13.7 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

La Fundació Vincle denuncia els problemes que patix l’Euroregió Mediterrània amb l’Informe EuroMedi 2020

 

L’Euroregió Mediterrània, formada principalment per València, Catalunya i les Illes Balears, és un dels motors econòmics d’Europa, però segons informa la Fundació Vincle es veu desatesa pel centralisme de l’Estat espanyol, motiu pel que esta fundació ha creat l’Informe EuroMedi 2020. En ell, es fa una anàlisi rigorosa d’esta situació amb la finalitat què es puguen entendre els problemes i, d’eixa forma, buscar solucions.

 

Este última campanya explica la falta de finançament, d’infraestructures i de recursos públics que patixen València, Catalunya i les Illes Balears per part de l’Estat espanyol. Tota esta sèrie de problemes apareixen en l”Informe EuroMedi. Anàlisi de les potencialitats de l’Euroregió Mediterrània i de les limitacions que li són imposades’, editat recentment per la Fundació Vincle i que es pot trobar en les llibreries i en la seua web.

 

La Fundació Vincle, creada en l’any 2008, ha recopilat totes estes dades de diferents temàtiques que demostren que l’Euroregió Mediterrània està discriminada. En este vídeo es pot trobar la informació explicada detalladament, a on Josep Reyner assenyala que «el Corredor Mediterrani és un cas paradigmàtic, és una iniciativa amb un potencial de creixement evident, que arrossega durant anys molta activitat», però que no rep inversions ni atenció de l’Estat espanyol.

 

 

Des de la fundació expliquen que hauria d’haver-hi un sistema més equitatiu i que elimine este infrafinançament que patixen València, Catalunya i les Illes Balears perquè estes autonomies puguen oferir servicis públics de més qualitat. «Si a l’Euroregió Mediterrània no se l’ajuda i se li dona el que se li deu, portarà conseqüències negatives per a les seues poblacions», conclouen.

Últimes notícies

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

Morant ha defés que la proposta del Govern manté l'statu quo i que ningú sale perdent. Ha reclamat responsabilitat per a culminar un acord que beneficiaria a la Comunitat Valenciana.

Segona jornada de vaga mèdica en la Comunitat Valenciana: 65% segons el sindicat i 3,63% segons Sanitat

El sindicat eleva el seguiment al 60-65% i Sanitat el reduïx al 3,63-3,69%. La protesta va reclamar un estatut propi i millores laborals, amb concentració a l'Hospital Peset.

Condemnen als amos d’una empresa de neteja d’Alacant per ocupar 24 treballadors sense alta

Els propietaris es declaren culpables a l'inici del juí i l'Audiència dicta sentència 'in voce': sis mesos de presó i sis de multa de 9 euros diaris. La Inspecció de Treball va destapar les irregularitats en 2023 després d'una visita al centre de treball.

El València mesura la seua frescor davant la defensa del Fenerbahçe

El València visita al Fenerbahçe per a comprovar si ha recuperat la seua frescor després de huit partits en setze dies. Duel entre la millor defensa i el segon millor atac amb impacte directe en la zona alta.

Pedro Martínez ressalta la solidesa d’un Fenerbahçe en ratxa abans de la visita del València

Pedro Martínez va destacar la solidesa i el bon moment del Fenerbahçe abans del dol d'Eurolliga. El tècnic va exigir màxima concentració, defensa i pla col·lectiu.

Llibertat amb càrrecs per a un educador de Els Reiets per una suposada agressió sexual a dos jóvens a Alacant

Un educador de Els Reiets ha quedat en llibertat provisional amb càrrecs després de ser detingut per una suposada agressió sexual a dos jóvens. Se li imposa allunyament, prohibició de contacte i compareixences quinzenals, i ha sigut apartat del lloc.

La Fiscalia insistix davant el Suprem a mantindre a Ábalos i a Koldo a la presó per risc de fugida

Anticorrupció ha reiterat davant el Suprem que Ábalos i el seu exasesor Koldo continuen a la presó provisional per risc de fugida davant la proximitat del juí.

La Fiscalia insistix davant el Suprem a mantindre a la presó a Ábalos per risc de fugida

Anticorrupció ha demanat al Suprem mantindre la presó provisional de José Luis Ábalos i Koldo García per risc de fugida davant la proximitat del juí. La Sala resoldrà la setmana vinent.