17.8 C
València
Diumenge, 15 febrer, 2026

Sanitat recomana als ajuntaments no celebrar castells i altres espectacles pirotècnics

 

La Conselleria de Sanitat ha enviat una circular als Ajuntaments de la Comunitat Valenciana, amb motiu de la setmana en la que s’havien de celebrar les festes de Falles, en la que fa un repàs a les autoritzacions vigents sobre espectacles públics i activitats recreatives i en la que recomana que no se celebren castells de focs artificials ni altres espectacles pirotècnics «ja que suposen esdeveniments que impliquen risc d’aglomeració o concentració de persones i incompliment de la normativa de distanciament social i seguretat enfront de la covid-19».

 

La circular, signada per la secretària autonòmica de Salut Pública, Isaura Navarro, recorda que l’autorització dels espectacles públics i activitats recreatives que es fan en el municipi amb motiu de la celebració de festes locals, és una competència municipal encara que s’han de tindre en consideració, amb caràcter general, «les implicacions que té per a la salut pública l’autorització d’esta classe d’activitats en un context de pandèmia global».

 

D’esta forma, assenyala que l’acord del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut sobre la declaració d’actuacions amb motiu de la festivitat de San José i de la Setmana Santa 2021 disposa que no se celebraran esdeveniments «massius de qualsevol índole que impliquen risc d’aglomeració o concentració de persones».

 

Prohibides les aglomeracions

I sobre este tema afig que les festes que se celebren en les localitats de la Comunitat Valenciana comporten la programació d’una sèrie d’actes en els que participen tant organitzadors o promotors com la població en general. D’aquí ve que remeta esta circular, distribuïda ja la setmana passada, per a «aclarir i establir el marc jurídic en el que poden desenvolupar-se els actes festius programats de manera que es garantisca l’efectivitat de les mesures previstes per a reduir el risc de contagis».

 

D’esta manera, especifica que els espectacles itinerants o de desfilada no estan permesos; que no es permet cap esdeveniment o activitat amb concentració de persona i que està acordat el tancament preventiu d’espais a on es desenvolupen activitats festeres tradicionals.

 

Pel que fa als castells de focs artificials i altres espectacles pirotècnics, en ser una de les activitats que habitualment formen part de la programació d’actes festius, a l’hora de plantejar la seua realització «cal tindre en compte les consideracions i recomanacions en relació amb el risc de transmissió de la covid-19 d’estes activitats».

 

 

Interacció social

 

«Els principals riscos sanitaris dels focs artificials en relació a la covid-19 són la possible generació de situacions que faciliten o promoguen la interacció social i la formació d’aglomeracions de persones que generen un increment del risc de difusió de la pandèmia i l’alt risc d’incompliment de la normativa de distanciament social i seguretat per part de sectors significatius de població, que podria ser de difícil gestió per les autoritats locals», advertix la circular.

 

 

D’esta forma, indica que, amb la finalitat d’assegurar que no es produixen aglomeracions, «haurien de fer-se en el seu cas en l’horari amb limitació de la permanència de grups de persones en espais públics i privats establit en la normativa vigent».

 

En tot cas, remarca que, encara en el cas que se celebren en horari amb limitació de mobilitat, «existix el risc que es produïsquen aglomeracions en les terrasses dels edificis de persones de diferents unitats de convivència per a observar-les en millors condicions, el que pot comportar un incompliment significatiu de les normes generals de seguretat i distanciament social, tenint en compte a demés que, per tractar-se d’edificis privats, és molt difícil el seu control pels cossos de seguretat».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Generalitat ha activat un És-Alert a Castelló pels forts vents

La Generalitat ha enviat un És-Alert als mòbils de Castelló per a alertar de ratxes molt intenses previstes este dissabte. Es demanen desplaçaments mínims i seguir canals oficials.

Bombers atenen prop d’un centenar d’incidències per vent a Castelló i Alacant

Les ratxes de vent han obligat els consorcis a atendre desenes d'intervencions, amb alerta roja a Castelló i sense ferits a Alacant. S'han reforçat parcs i llançat avisos de precaució.

Bigas va demanar calma a l’Elx: les ratxes passen i els resultats arribaran

Pedro Bigas va cridar a no dramatitzar la ratxa de set jornades sense guanyar i va sostindre que els resultats arribaran. Va reclamar solidesa arrere i confiança en el pla.

El València Basket s’aferra a la segona plaça a Andorra abans de la Copa

L'equip taronja visita al Morabanc Andorra amb la segona posició en joc i la Copa del Rei molt a la vora. Arriba de caure a Badalona i de reaccionar en l'Eurolliga.

Renfe suspén hui Llarga i Mitjana distància en el Corredor Mediterrani i entre València i Castelló pel temporal

Renfe ha suspés durant tot el dissabte els servicis de Llarga i Mitjana distància en el Corredor Mediterrani entre la Comunitat Valenciana i Catalunya pel vent. Tres trens entre València i Castelló han sigut cancel·lats i la C-6 de Rodalia manté la normalitat.

Detenen a Alcoi a un empresari tèxtil per emprar estrangers sense contracte

La Policia Nacional ha detingut a Alcoi al responsable d'una empresa de reciclatge de roba de segona mà per contractar estrangers sense alta ni contracte. En la inspecció es van localitzar quatre treballadors, dos d'ells en situació irregular.

Els fisioterapeutes reclamen més presència en la sanitat pública i especialitats oficials

El degà del ICOFCV, Josep Benítez, defén que reforçar la fisioteràpia en el sistema públic agilitza processos i reduïx costos, i urgix reconéixer especialitats.

El vent curta 16 km de la A-33 a Alacant i obliga a desviaments per Almansa

Les ratxes han obligat a tancar l'A-33 entre els km 73 i 89 en els dos sentits, en el tram que enllaça l'A-31 i l'A-35. El trànsit es desvia per Almansa.