18 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

El Centre Europeu per al Control i Prevenció de Malalties posa data al final de les restriccions

 

Els pitjors presagis es fan realitat. Fins i tot amb la recent arribada de les vacunes, sumat a la reducció de la incidència dels casos que s’està registrant en tota Europa, el Centre Europeu per al Control i Prevenció de Malalties (ECDC) advertix que encara ens queda molta pandèmia per davant, i que les restriccions hauran de prevaler i reforçar-se en els pròxims mesos, com a mínim fins a arribar a l’estiu.

 

Estes males notícies són les que poden trobar-se en l‘últim informe elaborat pel ECDC este dilluns, que alerta que la situació epidemiològica continua sent molt preocupant, perquè les taxes de contagi continuen sent molt elevades i per tant ho és també la mortalitat.

 

A demés, l’informe alerta que respecte a les vacunes, encara és molt prompte per a saber l’impacte que tenen en la mortalitat i en les hospitalitzacions, pel que no es veu a curt termini una eixida viable de les restriccions que estan vigents actualment i una volta a la normalitat.

 

Les noves soques, l’amenaça principal

L’informe se centra a analitzar la principal amenaça a la que s’enfronta la població en relació amb el coronavirus: l’adveniment de noves soques, en concreta, de les variants sud-africana, britànica i brasilera.

 

Destaca que el continent ha registrat «des del 21 de gener un augment substancial en el número i la proporció de casos de SARS-CoV-2 de la variant B.1.1.7», referint-se a la variant britànica, que actualment té en escac a països del vell continent. «En Irlanda és la variant dominant i altres països estaran en una situació paregudes en les pròximes setmanes», sosté el ECDC. Això ja ha causat «un increment de les hospitalitzacions, ha sobrecarregat els sistemes de salut i provocat un excés de mortalitat», advertixen.

 

Respecte a la variant sud-africana, el document advertix que està començant a ser la causant de brots locals, a diferència del principi que només estava associada a viatges, mentres que de moment, la variant brasilera és la que té nivells més baixos de detecció.

 

Estes variants han demostrat ser molt més contagioses que la variant comú de coronavirus, perquè la gran quantitat de mutacions que alberguen afecten principalment la seua capacitat de contagi, i per tant, fan augmentar les hospitalitzacions i la mortalitat.

 

A demés, es tem que estes noves mutacions podrien afectar l’efectivitat de les vacunes, pel que l’ECDC considera que no es poden deixar de costat encara les restriccions bàsiques com l’ús de mascareta i les restriccions de mobilitat i interacció social, perquè això comportaria un risc massa elevat per a les persones majors i col·lectius de risc. «Flexibilitzar prematurament les mesures conduirà a un ràpid augment de la incidència, detecció de casos greus i mortalitat», indica el ECDC.

 

No hi ha camins per a eixir de la pandèmia

Tal com ha recalcat l’exdirector d’Acció Sanitària en Crisi de l’Organització Mundial de la Salut, Daniel López Acuña, l’escenari que planteja l’informe, encara que depriment, és molt realista i planteja el que ja molts experts porten dient durant mesos respecte a les diferents ones que hem patit: «Estem davant d’un escenari complicat i no hi ha camins clars per a eixir d’ell. Ja ens equivoquem abans i afanyar-nos a relaxar les restriccions seria el primer pas cap a una altra onada en març», ha recalcat aquest expert.

 

La conclusió de l’informe és que s’hauran de mantindre durant els pròxims mesos estes restriccions fins a baixar els nivells de contagi baic mínims si es vol evitar una nova onada de contagis i el ressorgiment de noves variants.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Normalitzat el servici en les línies 2 i 7 després d’un robatori de cable; la 1 manté retards

El servici s'ha restablit en les línies 2 i 7 després de la reparació del cable sostret, mentres la línia 1 seguix amb demores. Els treballs continuen fins a recuperar la normalitat.

L’Audiència de València ordena obrir el juí oral a Mónica Oltra per encobriment

L'Audiència Provincial de València ha ordenat al Jutjat d'Instrucció 15 obrir juí oral a Mónica Oltra i a altres nou pel presumpte encobriment dels abusos a una menor. La decisió revoca la negativa prèvia i aprecia base indiciària suficient per a enjudiciar els fets.

Consum va facturar 891 milions a la seua franquícia Charter en 2025 i va obrir 41 botigues

Consum va incrementar un 14,02% la facturació a la seua franquícia Charter en 2025, fins a 891,11 milions, i va elevar la xarxa a 504 botigues. El 73% de les obertures es va concentrar en la Comunitat Valenciana i Catalunya; per a 2026 preveu 37 noves botigues i una alça del 8,2%.

Dos detinguts per defraudar 217.000 euros amb falses inversions immobiliàries

La Policia Nacional ha detingut a València a un home i una dona per, presumptament, estafar 217.000 euros a una dona amb suposades inversions a Madrid. Van ser arrestats quan anaven a tornar a sol·licitar-li diners i van quedar en llibertat amb mesures cautelars.

La Comunitat Valenciana suma 1,4 milions de pernoctacions hoteleres al gener i puja preus un 6%

La Comunitat Valenciana va registrar 1,4 milions de pernoctacions hoteleres al gener, amb preus un 6% més cars. El turista estranger va aportar més nits malgrat arribar en menor número.

El Llevant necessita huit triomfs en tretze jornades per a depassar els 40 punts

Penúltim amb 18 punts, l'equip ha de sumar 24 més per a arribar a 42, el llindar que sol assegurar la salvació. Enfronta quatre dols directes que marcaran el seu futur.

Concentració davant Les Corts fa costat a les víctimes de la dana i exigix presó per a Mazón

Una concentració davant Les Corts ha recolzat a les víctimes de la dana de 2024 i ha exigit presó per a Carlos Mazón. Els afectats intervindran 483 dies després i hi haurà una altra protesta l'1 de març.

Les Falles de 2026 eleven la facturació pirotècnica a 8,75 milions, un 3% més

ACFAE preveu 8,75 milions d'euros en vendes durant les Falles de 2026, un 3% més. El consum mig es manté en 45 euros i s'esperen més de 1.000 contractacions.