L’OMS reconeix que no entén perquè Espanya té una incidència de coronavirus tan gran

 

El país europeu amb més incidència de coronavirus és Espanya i l’Organització mundial de la Salut (OMS) seguix sense saber què és el que està fallant. L’organisme fa setmanes que analitza la situació en Espanya per a saber quins són els motius que la convertixen en líder d’incidència però, segons la directora del Departament de Salut Pública i Medi Ambient de l’OMS, María Naire, no han assolit cap determinació.

 

Actualment, Espanya té les mesures «més restrictives» i, a demés, és dels pocs països a on l’ús de mascareta és completament obligatori en tots els espais, a diferència d’altres a on les normes són «més relaxades».

 

S’ha analitzat el comportament de la població

Per tal de tindre en compte tots els aspectes, Neira ha explicat que s’ha analitzat el comportament de la població espanyola durant la pandèmia i s’ha arribat a la conclusió de què ni el contagi intrafamiliar ni el comportament dels jóvens «justifica» el gran nombre de contagis que se seguixen produint en el país diàriament.

 

Si bé és cert que «hi ha hagut una relaxació dels jóvens i les festes, no es justifica tota la situació que està travessant el país actualment, ja que en Itàlia els jóvens també han fet festes i en França, i, fins i tot, en Suïssa». No obstant això, ha destacat la importància de conscienciar els ciutadans i analitzar la situació de l’Atenció Primària per a detectar les debilitats existents i poder corregir-les.

 

Neira també ha explicat que «és necessari revisar el pla de detecció, rastreig de contactes, aïllament i quarantena i assegurar-nos de què existix un seguiment d’estos. Si falten rastrejadors, se n’hauran de posar més i s’haurà de corregir allò que faça falta».

 

Cinc pilars bàsics per a frenar l’expansió de la Covid-19

María Neira ha reconegut en les seues declaracions que existixen cinc pilars bàsics que han demostrat la seua eficàcia a l’hora de posar fre a l’expansió del virus. I ha insistit que estos són: netejar-se les mans freqüentment, ventilar els espais tancats, tractar adequadament els pacients amb coronavirus als centres mèdics, tindre persones expertes que puguen interpretar els virus i donar instruccions clares per a generar confiança. És per això que ha afegit que «invertir en ells (en sanitaris) és una inversió molt eficaç».

Últimes notícies

El València Basket es classifica per a la seua primera Final a Quatre després d’atropellar al Panathinaikos

El València Basket va derrotar amb autoritat al Panathinaikos en el quint partit de quarts d'Eurolliga (81-64) i es va classificar per primera vegada per a la Final a Quatre.

El Sevilla remunta un 2-0 inicial i arranca un valuós empat a Vila-real

El Vila-real es va avançar 2-0 amb punts de Gerard Moreno i Georges Mikautadze, però el Sevilla va reaccionar abans del descans i va rescatar un empat amb els gols d'Os i Kike Salas.

Sis mesos de presó per apropiar-se d’un cotxe encarregat per a la seua recollida i revendre’l

L'Audiència d'Alacant condemna a sis mesos de presó a un home que es va quedar amb un cotxe que havia d'arreplegar per a la seua propietària i el va registrar a nom d'una afí que ho va vendre a un tercer.

Educació eleva al 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga docent en la Comunitat

La Conselleria d'Educació situa en el 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga indefinida del professorat no universitari, mentres sindicats mantenen la pressió i acudixen a una nova taula de negociació.

Roca Rei, Morante i Manzanares encapçalen la fira de Fogueres d’Alacant 2026

La fira de Fogueres d'Alacant 2026 programa deu festejos taurins entre el 19 i el 27 de juny, amb Roca Rey, Morante de la Pobla i José María Manzanares com a grans reclams.

Importaco activa el seu pla de continuïtat després de l’incendi en la seua planta d’ametles a Castelló

Importaco manté actiu el seu pla de continuïtat després de l'incendi en la seua planta de processament d'ametles a la Vall d'Alba i garantix el subministrament als seus clients mentres treballa en la recuperació productiva.

Marciano Gómez resta importància a la denúncia del PSPV davant la Fiscalia per la circular sobre migrants

Marciano Gómez defén que la circular vigent de Sanitat facilita la regularització de migrants i minimitza la denúncia del PSPV davant la Fiscalia, que considera possible amb qualsevol document.

La Generalitat impulsa materials d’emergència accessibles per a persones amb discapacitat

La Generalitat ha presentat nous materials d'informació preventiva i d'autoprotecció davant inundacions i nevades adaptats a persones amb discapacitat, majors i col·lectius vulnerables.