5.1 C
València
Diumenge, 18 gener, 2026

La presidència del PP València ja té nous candidats a la presidència. Carlos Monzón i José Vicente Anaya.

 

 

Este divendres Carlos Mazón i José Vicente Anaya han sigut proclamats com a candidats a presidir el Partit Popular de la Comunitat Valenciana després d’haver superat el requisit de presentació dels avals que exigeix el reglament.

Va ser este divendres quan a les 20 h finalitzava el termini per a la presentació d’avals. Després va tindre lloc com així ho dicta el reglament la comprovació per part del COC dels avals exigits pel reglament del Congrés autonòmic per a concórrer al procés electoral, s’ha proclamat el nom dels candidats, segons ha informat el COC en un comunicat.

Esta decisió és la que dona pas a l’inici de la campanya electoral per al Congrés Autonòmic que comença este dissabte dia 15 de maig i té una durada de 15 dies, segons marca el reglament del congrés.

11.853 avals han sigut els que ha presentat Carlos Mazón este divendres en la seu regional del Partit Popular que van ser recollits al llarg de tota la Comunitat Valenciana entre els afiliats de la formació per a concórrer com a candidat. Ha agraït “el suport i la gran il·lusió” dels afiliats i ha remarcat que “hi ha vents de canvi al llarg de tota la Comunitat Valenciana”.

José Vicente Anaya, també ha lliurat els seus avals este divendres, després d’haver fet un gran treball visitants diferents pobles duguen a terme un “dur recorregut per un munt de pobles” i visitar a afiliats que, segons considera, “no han tingut la llibertat de poder decidir a qui li donaven el vot”. Segons Anaya, ha rebut el suport d’unes 400 o 500 persones, però només ha lliurat els avals que creuen que “estan justos i bé per a passar el tall de 150 o 200”. De fet, ha incidit en què “no es tracta de forces” quant al nombre d’avals presentats.

Encara tot això, el COC no ha proclamat candidat a l’expresident de Noves Generacions (NNGG) del PP valencià José Luis Bayo, que este dijous presentava la seua candidatura i esgrimia 200 avals, segons va informar.

Últimes notícies

València suma quasi 15.000 veïns en un any i arriba a 840.792 residents

València ha guanyat 14.844 habitants en 2025 i ha aconseguit 840.792, segons l'INE. La ciutat es manté com la tercera més poblada i registra un augment del 1,8%.

Turisme i cultura impulsen els preparatius del primer eclipsi solar total en un segle

Les reserves per al 12 d'agost ja es noten en les zones de millor visibilitat i es multipliquen les iniciatives culturals i educatives. L'observació exigirà ubicacions amb horitzó buidat i protecció ocular adequada.

Detingut a Elx un pròfug reclamat per França per delictes sexuals contra menors

La Policia Nacional ha arrestat a Elx a un home de 37 anys buscat per França per delictes sexuals contra menors. Va ser localitzat en acudir a una comissaria per a tràmits i ha passat a l'Audiència Nacional.

Cel nuvolós i pluges a Castelló; màximes sense canvis este diumenge en la Comunitat Valenciana

Domingo amb nuvolositat i pluges a Castelló i altres trams del litoral, sense canvis en les màximes. El dilluns podran donar-se precipitacions fortes en el nord de Castelló i nevades en cotes altes.

Ensalada femenina i carn masculina: un estudi a Espanya i l’Equador confirma estereotips

Un estudi de la UPV a Espanya i l'Equador conclou que ensalades i fruites s'associen al femení i la carn al masculí. Els resultats apunten a estereotips que operen de manera inconscient i tenen implicacions en salut, màrqueting i I+D.

Ruibal i Fornals afermen al Betis a Europa amb un 2-0 al Vila-real

El Betis va firmar un 2-0 d'autoritat davant un Vila-real superat per la pressió i l'eficàcia. Ruibal i Fornals van marcar; Comesaña va ser expulsat en el 76.

Ruibal i Fornals firmen el 2-0 que aferma al Betis a Europa davant un rival directe

El Betis va guanyar 2-0 al Vila-real amb gols d'Aitor Ruibal i Pablo Fornals. S'aferma en llocs europeus i retalla a 9 punts en la baralla per la 'Champions'.

Empat sense gols al descans entre Betis i Vila-real en La Cartoixa

Betis i Vila-real marxen al descans amb 0-0 en La Cartoixa. Domini local i dos ocasions clares, de Mikautadze i Marc Roca, resoltes pels porters.