Anuncien la data per a la vacuna espanyola contra el coronavirus

 

Espanya seguix en la seua pròpia lluita contrarellotge per a trobar la seua vacuna contra el coronavirus, i tot apunta al fet que podria estar llesta abans d’acabar este 2020. Segons ha explicat Luis Enjuanes, investigador del Centre Superior d’Investigacions Científiques (CSIC), els primers prototips d’esta vacuna podrien vore la llum en els pròxims mesos. 

 

La previsió és que abans que acabe el 2020 ja hi haja algunes dosis de les vacunes en mans de les agències reguladores de medicaments, de manera que puguen avaluar el producte i començar els tràmits per a posar-la en el mercat al més prompte possible, tal com ha avançat per a ‘El Español’. Si es complixen els terminis, la vacuna podria estar llesta per a la seua aplicació entre el primer i el segon semestre del 2021.

 

En Espanya hi ha actualment set projectes d’investigació de vacunes en fase 3, és a dir, l’etapa en què els investigadors busquen vore quina eficàcia té la vacuna i si pot tindre efectes secundaris a través de proves amb voluntaris. D’eixa manera, es comparen dades entre persones vacunades i persones no vacunades i s’analitzen els resultats. De totes estes vacunes, la més avançada és la del Centre Nacional de Biotecnologia del CSIC, liderada pel professor Mariano Esteban.

 

Enjuanes ha assegurat que la vacuna és molt prometedora perquè reunix dos avantatges bàsics: Oferix una resposta immunològica molt elevada, ja que el vector viral és molt potent; i el poxvirus atenuat ja s’ha provat en molts països i es pot fer de forma ràpida. El següent pas important serà reforçar la seguretat de la dosi, i per a això es faran proves de protecció en ratolins transgènics humanitzats, primer, i en macacos a començaments del pròxim any.

 

Esta vacuna hauria d’estar disponible durant el segon semestre del 2021, de cara a l’estiu, si es complixen els terminis i no apareixen imprevistos, mentres que la vacuna en la que treballa el mateix Luis Enjuanes tardarà més, cap a finals de l’any que ve: «Arribarem més tard, però ho farem amb una vacuna més adequada i més potent». En este cas, la vacuna té la particularitat que s’obté del mateix virus i s’aplica de manera intranasal. A demés, el seu vector viral és innovador, i això farà que s’hagen de fer més proves per a determinar la seua eficàcia i seguretat.

 

Demanen inversió en la indústria farmacèutica espanyola

En tot cas, l’equip d’Enjuanes va ser el primer laboratori del món en conseguir un genoma sintètic dels coronavirus. La seua experiència contrastada els permet, amb poques persones, avançar en el desenrotllament de les fases al mateix ritme que grans laboratoris internacionals amb equips de més de 600 persones. No obstant això, els problemes apareixen amb els assajos clínics i, especialment, en la fase 3, quan la vacuna es testa en humans. Estes proves tenen un cost d’entre 40 i 60 milions d’euros, pel que el CSIC ha creat un consorci en el que participen companyies espanyoles i estrangeres per a contribuir a la fabricació de la vacuna.

 

Luis Enjuanes assenyala la importància que Espanya invertica en busca per al futur: «No hem d’oblidar que epidèmies n’hi haurà sempre, i per a fer-les front hem de tindre les nostres pròpies fàbriques de vacunes. Són plans d’estratègia nacional, igual que es compren avions, vaixells i equip militar per a la defensa del nostre país». Fins que no isca la vacuna, el viròleg recorda que l’ús de la macareta continua sent el millor mètode per a previndre els contagis, ja que pot evitar fins al 80% de les infeccions. En altres països, sense anar més lluny, s’ha demostrat que portar mascareta ha ajudat a reduir fins i tot el contagi de la grip.

Últimes notícies

L’acord entre Ford i Geely a Almussafes referma el pes inversor d’Espanya

Pedro Sánchez ha destacat a Almussafes que l’acord entre Ford i Geely per fabricar cinc models a la planta valenciana confirma la capacitat d’Espanya per atraure grans inversions i protegir l’ocupació.

Almussafes fabricarà cinc nous models de cotxe amb la nova aliança entre Ford i Geely

Ford i Geely han acordat crear en 2027 una empresa conjunta per fabricar cinc models a Almussafes, tres d'ells nous, la qual cosa obligarà a incrementar la plantilla actual de 4.142 treballadors.

Pedro Sánchez visita Ford Almussafes en plena expectativa per un gran acord per a la planta

Pedro Sánchez ha visitat hui la planta de Ford a Almussafes per a acompanyar l’anunci d’un acord corporatiu clau per a les operacions europees de la multinacional i per al futur de la fàbrica valenciana.

Detingudes 29 persones a Elx per una estafa de 18.000 euros en gasolina a una empresa de transport

La Policia Nacional ha detingut 29 persones a Elx per una estafa de més de 10.600 litres de combustible, valorats en uns 18.000 euros, a una empresa de transport a través d’un codi de repostatge fraudulent.

A presó per tres robatoris en menys d’una hora a Aspe

Un home de 54 anys ha ingressat en presó provisional després de ser detingut per tres robatoris consecutius en menys d’una hora al municipi d’Aspe, a Alacant.

Detenen a una parella per abandonar una xiqueta de dos anys en un aparcament del centre d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha detingut una parella per tindre en estat d’abandó una xiqueta de dos anys i mig en un aparcament del centre de la ciutat. La menor ha sigut atesa a l’hospital i queda sota custòdia provisional en un centre d’acollida.

Ona de calor extrema amb fins a 43 graus i tempestes fortes esta vesprada a Alacant

La Comunitat Valenciana viu hui el punt àlgid de l’ona de calor, amb fins a 43 graus a l’interior i prelitoral de València i Alacant i tempestes vespertines localment fortes en zones d’Alacant.

Les nits tòrrides deixen quasi 30 graus en diversos punts d’Alacant

La Comunitat Valenciana ha patit una altra nit tòrrida, amb valors pròxims als 30 graus en diversos punts d’Alacant i mínimes que no han baixat dels 25 graus en moltes zones.