Els impostos que Pedro Sánchez vol pujar, al descobert

 

Pedro Sánchez, el president del govern, ha anunciat este dijous que preveu apujar els impostos per a fer front a la crisi econòmica que ha deixat el coronavirus en Espanya. Segons ha avançat Sánchez sobre el seu pla de «justícia fiscal», incrementarà la recaptació en els trams més alts de l’IRPF i augmentarà l’impost de societats a grans empreses.

 

L’objectiu, segons ha manifestat, és «reforçar l’estat de benestar» i homologar la fiscalitat en Espanya a la mitjana europea, que se situa set punts per damunt.

 

El pla del govern sobre la pujada d’impostos

El president no ha aclarit si el seu govern compta amb socis preferents per a poder tirar endavant els pròxims pressupostos generals de l’Estat, però sí que ha remarcat que Espanya té per davant dos fronts en matèria econòmica: d’una banda, el fons de recuperació europeu, i d’altra, l’aprovació d’una «reforma fiscal» per al país.

 

Segons ha declarat en l’entrevista, celebrada enMoncloa i concedida a Antonio García Ferreras i ‘Al Rojo Vivo’, Espanya se situa set punts per damunt de la mitjana europea pel que fa a recaptació d’impostos, pel que ha defensat la «justícia fiscal com una ferramenta per a poder fer més fort l’estat de benestar».

 

A demés, ha negat que hi haja baixades en les pensions i ha aclarit que serà justament «al contrari». Ha afegit que està totalment descartat congelar o baixar els sous dels funcionaris.

 

Per a poder arribar a pujar els sous, mesura que també ha defensat la formació d’Unides Podem, el govern incrementarà la recaptació en els trams més alts de l’IRPF i augmentarà l’impost de societats a les grans empreses.

 

La relació de govern amb altres partits

Sánchez també ha tingut paraules per als altres partits. En clau PP,  Sánchez ha lamentat que el partit haja usat el número de morts «d’una manera molt desafortunada». «Ens ha dolgut, i molt», deia en referència al fet que el PP s’haja atribuït el dol per les víctimes delCovid-19 en Espanya. A demés, també ha dit que el PP «s’ho ha de fer mirar», ja que en Brussel·les haurien deixat vore que en Espanya no s’està duent a terme un govern legítim.

 

Millors paraules ha tingut de cara a altres partits nacionals, com Ciutadans o Unides Podem, dels que ha manifestat que: «la coalició s’ha soldat durant esta pandèmia». Ha emfatitzat dient que «la legislatura durarà quatre anys» i ha demanat al «màxim de partits» la seua voluntat de pactar per a poder tirar endavant els pressupostos generals de l’Estat.

 

Sobre Ciutadans, ha manifestat el seu agraïment amb els líders de la formació liderada per Inés Arrimadas, ja que no han posat obstacles per a assolir acords que ajudaren la població durant la complicada etapa del coronavirus.

 

Sobre la gestió de la crisi del coronavirus en Espanya

Sobre este tema, Sánchez ha reconegut que «és evident que vam arribar tard». A pesar d’això, també s’ha defensat dient que: «amb les dades que teníem en eixe moment, vam arribar quan havíem d’arribar». També ha dit que les decisions que han pres sempre les han basat en criteris científics i que, si s’han produït errors, els assumix «en primera persona».

 

També ha volgut remarcar que les competències sanitàries i de les residències «estan en les comunitats autònomes», les que «s’han proveït» durant la pandèmia per a poder fer front a la situació crítica que s’ha viscut pel que fa a la sanitat. Ha reconegut a demés que la sanitat autonòmica ha estat en «coordinació» amb l’Executiu central: «Hem greixat la maquinària en un temps rècord». 

 

Sobre el número de morts per coronavirus en Espanya, ha afirmat que ha existit una «absoluta transparència» en les dades i que, seguint les directrius de l’OMS, només s’ha comptabilitzat com a mort per Covid-19 aquella de qui havia donat positiu en el test PCR.  

Últimes notícies

Una mascletà de Pirotècnia Turís aplega als 125 decibels en la plaça dels Luceros

La mascletà de Pirotècnia Turís ha assolit un pic de 125 decibels i més de cinc minuts i mig de duració en el segon dispar del concurs oficial de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros dAlacant.

Anselmi vol revifar la tradició dels tècnics argentins en l’Elx

Martín Anselmi, nou tècnic argentí de l’Elx, arriba sense experiència en Europa amb l’objectiu de recuperar el protagonisme dels entrenadors del seu país al club il·licità després d’uns anys discrets.

El PSPV acusa Feijóo de no avalar Juanfran Pérez Llorca en la seua visita a Sueca

El síndic socialista José Muñoz assegura que la visita d’Alberto Núñez Feijóo a la Comunitat Valenciana ha evidenciat la falta de suport explícit a Juanfran Pérez Llorca i denuncia també el silenci entorn de l’expresident Carlos Mazón.

Feijóo promet acabar amb la discriminació financera de la Comunitat Valenciana

Alberto Núñez Feijóo ha promés en un acte a Sueca impulsar un nou model de finançament just per a la Comunitat Valenciana i acabar amb la seua discriminació, mentres Juanfran Pérez Llorca ha garantit el suport del PPCV perquè arribe a la Moncloa.

Mes de maig rècord al TRAM d’Alacant amb més d’1,6 milions de viatgers

La xarxa del TRAM d’Alacant ha transportat 1.654.238 persones en maig, una xifra molt similar a la de 2025, amb la Línia 2 com la més utilitzada i un creixement destacat a la Línia 9.

Un jove quasi quadruplica la taxa d’alcohol mentre circulava amb patinet elèctric a Gandia

La Guàrdia Civil ha denunciat un jove de 25 anys que circulava amb un patinet elèctric al Grau de Gandia amb quasi quatre vegades la taxa d’alcohol permesa i sense haver inscrit el vehicle en el registre obligatori de la DGT.

Nous materials prefabricats sostenibles facilitaran la construcció a la Comunitat Valenciana

La Conselleria dIndustria ha finançat, a través dIvace+i Innovació i amb fons FEDER, el desenvolupament de nous materials ecosostenibles per a elements prefabricats que reduïxen ciment, àrids i petjada de carboni en la construcció.

Feijóo carrega contra el rebuig a la moció per exigir eleccions i parla de degradació màxima del sanchisme

Alberto Núñez Feijóo ha criticat a Sueca que la Mesa del Congrés no haja admés a tràmit una moció per demanar a Pedro Sánchez la convocatòria d’eleccions, i ha afirmat que és la degradació màxima del sanchisme.