16.7 C
València
Diumenge, 8 febrer, 2026

Cinc municipis valencians, en la cua de les rendes mitjanes anuals més baixes

La renda neta mitjana anual per habitant, més coneguda popularment com a renda per càpita, en municipis majors de 20.000 habitants, inclou a cinc localitats valencianes entre les 50 pitjor situades, quant a aquest indicador. De fet, dos d’elles es troben entre les ‘top ten’ de les més baixes, ocupant l’octava i la desena posició.

Mentre que només dos es colen en el costat més positiu d’una taula, encapçalada per Pozuelo de Alarcón (Madrid), amb 26.367 euros de renda neta anual, encara que cal matisar que ho fan en els últims llocs d’aqueix escamot de cap (el 43 i el 49).

Així, Almoradí, Torrevieja, Crevillent, Pilar de la Horadada i Aspe, tots de la província d’Alacant, es troben entre els municipis amb menor renda, sent Almoradí i Torrevieja amb 8.227 euros i 8.335 euros de renda neta anual, respectivament, els pitjor malparats.

Per contra, en les cinquanta primeres posicions, amb lideratge indiscutible de municipis de Madrid i de Barcelona principalment, com Boadilla del Monte (Madrid), amb 21.976 o Sant Cugat del Vallès (Barcelona), amb 21.122 euros, al final d’aquesta taula, apareixen tímidament Alboraia amb 14.491 euros i Bétera amb 14.708.

Cal recordar que es tracta de l’últim informe d’Institut Nacional d’Estadística (INE) que recull diferents indicadors urbans, considerant els 416 municipis majors de 20.000 habitants, i realitza un garbellat amb els cinquanta que van gaudir de la major renda per habitant l’any 2019 (últimes dades disponibles i contrastats) i l’altre mig centenar que està en les posicions més desfavorides i les poblacions de les quals pertanyen en la seua gran majoria de la comunitat autònoma andalusa.

De fet, les ciutats amb menor renda per habitant han sigut Níjar (Almeria), amb 7.097 euros,  Vícar (Almeria), amb 7.634 euros, i Els Palaus i Villafranca (Sevilla), amb 8.054 euros.

Aquest projecte Indicadors Urbans consisteix en una selecció i adaptació del contingut del projecte europeu Urban Audit, actualment denominat “data collection for sub-national statistics (mainly cities)”. Recull informació sobre les condicions de vida en les principals ciutats de la Unió Europea i els països candidats.

Últimes notícies

Raúl García Pierna guanya l’última etapa de la Volta a la Comunitat Valenciana

El corredor de Movistar es va imposar en la quinta i última jornada i va explicar que l'escamot va permetre la fugida. És el seu primer triomf amb l'equip i el primer de l'any per a Espanya.

Evenepoel es corona a València i Raúl García Pierna guanya l’última etapa

Remco Evenepoel amarra la Volta a la Comunitat Valenciana després d'una última jornada controlada pel seu equip. Raúl García Pierna venç a València a l'esprint.

Ratxes de 74 km/h en El Altet i sis servicis pel vent a la província de València

El vent del nord-oest ha deixat este diumenge ratxes de fins a 74 km/h en El Altet i només sis intervencions a la província de València, segons Emergències. Aemet manté avisos grocs en diverses zones fins a la nit

Guruzeta firma un doblet i posa en avantatge a l’Athletic davant un Llevant amb deu (2-0)

L'Athletic marxa amb 2-0 després d'una primera part marcada per l'expulsió d'Alan Maturro en el minut 17. Guruzeta va anotar de cap i va definir una altra vegada a passada d'Iñaki Williams.

El Castelló dormirà líder de Segona per primera vegada en 33 anys

El 0-4 a Valladolid ha deixat al Castelló com a líder provisional de Segona amb 45 punts. El lloc queda pendent del partit del Racing davant el Mirandés el dilluns en El Sardiner.

S’entrega i queda detingut el presumpte autor de la mort d’un home per arma de foc a Catarroja

El presumpte autor s'ha entregat a la Guàrdia Civil en el lloc dels fets i ha quedat detingut. La víctima, de 46 anys, ha sigut trobada en les escales d'un edifici i el SAMU ha certificat la defunció.

Mor un home de 46 anys per arma de foc a Catarroja

Un home de 46 anys ha mort a Catarroja per una ferida d'arma de foc. Emergències va rebre dos avisos amb 39 minuts de diferència i la Guàrdia Civil investiga.

90-87: el Asisa Joventut s’emporta un duríssim dol davant el València Basket

El conjunt verdinegro va véncer 90-87 a un València Basket combatiu i va posar fi a la seua mala ratxa en la Lliga Endesa gràcies a la punteria de Hunt i Rubio.