14.4 C
València
Dilluns, 15 desembre, 2025

La Generalitat investiga la celebració d’una festa en el port d’Alacant sense mesures de seguretat

 

La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, ha ordenat este diumenge a la Unitat Adscrita de la Policia Nacional al territori valencià l’obertura d’una investigació per la presumpta celebració en el port d’Alacant d’una festa en la que no es respectaven les mesures de seguretat sanitàries.

 

Bravo ha traslladat la petició de manera formal a la comissària de la Policia de la Generalitat, Marisol Conde, després de tindre coneixement d’un vídeo en el que s’observa a desenes de persones sense mascaretes i com les taules del local no respecten la distància que marca l’autoritat sanitària. Segons explica la Generalitat en un comunicat, la titular d’Interior ha assenyalat la «rapidesa» amb la que han actuat res més tindre coneixement dels fets investigats.

 

Bravo ha explicat que la Policia investigarà «la veracitat del vídeo» i, una volta s’haja determinat que és real i actual, «es faran les investigacions necessàries per a identificar als organitzadors i participants en la festa i determinar les possibles sancions a les que s’enfronten per l’incompliment de les mesures sanitàries adoptades per a previndre el contagi del Covid-19».

 

«L’Administració ha de ser contundent contra aquells que se salten les mesures»

D’esta forma, ha recordat que «les persones organitzadores de la festa i les persones participants no sols podrien haver infringit l’obligació de portar mascareta o no guardar la distància de seguretat, sinó que també es podrien enfrontar a sancions per no respectar el toc de queda si es demostrara que les imàtgens són posteriors a les 00.00 hores». La consellera ha afegit, a demés, que cal recordar que l’oci nocturn té prohibit obrir des d’el mes d’agost passat.

 

En este sentit, Bravo ha afirmat que és necessari investigar els fets per a poder «actuar contra aquells que posen en perill la salut de tots». «El reglament sancionador de la Generalitat preveu precisament que l’Administració siga contundent contra aquells que se salten les mesures imposades per l’autoritat sanitària», ha advertit.

Últimes notícies

L’exsecretari de Presidència de Mazón mostra el seu llistat de crides del dia de la DANA

Cayetano García Ramírez ha exhibit la seua factura telefònica en la comissió del Congrés amb trucades i missatges del dia de la riuada. Diversos grups han qüestionat la gestió i els avisos.

Igualtat eleva a 47 les víctimes de violència masclista en 2025 després de confirmar dos assassinats

Igualtat ha confirmat els assassinats d'una dona a Catarroja i una altra a Riudecanyes, amb el que les víctimes mortals en 2025 ascendixen a 47 i a 1.342 des de 2003.

El Eldense apunta a la sorpresa davant una Reial Societat en crisi

El Eldense rep a la Reial Societat en setzens amb el debut de Jon Ansotegi. El conjunt alacantí confia en la seua fortalesa a casa per a donar la sorpresa.

Sarabia veu a Eibar una oportunitat per a millorar i passar l’eliminatòria de Copa

El tècnic de l'Elx prioritza la Copa, confia a traslladar la seua solidesa com a local a un dol a partit únic a Eibar i perfila un pla amb pressió alta i solidesa arrere.

Corberán veu a un Sporting complet i anticipa un dol intens i exigent

El tècnic del València va destacar la solidesa del Sporting i va preveure un dol d'alta exigència en els setzens de la Copa. Avaluarà l'estat físic per a definir l'onze.

La Generalitat convocarà en 2026 una OPE amb més de 2.600 places per a reforçar l’Administració

La Generalitat va anunciar que en 2026 convocarà una oferta d'ocupació pública amb més de 2.600 places per a reduir la temporalitat i consolidar personal funcionari de carrera. La planificació enllaça amb les OPE de 2024 i 2025 i prioritza processos oberts i competitius.

Un arquitecte que va perdre a la seua neboda en la dana assegura que la Via Verda hauria salvat vides

Alejandro Escribano va defendre en la comissió sobre la dana que la Via Verda hauria reduït l'altura de l'aigua i evitat víctimes. Va reclamar professionalitzar emergències i planificar a escala metropolitana.

La jutgessa de Catarroja rebutja citar com a testimoni a Pedro Sánchez en la causa de la DANA

La magistrada que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha desestimat la petició de l'acusació popular per a cridar a Pedro Sánchez com a testimoni. Argumenta que el missatge que va enviar al llavors president Carlos Mazón va arribar fora del procés de presa de decisions i que la competència era autonòmica.