El 92% dels valencians no ixiren del seu entorn en dies no laborals durant el confinament

València

L’estació del Nord buida durant l’estat d’alarma | Europa Press

 

L’anàlisi de mobilitat de la xarxa de telefonia mòbil promogut per la Generalitat, elaborat entre el 16 de març i el 27 d’abril, ha indicat que el 92% de la població es va quedar en la seua àrea de residència en els dies no laborables, mentre que el 88% ho va fer en els dies laborables.

 

L’estudi descriu el comportament dels diferents departaments de salut, entre els que destaquen Dénia i La Vila Joiosa, en els que un 95% i un 93,1% de la seua població, respectivament, s’ha quedat en la seua àrea de residència en dies laborables.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

La directora general d’Anàlisi i Polítiques Publiques de la Generalitat, Ana Berenguer, considera que les xifres confirmen que la campanya ‘Queda’t en casa’ «ha sigut un èxit rotund i destaca el compromís dels valencians a l’hora de complir amb les mesures de confinament».

 

S’han evitat 400.000 contagis i 42.000 morts

«L’eficàcia de les mesures de reducció de la mobilitat és una de les principals conclusions de l’estudi del grup de treball ‘Data Science for COVID-19’, que té l’objectiu d’aplicar tècniques d’intel·ligència artificial i anàlisi de dades per a ajudar en la presa de decisions públiques en el context de la pandèmia del coronavirus», ha indicat la Generalitat.

 

L’aplicació i compliment de les mesures de confinament ha evitat «400.000 casos de contagi i unes 42.000 defuncions, segons l’estimació ajustada als canvis de mobilitat en el territori valencià, en lloc dels 12.834 casos positius i les 1.279 persones mortes, respectivament».

 

Esta estimació s’obté a través d’un model epidemiològic que reflectix l’impacte de les mesures de confinament. El grup responsable d’este treball, està format per experts voluntaris de la Universitat Jaume I, la Universitat de València, la Universitat Politècnica de València, la Universitat Miguel Hernández, la Universitat d’Alacant, la Universitat CEU Cardenal Herrera, i la fundació pública d’investigació sanitària Fisabio.

 

Deparaments de salut

L’informe també mostra com la mobilitat dels valencians es concentra en ‘clústers’ geogràfics que, a voltes, són departaments de salut i en uns altres casos agrupa diferents departaments, com la zona de Torrevieja i Orihuela, Gandia i Dénia, o les àrees metropolitanes de València, Alacant i Castelló.

 

«El model de desescalada ha de garantir la protecció de la població basant-se en una detecció que permeta prendre decisions granulars per a aïllar els focus, minimitzant al mateix temps l’impacte de les mesures en l’activitat econòmica i social», ha precisat Berenguer.

 

Fluxos de mobilitat

El treball descriu, a partir de dades prèvies a la crisi COVID-19, que hi ha departaments de salut, com per exemple, els de Vinaròs i Requena, en els que la mobilitat pràcticament es limita a la circulació interna dins d’este àmbit geogràfic.

 

Per altra banda, hi ha departaments estretament connectats entre si i sensiblement menys amb altres àrees. Estos departaments formen nodes, des d’un punt de vista de la mobilitat, com l’integrat per Torrevieja i Orihuela.

 

També és el cas de l’àrea metropolitana de València, amb un flux intern de 357.329 persones i del que únicament ixen i entren 10.004 persones al dia. El node de Castelló té un flux intern de 96.620 i un flux extern de 1.082.

 

Una cosa similar es dona en Alacant, a on els departaments de l’Hospital General i Sant Joan tenen un flux intern de 99.562 persones i, en canvi, entren i ixen a penes 7.774.

 

«Les dades demostren que la mobilitat està molt continguda si prenem com a referència els departaments de salut i que, per tant, és esta divisió la que té més sentit no només per qüestions de gestió sanitària, sinó de context socioeconòmic», ha assenyalat Berenguer.

Últimes notícies

Compromís exigix la compareixença de Juanfran Pérez Llorca pel gran incendi de la Vall d’Uixó

Compromís ha sol·licitat un ple extraordinari a Les Corts perquè el president Juanfran Pérez Llorca i el conseller d'Emergències expliquen la gestió de l'incendi de la Vall d'Uixó, que ha cremat ja 7.000 hectàrees. La coalició reclama redirigir el milió d'euros per a la Fundación Toro de Lidia a emergències i reclama 'menys toreros i més bombers'.

Morata continuarà al capdavant de les Cambres de Comerç de la Comunitat fins a 2030

El Consell de Cambres de la Comunitat Valenciana ha constituït el nou ple per al període 2026-2030 i ha reelegit José Vicente Morata com a president, amb un nou comité executiu format pels principals responsables de les cambres territorials.

El PSPV reclama centrar tots els esforços en l’incendi de la Vall d’Uixó

El diputat socialista José Díaz ha demanat deixar a un costat les crítiques polítiques i centrar tots els esforços en l’emergència per l’incendi de la Vall d’Uixó, que afecta la província de Castelló.

Detinguda de nou una menor per vendre cocaïna rosa a jóvens a Torrent

La Policia Nacional ha tornat a detindre una menor a Torrent per vendre cocaïna rosa o 'tusi' a altres jóvens des d’una vivenda. La jove ja havia sigut arrestada fa poc més d’un any per facilitar la mateixa droga a una altra menor dins d’un centre educatiu.

El foc de la Vall d’Uixó es conté i s’exigix exemplaritat en la recuperació

L'incendi forestal a la Vall d'Uixó continua sent molt complicat però el front es reduïx. Les autoritats reclamen ara la mateixa exemplaritat en la fase de recuperació.

L’Elx accelera la posada a punt davant l’Al Ain a tres setmanes de LaLiga

L’Elx juga este dimarts el seu tercer amistós de pretemporada davant l’Al Ain als camps de Pinatar Arena, amb molts minuts per al planter i tres setmanes per a l’estrena en LaLiga.

Els treballadors afectats pels incendis tindran una nova prestació amb tots els salaris coberts

Treball ha dissenyat una prestació extraordinària perquè els treballadors afectats pels incendis puguen faltar a la faena amb el sou i les cotitzacions cobertes per l’Estat, inclosos desplaçats i persones evacuades.

Pepelu i Sadiq es queden al marge per molèsties abans del viatge del València CF al Regne Unit

Pepelu i Sadiq Umar no s’han entrenat amb el grup en la sessió de Paterna per molèsties arran de l’amistós contra el Castellón, just abans del viatge del València CF a Birmingham.