Un error en una fàbrica obliga a destruir 15 milions de vacunes de Janssen

La farmacèutica Johnson & Johnson haurà de retardar l’enviament de la seua vacuna contra la Covid-19 a les autoritats estatunidenques per culpa d’un error en la planta de producció que té a Baltimore, on, precisament, s’elabora el fàrmac. Esta errada, de fet, obligarà a destruir 15 milions de dosis de la vacuna de Janssen

Este error de producció alterarà la posada en marxa del fàrmac, que tot just havia rebut l’autorització i encara no s’havia distribuït. En la planta citada de Baltimore s’hi fabrica alhora la polèmica vacuna d’AstraZeneca i l’error s’ha produït combinant, de fet, accidentalment, els ingredients d’esta amb la de Johnson & Johnson. Cal dir, però, que el problema no afecta les dosis de la vacuna que s’està produint als Països Baixos.

 

L’OMS critica el lent ritme de vacunació a Europa

En paral·lel, l’Organització Mundial de la Salut (OMS) ha qualificat d’«inacceptable» la lentitud del ritme de vacunació contra la Covid-19 a Europa, per la qual cosa ha incidit en la importància d’accelerar la immunització de la població a causa de l’augment del nombre de casos. En un comunicat, l’OMS ha recordat que la setmana passada es va registrar un increment de positius per coronavirus en la majoria dels països europeus, amb 1,6 milions de nous casos i prop de 24.000 morts.

 

«Fa només cinc setmanes, el nombre de nous casos a Europa havia baixat a menys d’un milió a la setmana, però ara la situació és més preocupant del que hem vist en diversos mesos», ha lamentat la directora regional d’Emergències de l’OMS per a Europa, Dorit Nitzan.

 

A més, l’OMS ha subratllat que la variant britànica del virus ja és la predominant a Europa, detectada ja en 50 països de la regió, per la qual cosa seran necessàries accions addicionals per a controlar-la, ja que és més transmissible. Així mateix, ha alertat dels riscos associats a un augment de la mobilitat i les reunions amb l’arribada de la Setmana Santa.

L’organització ha assegurat que els contagis han augmentat en tots els grups d’edat menys en els majors de 80 anys, per la qual cosa l’impacte de la vacunació ja s’està notant, pel fet que a Europa les persones majors van ser les primeres que van rebre la immunització.

 

Per això, es calcula que s’ha salvat la vida de més de 6.000 persones majors de 70 anys des que es va començar la vacunació, segons dades de Public Health England.

«Les vacunes presenten la nostra millor manera de sortir d’esta pandèmia. No sols funcionen, també són eficaços per a prevenir infeccions. No obstant això, el desplegament d’estes és inacceptablement lent. I mentre la cobertura continue sent baixa, hem d’aplicar les mateixes mesures socials i de salut pública que hem aplicat en el passat», ha subratllat el director regional de l’OMS per a Europa, Henri P. Kluge.

Per a ell, és necessari augmentar la fabricació de vacunes, reduir les barreres per a l’administració de les mateixes i utilitzar tots els vials que hi ha disponibles per a accelerar la immunització de la població europea. Segons els seus càlculs, només un 10% de la població europea ha rebut una dosi de la vacuna i a penes un 4% ha completat la sèrie completa. «El risc que la vacunació en curs proporcione una falsa sensació de seguretat a les autoritats i a la població és considerable, i això comporta un perill», ha explicat Kluge.

«La probabilitat que ocórreguen noves variants preocupants augmenta amb la velocitat a la qual el virus es replica i es propaga, per la qual cosa és fonamental frenar la transmissió mitjançant accions bàsiques de control de malalties. I avui, a diferència de fa un any, tenim millors sistemes de prova i rastreig, un intercanvi d’informació més ràpid i sabem molt més sobre com cuidar als malalts greus», va dir Nitzan.

 

Les proves ampliades, l’aïllament, el rastreig de contactes, la quarantena i la seqüenciació genètica són les eines bàsiques de salut pública que han d’utilitzar-se i enfortir-se contínuament, subratlla l’OMS.

Últimes notícies

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.

Castelló reunix 14 consolats en una jornada de convivència amb música i artesania al parc Ribalta

Castelló ha acollit en el parc Ribalta una jornada de la Mesa Consular amb 14 consolats, actuacions folclòriques, mostres artesanals i gastronomia per a visibilitzar la diversitat cultural de la ciutat. L’Ajuntament destaca que l’esdeveniment reforça la convivència i acostà l’atenció consular al veïnat d’origen estranger.

València celebra un Corpus de 700 anys amb cavalcada, mascletà i processó general

València celebra este diumenge un Corpus Christi extraordinari pel 700 aniversari de la Festa grossa, amb missa a la catedral, Cavalcada del Convit, mascletà i la tradicional processó general.

Morant assegura que el PP ha perdut el carrer i que el PSPV liderarà el canvi sense sorpasso

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, sosté que el PP ha perdut el carrer en la Comunitat Valenciana, que part de l’abstenció tornarà a votar a l’esquerra i que el PSPV encapçalarà el canvi polític sense sorpasso de Compromís.

La Generalitat assegura que Pérez Llorca ja ha complit el 63 % dels seus compromisos en mig any

La Generalitat defensa que el president Juanfran Pérez Llorca ha executat en només sis mesos el 63 % dels compromisos de la seua investidura, amb especial èmfasi en la rebaixa fiscal, les polítiques socials i el suport als sectors productius.

La UPV desenvolupa un sistema pioner per a evitar incendis en bateries de vehicles elèctrics

Investigadors de la UPV presenten AVL Thermos, un nou calorimetre flexible que reproduix i controla les fugues tèrmiques en bateries dion-litio per a dissenyar sistemes mes segurs en cotxes i patinets electrics.

Els artistes fallers reclamen ajudes i posar fre a l’intrusisme per a salvar el sector

El mestre major del Gremi d’Artistes Fallers, Vicente Julián, alerta que l’ofici travessa serioses dificultats per la pujada del preu del suro i l’intrusisme, i reclama ajudes directes, regulació i reconeixement professional per a garantir el futur del sector.

Quatre detinguts a Alacant per comprar mòbils cars amb nòmines falsificades

La Policia Nacional deté quatre hòmens a Alacant acusats d’estafar comerços de telefonia amb nòmines falsificades per finançar mòbils de gamma alta valorats en 1.500 euros.