Bicifestació contra la MAT a les comarques de Castelló

 

L’oposició a la línia de molt alta tensió (MAT) que preveu travessar 16 municipis castellonencs amb 86 quilòmetres coronats per descomunals torres i una afecció paisatgística, mediambiental i fins i tot en termes de riscos per a la salut, segons alguns estudis, està mobilitzant a gran part de l’opinió pública que comença ara, a prendre consciència d’una realitat més imminent del que molts creien.

De moment, a més de la informació que estan descobrint milers de persones de les localitats afectades directament a través de xerrades, o difusió en xarxes, este cap de setmana, una ‘Bicifestació‘ posarà en evidència l’opinió en contra de centenars de veïns de diferents comarques que acaben de descobrir informacions com els 120 metres al voltant de cada torre que hi haurà de deforestarse per a la seua construcció o la vulneració fins i tot a espais declarats BIC que en alguns punts sembla haver-se passat per alt.

De fet les xarxes ja estan compartint l’etiqueta #MarxaCiclistaContraLaMAT per difondre al màxim la convocatòria però sobretot per explicar els detalls d’un projecte la magnitud i impacte sembla haver-se fet callar per evitar veus crítiques i que va quedar «latent» en els últims anys després d’alguns moviments veïnals en contra que ja van obligar a modificar part del traçat inicial.

Per ara, el primer dels actes massius que està previst és una marxa que sortirà d’Atzeneta del Maestrat el 10 juliol travessant per part de les zones on es vol fer passar la MAT, i que inclouen grans superfícies que hauran de ser desforestades per realitzar este projecte, fins a arribar a Borriol i des d’allà l’11 de juliol fins la Renegà, a Orpesa «Per defensar-la de la seua destrucció».

16 municipis afectats «directament»

 

Cal recordar que la MAT està previst que recórrega 86 quilòmetres de la província i travesse terrenys de 16 municipis de la província de Castelló: Almassora, Castelló, Borriol, Sant Joan de Moró, Vilafamés, Vall d’Alba, les Useres, Culla, Atzeneta, Torre d’en Besora, Benassal, Vilafranca, Ares, Castellfort, Cinctorres i Morella.

Per això, Castelló a Bici, El col·lectiu en defensa de l’ús de la bicicleta com a eina de mobilitat, la plataforma No a la MAT Comarques de Castelló i la Plataforma Salvem la Renegà, convoquen a pedalar per les comarques de Castelló, «en una marxa ciclista per reivindicar el territori i dir No a la Línia de Molt Alta Tensió (MAT).

En una de les convocatòries, des de Castelló a Bici, expliquen entre altres coses que es proposa esta marxa reivindicativa per les comarques de l’Alt Maestrat, l’Alcalatén i la Plana Alta «Amb els objectius de defensar el territori d’infraestructures que destrueixen i en defensa del sector primari que és el modus de vida de la gent d’estos pobles.

Amb una primera etapa que el dia 10 de juliol ens portarà des d’Atzeneta del Maestrat, On coneixerem de primera mà els greuges i problemes que provocaria la implantació de la MAT a terme Atzeneta del Maestrat fins a Borriol passant pel traçat aproximat de la Línia de Molt Alta Tensió i les poblacions a les quals afecta. A l’arribar a Borriol cap bicifestació pel poble per dir molt alt i clar No a la MAT.»

«Una Segona etapa què l’11 de juliol ens portarà des de Borriol fins a la serra de la Renegà per reivindicar també la destrucció del territori a este lloc de litoral d’Orpesa de la Mar. Fent parada a Benicàssim a les 12 h a la plaça de les Corts Valencianes per unir-nos a bicifestació fins a la Renegà.

Per facilitar l’organització d’esta marxa cal inscriure per a poder complir amb tots els protocols de la COVID-19 a més de facilitar les dades per a l’assegurança de responsabilitat civil d’esta».

Últimes notícies

La Reial Sociedad s’emporta un triomf agònic a Mestalla amb Remiro de protagonista

La Reial Sociedad ha guanyat 2-3 al Valencia CF a Mestalla en un partit boig. Un paradó final d’Alex Remiro ha evitat l’empat després d’un final frenètic.

Iñigo Pérez celebra la reacció del Vila-real davant el Llevant

L’entrenador del Vila-real, Iñigo Pérez, s’ha declarat molt orgullós de la reacció del seu equip després d’encadenar dos triomfs seguits contra el Llevant. El tècnic, però, admet que l’equip encara arrossega les males experiències de l’inici de temporada i confia que el paró servisca per a guanyar solidesa.

El València es suma a Mestalla a la campanya de suport a Ceuta amb la samarreta ‘Tots som caballes’

El València ha eixit a Mestalla davant la Reial Societat amb la samarreta ‘Tots som caballes’, dins d’una campanya de suport a Ceuta impulsada per l’Associació Valenciana d’Empresaris i seguida també per altres clubs de LaLiga.

Luis Castro reivindica la qualitat del Levante tot i la derrota a Vila-real

L’entrenador del Levante, Luis Castro, ha reconegut la superioritat del Villarreal, però ha insistit que el seu equip té qualitat per a oferir més. El tècnic aprofitarà el paró per a corregir pèrdues de baló i detalls que han condicionat el partit.

El Villarreal estrena la temporada a casa amb una victòria davant el Levante

El Villarreal ha aconseguit el seu primer triomf com a local de la temporada en LaLiga EA Sports en imposar-se 3-1 al Levante, amb un destacat Alberto Moleiro, autor d’un gol i dues assistències.

Un xef mexicà triomfa al World Paella Day de València amb la millor paella internacional

El cuiner mexicà Froilán Mújica ha guanyat el World Paella Day 2026 a la millor paella internacional amb l’arròs ‘Arroz de la nostalgia’, en una final amb dotze xefs de tres continents a La Marina de València.

El PSPV promet un homenatge de la Generalitat a les víctimes de la DANA en 2027 i blindar la vivenda pública

El PSPV ha fixat com a compromisos per a 2027 un homenatge institucional de la Generalitat a les víctimes de la DANA, el blindatge de la vivenda pública, el reforç de la sanitat i l’educació i la signatura dels 3.700 milions de la nova financiació autonòmica.

El PP exigix a Diana Morant que reclame a Sánchez més inversions per a Alacant

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, ha acusat Diana Morant de no aprofitar el seu càrrec en el Govern per a exigir les inversions que, segons ell, l’Estat deu a Alacant. El popular ha enumerat infraestructures pendents i ha carregat contra la gestió de Pedro Sánchez i la posició del PSPV.