L’OMS reconeix que no entén perquè Espanya té una incidència de coronavirus tan gran

 

El país europeu amb més incidència de coronavirus és Espanya i l’Organització mundial de la Salut (OMS) seguix sense saber què és el que està fallant. L’organisme fa setmanes que analitza la situació en Espanya per a saber quins són els motius que la convertixen en líder d’incidència però, segons la directora del Departament de Salut Pública i Medi Ambient de l’OMS, María Naire, no han assolit cap determinació.

 

Actualment, Espanya té les mesures «més restrictives» i, a demés, és dels pocs països a on l’ús de mascareta és completament obligatori en tots els espais, a diferència d’altres a on les normes són «més relaxades».

 

S’ha analitzat el comportament de la població

Per tal de tindre en compte tots els aspectes, Neira ha explicat que s’ha analitzat el comportament de la població espanyola durant la pandèmia i s’ha arribat a la conclusió de què ni el contagi intrafamiliar ni el comportament dels jóvens «justifica» el gran nombre de contagis que se seguixen produint en el país diàriament.

 

Si bé és cert que «hi ha hagut una relaxació dels jóvens i les festes, no es justifica tota la situació que està travessant el país actualment, ja que en Itàlia els jóvens també han fet festes i en França, i, fins i tot, en Suïssa». No obstant això, ha destacat la importància de conscienciar els ciutadans i analitzar la situació de l’Atenció Primària per a detectar les debilitats existents i poder corregir-les.

 

Neira també ha explicat que «és necessari revisar el pla de detecció, rastreig de contactes, aïllament i quarantena i assegurar-nos de què existix un seguiment d’estos. Si falten rastrejadors, se n’hauran de posar més i s’haurà de corregir allò que faça falta».

 

Cinc pilars bàsics per a frenar l’expansió de la Covid-19

María Neira ha reconegut en les seues declaracions que existixen cinc pilars bàsics que han demostrat la seua eficàcia a l’hora de posar fre a l’expansió del virus. I ha insistit que estos són: netejar-se les mans freqüentment, ventilar els espais tancats, tractar adequadament els pacients amb coronavirus als centres mèdics, tindre persones expertes que puguen interpretar els virus i donar instruccions clares per a generar confiança. És per això que ha afegit que «invertir en ells (en sanitaris) és una inversió molt eficaç».

Últimes notícies

Un xiquet de 2 anys, ferit greu en caure d’una tribuna a Castalla abans d’un acte taurí

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit greu amb un traumatisme cranioencefàlic en caure d’una tribuna al carrer Hornos de Castalla, abans d’una suelta de vaques. Ha sigut evacuat en helicòpter al departament de pediatria de l’Hospital Doctor Balmis d’Alacant.

Mor el jove de 27 anys agredit a la platja de Sant Joan d’Alacant

El jove de 27 anys agredit dijous a la zona de la platja de Sant Joan d’Alacant ha mort a l’hospital. El presumpte agressor, de 22 anys, està detingut i a l’espera de passar a disposició judicial.

Avís taronja per fortes pluges este divendres a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, i manté diversos avisos grocs per tempestes, vent fort i temperatures de fins a 38 graus.

Llibertat amb càrrecs per al fill del mort momificat en una casa de camp de Vilamarxant

L’home detingut per la troballa del cadàver momificat del seu pare en una vivenda de Vilamarxant ha quedat en llibertat amb obligació de comparéixer periòdicament davant el jutjat, que l’investiga per abandonament i delicte contra la Seguretat Social.

Xàtiva fregua els 40 graus i lidera les màximes a la província de València

Xàtiva ha registrat este dijous 39,3 graus i Bicorp 39, les màximes de la jornada a la província de València, amb valors també molt alts en altres punts de l’interior.

Els elefants de Terra Natura Benidorm emeten sons inusuals durant l’eclipsi solar

Terra Natura Benidorm ha detectat vocalitzacions anòmales en elefants, flamencs i cérvols barasingha i un breu canvi de conducta en els monos ardilla durant l’eclipsi solar observat este dimecres.

La Fiscalia investiga si un diputat de Vox va rebre dades judicials secretes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana ha obert diligencies penals per aclarir una possible filtracio d’una fiscal de Nules al diputat de Vox David Munoz, que hauria fet servir dades d’un procediment secret per vincular inmigracio i delincuencia.

Els animals de Bioparc responen a l’eclipsi amb refugi, son i intents de còpula

L’eclipsi solar total ha alterat el comportament d’espècies de Bioparc València i Bioparc Fuengirola, que han buscat refugi, han avançat el descans i, en alguns casos, han incrementat la conducta sexual.