Els impostos que Pedro Sánchez vol pujar, al descobert

 

Pedro Sánchez, el president del govern, ha anunciat este dijous que preveu apujar els impostos per a fer front a la crisi econòmica que ha deixat el coronavirus en Espanya. Segons ha avançat Sánchez sobre el seu pla de «justícia fiscal», incrementarà la recaptació en els trams més alts de l’IRPF i augmentarà l’impost de societats a grans empreses.

 

L’objectiu, segons ha manifestat, és «reforçar l’estat de benestar» i homologar la fiscalitat en Espanya a la mitjana europea, que se situa set punts per damunt.

 

El pla del govern sobre la pujada d’impostos

El president no ha aclarit si el seu govern compta amb socis preferents per a poder tirar endavant els pròxims pressupostos generals de l’Estat, però sí que ha remarcat que Espanya té per davant dos fronts en matèria econòmica: d’una banda, el fons de recuperació europeu, i d’altra, l’aprovació d’una «reforma fiscal» per al país.

 

Segons ha declarat en l’entrevista, celebrada enMoncloa i concedida a Antonio García Ferreras i ‘Al Rojo Vivo’, Espanya se situa set punts per damunt de la mitjana europea pel que fa a recaptació d’impostos, pel que ha defensat la «justícia fiscal com una ferramenta per a poder fer més fort l’estat de benestar».

 

A demés, ha negat que hi haja baixades en les pensions i ha aclarit que serà justament «al contrari». Ha afegit que està totalment descartat congelar o baixar els sous dels funcionaris.

 

Per a poder arribar a pujar els sous, mesura que també ha defensat la formació d’Unides Podem, el govern incrementarà la recaptació en els trams més alts de l’IRPF i augmentarà l’impost de societats a les grans empreses.

 

La relació de govern amb altres partits

Sánchez també ha tingut paraules per als altres partits. En clau PP,  Sánchez ha lamentat que el partit haja usat el número de morts «d’una manera molt desafortunada». «Ens ha dolgut, i molt», deia en referència al fet que el PP s’haja atribuït el dol per les víctimes delCovid-19 en Espanya. A demés, també ha dit que el PP «s’ho ha de fer mirar», ja que en Brussel·les haurien deixat vore que en Espanya no s’està duent a terme un govern legítim.

 

Millors paraules ha tingut de cara a altres partits nacionals, com Ciutadans o Unides Podem, dels que ha manifestat que: «la coalició s’ha soldat durant esta pandèmia». Ha emfatitzat dient que «la legislatura durarà quatre anys» i ha demanat al «màxim de partits» la seua voluntat de pactar per a poder tirar endavant els pressupostos generals de l’Estat.

 

Sobre Ciutadans, ha manifestat el seu agraïment amb els líders de la formació liderada per Inés Arrimadas, ja que no han posat obstacles per a assolir acords que ajudaren la població durant la complicada etapa del coronavirus.

 

Sobre la gestió de la crisi del coronavirus en Espanya

Sobre este tema, Sánchez ha reconegut que «és evident que vam arribar tard». A pesar d’això, també s’ha defensat dient que: «amb les dades que teníem en eixe moment, vam arribar quan havíem d’arribar». També ha dit que les decisions que han pres sempre les han basat en criteris científics i que, si s’han produït errors, els assumix «en primera persona».

 

També ha volgut remarcar que les competències sanitàries i de les residències «estan en les comunitats autònomes», les que «s’han proveït» durant la pandèmia per a poder fer front a la situació crítica que s’ha viscut pel que fa a la sanitat. Ha reconegut a demés que la sanitat autonòmica ha estat en «coordinació» amb l’Executiu central: «Hem greixat la maquinària en un temps rècord». 

 

Sobre el número de morts per coronavirus en Espanya, ha afirmat que ha existit una «absoluta transparència» en les dades i que, seguint les directrius de l’OMS, només s’ha comptabilitzat com a mort per Covid-19 aquella de qui havia donat positiu en el test PCR.  

Últimes notícies

Villar defensa que l’Ajuntament d’Alacant ha sigut transparent en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha aportat tota la informació sobre les vivendes públiques de Les Naus i critica la gestió del PSOE a Alcoi en un cas d’irregularitats administratives.

Villar defensa que a Alacant hi ha transparència en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, ha defensat que el govern local del PP està col·laborant amb transparència en la comissió que investiga possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques de la promoció de Les Naus a la Platja de Sant Joan, i ha comparat esta actitud amb la del cas d'Alcoi.

Villar defensa que el govern del PP ha sigut transparent en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde dAlacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la informació sobre el cas de les vivendes públiques de Les Naus i assenyala el PSOE dAlcoi per la gestió dun expedient disciplinari. El cas ha obert un enfrontament polític entre PP i esquerra al voltant de la transparència en ladministració local.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la comissió sobre Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, ha defensat que el govern local del PP ha actuat amb transparència i col·laboració en la comissió municipal que investiga la promoció de vivendes públiques de Les Naus a la Platja de San Juan, i ha comparat esta actitud amb el cas d'Alcoi.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la comissió sobre Les Naus

El vicealcalde d'Alacant Manuel Villar defensa que el govern del PP està aportant tota la informació en la comissió que investiga possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques de la promoció Les Naus a la platja de San Juan, i compara esta actitud amb el cas d'Alcoi.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la investigació de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha complit amb la transparència i la col·laboració en la comissió que investiga possibles irregularitats en l’adjudicació de vivendes públiques de la promoció de Les Naus a la Platja de San Juan, i compara esta actuació amb el cas obert a l’Ajuntament d’Alcoi.

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent en el cas de Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la informació sobre Les Naus i critica el PSPV-PSOE per l'expedient a una tècnica a Alcoy.

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent amb el cas de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la documentació sobre la promoció de Les Naus i rebutja les crítiques de falta de transparència, comparant la gestió amb el cas obert a l’Ajuntament d’Alcoi.