12.6 C
València
Dimecres, 4 febrer, 2026

Els impostos que Pedro Sánchez vol pujar, al descobert

 

Pedro Sánchez, el president del govern, ha anunciat este dijous que preveu apujar els impostos per a fer front a la crisi econòmica que ha deixat el coronavirus en Espanya. Segons ha avançat Sánchez sobre el seu pla de «justícia fiscal», incrementarà la recaptació en els trams més alts de l’IRPF i augmentarà l’impost de societats a grans empreses.

 

L’objectiu, segons ha manifestat, és «reforçar l’estat de benestar» i homologar la fiscalitat en Espanya a la mitjana europea, que se situa set punts per damunt.

 

El pla del govern sobre la pujada d’impostos

El president no ha aclarit si el seu govern compta amb socis preferents per a poder tirar endavant els pròxims pressupostos generals de l’Estat, però sí que ha remarcat que Espanya té per davant dos fronts en matèria econòmica: d’una banda, el fons de recuperació europeu, i d’altra, l’aprovació d’una «reforma fiscal» per al país.

 

Segons ha declarat en l’entrevista, celebrada enMoncloa i concedida a Antonio García Ferreras i ‘Al Rojo Vivo’, Espanya se situa set punts per damunt de la mitjana europea pel que fa a recaptació d’impostos, pel que ha defensat la «justícia fiscal com una ferramenta per a poder fer més fort l’estat de benestar».

 

A demés, ha negat que hi haja baixades en les pensions i ha aclarit que serà justament «al contrari». Ha afegit que està totalment descartat congelar o baixar els sous dels funcionaris.

 

Per a poder arribar a pujar els sous, mesura que també ha defensat la formació d’Unides Podem, el govern incrementarà la recaptació en els trams més alts de l’IRPF i augmentarà l’impost de societats a les grans empreses.

 

La relació de govern amb altres partits

Sánchez també ha tingut paraules per als altres partits. En clau PP,  Sánchez ha lamentat que el partit haja usat el número de morts «d’una manera molt desafortunada». «Ens ha dolgut, i molt», deia en referència al fet que el PP s’haja atribuït el dol per les víctimes delCovid-19 en Espanya. A demés, també ha dit que el PP «s’ho ha de fer mirar», ja que en Brussel·les haurien deixat vore que en Espanya no s’està duent a terme un govern legítim.

 

Millors paraules ha tingut de cara a altres partits nacionals, com Ciutadans o Unides Podem, dels que ha manifestat que: «la coalició s’ha soldat durant esta pandèmia». Ha emfatitzat dient que «la legislatura durarà quatre anys» i ha demanat al «màxim de partits» la seua voluntat de pactar per a poder tirar endavant els pressupostos generals de l’Estat.

 

Sobre Ciutadans, ha manifestat el seu agraïment amb els líders de la formació liderada per Inés Arrimadas, ja que no han posat obstacles per a assolir acords que ajudaren la població durant la complicada etapa del coronavirus.

 

Sobre la gestió de la crisi del coronavirus en Espanya

Sobre este tema, Sánchez ha reconegut que «és evident que vam arribar tard». A pesar d’això, també s’ha defensat dient que: «amb les dades que teníem en eixe moment, vam arribar quan havíem d’arribar». També ha dit que les decisions que han pres sempre les han basat en criteris científics i que, si s’han produït errors, els assumix «en primera persona».

 

També ha volgut remarcar que les competències sanitàries i de les residències «estan en les comunitats autònomes», les que «s’han proveït» durant la pandèmia per a poder fer front a la situació crítica que s’ha viscut pel que fa a la sanitat. Ha reconegut a demés que la sanitat autonòmica ha estat en «coordinació» amb l’Executiu central: «Hem greixat la maquinària en un temps rècord». 

 

Sobre el número de morts per coronavirus en Espanya, ha afirmat que ha existit una «absoluta transparència» en les dades i que, seguint les directrius de l’OMS, només s’ha comptabilitzat com a mort per Covid-19 aquella de qui havia donat positiu en el test PCR.  

Últimes notícies

Gener resta 34.576 afiliats en la Comunitat Valenciana i l’atur augmenta en 1.788

La Comunitat Valenciana va tancar gener amb 1.788 aturats més i 34.576 afiliats menys, encara que en termes interanuals hi ha 26.850 aturats menys i 78.188 afiliats més.

No suprimir res del valencià, protegir-lo, sí

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana exposa una idea molt clara i contundent: 'El valencià és de tots o no serà de ningú'

Maig encara el Benidorm Fest amb ‘Toca’m’ i llibertat creativa enfront de OT

Maig porta al Benidorm Fest 2026 'Toca'm' i remarca que, a diferència de 'OT', gaudix de llibertat creativa total. Presentarà un xou dissenyat amb el seu propi equip.

Ratxes molt fortes de ponent a l’interior abans del repunt de les màximes

L'interior de València i Castelló afrontarà de matinada ratxes molt fortes de ponent i un descens tèrmic; el dimecres les màximes repuntaran, sobretot a València.

Dos detinguts pel robatori de material ceràmic en una empresa d’Almassora

La Guàrdia Civil ha arrestat a dos hòmens de 37 i 46 anys per sostraure diverses caixes de material ceràmic després de forçar el perímetre d'una empresa a Almassora. El dispositiu d'investigació va permetre localitzar-los i posar-los a disposició judicial eixa mateixa nit.

L’atur puja al gener en la Comunitat Valenciana i cau l’afiliació, amb millor evolució interanual

La desocupació va augmentar un 0,62% al gener fins a 291.731 persones i l'afiliació va caure un 1,53%. En l'últim any l'atur baixa un 8,43% i l'afiliació puja un 3,63%.

L’Atlètic inscriu a Mendoza sobre la botzina i destaca en un mercat d’hivern auster

L'Atlètic de Madrid va ser protagonista del tancament en registrar a Lookman, Obed Vargas i a Rodrigo Mendoza, confirmat a les 23.57. LaLiga va validar 14 altes en un gener amb 44 operacions i gasto total per davall de 60 milions.

L’Elx reforça el seu centre del camp amb el retorn de Tete Morente fins a 2028

L'Elx ha incorporat a Tete Morente, que torna després d'una etapa en el US Lecce i firma fins a juny de 2028. És el tercer reforç del mercat hivernal.