L’OMS reconeix que no entén perquè Espanya té una incidència de coronavirus tan gran

 

El país europeu amb més incidència de coronavirus és Espanya i l’Organització mundial de la Salut (OMS) seguix sense saber què és el que està fallant. L’organisme fa setmanes que analitza la situació en Espanya per a saber quins són els motius que la convertixen en líder d’incidència però, segons la directora del Departament de Salut Pública i Medi Ambient de l’OMS, María Naire, no han assolit cap determinació.

 

Actualment, Espanya té les mesures «més restrictives» i, a demés, és dels pocs països a on l’ús de mascareta és completament obligatori en tots els espais, a diferència d’altres a on les normes són «més relaxades».

 

S’ha analitzat el comportament de la població

Per tal de tindre en compte tots els aspectes, Neira ha explicat que s’ha analitzat el comportament de la població espanyola durant la pandèmia i s’ha arribat a la conclusió de què ni el contagi intrafamiliar ni el comportament dels jóvens «justifica» el gran nombre de contagis que se seguixen produint en el país diàriament.

 

Si bé és cert que «hi ha hagut una relaxació dels jóvens i les festes, no es justifica tota la situació que està travessant el país actualment, ja que en Itàlia els jóvens també han fet festes i en França, i, fins i tot, en Suïssa». No obstant això, ha destacat la importància de conscienciar els ciutadans i analitzar la situació de l’Atenció Primària per a detectar les debilitats existents i poder corregir-les.

 

Neira també ha explicat que «és necessari revisar el pla de detecció, rastreig de contactes, aïllament i quarantena i assegurar-nos de què existix un seguiment d’estos. Si falten rastrejadors, se n’hauran de posar més i s’haurà de corregir allò que faça falta».

 

Cinc pilars bàsics per a frenar l’expansió de la Covid-19

María Neira ha reconegut en les seues declaracions que existixen cinc pilars bàsics que han demostrat la seua eficàcia a l’hora de posar fre a l’expansió del virus. I ha insistit que estos són: netejar-se les mans freqüentment, ventilar els espais tancats, tractar adequadament els pacients amb coronavirus als centres mèdics, tindre persones expertes que puguen interpretar els virus i donar instruccions clares per a generar confiança. És per això que ha afegit que «invertir en ells (en sanitaris) és una inversió molt eficaç».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Intervingudes més de 50 tones d’aliments i articles no aptes en naus d’Alacant

La Guàrdia Civil ha intervingut més de 50 tones de productes no aptes en dos naus del polígon Garrachico, a Alacant. Hi ha quatre persones investigades i gènere immobilitzat o destruït per riscos per a la salut.

Set comunitats en alerta per vent, onatge, pluja i neu; Andalusia, en taronja

Set comunitats mantenen avisos per fenòmens adversos i Andalusia eleva el nivell a taronja a Almeria per temporal marítim amb ones de fins a 3 metres. Ceuta i Melilla seguixen en groc.

L’atur baixa al febrer en la Comunitat Valenciana: 1.102 persones menys i més afiliació

La Comunitat Valenciana va tancar febrer amb 1.102 aturats menys (-0,38%), fins a 290.629, i amb 11.313 afiliats més. A Espanya l'atur va repuntar lleument en 3.584 persones.

Pluges febles en el sud de València i nord d’Alacant amb descens de màximes

Cels nuvolosos i ruixats febles, més persistents en el sud de València i nord d'Alacant. Pugen les mínimes i el vent del nord-est deixarà ratxes molt fortes.

Protesta davant el consolat dels EUA a València per la guerra de l’Iran i el genocidi en Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l'Iran i en denúncia del genocidi en Palestina. Els convocants demanen la fi de les complicitats amb Israel i els Estats Units.

Cinc persones, entre elles un xiquet, ateses per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut assistits per inhalació de fum i traslladats a l'Hospital de Dénia després d'un incendi al carrer Pare Pere.

Protesta davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l’Iran i el genocidi de Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels Estats Units a València contra la guerra de l'Iran i el genocidi de Palestina, en una acció convocada per diverses organitzacions, entre elles BDS. Els convocants han demanat acabar amb les 'complicitats' amb Israel i els EUA.

Alacant tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres per alerta groga per vents

L'Ajuntament ha activat el protocol per forts vents i tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres. Aemet preveu ratxes de fins a 70 km/h en les hores centrals del dimarts.