Bicifestació contra la MAT a les comarques de Castelló

Ejemplo de shortcode con estilo
  L’oposició a la línia de molt alta tensió (MAT) que preveu travessar 16 municipis castellonencs amb 86 quilòmetres coronats per descomunals torres i una afecció paisatgística, mediambiental i fins i tot en termes de riscos per a la salut, segons alguns estudis, està mobilitzant a gran part de l’opinió pública que comença ara, a […]

 

L’oposició a la línia de molt alta tensió (MAT) que preveu travessar 16 municipis castellonencs amb 86 quilòmetres coronats per descomunals torres i una afecció paisatgística, mediambiental i fins i tot en termes de riscos per a la salut, segons alguns estudis, està mobilitzant a gran part de l’opinió pública que comença ara, a prendre consciència d’una realitat més imminent del que molts creien.

De moment, a més de la informació que estan descobrint milers de persones de les localitats afectades directament a través de xerrades, o difusió en xarxes, este cap de setmana, una ‘Bicifestació‘ posarà en evidència l’opinió en contra de centenars de veïns de diferents comarques que acaben de descobrir informacions com els 120 metres al voltant de cada torre que hi haurà de deforestarse per a la seua construcció o la vulneració fins i tot a espais declarats BIC que en alguns punts sembla haver-se passat per alt.

De fet les xarxes ja estan compartint l’etiqueta #MarxaCiclistaContraLaMAT per difondre al màxim la convocatòria però sobretot per explicar els detalls d’un projecte la magnitud i impacte sembla haver-se fet callar per evitar veus crítiques i que va quedar «latent» en els últims anys després d’alguns moviments veïnals en contra que ja van obligar a modificar part del traçat inicial.

Per ara, el primer dels actes massius que està previst és una marxa que sortirà d’Atzeneta del Maestrat el 10 juliol travessant per part de les zones on es vol fer passar la MAT, i que inclouen grans superfícies que hauran de ser desforestades per realitzar este projecte, fins a arribar a Borriol i des d’allà l’11 de juliol fins la Renegà, a Orpesa «Per defensar-la de la seua destrucció».

16 municipis afectats «directament»

 

Cal recordar que la MAT està previst que recórrega 86 quilòmetres de la província i travesse terrenys de 16 municipis de la província de Castelló: Almassora, Castelló, Borriol, Sant Joan de Moró, Vilafamés, Vall d’Alba, les Useres, Culla, Atzeneta, Torre d’en Besora, Benassal, Vilafranca, Ares, Castellfort, Cinctorres i Morella.

Per això, Castelló a Bici, El col·lectiu en defensa de l’ús de la bicicleta com a eina de mobilitat, la plataforma No a la MAT Comarques de Castelló i la Plataforma Salvem la Renegà, convoquen a pedalar per les comarques de Castelló, «en una marxa ciclista per reivindicar el territori i dir No a la Línia de Molt Alta Tensió (MAT).

En una de les convocatòries, des de Castelló a Bici, expliquen entre altres coses que es proposa esta marxa reivindicativa per les comarques de l’Alt Maestrat, l’Alcalatén i la Plana Alta «Amb els objectius de defensar el territori d’infraestructures que destrueixen i en defensa del sector primari que és el modus de vida de la gent d’estos pobles.

Amb una primera etapa que el dia 10 de juliol ens portarà des d’Atzeneta del Maestrat, On coneixerem de primera mà els greuges i problemes que provocaria la implantació de la MAT a terme Atzeneta del Maestrat fins a Borriol passant pel traçat aproximat de la Línia de Molt Alta Tensió i les poblacions a les quals afecta. A l’arribar a Borriol cap bicifestació pel poble per dir molt alt i clar No a la MAT.»

«Una Segona etapa què l’11 de juliol ens portarà des de Borriol fins a la serra de la Renegà per reivindicar també la destrucció del territori a este lloc de litoral d’Orpesa de la Mar. Fent parada a Benicàssim a les 12 h a la plaça de les Corts Valencianes per unir-nos a bicifestació fins a la Renegà.

Per facilitar l’organització d’esta marxa cal inscriure per a poder complir amb tots els protocols de la COVID-19 a més de facilitar les dades per a l’assegurança de responsabilitat civil d’esta».

Últimes notícies

L’Atlético de Madrid venç 0-2 el Levante i pren el lideratge

L’Atlético de Madrid ha guanyat 0-2 al Levante al Ciutat de València i s’ha situat líder, amb un partit més que el Barcelona.

Les famílies recorden les 234 víctimes de la dana amb els reconeixements ‘Memoria’

L’associació de familiars ha homenatjat les 234 víctimes de la dana en la primera edició dels reconeixements 'Memoria', dos anys després de la catàstrofe.

El Villarreal acumula cinc lesionats musculars

El El Villarreal acumula cinc baixes per lesions musculars després de la lesió de Gerard Moreno. Encara falten informes sobre tres jugadors.

El Valencia vol encadenar victòries en la Lliga a la pista del necessitat Andorra

El Valencia Basket visita diumenge l’Andorra amb l’objectiu de sumar el tercer triomf consecutiu en la Lliga Endesa i mantindre’s en la zona alta.

L’Elche busca el primer triomf a casa davant d’un Valencia en descens

L’Elche rep el Valencia este diumenge a les 18.30 al Martínez Valero. Els il·licitans volen guanyar a casa i els valencianistes necessiten eixir del descens.

Aguirre: els tècnics no tenim varetes màgiques

Javier Aguirre ha recordat que un canvi d’entrenador no garantix victòries immediates abans del partit del Valencia a Elche.

Presó provisional sense fiança per al suposat «fundador e impulsor» de Blocus España

El jutjat de Torrent ha decretat presó provisional sense fiança per al considerat "fundador e impulsor" de Blocus España, detingut divendres a Picanya. Està investigat per diversos delictes relacionats amb la convocatòria de disturbis.

Dos detinguts més per les crides a saquejar comerços a València passen a disposició judicial

Dos detinguts a Picanya i Alfafar passen este dissabte a disposició judicial. La investigació ja suma cinc arrestos vinculats amb crides a provocar disturbis i saquejos a València.