L’OMS reconeix que no entén perquè Espanya té una incidència de coronavirus tan gran

 

El país europeu amb més incidència de coronavirus és Espanya i l’Organització mundial de la Salut (OMS) seguix sense saber què és el que està fallant. L’organisme fa setmanes que analitza la situació en Espanya per a saber quins són els motius que la convertixen en líder d’incidència però, segons la directora del Departament de Salut Pública i Medi Ambient de l’OMS, María Naire, no han assolit cap determinació.

 

Actualment, Espanya té les mesures «més restrictives» i, a demés, és dels pocs països a on l’ús de mascareta és completament obligatori en tots els espais, a diferència d’altres a on les normes són «més relaxades».

 

S’ha analitzat el comportament de la població

Per tal de tindre en compte tots els aspectes, Neira ha explicat que s’ha analitzat el comportament de la població espanyola durant la pandèmia i s’ha arribat a la conclusió de què ni el contagi intrafamiliar ni el comportament dels jóvens «justifica» el gran nombre de contagis que se seguixen produint en el país diàriament.

 

Si bé és cert que «hi ha hagut una relaxació dels jóvens i les festes, no es justifica tota la situació que està travessant el país actualment, ja que en Itàlia els jóvens també han fet festes i en França, i, fins i tot, en Suïssa». No obstant això, ha destacat la importància de conscienciar els ciutadans i analitzar la situació de l’Atenció Primària per a detectar les debilitats existents i poder corregir-les.

 

Neira també ha explicat que «és necessari revisar el pla de detecció, rastreig de contactes, aïllament i quarantena i assegurar-nos de què existix un seguiment d’estos. Si falten rastrejadors, se n’hauran de posar més i s’haurà de corregir allò que faça falta».

 

Cinc pilars bàsics per a frenar l’expansió de la Covid-19

María Neira ha reconegut en les seues declaracions que existixen cinc pilars bàsics que han demostrat la seua eficàcia a l’hora de posar fre a l’expansió del virus. I ha insistit que estos són: netejar-se les mans freqüentment, ventilar els espais tancats, tractar adequadament els pacients amb coronavirus als centres mèdics, tindre persones expertes que puguen interpretar els virus i donar instruccions clares per a generar confiança. És per això que ha afegit que «invertir en ells (en sanitaris) és una inversió molt eficaç».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Investigat per deu estafes i tres usurpacions d’estat civil amb un perjuí superior a 110.000 euros

La Guàrdia Civil d'Onda ha investigat a un home de 32 anys per presumptes estafes i usurpacions d'estat civil després de captar a víctimes en xarxes, amb danys superiors a 110.000 euros.

L’arribada de turistes internacionals al gener a la Comunitat Valenciana va baixar un 3,5%

Al gener, la Comunitat Valenciana va rebre 578.700 turistes internacionals, un 3,5% menys que un any abans. A Espanya, el gasto va marcar rècord amb 7.805 milions.

Un comandament de la UME sosté que en el Cecopi manava la consellera, no Mazón, el 29-O

Un comandant de la UME ha declarat davant la jutgessa que la vesprada del 29-O en el Cecopi qui va dirigir l'emergència va ser la consellera Salomé Pradas. Segons el seu testimoniatge, Mazón va arribar, va fer preguntes i no va prendre decisions.

Avís groc per pluges este dijous a Castelló i en zones d’Alacant i València

Aemet ha establit per al dijous l'avís groc per pluges a Castelló, el sud de València i el litoral nord d'Alacant. Per a este dimecres està actiu a Alacant per vent i mala mar.

La nostra llengua necessita un estatus indiscriminat

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana defensa que el valencià perd ús perquè no té el mateix reconeixement i exigència que el castellà. Proposa reforçar-lo amb canvis legals i facilitar-ne l’ús amb una normativa escrita més accessible, per evitar que acabe sent una llengua amb prestigi però poc viva

José Francisco Molina, nou seleccionador d’Hondures amb el Mundial 2030 en l’horitzó

El tècnic valencià va ser presentat i va assumir una gran responsabilitat amb un missatge d'unitat. El seu primer amistós serà davant el Perú a Espanya el 31 de març.

Pluges amb fang i ratxes molt fortes este dimecres per la borrasca Regina

La borrasca Regina, situada sobre el Marroc, deixarà un canvi de temps marcat: pluges amb fang, ratxes molt fortes i baixada de les màximes en la mitat sud. Les precipitacions avançaran de sud a nord i seran més intenses a Andalusia, amb incidència també a Castella-la Manxa i Madrid, a més de calitja a Balears i pluges amb vent a Canàries.

Pluges en el sud de València i nord d’Alacant i vent amb ratxes molt fortes

Cels molt nuvolosos este dimecres amb pluges febles, persistents en el sud de València i nord d'Alacant, i vent del nord-est amb ratxes molt fortes. El dijous arribaran precipitacions generalitzades amb fang i baixaran les màximes.