14.9 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

La Fundació Vincle denuncia els problemes que patix l’Euroregió Mediterrània amb l’Informe EuroMedi 2020

 

L’Euroregió Mediterrània, formada principalment per València, Catalunya i les Illes Balears, és un dels motors econòmics d’Europa, però segons informa la Fundació Vincle es veu desatesa pel centralisme de l’Estat espanyol, motiu pel que esta fundació ha creat l’Informe EuroMedi 2020. En ell, es fa una anàlisi rigorosa d’esta situació amb la finalitat què es puguen entendre els problemes i, d’eixa forma, buscar solucions.

 

Este última campanya explica la falta de finançament, d’infraestructures i de recursos públics que patixen València, Catalunya i les Illes Balears per part de l’Estat espanyol. Tota esta sèrie de problemes apareixen en l”Informe EuroMedi. Anàlisi de les potencialitats de l’Euroregió Mediterrània i de les limitacions que li són imposades’, editat recentment per la Fundació Vincle i que es pot trobar en les llibreries i en la seua web.

 

La Fundació Vincle, creada en l’any 2008, ha recopilat totes estes dades de diferents temàtiques que demostren que l’Euroregió Mediterrània està discriminada. En este vídeo es pot trobar la informació explicada detalladament, a on Josep Reyner assenyala que «el Corredor Mediterrani és un cas paradigmàtic, és una iniciativa amb un potencial de creixement evident, que arrossega durant anys molta activitat», però que no rep inversions ni atenció de l’Estat espanyol.

 

 

Des de la fundació expliquen que hauria d’haver-hi un sistema més equitatiu i que elimine este infrafinançament que patixen València, Catalunya i les Illes Balears perquè estes autonomies puguen oferir servicis públics de més qualitat. «Si a l’Euroregió Mediterrània no se l’ajuda i se li dona el que se li deu, portarà conseqüències negatives per a les seues poblacions», conclouen.

Últimes notícies

Pérez Llorca ha reclamat una indemnització similar per a les víctimes de la DANA i del tren de Adamuz

El president valencià ha demanat equiparar les indemnitzacions de la DANA amb les de l'accident ferroviari de Adamuz i ha titllat de vergonyosa la diferència. Ha reclamat una rectificació i ha evitat entrar en una guerra de xifres.

Sarabia: ‘Davant el Barça cal ser valents i allunyar-los de la nostra porteria’

Eder Sarabia va assegurar que l'Elx ha de ser valent davant el Barcelona, superar la pressió i mantindre al rival lluny de l'àrea. Va confirmar les baixes d'Álvaro Núñez i Josan Ferrández, i no va descartar al nouvingut Lucas Cepeda.

Alberto Sant Joan rebrà el premi especial de l’XI Festival de Cinema de Paterna

L'actor serà homenatjat el 14 de febrer en el Gran Teatre Antonio Ferrandis amb una distinció que reconeix tres dècades de carrera. L'alcalde Juan Antonio Sagredo i familiars d'Antonio Ferrandis entregaran el guardó.

La Generalitat equipara les condicions laborals del professorat de religió a la resta de docents

Educació ha firmat el conveni col·lectiu que posa fi al tracte excepcional del professorat de religió. L'acord alinea drets, retribucions, permisos i llicències amb els de la resta de docents.

EUPV entrega 18.000 firmes en Les Corts per a demanar que es blinde la sanitat pública

EUPV ha presentat una ILP en Les Corts per a blindar la sanitat pública amb més de 18.000 firmes. La proposta demana més personal, inversió i revertir privatitzacions.

Tanquem Cofrents alerta d’un risc creixent en prorrogar la vida de les nuclears

La plataforma ha llançat una campanya contra la pròrroga de les centrals nuclears a Espanya i exigix el seu tancament. Advertix de riscos tècnics creixents i que el model nuclear frena la modernització del sistema

Arxiven la investigació contra el bisbe Munilla per defendre les teràpies de conversió

La Fiscalia Provincial de Madrid ha arxivat les diligències obertes per les declaracions del bisbe Josep Ignacio Munilla en defensa de les teràpies de conversió. El prelat va difondre el decret d'arxiu en el seu perfil de X.

La millora de la CV-679 suma carril ciclopedestre i variant a Rafelcofer a la Safor

La Diputació de València ha licitat per 9,2 milions la millora de la CV-679 entre Almoines i l'Alqueria de la Comtessa, amb carril ciclopedestre i variant a Rafelcofer. El projecte reforça seguretat viària i connectivitat entre municipis de la Safor.