Hernán, el pacient amb deliris com Jordi Sánchez: «Pensava que la màfia m’havia segrestat»

 

Encara són moltes les persones les que li continuen fent front a la covid-19 en plena pandèmia. Un dels casos és el d’Hernán, que va estar 45 dies ingressat a l’hospital, estant 24 d’ells en estat crític.

L’ingrés d’Hernán no va ser gens fàcil, i és que a l’UCI, va començar a patir deliris imaginant que li transportaven a un altre món, que li havia segrestat la màfia italiana.

És ara quan s’ha tornat a trobar amb dos de les infermeres que el van atendre en la unitat de crítics del Complex Hospitalari Universitari d’Orense, Lorda i Beni, i ara sap que ja està fora de perill i que elles realment no parlen italià com ell pensava en aquell moment.

24 dies d’al·lucinacions

Constants al·lucinacions són les que va experimentar durant els 24 dies que va permanéixer en l’UCI a conseqüència de la medicació i el coronavirus, arribant a creure’s ostatge de la màfia napolitana.

Tal com apunten els experts, esta situació no és aïllada, sinó que són bastants pacients els que experimenten símptomes d’este tipus: deliris i episodis paranoics durant el coma induït. «Jo vaig pensar que la màfia italiana m’havia raptat per a experimentar. Tenia tres vies al braç: una era verda, una altra transparent i una altra roja. Jo no veia cables, jo el que veia era la bandera d’Itàlia», explica Hernán. «Creia que estava en un hospital italià i que em tenien allí per a fer demostracions a estudiants. Cada vegada que veia arribar a les infermeres, pensava que venien a fer proves amb mi. Fins i tot les sentia parlar en italià», relata.

És cert que els deliris d’Hernán li van portar a sentir-se com un autèntic protagonista d’un film de ciència-ficció del qual li va costar molt eixir. «Em veia atrapat en este lloc. Vaig arribar a arrencar-me el tub. Vaig pensar que seria l’única manera d’escapar d’este lloc. Va ser una història de por, mort i resurrecció», explica Hernán, que després d’això no li van tornar a intubar. «Va haver de lluitar sense tub durant uns dies», diu Beni, una de les sanitàries que el va atendre.

La visita de la seua dona

Van ser dies realment durs per a Hernán en els quals havia de lluitar incansablement per la seua vida. Així mateix, el pacient de 48 anys i sense patologies prèvies relata que va sofrir malsons irreproduïbles. «Una vegada vaig sentir: se’ns va. I jo pensava… Com em moriré amb el jove que sóc?», «Una altra de les coses que pensava és que li havien dit a la meua dona que m’havia mort», afegeix.

Dies després, arribaria el retrobament amb la seua dona i mare dels seus fills, un fet que va suposar per a ell un punt d’inflexió. «La seua visita va ser providencial perquè a mi se m’estava anant el cap. No sabia quant temps portava allí, quant temps em quedava… Sé que he donat molta guerra a les infermeres», afirma.

Tirant la vista enrere, el pacient va arribar a l’hospital amb febra alta i amb sensació d’ofec. Per part seua, la seua dona i fills ja havien donat positiu en covid encara que ells estaven fora de perill, «La meua dona va tenir com una espècie de catarro i els meus fills ho van passar bé. Van ser tots asimptomàtics, excepte una filla que va tindre un poc de febra i una altra dolor de cap. L’única que no va donar positiu va ser la xicoteta, de quatre anys», explica.

Primer li van diagnosticar una pneumònia bilateral, però als dies, el seu estat de salut va començar a empitjorar fins que li van traslladar a crítics i el van intubar: «Jo no sabia el que era intubar. Jo mai vaig pensar que això em pogués passar a mi. Pensava: si agafe la Covid, com a molt, tindré febra. Ho vaig passar molt malament. La sensació era com de pujar una muntanya, i una altra, i una altra… I mai arribar a la meta», explica.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana farà obligatòria la formació en emergències en tots els centres educatius des de 2026-2027

La Conselleria d'Educació implantarà un pla obligatori de formació en emergències de protecció civil en tots els centres educatius no universitaris de la Comunitat Valenciana a partir del curs 2026-2027, amb hores mínimes anuals per a l'alumnat i un ampli programa de capacitació docent.

El València Basket blinda a Brancou Badio amb un nou contracte fins a 2029

El València Basket ha millorat i ampliat el contracte de l'escorta senegalés Brancou Badio fins a 2029, consolidant-li com a peça clau del projecte i jugador amb el vincle més llarg del club.

Un tècnic municipal qüestiona la rapidesa i canvis en la promoció pública Els Naus a Alacant

Un tècnic jurídic jubilat de l'Ajuntament d'Alacant ha mostrat la seua sorpresa per la rapidesa amb la qual l'empresa adjudicatària va presentar la seua oferta per a les vivendes públiques Els Naus i per les diferències entre els plecs publicats i els inicials.

Adif designa a Joan Calabuig com a nou coordinador del Corredor Mediterrani

Adif ha nomenat a Joan Calabuig nou coordinador del Corredor Mediterrani, un lloc clau per a impulsar l'execució, el seguiment i la interlocució institucional d'esta infraestructura estratègica.

El Palau de les Arts estrena el drama coreogràfic Les filles de Bernarda el 17 d’abril

El Palau de les Arts acollirà el 17 d'abril l'estrena absoluta de Les filles de Bernarda, una coproducció de dansa que reinterpreta l'univers de Bernarda Alba des de la coreografia, la música en directe i el llenguatge documental.

Dansa València alça el teló amb Ultimàtum de Led Silhouette en el Teatre Principal

Dansa València inaugura la seua nova edició en el Teatre Principal amb Ultimàtum de Led Silhouette i una jornada que combina estrenes, flamenc contemporani, pensament i divulgació.

Pradas recorre la prova cal·ligràfica sobre la nota del missatge És-Alert

La defensa de Salomé Pradas apel·la la decisió judicial de mantindre una prova cal·ligràfica sobre una nota manuscrita amb indicacions per al missatge És-Alert durant la DANA.

Catalá, investigada per prevaricació, defén la legalitat de l’actuació de l’Ajuntament de València

María José Catalá assegura que l'actuació de l'Ajuntament de València va ser legal i transparent després de conéixer-se que Anticorrupció la investiga per presumpta prevaricació i tràfic d'influències en la recol·locació de personal.