6.8 C
València
Dilluns, 5 gener, 2026

Bicifestació contra la MAT a les comarques de Castelló

 

L’oposició a la línia de molt alta tensió (MAT) que preveu travessar 16 municipis castellonencs amb 86 quilòmetres coronats per descomunals torres i una afecció paisatgística, mediambiental i fins i tot en termes de riscos per a la salut, segons alguns estudis, està mobilitzant a gran part de l’opinió pública que comença ara, a prendre consciència d’una realitat més imminent del que molts creien.

De moment, a més de la informació que estan descobrint milers de persones de les localitats afectades directament a través de xerrades, o difusió en xarxes, este cap de setmana, una ‘Bicifestació‘ posarà en evidència l’opinió en contra de centenars de veïns de diferents comarques que acaben de descobrir informacions com els 120 metres al voltant de cada torre que hi haurà de deforestarse per a la seua construcció o la vulneració fins i tot a espais declarats BIC que en alguns punts sembla haver-se passat per alt.

De fet les xarxes ja estan compartint l’etiqueta #MarxaCiclistaContraLaMAT per difondre al màxim la convocatòria però sobretot per explicar els detalls d’un projecte la magnitud i impacte sembla haver-se fet callar per evitar veus crítiques i que va quedar “latent” en els últims anys després d’alguns moviments veïnals en contra que ja van obligar a modificar part del traçat inicial.

Per ara, el primer dels actes massius que està previst és una marxa que sortirà d’Atzeneta del Maestrat el 10 juliol travessant per part de les zones on es vol fer passar la MAT, i que inclouen grans superfícies que hauran de ser desforestades per realitzar este projecte, fins a arribar a Borriol i des d’allà l’11 de juliol fins la Renegà, a Orpesa “Per defensar-la de la seua destrucció”.

16 municipis afectats “directament”

 

Cal recordar que la MAT està previst que recórrega 86 quilòmetres de la província i travesse terrenys de 16 municipis de la província de Castelló: Almassora, Castelló, Borriol, Sant Joan de Moró, Vilafamés, Vall d’Alba, les Useres, Culla, Atzeneta, Torre d’en Besora, Benassal, Vilafranca, Ares, Castellfort, Cinctorres i Morella.

Per això, Castelló a Bici, El col·lectiu en defensa de l’ús de la bicicleta com a eina de mobilitat, la plataforma No a la MAT Comarques de Castelló i la Plataforma Salvem la Renegà, convoquen a pedalar per les comarques de Castelló, “en una marxa ciclista per reivindicar el territori i dir No a la Línia de Molt Alta Tensió (MAT).

En una de les convocatòries, des de Castelló a Bici, expliquen entre altres coses que es proposa esta marxa reivindicativa per les comarques de l’Alt Maestrat, l’Alcalatén i la Plana Alta “Amb els objectius de defensar el territori d’infraestructures que destrueixen i en defensa del sector primari que és el modus de vida de la gent d’estos pobles.

Amb una primera etapa que el dia 10 de juliol ens portarà des d’Atzeneta del Maestrat, On coneixerem de primera mà els greuges i problemes que provocaria la implantació de la MAT a terme Atzeneta del Maestrat fins a Borriol passant pel traçat aproximat de la Línia de Molt Alta Tensió i les poblacions a les quals afecta. A l’arribar a Borriol cap bicifestació pel poble per dir molt alt i clar No a la MAT.”

“Una Segona etapa què l’11 de juliol ens portarà des de Borriol fins a la serra de la Renegà per reivindicar també la destrucció del territori a este lloc de litoral d’Orpesa de la Mar. Fent parada a Benicàssim a les 12 h a la plaça de les Corts Valencianes per unir-nos a bicifestació fins a la Renegà.

Per facilitar l’organització d’esta marxa cal inscriure per a poder complir amb tots els protocols de la COVID-19 a més de facilitar les dades per a l’assegurança de responsabilitat civil d’esta”.

Últimes notícies

Indonèsia examina la seua seguretat marítima després del naufragi d’un vaixell turístic amb valencians

L'enfonsament del KM Putri Sakinah, amb dos valencians morts i dos menors desapareguts, ha reactivat el debat sobre la seguretat marítima a Indonèsia. La Policia investiga i les autoritats han limitat la navegació turística pel mal temps.

L’edifici incendiat de Campanar avança: pis pilot acabat després de sis mesos d’obres

Sis mesos després de l'inici de la rehabilitació integral, el bloc de Campanar ja compta amb un pis pilot. Les obres, a càrrec de Dragatges i amb més de 20 milions de pressupost, avancen mentres la causa judicial va quedar arxivada provisionalment.

Desarticulen una banda per 58 furts i 40.000 € en supermercats de nou províncies

La Guàrdia Civil ha desarticulat un grup dedicat a furts en supermercats de nou províncies, amb 58 sostraccions i més de 40.000 euros sostrets. Quatre integrants han ingressat a la presó provisional.

La massa d’aire àrtic deixa mínimes de -7,1 graus en el nord de la Comunitat Valenciana

La irrupció d'aire àrtic ha deixat un brusc descens de les mínimes a l'interior de Castelló, amb -7,1 graus a Castellfort i valors negatius en diverses localitats. Aemet demana precaució per possible gel en carretera.

L’atur baixa un 8,10% en 2025 en la Comunitat Valenciana i un 5,94% a Espanya

La Comunitat Valenciana va retallar l'atur en 25.560 persones en 2025, segon major descens en termes absoluts. A Espanya, la desocupació va caure un 5,94%.

Onze comunitats en alerta per nevades, amb Cantàbria en nivell taronja

Cantàbria està este dilluns en nivell taronja per nevades des de 700-800 metres i altres deu comunitats mantenen avís groc. L'episodi arriba amb fred intens, pluges i temporal marítim en diversos punts.

Indonèsia reprén la busca dels dos espanyols desapareguts després de trobar un segon cos

Els equips de rescat van concentrar l'operatiu entorn de l'illa de Serai i van ampliar la busca fins al dimecres, després d'identificar a Fernando Martín. La família demana mantindre el dispositiu i va acompanyar les tasques en la zona.

Pluges en el sud de la Comunitat i baixada de temperatures este dilluns

Cel cobert, pluges més probables cap al sud i descens tèrmic, amb la cota de neu en 500 metres en el nord. El dimarts seguirà el fred amb gelades i ratxes de nord-oest.