Els funcionaris podran teletreballar tres dies a partir de l’1 de gener

 

A partir de l’any que ve, els empleats públics podran teletreballar més. La ministra d’Hisenda i Funció Pública, María Jesús Montero, ha assegurat aquest dijous que el reial decret llei que regularà el teletreball dels funcionaris públics estarà llest per a ser implantat a partir del començament del pròxim any.

“Estem treballant amb les organitzacions sindicals per a fer possible que aqueixa norma es puga aprovar i que entre en vigor al gener del pròxim any”.

 Fonts del Ministeri d’Hisenda asseguren que s’està treballant en la mateixa línia del pacte aconseguit a l’abril entre el Govern i els sindicats, que establia que els empleats públics podien treballar a distància de manera voluntària tres dies a la setmana.

Montero va assenyalar que l’objectiu d’aquest reial decret és compatibilitzar la garantia de prestació dels serveis a la ciutadania amb una major flexibilitat laboral i l’aposta pel territori interior. El que es pretén és incentivar que hi haja empleats públics en els llocs de residència a l’Espanya buidada sense que repercutisca la qualitat de la prestació del servei públic.

“Un important volum d’empleats públics ha de poder triar establir-se en el territori interior, en les zones despoblades, que són una prioritat del Govern”, ha insistit la ministra.

Fonts del Ministeri confirmen a ‘El Mundo’ que es desenvoluparà a partir dels principis bàsics que a l’abril va aconseguir Miquel Iceta amb els sindicats. I en aqueix text el que ja es va tancar és que «la modalitat general de teletreball, en còmput setmanal, consistirà en dos dies en modalitat presencial i tres en modalitat de teletreball«.

«El Reial decret respectarà aqueixos acords», subratllen en Funció Pública, de manera que els funcionaris i empleats públics podran teletreballar fins al 60% de la seua jornada laboral. Per a això, «l’Administració proporcionarà per al teletreball un equip informàtic amb targeta de dades i aplicacions, eines ofimàtiques i de ciberseguretat necessàries per a la seua activitat, així com formació».

El teletreball serà «voluntari i reversible, la seua utilització estarà supeditada al fet que es garantisca la prestació dels serveis i s’aplicarà als llocs de treball susceptibles de ser exercits per aquesta modalitat, prèvia sol·licitud i autorització«.

I «cada departament ministerial o organisme públic haurà de realitzar un estudi previ dels llocs que puguen ser exercits mitjançant teletreball, amb identificació d’objectius, avaluació del compliment, pla de seguiment i avaluació». Això és, no en tots els llocs de l’Administració General de l’Estat serà possible i la mesura no inclou als funcionaris autonòmics o locals, ja en aqueixos àmbits les competències no són de Funció Pública. Però és previsible que una vegada que el Ministeri aplique la norma, la resta d’àmbits imiten el model.

 

Experiència amb la covid-19

 

Aquesta iniciativa naix després de l’experiència amb la covid-19, durant la qual la quasi totalitat d’administracions públiques, almenys en algun moment, es va veure forçada a teletreballar.

De fet, durant la pandèmia els empleats de l’Administració General de l’Estat (AGE) podien exercir la seua activitat a distància fins a quatre dies a la setmana. Aquest pla estava dirigit especialment a aquells treballadors amb fills de fins a 14 anys o amb persones dependents al seu càrrec, i als qui patiren patologies considerades de risc.

L’Executiu està negociant amb els sindicats els detalls de la norma a partir del pacte tancat a l’abril amb l’anterior ministre d’Administracions Públiques, Miquel Iceta, que, permetia a més de 230.000 funcionaris públics treballar a distància de manera voluntària tres dies a la setmana.

L’acord garantia als teletrabajadores els mateixos drets dels seus companys de modalitat presencial,  incloent-hi retribució, temps de treball, formació o carrera professional, a més del dret a la intimitat i a la desconnexió digital.

 

Últimes notícies

Empat de l’Almería a Castàlia i l’eliminatòria es decidirà als Jocs del Mediterrani

Castelló i Almería empaten 1-1 a Castàlia en l’anada de la primera eliminatòria de la promoció a Primera Divisió, en un partit on els albinegres disposen de les millors ocasions.

El Barça s’imposa al Nava sense patir i jugarà una nova final de Copa del Rei

El Barça derrota el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal d’Alacant, defensa el títol de Copa del Rei i arriba a la final sense necessitat de mostrar la seua millor versió.

El Bidasoa Irún passa per damunt del Bada Huesca i torna a una final de Copa 30 anys després

El Bidasoa Irún goleja el Bada Huesca per 30-37 en la semifinal de la Copa del Rei a Alacant, torna a una final 30 anys després i es garantix plaça europea per a la pròxima temporada.

El Bidasoa Irún atropella el Bada Huesca i torna a una final de Copa 30 anys després

El Bidasoa Irún goleja el Bada Huesca per 30-37 en la semifinal de la Copa del Rei a Alacant, torna a una final 30 anys després i s’assegura plaça europea per a la pròxima temporada.

Centenars de persones ixen al carrer a València contra el negoci de la vivenda

Centenars de persones es manifesten este dissabte pel centre de València per a denunciar l especulació immobiliària, el model turístic descontrolat i la pèrdua d identitat dels barris, i per a reclamar vivenda digna i lloguers assequibles.

El Barça atropella el Nava a Alacant (27-38) i es planta en una nova final de Copa

El Barça guanya amb autoritat el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal de la Copa del Rei d’handbol a Alacant i es classifica per a una nova final, en un partit que va dominar sense necessitat d’exhibir la seua millor versió.

Es cancel·la el Festival de Les Arts de València després de les queixes pel so

El Festival de Les Arts no continua este dissabte a la Ciutat de les Arts i les Ciències de València després de les nombroses queixes per falta de so i de la negativa de l'Ajuntament i la direcció del recinte a permetre l'obertura. L'organització anuncia devolucions i lamenta no haver pogut tindre una reunió amb l'Alcaldia per buscar alternatives.

El Nou Mestalla completa l’anell de compressió i els 50 pilars de la coberta

L’estadi Nou Mestalla ja ha instal·lat l’anell de compressió i els 50 pilars d’acer que sostindran la gran coberta, un pas clau de cara a la seua inauguració prevista per a l’estiu de 2027.