La Fundació Vincle denuncia els problemes que patix l’Euroregió Mediterrània amb l’Informe EuroMedi 2020

 

L’Euroregió Mediterrània, formada principalment per València, Catalunya i les Illes Balears, és un dels motors econòmics d’Europa, però segons informa la Fundació Vincle es veu desatesa pel centralisme de l’Estat espanyol, motiu pel que esta fundació ha creat l’Informe EuroMedi 2020. En ell, es fa una anàlisi rigorosa d’esta situació amb la finalitat què es puguen entendre els problemes i, d’eixa forma, buscar solucions.

 

Este última campanya explica la falta de finançament, d’infraestructures i de recursos públics que patixen València, Catalunya i les Illes Balears per part de l’Estat espanyol. Tota esta sèrie de problemes apareixen en l”Informe EuroMedi. Anàlisi de les potencialitats de l’Euroregió Mediterrània i de les limitacions que li són imposades’, editat recentment per la Fundació Vincle i que es pot trobar en les llibreries i en la seua web.

 

La Fundació Vincle, creada en l’any 2008, ha recopilat totes estes dades de diferents temàtiques que demostren que l’Euroregió Mediterrània està discriminada. En este vídeo es pot trobar la informació explicada detalladament, a on Josep Reyner assenyala que «el Corredor Mediterrani és un cas paradigmàtic, és una iniciativa amb un potencial de creixement evident, que arrossega durant anys molta activitat», però que no rep inversions ni atenció de l’Estat espanyol.

 

 

Des de la fundació expliquen que hauria d’haver-hi un sistema més equitatiu i que elimine este infrafinançament que patixen València, Catalunya i les Illes Balears perquè estes autonomies puguen oferir servicis públics de més qualitat. «Si a l’Euroregió Mediterrània no se l’ajuda i se li dona el que se li deu, portarà conseqüències negatives per a les seues poblacions», conclouen.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Carlos Álvarez patix una lesió de turmell i perilla la seua final de Lliga amb el Llevant

Carlos Álvarez patix una lesió de sindesmosis en el turmell esquerre i podria perdre's els últims quatre partits de Lliga amb el Llevant, a l'espera de la seua evolució.

El València Basket patix davant un combatiu Ensino Lugo però assegura el passe a semifinals

El València Basket va remuntar en el Roig Arena per a imposar-se 73-70 al Durán Maquinaria Ensino Lugo i certificar el seu bitllet a semifinals de la Lliga Femenina Endesa, on es mesurarà al Spar Girona.

València Basket es jugarà el passe a la final davant Girona sense factor pista

València Basket s'enfrontarà al Spar Girona en les semifinals de la Lliga Femenina, una eliminatòria a doble partit en la qual el conjunt valencià no tindrà el factor pista a favor.

Tres ferits en una col·lisió frontal amb un cotxe en sentit contrari en l’A-7 a Tibi

Tres persones han resultat ferides en una col·lisió frontal en l'A-7, a l'altura de l'eixida de Tibi, després que un dels vehicles circulara en sentit contrari.

Controlat l’incendi en la campa exterior d’un desballestament d’Orihuela

El foc declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela ha quedat controlat este diumenge al migdia després dels treballs continuats del Consorci Provincial de Bombers d'Alacant.

Quatre persones moren ofegades, entre elles dos menors, en una platja d’Oliva

Quatre persones, inclosos dos menors d'11 i 14 anys, van morir ofegades a la platja Aigua Morta d'Oliva. Altres dos van ser evacuades a l'Hospital de Gandia amb símptomes d'ofegament.

Aspes guia al Celta a una victòria clau davant l’Elx

Iago Aspas lidera el triomf del Celta per 3-1 davant l'Elx, un resultat que impulsa les seues opcions europees i complica encara més la permanència il·licitana.

Obasohan lidera al Baxi Manresa en un agònic triomf davant el València Basket

El Baxi Manresa es va imposar per un ajustat 104-102 al València Basket en un partit decidit en l'últim minut, marcat pels 30 punts de Retin Obasohan i un desenllaç molt criticat per Pedro Martínez.