Cinc municipis valencians, en la cua de les rendes mitjanes anuals més baixes

La renda neta mitjana anual per habitant, més coneguda popularment com a renda per càpita, en municipis majors de 20.000 habitants, inclou a cinc localitats valencianes entre les 50 pitjor situades, quant a aquest indicador. De fet, dos d’elles es troben entre les ‘top ten’ de les més baixes, ocupant l’octava i la desena posició.

Mentre que només dos es colen en el costat més positiu d’una taula, encapçalada per Pozuelo de Alarcón (Madrid), amb 26.367 euros de renda neta anual, encara que cal matisar que ho fan en els últims llocs d’aqueix escamot de cap (el 43 i el 49).

Així, Almoradí, Torrevieja, Crevillent, Pilar de la Horadada i Aspe, tots de la província d’Alacant, es troben entre els municipis amb menor renda, sent Almoradí i Torrevieja amb 8.227 euros i 8.335 euros de renda neta anual, respectivament, els pitjor malparats.

Per contra, en les cinquanta primeres posicions, amb lideratge indiscutible de municipis de Madrid i de Barcelona principalment, com Boadilla del Monte (Madrid), amb 21.976 o Sant Cugat del Vallès (Barcelona), amb 21.122 euros, al final d’aquesta taula, apareixen tímidament Alboraia amb 14.491 euros i Bétera amb 14.708.

Cal recordar que es tracta de l’últim informe d’Institut Nacional d’Estadística (INE) que recull diferents indicadors urbans, considerant els 416 municipis majors de 20.000 habitants, i realitza un garbellat amb els cinquanta que van gaudir de la major renda per habitant l’any 2019 (últimes dades disponibles i contrastats) i l’altre mig centenar que està en les posicions més desfavorides i les poblacions de les quals pertanyen en la seua gran majoria de la comunitat autònoma andalusa.

De fet, les ciutats amb menor renda per habitant han sigut Níjar (Almeria), amb 7.097 euros,  Vícar (Almeria), amb 7.634 euros, i Els Palaus i Villafranca (Sevilla), amb 8.054 euros.

Aquest projecte Indicadors Urbans consisteix en una selecció i adaptació del contingut del projecte europeu Urban Audit, actualment denominat “data collection for sub-national statistics (mainly cities)”. Recull informació sobre les condicions de vida en les principals ciutats de la Unió Europea i els països candidats.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Quatre persones moren ofegades, entre elles dos menors, en una platja d’Oliva

Quatre persones, inclosos dos menors d'11 i 14 anys, van morir ofegades a la platja Aigua Morta d'Oliva. Altres dos van ser evacuades a l'Hospital de Gandia amb símptomes d'ofegament.

Aspes guia al Celta a una victòria clau davant l’Elx

Iago Aspas lidera el triomf del Celta per 3-1 davant l'Elx, un resultat que impulsa les seues opcions europees i complica encara més la permanència il·licitana.

Obasohan lidera al Baxi Manresa en un agònic triomf davant el València Basket

El Baxi Manresa es va imposar per un ajustat 104-102 al València Basket en un partit decidit en l'últim minut, marcat pels 30 punts de Retin Obasohan i un desenllaç molt criticat per Pedro Martínez.

El Festival de Cometes transforma la platja del Cabanyal en un espectacle de color

La platja del Cabanyal celebra la vintena quinta edició del Festival de Cometes, una jornada completa d'oci familiar amb exhibicions, tallers infantils i vol lliure.

Detingut a Alfafar un home per amenaçar amb una arma de foc al seu company de pis

La Guàrdia Civil ha detingut a Alfafar a un home que, segons la denúncia del seu company de pis, li hauria amenaçat amb una arma de foc després d'arribar a la vivenda en estat embriac.

Dispositiu de la Guàrdia Civil per una amenaça amb arma de foc en un pis d’Alfafar

La Guàrdia Civil manté un operatiu en un pis d'Alfafar després de la denúncia d'un inquilí que assegura haver sigut amenaçat amb una arma de foc pel seu company de vivenda en estat embriac.

Barça i Eó Enforne lideren el sorteig de la Copa del Rei d’handbol a Alacant

Barça i Eó Enforne Alacant seran caps de sèrie en el sorteig de la fase final de la Copa del Rei d'handbol, que se celebrarà este dilluns en el Real Casino Liceu d'Alacant.

El Vila-real firma el seu primer ple de victòries en els derbis valencians en Primera

El Vila-real tanca la temporada amb sis triomfs en sis partits davant València, Llevant i Elx, suma 18 punts en dols autonòmics i assegura per primera vegada la seua segona Champions consecutiva.