Un error en una fàbrica obliga a destruir 15 milions de vacunes de Janssen

La farmacèutica Johnson & Johnson haurà de retardar l’enviament de la seua vacuna contra la Covid-19 a les autoritats estatunidenques per culpa d’un error en la planta de producció que té a Baltimore, on, precisament, s’elabora el fàrmac. Esta errada, de fet, obligarà a destruir 15 milions de dosis de la vacuna de Janssen

Este error de producció alterarà la posada en marxa del fàrmac, que tot just havia rebut l’autorització i encara no s’havia distribuït. En la planta citada de Baltimore s’hi fabrica alhora la polèmica vacuna d’AstraZeneca i l’error s’ha produït combinant, de fet, accidentalment, els ingredients d’esta amb la de Johnson & Johnson. Cal dir, però, que el problema no afecta les dosis de la vacuna que s’està produint als Països Baixos.

 

L’OMS critica el lent ritme de vacunació a Europa

En paral·lel, l’Organització Mundial de la Salut (OMS) ha qualificat d’«inacceptable» la lentitud del ritme de vacunació contra la Covid-19 a Europa, per la qual cosa ha incidit en la importància d’accelerar la immunització de la població a causa de l’augment del nombre de casos. En un comunicat, l’OMS ha recordat que la setmana passada es va registrar un increment de positius per coronavirus en la majoria dels països europeus, amb 1,6 milions de nous casos i prop de 24.000 morts.

 

«Fa només cinc setmanes, el nombre de nous casos a Europa havia baixat a menys d’un milió a la setmana, però ara la situació és més preocupant del que hem vist en diversos mesos», ha lamentat la directora regional d’Emergències de l’OMS per a Europa, Dorit Nitzan.

 

A més, l’OMS ha subratllat que la variant britànica del virus ja és la predominant a Europa, detectada ja en 50 països de la regió, per la qual cosa seran necessàries accions addicionals per a controlar-la, ja que és més transmissible. Així mateix, ha alertat dels riscos associats a un augment de la mobilitat i les reunions amb l’arribada de la Setmana Santa.

L’organització ha assegurat que els contagis han augmentat en tots els grups d’edat menys en els majors de 80 anys, per la qual cosa l’impacte de la vacunació ja s’està notant, pel fet que a Europa les persones majors van ser les primeres que van rebre la immunització.

 

Per això, es calcula que s’ha salvat la vida de més de 6.000 persones majors de 70 anys des que es va començar la vacunació, segons dades de Public Health England.

«Les vacunes presenten la nostra millor manera de sortir d’esta pandèmia. No sols funcionen, també són eficaços per a prevenir infeccions. No obstant això, el desplegament d’estes és inacceptablement lent. I mentre la cobertura continue sent baixa, hem d’aplicar les mateixes mesures socials i de salut pública que hem aplicat en el passat», ha subratllat el director regional de l’OMS per a Europa, Henri P. Kluge.

Per a ell, és necessari augmentar la fabricació de vacunes, reduir les barreres per a l’administració de les mateixes i utilitzar tots els vials que hi ha disponibles per a accelerar la immunització de la població europea. Segons els seus càlculs, només un 10% de la població europea ha rebut una dosi de la vacuna i a penes un 4% ha completat la sèrie completa. «El risc que la vacunació en curs proporcione una falsa sensació de seguretat a les autoritats i a la població és considerable, i això comporta un perill», ha explicat Kluge.

«La probabilitat que ocórreguen noves variants preocupants augmenta amb la velocitat a la qual el virus es replica i es propaga, per la qual cosa és fonamental frenar la transmissió mitjançant accions bàsiques de control de malalties. I avui, a diferència de fa un any, tenim millors sistemes de prova i rastreig, un intercanvi d’informació més ràpid i sabem molt més sobre com cuidar als malalts greus», va dir Nitzan.

 

Les proves ampliades, l’aïllament, el rastreig de contactes, la quarantena i la seqüenciació genètica són les eines bàsiques de salut pública que han d’utilitzar-se i enfortir-se contínuament, subratlla l’OMS.

Últimes notícies

STEPV, CCOO i UGT mantenen el pols i rebutgen la nova oferta d’Educació sobre ràtios i sous

STEPV, CCOO i UGT rebutgen la nova proposta de la Conselleria d'Educació per a desconvocar la vaga indefinida del professorat i la sotmetran a consulta entre els docents.

Detingut a València un home per agressió sexual a una menor a l’eixida del col·legi

La Policia Local de València ha detingut a un home de 38 anys acusat d'una presumpta agressió sexual a una menor de 16 anys a l'eixida del seu centre escolar, on va ser retingut fins a l'arribada dels agents.

PP i Vox imposen el tancament de la comissió de la dana en Les Corts amb el seu únic vot

PP i Vox aproven en solitari el dictamen de la comissió de la dana de 2024 en Les Corts, malgrat el rebuig de l'oposició, que denuncia un tancament en fals i un relat fal·laç dels fets.

Pérez Llorca garantix que els compromisos educatius es veuran en els pròxims pressupostos

Juanfran Pérez Llorca afirma que els compromisos aconseguits amb el sector educatiu s'incorporaran als pròxims pressupostos de la Generalitat, amb més fons per a infraestructures, climatització de centres i pujada salarial docent.

Més de 4.600 agents reforçaran la seguretat en les Fogueres d’Alacant 2026

Més de 4.600 agents de diferents cossos integren el dispositiu de seguretat per a les Fogueres d'Alacant 2026, amb controls reforçats en punts clau i mesures específiques de prevenció.

Educació demana servicis mínims del 100% en els tribunals de la PAU per a garantir els exàmens

La Conselleria d'Educació sol·licita a Treball servicis mínims del 100% per al professorat dels tribunals de la PAU amb la finalitat d'assegurar les proves i protegir el dret a l'educació de l'alumnat valencià.

Pérez Llorca admet preocupació i fastig pels nous escàndols de corrupció que afecten el PSOE

Juanfran Pérez Llorca reconeix que seguix amb preocupació i fastig els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.

Pérez Llorca mostra preocupació pels registres de l’UCO en la seu del PSOE pel cas Leire

Juanfran Pérez Llorca expressa la seua preocupacion i cansament davant els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.