17 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

La Fundació Vincle denuncia els problemes que patix l’Euroregió Mediterrània amb l’Informe EuroMedi 2020

 

L’Euroregió Mediterrània, formada principalment per València, Catalunya i les Illes Balears, és un dels motors econòmics d’Europa, però segons informa la Fundació Vincle es veu desatesa pel centralisme de l’Estat espanyol, motiu pel que esta fundació ha creat l’Informe EuroMedi 2020. En ell, es fa una anàlisi rigorosa d’esta situació amb la finalitat què es puguen entendre els problemes i, d’eixa forma, buscar solucions.

 

Este última campanya explica la falta de finançament, d’infraestructures i de recursos públics que patixen València, Catalunya i les Illes Balears per part de l’Estat espanyol. Tota esta sèrie de problemes apareixen en l”Informe EuroMedi. Anàlisi de les potencialitats de l’Euroregió Mediterrània i de les limitacions que li són imposades’, editat recentment per la Fundació Vincle i que es pot trobar en les llibreries i en la seua web.

 

La Fundació Vincle, creada en l’any 2008, ha recopilat totes estes dades de diferents temàtiques que demostren que l’Euroregió Mediterrània està discriminada. En este vídeo es pot trobar la informació explicada detalladament, a on Josep Reyner assenyala que «el Corredor Mediterrani és un cas paradigmàtic, és una iniciativa amb un potencial de creixement evident, que arrossega durant anys molta activitat», però que no rep inversions ni atenció de l’Estat espanyol.

 

 

Des de la fundació expliquen que hauria d’haver-hi un sistema més equitatiu i que elimine este infrafinançament que patixen València, Catalunya i les Illes Balears perquè estes autonomies puguen oferir servicis públics de més qualitat. «Si a l’Euroregió Mediterrània no se l’ajuda i se li dona el que se li deu, portarà conseqüències negatives per a les seues poblacions», conclouen.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els bombers de València superen 1.100 servicis per vent en menys de dos mesos

El Consorci ha atés 1.110 actuacions per ratxes i objectes desplaçats en un període molt curt, quasi el triple de la mitjana anual. La cadena de huit borrasques ha forçat reforços operatius.

Rescatats quinze migrants d’una pastera a cinc quilòmetres de la costa alacantina

Salvament Marítim ha rescatat a quinze hòmens que viatjaven en una pastera a uns cinc quilòmetres d'Arenals del Sol. Van arribar al port d'Alacant i van ser atesos per Creu Roja.

Una bandera ucraïnesa de 100 metres recorre Alacant en el quart aniversari de la guerra

Una bandera d'Ucraïna de 100 metres ha encapçalat una marxa pacífica a Alacant, amb lectura de manifest i lemes contra l'oblit. La província concentra el 17% de la diàspora a Espanya.

La Generalitat amplia al 20% l’aval de vivenda i eleva a 30 milions el programa de l’IVF

El Consell reforça el programa de l'IVF fins a 30 milions i eleva l'aval al 20% perquè jóvens de 18 a 45 anys accedisquen a finançament del 100% en la seua primera vivenda. La nova convocatòria amplia el preu màxim a 311.000 € i flexibilitza l'edat en municipis afectats per la dana.

La jutgessa de la DANA centra en les víctimes 60 de les 109 pàgines del seu escrit contra Mazón

La instructora remet al TSJCV una exposició raonada sobre la gestió de la DANA i dedica 60 de 109 pàgines a relatar pel seu nom a 230 víctimes. Enlletgix les 'informacions falses' que van sumar morts inexistents i assenyala que un altre cas en estudi podria elevar el balanç a 231.

Pérez Llorca considera que PPCV i Mazón ja van assumir responsabilitats per la DANA

El president ha expressat un profund respecte per les víctimes i ha defés que el PPCV i Carlos Mazón ja van assumir la seua responsabilitat política. També ha evitat valorar les investigacions judicials i ha recordat les mesures adoptades després del temporal.

El PP evita pronunciar-se sobre la petició al TSJCV per a investigar a Carlos Mazón

El síndic popular Fernando Pastor ha reiterat que el partit no comenta decisions judicials. Ha evitat parlar de demanar l'acta a Carlos Mazón fins que es pronuncie el TSJCV.

Dimarts amb sol i lleuger ascens tèrmic en la Comunitat Valenciana

Dimarts amb cels poc nuvolosos o buidats i temperatures en lleuger ascens o sense canvis en la Comunitat Valenciana. Hi haurà boires i bancs de boira en el litoral.