Bicifestació contra la MAT a les comarques de Castelló

 

L’oposició a la línia de molt alta tensió (MAT) que preveu travessar 16 municipis castellonencs amb 86 quilòmetres coronats per descomunals torres i una afecció paisatgística, mediambiental i fins i tot en termes de riscos per a la salut, segons alguns estudis, està mobilitzant a gran part de l’opinió pública que comença ara, a prendre consciència d’una realitat més imminent del que molts creien.

De moment, a més de la informació que estan descobrint milers de persones de les localitats afectades directament a través de xerrades, o difusió en xarxes, este cap de setmana, una ‘Bicifestació‘ posarà en evidència l’opinió en contra de centenars de veïns de diferents comarques que acaben de descobrir informacions com els 120 metres al voltant de cada torre que hi haurà de deforestarse per a la seua construcció o la vulneració fins i tot a espais declarats BIC que en alguns punts sembla haver-se passat per alt.

De fet les xarxes ja estan compartint l’etiqueta #MarxaCiclistaContraLaMAT per difondre al màxim la convocatòria però sobretot per explicar els detalls d’un projecte la magnitud i impacte sembla haver-se fet callar per evitar veus crítiques i que va quedar «latent» en els últims anys després d’alguns moviments veïnals en contra que ja van obligar a modificar part del traçat inicial.

Per ara, el primer dels actes massius que està previst és una marxa que sortirà d’Atzeneta del Maestrat el 10 juliol travessant per part de les zones on es vol fer passar la MAT, i que inclouen grans superfícies que hauran de ser desforestades per realitzar este projecte, fins a arribar a Borriol i des d’allà l’11 de juliol fins la Renegà, a Orpesa «Per defensar-la de la seua destrucció».

16 municipis afectats «directament»

 

Cal recordar que la MAT està previst que recórrega 86 quilòmetres de la província i travesse terrenys de 16 municipis de la província de Castelló: Almassora, Castelló, Borriol, Sant Joan de Moró, Vilafamés, Vall d’Alba, les Useres, Culla, Atzeneta, Torre d’en Besora, Benassal, Vilafranca, Ares, Castellfort, Cinctorres i Morella.

Per això, Castelló a Bici, El col·lectiu en defensa de l’ús de la bicicleta com a eina de mobilitat, la plataforma No a la MAT Comarques de Castelló i la Plataforma Salvem la Renegà, convoquen a pedalar per les comarques de Castelló, «en una marxa ciclista per reivindicar el territori i dir No a la Línia de Molt Alta Tensió (MAT).

En una de les convocatòries, des de Castelló a Bici, expliquen entre altres coses que es proposa esta marxa reivindicativa per les comarques de l’Alt Maestrat, l’Alcalatén i la Plana Alta «Amb els objectius de defensar el territori d’infraestructures que destrueixen i en defensa del sector primari que és el modus de vida de la gent d’estos pobles.

Amb una primera etapa que el dia 10 de juliol ens portarà des d’Atzeneta del Maestrat, On coneixerem de primera mà els greuges i problemes que provocaria la implantació de la MAT a terme Atzeneta del Maestrat fins a Borriol passant pel traçat aproximat de la Línia de Molt Alta Tensió i les poblacions a les quals afecta. A l’arribar a Borriol cap bicifestació pel poble per dir molt alt i clar No a la MAT.»

«Una Segona etapa què l’11 de juliol ens portarà des de Borriol fins a la serra de la Renegà per reivindicar també la destrucció del territori a este lloc de litoral d’Orpesa de la Mar. Fent parada a Benicàssim a les 12 h a la plaça de les Corts Valencianes per unir-nos a bicifestació fins a la Renegà.

Per facilitar l’organització d’esta marxa cal inscriure per a poder complir amb tots els protocols de la COVID-19 a més de facilitar les dades per a l’assegurança de responsabilitat civil d’esta».

Últimes notícies

Baldoví insta a accelerar un front electoral a l’esquerra del PSPV

Joan Baldoví reclama accelerar un acord per a una candidatura única a l’esquerra del PSPV-PSOE a la Comunitat Valenciana i anuncia recursos i iniciatives de Compromís contra les polítiques del Consell de PP i Vox.

Detingut per calar foc a una vivenda d’Anna i deixar veïns i guàrdies ferits

La Guàrdia Civil ha detingut un home de 36 anys per un incendi provocat en una vivenda d’Anna el 23 d’agost, que ha causat ferits per fum i cremades entre veïns i agents.

Trenta-nou vivendes públiques a València per a jóvens amb dificultats d’accés a un pis

L’Ajuntament de València ha adjudicat 39 vivendes de protecció pública a Patraix a persones menors de 45 anys amb forts problemes per accedir al lloguer privat. Les famílies seleccionades presenten alts nivells de vulnerabilitat i un llarg arrelament a la ciutat.

Més policia al Postiguet d’Alacant per frenar furts a banyistes

La Policia Nacional ha reforçat la vigilància a la platja del Postiguet d’Alacant per previndre furts a banyistes i ha resolt diversos casos este estiu. El cos policial ofereix també consells bàsics per reduir el risc de robatoris a la sorra.

La Rambleta acollirà ‘20:11 Memòria i justícia’ amb científics i víctimes de la DANA

La Rambleta acollirà el 18 de setembre la jornada ‘20:11 Memòria i justícia’, amb científics, col·lectius socials i víctimes de la DANA que va causar 231 morts.

Xixona vol multiplicar els mesos de pasturatge controlat per a previndre incendis

L’Ajuntament de Xixona preveu augmentar de fins a sis mesos a l’any el pasturatge controlat amb ramats d’ovelles als monts públics per a reduir el risc d’incendis forestals i millorar el manteniment de camins i tallafocs.

Agost tanca amb 225 morts per calor a la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 225 morts atribuïbles a les altes temperatures en agost a la Comunitat Valenciana, fins a 517 des de l’inici de l’estiu i amb un fort augment respecte a 2025.

Controlat un incendi en una fàbrica tèxtil de Cocentaina després de tota la nit treballant

Els bombers han donat per controlat a les 6.45 hores un incendi en una fàbrica tèxtil d’un polígon industrial de Cocentaina, després de treballar-hi durant tota la matinada. No s’han registrat ferits, encara que el propietari ha sigut atés per una crisi nerviosa.