima part de les 20.000 ocupacions que generava el sector abans de la crisi. «Les discoteques podran recuperar fins a un 30% de la seua plantilla i els locals més xicotets, com els pubs, ens un 50 i 60%. En total, esperem que 1.500 recuperen els seus llocs de treball i isquen dels ERTE», assenyala a EFE Lalo Díez, portaveu d’esta associació.

 

En el territori valencià, sempre segons les dades facilitades per Acampada de l’Oci Nocturn, hi havia abans de la pandèmia uns 2.000 locals d’oci i espectacles; no obstant això, ja han tancat uns 500 locals i per a final d’any les estimacions indiquen que d’altres podrien cessar la seua activitat de manera definitiva.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Fundació Oceanogràfic impulsa un projecte per a protegir les mantelines en la costa valenciana

La Fundació Oceanogràfic posa en marxa un projecte per a protegir les mantelines i millorar-ne el seguiment en la costa valenciana.

La jutgessa de la dana manté la prova cal·ligràfica sobre les notes amb avisos a la població del 29 d’octubre

La jutgessa rebutja el recurs de Salomé Pradas i manté la pericial sobre unes notes amb instruccions d’alerta a la població el 29-O.

Vox diu que no negocia amb el PP els pressupostos de la Generalitat i l’oposició alerta de més cessions

Vox assegura que no hi ha contactes amb el PP pels pressupostos i l’oposició avisa que el termini s’esgota abans de l’estiu.

Bombai presentarà el seu nou single al Centre del Carme amb un concert acústic gratuït a València

Bombai presentarà el 17 d’abril al Centre del Carme el seu nou single amb una xarrada i un concert acústic gratuït amb reserva prèvia.

Vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant: SEMAF convoca cinc jornades de parades en abril

SEMAF convoca cinc dies de vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant durant abril per discrepàncies amb FGV sobre seguretat i conveni.

Compromís alerta que creix un 8 % la població en assentaments i infravivenda a València

Compromís denuncia que 1.342 persones viuen en assentaments i infravivenda a València i acusa el govern local d’inacció.

Claudia Montes nega al Suprem que Ábalos li confirmara cap endoll en Logirail

Claudia Montes assegura al Suprem que Ábalos mai li va dir que haguera intervingut per a col·locar-la en Logirail.

WOW 29 ja supera les 12.000 entrades i vol fer història de les MMA a València

WOW 29 supera les 12.000 entrades al Roig Arena i aspira a convertir-se en l’esdeveniment de MMA més gran celebrat a Espanya.