La Fundació Vincle denuncia els problemes que patix l’Euroregió Mediterrània amb l’Informe EuroMedi 2020

 

L’Euroregió Mediterrània, formada principalment per València, Catalunya i les Illes Balears, és un dels motors econòmics d’Europa, però segons informa la Fundació Vincle es veu desatesa pel centralisme de l’Estat espanyol, motiu pel que esta fundació ha creat l’Informe EuroMedi 2020. En ell, es fa una anàlisi rigorosa d’esta situació amb la finalitat què es puguen entendre els problemes i, d’eixa forma, buscar solucions.

 

Este última campanya explica la falta de finançament, d’infraestructures i de recursos públics que patixen València, Catalunya i les Illes Balears per part de l’Estat espanyol. Tota esta sèrie de problemes apareixen en l»Informe EuroMedi. Anàlisi de les potencialitats de l’Euroregió Mediterrània i de les limitacions que li són imposades’, editat recentment per la Fundació Vincle i que es pot trobar en les llibreries i en la seua web.

 

La Fundació Vincle, creada en l’any 2008, ha recopilat totes estes dades de diferents temàtiques que demostren que l’Euroregió Mediterrània està discriminada. En este vídeo es pot trobar la informació explicada detalladament, a on Josep Reyner assenyala que «el Corredor Mediterrani és un cas paradigmàtic, és una iniciativa amb un potencial de creixement evident, que arrossega durant anys molta activitat», però que no rep inversions ni atenció de l’Estat espanyol.

 

 

Des de la fundació expliquen que hauria d’haver-hi un sistema més equitatiu i que elimine este infrafinançament que patixen València, Catalunya i les Illes Balears perquè estes autonomies puguen oferir servicis públics de més qualitat. «Si a l’Euroregió Mediterrània no se l’ajuda i se li dona el que se li deu, portarà conseqüències negatives per a les seues poblacions», conclouen.

Últimes notícies

El Barça apallissa el Bidasoa a Alacant i alça la seua trentena Copa del Rei

El Barça d handbol revalida per tretzé any consecutiu la Copa del Rei després de destrossar el Bidasoa Irún al Centre de Tecnificació d Alacant amb un contundent 17-37 i un inici de partit demolidor.

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.

Localitzen un cos a la platja d’Almassora on va desaparéixer un menor dijous passat

La Guàrdia Civil ha trobat este diumenge un cos a prop de la desembocadura del riu Millars, a Almassora, en la zona on dijous va desaparéixer un menor, i investiga si correspon al jove buscat.

Agents dels Estats Units i Alemanya s’incorporen a un intercanvi amb la Policia Local d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha rebut tres agents d’Austin (Estats Units) i un de Hessen (Alemanya) en el marc del programa Star Internacional per compartir mètodes de treball i coneiximents en seguretat.

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.

Castelló reunix 14 consolats en una jornada de convivència amb música i artesania al parc Ribalta

Castelló ha acollit en el parc Ribalta una jornada de la Mesa Consular amb 14 consolats, actuacions folclòriques, mostres artesanals i gastronomia per a visibilitzar la diversitat cultural de la ciutat. L’Ajuntament destaca que l’esdeveniment reforça la convivència i acostà l’atenció consular al veïnat d’origen estranger.

València celebra un Corpus de 700 anys amb cavalcada, mascletà i processó general

València celebra este diumenge un Corpus Christi extraordinari pel 700 aniversari de la Festa grossa, amb missa a la catedral, Cavalcada del Convit, mascletà i la tradicional processó general.

Morant assegura que el PP ha perdut el carrer i que el PSPV liderarà el canvi sense sorpasso

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, sosté que el PP ha perdut el carrer en la Comunitat Valenciana, que part de l’abstenció tornarà a votar a l’esquerra i que el PSPV encapçalarà el canvi polític sense sorpasso de Compromís.