15 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

Els funcionaris podran teletreballar tres dies a partir de l’1 de gener

 

A partir de l’any que ve, els empleats públics podran teletreballar més. La ministra d’Hisenda i Funció Pública, María Jesús Montero, ha assegurat aquest dijous que el reial decret llei que regularà el teletreball dels funcionaris públics estarà llest per a ser implantat a partir del començament del pròxim any.

“Estem treballant amb les organitzacions sindicals per a fer possible que aqueixa norma es puga aprovar i que entre en vigor al gener del pròxim any”.

 Fonts del Ministeri d’Hisenda asseguren que s’està treballant en la mateixa línia del pacte aconseguit a l’abril entre el Govern i els sindicats, que establia que els empleats públics podien treballar a distància de manera voluntària tres dies a la setmana.

Montero va assenyalar que l’objectiu d’aquest reial decret és compatibilitzar la garantia de prestació dels serveis a la ciutadania amb una major flexibilitat laboral i l’aposta pel territori interior. El que es pretén és incentivar que hi haja empleats públics en els llocs de residència a l’Espanya buidada sense que repercutisca la qualitat de la prestació del servei públic.

“Un important volum d’empleats públics ha de poder triar establir-se en el territori interior, en les zones despoblades, que són una prioritat del Govern”, ha insistit la ministra.

Fonts del Ministeri confirmen a ‘El Mundo’ que es desenvoluparà a partir dels principis bàsics que a l’abril va aconseguir Miquel Iceta amb els sindicats. I en aqueix text el que ja es va tancar és que “la modalitat general de teletreball, en còmput setmanal, consistirà en dos dies en modalitat presencial i tres en modalitat de teletreball“.

“El Reial decret respectarà aqueixos acords”, subratllen en Funció Pública, de manera que els funcionaris i empleats públics podran teletreballar fins al 60% de la seua jornada laboral. Per a això, “l’Administració proporcionarà per al teletreball un equip informàtic amb targeta de dades i aplicacions, eines ofimàtiques i de ciberseguretat necessàries per a la seua activitat, així com formació”.

El teletreball serà “voluntari i reversible, la seua utilització estarà supeditada al fet que es garantisca la prestació dels serveis i s’aplicarà als llocs de treball susceptibles de ser exercits per aquesta modalitat, prèvia sol·licitud i autorització“.

I “cada departament ministerial o organisme públic haurà de realitzar un estudi previ dels llocs que puguen ser exercits mitjançant teletreball, amb identificació d’objectius, avaluació del compliment, pla de seguiment i avaluació”. Això és, no en tots els llocs de l’Administració General de l’Estat serà possible i la mesura no inclou als funcionaris autonòmics o locals, ja en aqueixos àmbits les competències no són de Funció Pública. Però és previsible que una vegada que el Ministeri aplique la norma, la resta d’àmbits imiten el model.

 

Experiència amb la covid-19

 

Aquesta iniciativa naix després de l’experiència amb la covid-19, durant la qual la quasi totalitat d’administracions públiques, almenys en algun moment, es va veure forçada a teletreballar.

De fet, durant la pandèmia els empleats de l’Administració General de l’Estat (AGE) podien exercir la seua activitat a distància fins a quatre dies a la setmana. Aquest pla estava dirigit especialment a aquells treballadors amb fills de fins a 14 anys o amb persones dependents al seu càrrec, i als qui patiren patologies considerades de risc.

L’Executiu està negociant amb els sindicats els detalls de la norma a partir del pacte tancat a l’abril amb l’anterior ministre d’Administracions Públiques, Miquel Iceta, que, permetia a més de 230.000 funcionaris públics treballar a distància de manera voluntària tres dies a la setmana.

L’acord garantia als teletrabajadores els mateixos drets dels seus companys de modalitat presencial,  incloent-hi retribució, temps de treball, formació o carrera professional, a més del dret a la intimitat i a la desconnexió digital.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Alerta roja a Castelló: Emergències emet un nou avís per ratxes de més de 140 km/h

La Generalitat ha emés un nou avís especial i s'ha activat l'alerta roja per vent en tota la província de Castelló, amb risc extrem. Des de la mitjanit i durant el dissabte s'esperen ratxes que poden superar els 140 km/h i fenòmens costaners en el litoral.

Morant acusa a Pérez Llorca d’encobrir assetjadors i li retrau el cas de l’alcalde de Jérica

La líder del PSPV-PSOE ha sostingut que Pérez Llorca encobrix als assetjadors i no ha demanat l'acta ni reprovat a l'alcalde de Jérica. També ha estés les seues crítiques a Alacant i a Mazón.

L’alerta per vent tanca parcs i suspén mercats i Carnestoltes en la Comunitat Valenciana

Els avisos taronja i roig per ratxes fortes per al dissabte han provocat tancaments preventius i la cancel·lació de mercats i actes de Carnestoltes en diverses ciutats.

La FFCV suspén tots els partits del dissabte en la Comunitat per vent

La FFCV ha informat de la suspensió de tots els partits de futbol i futbol sala del dissabte 14 de febrer per les alertes d'AEMET per vent. La federació també revisarà possibles tancaments municipals que afecten la vesprada del divendres i al diumenge.

Dos detinguts a Castelló per adhesius racistes en comerços de magrebins

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens i investigat a un altre a Borriana per col·locar adhesius amb lemes racistes en comerços de magrebins. Després d'analitzar denúncies similars, els jutjats de Vila-real han decretat la llibertat amb càrrecs per als arrestats.

Alerta roja a Castelló per ratxes de més de 140 km/h i avís especial d’Emergències

Emergències ha emés un avís especial per temporal de vent amb alerta roja en tota la província de Castelló. El dissabte es preveuen ratxes que poden superar els 140 km/h i es demana extremar la precaució, també en actes de Carnestoltes.

Xàbia guarda un minut de silenci per les dos víctimes de l’incendi de l’Arenal

Autoritats i veïns han guardat un minut de silenci després de l'incendi en un bloc de l'Arenal que va deixar dos morts i desenes de desallotjats. L'ajuntament ha decretat dol oficial i ha activat suport als afectats.

Desarticulada una xarxa de trànsit internacional de gasos fluorats: 10 detinguts i 17 investigats

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que traficava internacionalment amb gasos fluorats, amb 10 detinguts i 17 investigats en deu províncies. El grup introduïa material des de la Xina a través del Marroc i Turquia, va comercialitzar més de 15 tones i va evitar quotes i impostos per uns 500.000 euros.