13.6 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

Els impostos que Pedro Sánchez vol pujar, al descobert

 

Pedro Sánchez, el president del govern, ha anunciat este dijous que preveu apujar els impostos per a fer front a la crisi econòmica que ha deixat el coronavirus en Espanya. Segons ha avançat Sánchez sobre el seu pla de «justícia fiscal», incrementarà la recaptació en els trams més alts de l’IRPF i augmentarà l’impost de societats a grans empreses.

 

L’objectiu, segons ha manifestat, és «reforçar l’estat de benestar» i homologar la fiscalitat en Espanya a la mitjana europea, que se situa set punts per damunt.

 

El pla del govern sobre la pujada d’impostos

El president no ha aclarit si el seu govern compta amb socis preferents per a poder tirar endavant els pròxims pressupostos generals de l’Estat, però sí que ha remarcat que Espanya té per davant dos fronts en matèria econòmica: d’una banda, el fons de recuperació europeu, i d’altra, l’aprovació d’una «reforma fiscal» per al país.

 

Segons ha declarat en l’entrevista, celebrada enMoncloa i concedida a Antonio García Ferreras i ‘Al Rojo Vivo’, Espanya se situa set punts per damunt de la mitjana europea pel que fa a recaptació d’impostos, pel que ha defensat la «justícia fiscal com una ferramenta per a poder fer més fort l’estat de benestar».

 

A demés, ha negat que hi haja baixades en les pensions i ha aclarit que serà justament «al contrari». Ha afegit que està totalment descartat congelar o baixar els sous dels funcionaris.

 

Per a poder arribar a pujar els sous, mesura que també ha defensat la formació d’Unides Podem, el govern incrementarà la recaptació en els trams més alts de l’IRPF i augmentarà l’impost de societats a les grans empreses.

 

La relació de govern amb altres partits

Sánchez també ha tingut paraules per als altres partits. En clau PP,  Sánchez ha lamentat que el partit haja usat el número de morts «d’una manera molt desafortunada». «Ens ha dolgut, i molt», deia en referència al fet que el PP s’haja atribuït el dol per les víctimes delCovid-19 en Espanya. A demés, també ha dit que el PP «s’ho ha de fer mirar», ja que en Brussel·les haurien deixat vore que en Espanya no s’està duent a terme un govern legítim.

 

Millors paraules ha tingut de cara a altres partits nacionals, com Ciutadans o Unides Podem, dels que ha manifestat que: «la coalició s’ha soldat durant esta pandèmia». Ha emfatitzat dient que «la legislatura durarà quatre anys» i ha demanat al «màxim de partits» la seua voluntat de pactar per a poder tirar endavant els pressupostos generals de l’Estat.

 

Sobre Ciutadans, ha manifestat el seu agraïment amb els líders de la formació liderada per Inés Arrimadas, ja que no han posat obstacles per a assolir acords que ajudaren la població durant la complicada etapa del coronavirus.

 

Sobre la gestió de la crisi del coronavirus en Espanya

Sobre este tema, Sánchez ha reconegut que «és evident que vam arribar tard». A pesar d’això, també s’ha defensat dient que: «amb les dades que teníem en eixe moment, vam arribar quan havíem d’arribar». També ha dit que les decisions que han pres sempre les han basat en criteris científics i que, si s’han produït errors, els assumix «en primera persona».

 

També ha volgut remarcar que les competències sanitàries i de les residències «estan en les comunitats autònomes», les que «s’han proveït» durant la pandèmia per a poder fer front a la situació crítica que s’ha viscut pel que fa a la sanitat. Ha reconegut a demés que la sanitat autonòmica ha estat en «coordinació» amb l’Executiu central: «Hem greixat la maquinària en un temps rècord». 

 

Sobre el número de morts per coronavirus en Espanya, ha afirmat que ha existit una «absoluta transparència» en les dades i que, seguint les directrius de l’OMS, només s’ha comptabilitzat com a mort per Covid-19 aquella de qui havia donat positiu en el test PCR.  

Últimes notícies

UGT, CCOO i SITVAL han aconseguit un acord per al conveni col·lectiu de les ITV

El nou conveni de les ITV valencianes reforça permisos i conciliació, homogeneïtza la classificació professional i avança cap a l'equiparació de condicions.

Conclou sense èxit el rescat dels wasaps de l’excap de gabinet de Mazón

La pericial en el telèfon de José Manuel Cuenca ha acabat sense recuperar els missatges del dia de la DANA. Amb la seua autorització, la jutgessa sol·licitarà les dades a Meta.

Aemet establix l’avís groc en el nord de Castelló per al dissabte per pluja i neu

Aemet ha establit per a este dissabte l'avís groc en el nord de Castelló per pluja i neu. En el litoral s'esperen 20 l/m² en una hora i a l'interior 5 cm de neu sobre 1.000 m amb probabilitat baixa.

Dos menors i huit adults arriben en pastera a Benidorm, primera arribada de 2026 a la Comunitat Valenciana

Deu persones, dos d'elles menors, han aconseguit la costa de Benidorm i han sigut ateses en relatiu bon estat. És la primera arribada a la Comunitat Valenciana en 2026.

El València encadena 5 anys sense perdre fora en Copa i més de 20 sense caure davant rivals de menor categoria

El València es va ficar en quarts després d'imposar-se al Burgos en El Cultivable i enllaça cinc anys invicte a domicili en la Copa del Rei. A més, acumula més de dos dècades sense caure davant equips de menor categoria.

Brabec assesta un colp definitiu i recupera el lideratge; Schareina s’aferma tercer

Ricky Brabec es va imposar en l'etapa 12 i va recuperar el lideratge del Dakar mancant una jornada. Tosha Schareina va ser tercer en l'etapa i va amarrar la tercera plaça general.

Marcelino veu en el Betis un examen per a reafirmar la candidatura del Vila-real a la Champions

El tècnic del Vila-real va assegurar que guanyar al Betis suposaria un altre colp sobre la taula i consolidaria la baralla per la Lliga de Campions davant un rival directe.

Detingut a Alacant després d’oblidar en un cotxe robat l’acte judicial que acabava de rebre

Un home de 41 anys ha sigut arrestat a Alacant després de deixar en un vehicle forçat l'acte de llibertat que li havien notificat hores abans. El document i una bossa policial amb les seues pertinences li van vincular a diversos robatoris en cotxes.