Cinc municipis valencians, en la cua de les rendes mitjanes anuals més baixes

La renda neta mitjana anual per habitant, més coneguda popularment com a renda per càpita, en municipis majors de 20.000 habitants, inclou a cinc localitats valencianes entre les 50 pitjor situades, quant a aquest indicador. De fet, dos d’elles es troben entre les ‘top ten’ de les més baixes, ocupant l’octava i la desena posició.

Mentre que només dos es colen en el costat més positiu d’una taula, encapçalada per Pozuelo de Alarcón (Madrid), amb 26.367 euros de renda neta anual, encara que cal matisar que ho fan en els últims llocs d’aqueix escamot de cap (el 43 i el 49).

Així, Almoradí, Torrevieja, Crevillent, Pilar de la Horadada i Aspe, tots de la província d’Alacant, es troben entre els municipis amb menor renda, sent Almoradí i Torrevieja amb 8.227 euros i 8.335 euros de renda neta anual, respectivament, els pitjor malparats.

Per contra, en les cinquanta primeres posicions, amb lideratge indiscutible de municipis de Madrid i de Barcelona principalment, com Boadilla del Monte (Madrid), amb 21.976 o Sant Cugat del Vallès (Barcelona), amb 21.122 euros, al final d’aquesta taula, apareixen tímidament Alboraia amb 14.491 euros i Bétera amb 14.708.

Cal recordar que es tracta de l’últim informe d’Institut Nacional d’Estadística (INE) que recull diferents indicadors urbans, considerant els 416 municipis majors de 20.000 habitants, i realitza un garbellat amb els cinquanta que van gaudir de la major renda per habitant l’any 2019 (últimes dades disponibles i contrastats) i l’altre mig centenar que està en les posicions més desfavorides i les poblacions de les quals pertanyen en la seua gran majoria de la comunitat autònoma andalusa.

De fet, les ciutats amb menor renda per habitant han sigut Níjar (Almeria), amb 7.097 euros,  Vícar (Almeria), amb 7.634 euros, i Els Palaus i Villafranca (Sevilla), amb 8.054 euros.

Aquest projecte Indicadors Urbans consisteix en una selecció i adaptació del contingut del projecte europeu Urban Audit, actualment denominat “data collection for sub-national statistics (mainly cities)”. Recull informació sobre les condicions de vida en les principals ciutats de la Unió Europea i els països candidats.

Últimes notícies

Anselmi confia en el bloc de l’Elx per a plantar cara al Barça al Martínez Valero

Martín Anselmi ha explicat que la clau perquè l’Elx competa davant el Barcelona és mantindre la seua essència i actuar com un bloc. El tècnic argentí ha demanat el suport d’un Martínez Valero ple i ha confirmat que Ponce, Buonanotte i Osorio estan llestos per a debutar.

Alzira es recompon després del diluvi amb ratxes de 146 km/h i greus danys materials

Alzira es recupera del fort episodi de pluja i vent registrat el dijous, amb ratxes de fins a 146 km/h que han causat importants destrosses en arbres, vivendes, empreses i en la parròquia de Santa Catalina, però sense danys personals greus.

Els nous trens de Rodalia encenen el debat polític a la Comunitat Valenciana

L’enviament de trens més nous per a Rodalia en la Comunitat Valenciana ha obert una dura pugna política: el PSPV defensa la mesura mentre PP, Compromís i Vox la titllen d’insuficient o de burla.

Íñigo Pérez demana més agressivitat al Villarreal abans de visitar l’Atlético

L’entrenador del Villarreal assegura que l’equip ha de corregir la passivitat defensiva mostrada davant el Racing per competir al Metropolitano contra l’Atlético de Madrid.

L’habitatge del futur es flexiona: noves arquitectes replantegen com volem viure

Tres joves arquitectes plantegen models d’habitatge més flexibles, sostenibles i socials per a afrontar la crisi residencial i adaptar-se a noves formes de vida i treball.

Una bandera gegant celebrarà els 35 anys d’independència d’Ucraïna a Alacant

La comunitat ucraïnesa d’Alacant, la més nombrosa d’Espanya, commemorarà diumenge el 35 aniversari de la restauració de la independència amb una marxa solidària amb una bandera de 100 metres. Torrevella se sumarà dissabte amb una concentració, una marxa i una programació cultural fins a la nit.

L’eclipsi dispara un 14 % les compres de turistes estrangers a Espanya

Les compres presencials amb targetes estrangeres a Espanya han augmentat quasi un 14 % durant la setmana de l’eclipsi, especialment a Castelló i València, mentres el consum dels espanyols s’ha mantingut o ha baixat.

Suspés el presó per a l’home que va apunyalar un jove en un pub d’Ondara

La Audiencia d’Alacant ha imposat tres anys de presó a un home que va apunyalar el cosí d’un rival en un pub d’Ondara l’1 de gener de 2023. La pena queda suspesa perquè ha reparat el mal i està en tractament de deshabituació de drogues.