Cinc municipis valencians, en la cua de les rendes mitjanes anuals més baixes

La renda neta mitjana anual per habitant, més coneguda popularment com a renda per càpita, en municipis majors de 20.000 habitants, inclou a cinc localitats valencianes entre les 50 pitjor situades, quant a aquest indicador. De fet, dos d’elles es troben entre les ‘top ten’ de les més baixes, ocupant l’octava i la desena posició.

Mentre que només dos es colen en el costat més positiu d’una taula, encapçalada per Pozuelo de Alarcón (Madrid), amb 26.367 euros de renda neta anual, encara que cal matisar que ho fan en els últims llocs d’aqueix escamot de cap (el 43 i el 49).

Així, Almoradí, Torrevieja, Crevillent, Pilar de la Horadada i Aspe, tots de la província d’Alacant, es troben entre els municipis amb menor renda, sent Almoradí i Torrevieja amb 8.227 euros i 8.335 euros de renda neta anual, respectivament, els pitjor malparats.

Per contra, en les cinquanta primeres posicions, amb lideratge indiscutible de municipis de Madrid i de Barcelona principalment, com Boadilla del Monte (Madrid), amb 21.976 o Sant Cugat del Vallès (Barcelona), amb 21.122 euros, al final d’aquesta taula, apareixen tímidament Alboraia amb 14.491 euros i Bétera amb 14.708.

Cal recordar que es tracta de l’últim informe d’Institut Nacional d’Estadística (INE) que recull diferents indicadors urbans, considerant els 416 municipis majors de 20.000 habitants, i realitza un garbellat amb els cinquanta que van gaudir de la major renda per habitant l’any 2019 (últimes dades disponibles i contrastats) i l’altre mig centenar que està en les posicions més desfavorides i les poblacions de les quals pertanyen en la seua gran majoria de la comunitat autònoma andalusa.

De fet, les ciutats amb menor renda per habitant han sigut Níjar (Almeria), amb 7.097 euros,  Vícar (Almeria), amb 7.634 euros, i Els Palaus i Villafranca (Sevilla), amb 8.054 euros.

Aquest projecte Indicadors Urbans consisteix en una selecció i adaptació del contingut del projecte europeu Urban Audit, actualment denominat “data collection for sub-national statistics (mainly cities)”. Recull informació sobre les condicions de vida en les principals ciutats de la Unió Europea i els països candidats.

Últimes notícies

L’Espanyol goleja el Llevant en l’estrena de la Lliga 2026-27

L’Espanyol ha debutat en la Lliga 2026-27 amb un contundent 3-0 contra el Llevant al RCDE Stadium, amb doblet de Roberto Fernández i un gol final de Dolan. El partit també ha deixat el debut del jove Marc Santos, que amb 15 anys s’ha convertit en el futbolista més jove de la història del club granota.

Fortes tempestes deixen fins a 62 l/m² a Castellfort en poques hores

Les fortes tempestes d’este diumenge han deixat fins a 62 litres per metre quadrat a Castellfort i han activat l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per intensitat de pluja, calamarsa i ratxes fortes de vent.

Compte arrere de 200 dies per a l’Europeu de pista curta a València

La fi de l’Europeu de Birmingham dona pas a un compte arrere de 200 dies per al Campionat d’Europa de pista curta de 2027 al Velòdrom Lluís Puig, que l’Ajuntament de València ja està adaptant amb obres i millores tècniques.

Corbalán afronta la Euroliga amb el València Basket com el gran repte de la seua carrera

L’escorta argentí Gonzalo Corbalán ha arribat a València per a incorporar-se al València Basket i ha assegurat que jugar la Euroliga i defensar el títol de la Lliga ACB és un repte molt gran en la seua trajectòria professional.

Arriaga es queda fora de la llista del Llevant i obri la porta a Bardeli i Manu Sánchez

Kevin Arriaga s ha quedat fora de la llista del Llevant davant l Espanyol i podria eixir prompte cap a l AEK d Atenes, fet que ha obert plaça per a Manu Sánchez i Enzo Bardeli.

Altea encapçala les màximes amb 38,3 graus en un diumenge de calor intensa

Altea ha registrat este diumenge la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, amb 38,3 graus, seguida per Callosa d'en Sarrià i diverses localitats de València i Castelló. Les capitals de província s'han mantingut per davall dels 34 graus, segons Avamet i Aemet.

Jóvens amb discapacitat intel·lectual d’Alacant i Castelló tindran formació per a l’ocupació a la universitat

Les universitats d’Alacant i Castelló participaran en un programa de la Fundació ONCE i el Fons Social Europeu Plus per a formar jóvens amb discapacitat intel·lectual i millorar-ne l’ocupabilitat de cara al curs 2025-26.

Metrovalencia guanya usuaris en juliol mentre el TRAM d’Alacant retrocedix

Metrovalencia ha transportat 6,6 milions de persones en juliol, un 6,22 % més que en 2025, mentres que el TRAM d’Alacant ha baixat fins a 1,7 milions, un 2,48 % menys. El TRAM de Castelló ha crescut un 9,63 % fins als 242.180 viatgers.