Hernán, el pacient amb deliris com Jordi Sánchez: «Pensava que la màfia m’havia segrestat»

 

Encara són moltes les persones les que li continuen fent front a la covid-19 en plena pandèmia. Un dels casos és el d’Hernán, que va estar 45 dies ingressat a l’hospital, estant 24 d’ells en estat crític.

L’ingrés d’Hernán no va ser gens fàcil, i és que a l’UCI, va començar a patir deliris imaginant que li transportaven a un altre món, que li havia segrestat la màfia italiana.

És ara quan s’ha tornat a trobar amb dos de les infermeres que el van atendre en la unitat de crítics del Complex Hospitalari Universitari d’Orense, Lorda i Beni, i ara sap que ja està fora de perill i que elles realment no parlen italià com ell pensava en aquell moment.

24 dies d’al·lucinacions

Constants al·lucinacions són les que va experimentar durant els 24 dies que va permanéixer en l’UCI a conseqüència de la medicació i el coronavirus, arribant a creure’s ostatge de la màfia napolitana.

Tal com apunten els experts, esta situació no és aïllada, sinó que són bastants pacients els que experimenten símptomes d’este tipus: deliris i episodis paranoics durant el coma induït. «Jo vaig pensar que la màfia italiana m’havia raptat per a experimentar. Tenia tres vies al braç: una era verda, una altra transparent i una altra roja. Jo no veia cables, jo el que veia era la bandera d’Itàlia», explica Hernán. «Creia que estava en un hospital italià i que em tenien allí per a fer demostracions a estudiants. Cada vegada que veia arribar a les infermeres, pensava que venien a fer proves amb mi. Fins i tot les sentia parlar en italià», relata.

És cert que els deliris d’Hernán li van portar a sentir-se com un autèntic protagonista d’un film de ciència-ficció del qual li va costar molt eixir. «Em veia atrapat en este lloc. Vaig arribar a arrencar-me el tub. Vaig pensar que seria l’única manera d’escapar d’este lloc. Va ser una història de por, mort i resurrecció», explica Hernán, que després d’això no li van tornar a intubar. «Va haver de lluitar sense tub durant uns dies», diu Beni, una de les sanitàries que el va atendre.

La visita de la seua dona

Van ser dies realment durs per a Hernán en els quals havia de lluitar incansablement per la seua vida. Així mateix, el pacient de 48 anys i sense patologies prèvies relata que va sofrir malsons irreproduïbles. «Una vegada vaig sentir: se’ns va. I jo pensava… Com em moriré amb el jove que sóc?», «Una altra de les coses que pensava és que li havien dit a la meua dona que m’havia mort», afegeix.

Dies després, arribaria el retrobament amb la seua dona i mare dels seus fills, un fet que va suposar per a ell un punt d’inflexió. «La seua visita va ser providencial perquè a mi se m’estava anant el cap. No sabia quant temps portava allí, quant temps em quedava… Sé que he donat molta guerra a les infermeres», afirma.

Tirant la vista enrere, el pacient va arribar a l’hospital amb febra alta i amb sensació d’ofec. Per part seua, la seua dona i fills ja havien donat positiu en covid encara que ells estaven fora de perill, «La meua dona va tenir com una espècie de catarro i els meus fills ho van passar bé. Van ser tots asimptomàtics, excepte una filla que va tindre un poc de febra i una altra dolor de cap. L’única que no va donar positiu va ser la xicoteta, de quatre anys», explica.

Primer li van diagnosticar una pneumònia bilateral, però als dies, el seu estat de salut va començar a empitjorar fins que li van traslladar a crítics i el van intubar: «Jo no sabia el que era intubar. Jo mai vaig pensar que això em pogués passar a mi. Pensava: si agafe la Covid, com a molt, tindré febra. Ho vaig passar molt malament. La sensació era com de pujar una muntanya, i una altra, i una altra… I mai arribar a la meta», explica.

Anuncios

Últimes notícies

Els sindicats docents reclamen a Pérez Llorca que medie per a frenar la vaga en Educació

Els sindicats del professorat es concentren davant el Palau de la Generalitat per a exigir la mediació de Juanfran Pérez Llorca amb Educació i Hisenda i desbloquejar la vaga general prevista.

Gátova exigix a la CHJ una neteja urgent del barranc del Carraixet per risc de riuades i incendis

L'Ajuntament de Gátova reclama a la Confederació Hidrogràfica del Xúquer una intervenció urgent i integral en el barranc del Carraixet davant l'acumulació massiva de canyes invasores i l'augment del risc d'inundacions i incendis.

Elx mobilitza els seus símbols en un vídeo per a espentar a l’equip cap a la salvació

L'Elx difon un vídeo en les seues xarxes en el qual recorre a símbols il·licitans, personatges històrics i oficis tradicionals per a animar a l'equip en la lluita per la permanència en Primera Divisió.

Nova marxa lenta de taxis a València contra el servici dels VTC

Set associacions del taxi a València convoquen per a este dijous una marxa lenta amb els vehicles i una concentració a peu per a denunciar l'augment dels VTC sense resposta de la Conselleria.

Jutgen a un advocat d’Elx per quedar-se 65.000 euros de la indemnització d’una clienta

Un advocat d'Elx s'enfronta a tres anys de presó acusat d'apropiar-se de 65.000 euros de la indemnització que havia de cobrar una dona per un greu accident de trànsit patit al costat de la seua filla menor.

Detingut a Alginet per una onada d’estirades a ancianes a Benifaió i Carlet

Un home de 44 anys ha sigut detingut a Alginet acusat d'almenys cinc robatoris amb violència a ancianes a Benifaió i Carlet, a més de diversos robatoris en vehicles durant les Falles.

El Suprem encara l’última sessió del juí a Ábalos, Koldo García i Aldama per presumpta corrupció

El Tribunal Suprem celebra la catorzena i previsiblement última sessió del juí per presumpta corrupció a José Luis Ábalos, la seua exasesor Koldo García i l'empresari Víctor de Aldama, centrada en els informes finals d'acusacions i defenses.

Baixen les temperatures i s’esperen ruixats a l’interior de la Comunitat Valenciana este dimecres

Este dimecres descendixen les temperatures en la Comunitat Valenciana i es preveuen ruixats febles, puntualment moderats amb tempesta a l'interior del terç nord, a més de canvis en el vent i l'estat de la mar.