El Govern d’Espanya destitueix a Paz Esteban com a directora del CNI

La directora del Centre Nacional d’Intel·ligència (CNI), Paz Esteban, ha sigut destituïda després de la polèmica generada a conseqüència del ‘cas Pegasus’ i després de 39 anys de treball en els serveis d’intel·ligència, segons han informat fonts del Govern.

Des de la cúpula de l’Executiu els missatges eren molt clars en els últims dies: la decisió estava presa. L’única cosa que faltava era posar-li data, finalment ha sigut hui.

Esteban va comparéixer la setmana passada en la comissió de secrets oficials pel cas Pegasus. Durant la seua intervenció va aportar les autoritzacions judicials per a espiar a una vintena de polítics independentistes, entre ells, el president de la Generalitat, Pere Aragonès.

Segons fonts coneixedores del contingut de la reunió, la directora del CNI es va desvincular en la seua compareixença de la resta d’escoltes, fins a 65, denunciades pels grups independentistes.

La crisi oberta arran de conéixer-se l’espionatge amb Pegasus, un programa espia que, pel que sembla, només poden comprar els Estats, va motivar la suspensió de l’acte públic que estava previst celebrar amb motiu dels 20 anys del CNI.

Una jornada en la qual es volia donar a conéixer millor a la ciutadania aquest organisme, dependent del Ministeri de Defensa, i posar en valor la seua contribució a la seguretat nacional i a la defensa dels interessos d’Espanya en un intent d’oferir una imatge de “proximitat” i “transparència“, segons va assegurar la seua directora.

El Govern va nomenar a Esteban directora del CNI el 31 de gener de 2020. En aquells dies, ella ja estava de facto al capdavant d’aquest organisme clau per a la seguretat nacional, però només de manera interina. Va substituir al general Félix Sanz Roldán, del qual va ser mà dreta, quan aquest es va retirar el juliol de 2019, després de 10 anys de mandat. És la primera dona al capdavant dels serveis secrets espanyols en tota la seua història.

L’eixida d’Esteban obri la porta, segons la intenció de l’Executiu, al final de la crisi del cas Pegasus, una de les més greus d’una legislatura convulsa.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Raquel Carrera ja és la tercera màxima anotadora històrica del València Basket

La interior gallega aconseguix els 1.811 punts amb els 9 sumats davant Lointek Guernica i iguala a Marie Gülich en el tercer lloc històric; lideren Queralt Casas i Leticia Romero.

El nou centre de salut Rincón de Loix millora l’atenció a 20.000 persones

El nou centre de salut de Rincón de Loix ja està operatiu amb més espais i servicis i ha reforçat l'accessibilitat per a uns 20.000 usuaris. Urgències 24 hores s'activarà abans de l'estiu.

Catalá critica que Renfe no haja habilitat autobusos des d’Albal per a la mascletà

L'alcaldessa ha mostrat la seua sorpresa per l'absència d'autobusos de reforç des d'Albal mentres es limita l'arribada de Rodalia a l'Estació del Nord en hores de mascletà. Defén la seguretat del dispositiu i anuncia una avaluació després de les Falles.

La Generalitat oferix suport a Benidorm per a complir la sentència de la serra Gelada

La Generalitat ha garantit la seua col·laboració a Benidorm per a acatar la sentència pels terrenys de la serra Gelada, que imposa una multa de 350 milions. El Consell emmarca el suport com a acompanyament per a executar la fallada amb responsabilitat.

Compromís proposa vivendes protegides permanents i adjudicades per sorteig

Compromís registra una proposició de llei perquè les vivendes de protecció pública siguen permanents, amb requisits iguals i adjudicació per sorteig públic. La iniciativa respon al cas dels Naus i preveu un registre de demandants i un calendari d'aprovació entre març i abril.

Possibles ruixats al final del dia a l’interior i màximes en ascens en la Comunitat

Este dilluns hi haurà intervals nuvolosos en la Comunitat Valenciana, amb ruixats en el litoral al matí i a l'interior al final del dia. Les màximes pujaran.

Els 120 decibels d’una mascletà: riscos i per què convé mantindre distància

Les mascletaes poden registrar pics pròxims a 120 dB en el punt de tret. La distància reduïx l'impacte: uns 30 m per a adults i més per a xiquets.

Les víctimes de la DANA demanen al TSJCV ignorar l’aforament de Carlos Mazón i mantindre la investigació a Catarroja

L'acusació popular de la Associació Víctimes de la DANA ha demanat al TSJCV que no aplique l'aforament de Carlos Mazón i que permeta investigar-lo en el jutjat de Catarroja.