Anuncien la data per a la vacuna espanyola contra el coronavirus

 

Espanya seguix en la seua pròpia lluita contrarellotge per a trobar la seua vacuna contra el coronavirus, i tot apunta al fet que podria estar llesta abans d’acabar este 2020. Segons ha explicat Luis Enjuanes, investigador del Centre Superior d’Investigacions Científiques (CSIC), els primers prototips d’esta vacuna podrien vore la llum en els pròxims mesos. 

 

La previsió és que abans que acabe el 2020 ja hi haja algunes dosis de les vacunes en mans de les agències reguladores de medicaments, de manera que puguen avaluar el producte i començar els tràmits per a posar-la en el mercat al més prompte possible, tal com ha avançat per a ‘El Español’. Si es complixen els terminis, la vacuna podria estar llesta per a la seua aplicació entre el primer i el segon semestre del 2021.

 

En Espanya hi ha actualment set projectes d’investigació de vacunes en fase 3, és a dir, l’etapa en què els investigadors busquen vore quina eficàcia té la vacuna i si pot tindre efectes secundaris a través de proves amb voluntaris. D’eixa manera, es comparen dades entre persones vacunades i persones no vacunades i s’analitzen els resultats. De totes estes vacunes, la més avançada és la del Centre Nacional de Biotecnologia del CSIC, liderada pel professor Mariano Esteban.

 

Enjuanes ha assegurat que la vacuna és molt prometedora perquè reunix dos avantatges bàsics: Oferix una resposta immunològica molt elevada, ja que el vector viral és molt potent; i el poxvirus atenuat ja s’ha provat en molts països i es pot fer de forma ràpida. El següent pas important serà reforçar la seguretat de la dosi, i per a això es faran proves de protecció en ratolins transgènics humanitzats, primer, i en macacos a començaments del pròxim any.

 

Esta vacuna hauria d’estar disponible durant el segon semestre del 2021, de cara a l’estiu, si es complixen els terminis i no apareixen imprevistos, mentres que la vacuna en la que treballa el mateix Luis Enjuanes tardarà més, cap a finals de l’any que ve: «Arribarem més tard, però ho farem amb una vacuna més adequada i més potent». En este cas, la vacuna té la particularitat que s’obté del mateix virus i s’aplica de manera intranasal. A demés, el seu vector viral és innovador, i això farà que s’hagen de fer més proves per a determinar la seua eficàcia i seguretat.

 

Demanen inversió en la indústria farmacèutica espanyola

En tot cas, l’equip d’Enjuanes va ser el primer laboratori del món en conseguir un genoma sintètic dels coronavirus. La seua experiència contrastada els permet, amb poques persones, avançar en el desenrotllament de les fases al mateix ritme que grans laboratoris internacionals amb equips de més de 600 persones. No obstant això, els problemes apareixen amb els assajos clínics i, especialment, en la fase 3, quan la vacuna es testa en humans. Estes proves tenen un cost d’entre 40 i 60 milions d’euros, pel que el CSIC ha creat un consorci en el que participen companyies espanyoles i estrangeres per a contribuir a la fabricació de la vacuna.

 

Luis Enjuanes assenyala la importància que Espanya invertica en busca per al futur: «No hem d’oblidar que epidèmies n’hi haurà sempre, i per a fer-les front hem de tindre les nostres pròpies fàbriques de vacunes. Són plans d’estratègia nacional, igual que es compren avions, vaixells i equip militar per a la defensa del nostre país». Fins que no isca la vacuna, el viròleg recorda que l’ús de la macareta continua sent el millor mètode per a previndre els contagis, ja que pot evitar fins al 80% de les infeccions. En altres països, sense anar més lluny, s’ha demostrat que portar mascareta ha ajudat a reduir fins i tot el contagi de la grip.

Últimes notícies

Pérez Llorca alerta que els centres de menors estan al 200 % i veu difícil assumir més xiquets migrants

Juanfran Pérez Llorca adverteix que els centres de menors de la Comunitat Valenciana estan saturats, amb ocupacions del 200 %, i veu molt difícil acollir més xiquets migrants mentre no hi haja més espai i personal.

Els fills del matrimoni irlandés mort a Cullera ja estan amb familiars

Els dos fills del matrimoni irlandés trobat mort en un xalet de Cullera, de 14 i 15 anys i amb necessitats especials, ja estan sota la cura de tres familiars desplaçats des d’Irlanda aquesta matinada. L’Ajuntament ha mobilitzat suport psicològic i social des del moment en què els adolescents van trobar els cossos dels seus pares.

Buñol es tenyeix de roig amb 22.000 persones en una Tomatina de rècord

Buñol ha donat inici a la Tomatina 2026 amb l’aforament complet, 22.000 participants i 150 tones de tomata pera llançades pels carrers del municipi.

El Palau de Congressos incorpora realitat augmentada sense ulleres en un pla pilot

El Palau de Congressos de València ha posat en marxa un projecte pilot de realitat augmentada sense ulleres per a convertir conferències i presentacions en experiències immersives durant nou mesos de proves.

Deting el gerent d’una empresa per simular un robatori violent de 6.500 euros

La Policia Nacional ha detingut a Alacant el gerent d’una empresa nacional acusat de simular un robatori violent de 6.500 euros i de quedar-se amb diners de la mercantil. Les lesions que presentava eren superficials i compatibles amb autolesions, i ja s’havia produït un altre furt de 2.450 euros en la mateixa empresa.

Un detingut a Monòver per robar quatre motos i diversos objectes en una casa de camp

La Guàrdia Civil ha detingut un home a Monòver acusat de robar amb força quatre motocicletes i diversos objectes en una casa de camp. Tres de les motos i part del material sostret s’han recuperat i s’han tornat al propietari.

Detingut a Chiva amb drogues i dos boligrafs-pistola en plenes festes

La Guàrdia Civil ha detingut un home de 62 anys a Chiva durant les festes patronals per portar diverses drogues i dos bolígrafs-pistola, a més de munició, i resistir-se greument als agents.

Les víctimes de la DANA tornaran a omplir València per reclamar que Mazón perda l’aforament

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 i moviments socials han convocat este dissabte una concentració a València per exigir la fi de l’aforament de l’expresident de la Generalitat Carlos Mazón, quan es complixen 22 mesos de les inundacions que van causar 231 morts a la província de València.