12.9 C
València
Dimarts, 18 novembre, 2025

Hernán, el pacient amb deliris com Jordi Sánchez: «Pensava que la màfia m’havia segrestat»

 

Encara són moltes les persones les que li continuen fent front a la covid-19 en plena pandèmia. Un dels casos és el d’Hernán, que va estar 45 dies ingressat a l’hospital, estant 24 d’ells en estat crític.

L’ingrés d’Hernán no va ser gens fàcil, i és que a l’UCI, va començar a patir deliris imaginant que li transportaven a un altre món, que li havia segrestat la màfia italiana.

És ara quan s’ha tornat a trobar amb dos de les infermeres que el van atendre en la unitat de crítics del Complex Hospitalari Universitari d’Orense, Lorda i Beni, i ara sap que ja està fora de perill i que elles realment no parlen italià com ell pensava en aquell moment.

24 dies d’al·lucinacions

Constants al·lucinacions són les que va experimentar durant els 24 dies que va permanéixer en l’UCI a conseqüència de la medicació i el coronavirus, arribant a creure’s ostatge de la màfia napolitana.

Tal com apunten els experts, esta situació no és aïllada, sinó que són bastants pacients els que experimenten símptomes d’este tipus: deliris i episodis paranoics durant el coma induït. «Jo vaig pensar que la màfia italiana m’havia raptat per a experimentar. Tenia tres vies al braç: una era verda, una altra transparent i una altra roja. Jo no veia cables, jo el que veia era la bandera d’Itàlia», explica Hernán. «Creia que estava en un hospital italià i que em tenien allí per a fer demostracions a estudiants. Cada vegada que veia arribar a les infermeres, pensava que venien a fer proves amb mi. Fins i tot les sentia parlar en italià», relata.

És cert que els deliris d’Hernán li van portar a sentir-se com un autèntic protagonista d’un film de ciència-ficció del qual li va costar molt eixir. «Em veia atrapat en este lloc. Vaig arribar a arrencar-me el tub. Vaig pensar que seria l’única manera d’escapar d’este lloc. Va ser una història de por, mort i resurrecció», explica Hernán, que després d’això no li van tornar a intubar. «Va haver de lluitar sense tub durant uns dies», diu Beni, una de les sanitàries que el va atendre.

La visita de la seua dona

Van ser dies realment durs per a Hernán en els quals havia de lluitar incansablement per la seua vida. Així mateix, el pacient de 48 anys i sense patologies prèvies relata que va sofrir malsons irreproduïbles. «Una vegada vaig sentir: se’ns va. I jo pensava… Com em moriré amb el jove que sóc?», «Una altra de les coses que pensava és que li havien dit a la meua dona que m’havia mort», afegeix.

Dies després, arribaria el retrobament amb la seua dona i mare dels seus fills, un fet que va suposar per a ell un punt d’inflexió. «La seua visita va ser providencial perquè a mi se m’estava anant el cap. No sabia quant temps portava allí, quant temps em quedava… Sé que he donat molta guerra a les infermeres», afirma.

Tirant la vista enrere, el pacient va arribar a l’hospital amb febra alta i amb sensació d’ofec. Per part seua, la seua dona i fills ja havien donat positiu en covid encara que ells estaven fora de perill, «La meua dona va tenir com una espècie de catarro i els meus fills ho van passar bé. Van ser tots asimptomàtics, excepte una filla que va tindre un poc de febra i una altra dolor de cap. L’única que no va donar positiu va ser la xicoteta, de quatre anys», explica.

Primer li van diagnosticar una pneumònia bilateral, però als dies, el seu estat de salut va començar a empitjorar fins que li van traslladar a crítics i el van intubar: «Jo no sabia el que era intubar. Jo mai vaig pensar que això em pogués passar a mi. Pensava: si agafe la Covid, com a molt, tindré febra. Ho vaig passar molt malament. La sensació era com de pujar una muntanya, i una altra, i una altra… I mai arribar a la meta», explica.

Últimes notícies

Una dona atesa després d’un incendi amb explosió de gas en una vivenda de Bocairent

Una explosió de gas ha provocat un incendi en una vivenda de Bocairent i una dona ha sigut atesa. S'han mobilitzat bombers de València i Alacant i no hi ha hagut propagació.

El Govern exposa a les pedanies del sud de València el pla de resiliència enfront d’inundacions

El Govern ha exposat a veïns de Forn de Alcedo, Castellar-Oliveral i La Torre el Pla de Millora de la Resiliència enfront d'inundacions, amb 530 milions d'inversió. Ahir es va aprovar licitar per 3,8 milions la redacció de deu projectes amb desviaments al nou llit del Túria i millores de drenatge en infraestructures.

Raúl Fernández lidera els primers test de 2026 de MotoGP a Cheste

Raúl Fernández ha encapçalat el primer test de 2026 a Cheste amb un 1.29.373. La jornada, de set hores, ha deixat debuts, molt de rodatge i poques incidències.

La Generalitat al·lega que no pot recuperar el llistat de personal que va rebre alertes de premsa del 29-O

La Generalitat sosté que no és tècnicament possible reconstruir el llistat d'empleats que van rebre les alertes de premsa els dies 28 i 29 d'octubre. L'administració remitent les alertes rebudes, però afirma que no pot identificar a tots els subscriptors d'eixes dates.

La Fiscalia secunda transcriure les comunicacions per ràdio del CCE del 29 d’octubre

La Fiscalia recolza la petició d'Intersindical Valenciana per a transcriure i obtindre còpia de les comunicacions per ràdio del CCE del 29-O i suggerix delimitar la franja horària.

Sergio de Larrea es va mostrar ‘súper tranquil’ després de tres descartes i va confiar en més oportunitats

El base de València Basket va relativitzar les seues tres descartes per decisió tècnica, va assegurar no tindre problemes físics i va confiar que arribaran més oportunitats.

Sergio García posposa la seua final de temporada per a jugar el Saudita Internacional de Riad

El castellonenc disputarà des del dimecres el Saudita Internacional del circuit asiàtic i retarda el tancament del seu any competitiu després de l'Obert d'Espanya. Va perdre la targeta del DP World Tour al no complir el mínim de tornejos.

Camps demana un congrés del PPCV amb ‘un militant, un vot’ per a renovar la direcció

El portaveu del projecte de Francisco Camps, José Miguel Tolosa, ha reclamat un congrés del PPCV amb 'un militant, un vot' per a elegir la nova direcció després de l'anunci sobre Carlos Mazón. La proposta pretén obrir un debat d'idees i reforçar la legitimitat interna.