Sanitat recomana als ajuntaments no celebrar castells i altres espectacles pirotècnics

 

La Conselleria de Sanitat ha enviat una circular als Ajuntaments de la Comunitat Valenciana, amb motiu de la setmana en la que s’havien de celebrar les festes de Falles, en la que fa un repàs a les autoritzacions vigents sobre espectacles públics i activitats recreatives i en la que recomana que no se celebren castells de focs artificials ni altres espectacles pirotècnics «ja que suposen esdeveniments que impliquen risc d’aglomeració o concentració de persones i incompliment de la normativa de distanciament social i seguretat enfront de la covid-19».

 

La circular, signada per la secretària autonòmica de Salut Pública, Isaura Navarro, recorda que l’autorització dels espectacles públics i activitats recreatives que es fan en el municipi amb motiu de la celebració de festes locals, és una competència municipal encara que s’han de tindre en consideració, amb caràcter general, «les implicacions que té per a la salut pública l’autorització d’esta classe d’activitats en un context de pandèmia global».

 

D’esta forma, assenyala que l’acord del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut sobre la declaració d’actuacions amb motiu de la festivitat de San José i de la Setmana Santa 2021 disposa que no se celebraran esdeveniments «massius de qualsevol índole que impliquen risc d’aglomeració o concentració de persones».

 

Prohibides les aglomeracions

I sobre este tema afig que les festes que se celebren en les localitats de la Comunitat Valenciana comporten la programació d’una sèrie d’actes en els que participen tant organitzadors o promotors com la població en general. D’aquí ve que remeta esta circular, distribuïda ja la setmana passada, per a «aclarir i establir el marc jurídic en el que poden desenvolupar-se els actes festius programats de manera que es garantisca l’efectivitat de les mesures previstes per a reduir el risc de contagis».

 

D’esta manera, especifica que els espectacles itinerants o de desfilada no estan permesos; que no es permet cap esdeveniment o activitat amb concentració de persona i que està acordat el tancament preventiu d’espais a on es desenvolupen activitats festeres tradicionals.

 

Pel que fa als castells de focs artificials i altres espectacles pirotècnics, en ser una de les activitats que habitualment formen part de la programació d’actes festius, a l’hora de plantejar la seua realització «cal tindre en compte les consideracions i recomanacions en relació amb el risc de transmissió de la covid-19 d’estes activitats».

 

 

Interacció social

 

«Els principals riscos sanitaris dels focs artificials en relació a la covid-19 són la possible generació de situacions que faciliten o promoguen la interacció social i la formació d’aglomeracions de persones que generen un increment del risc de difusió de la pandèmia i l’alt risc d’incompliment de la normativa de distanciament social i seguretat per part de sectors significatius de població, que podria ser de difícil gestió per les autoritats locals», advertix la circular.

 

 

D’esta forma, indica que, amb la finalitat d’assegurar que no es produixen aglomeracions, «haurien de fer-se en el seu cas en l’horari amb limitació de la permanència de grups de persones en espais públics i privats establit en la normativa vigent».

 

En tot cas, remarca que, encara en el cas que se celebren en horari amb limitació de mobilitat, «existix el risc que es produïsquen aglomeracions en les terrasses dels edificis de persones de diferents unitats de convivència per a observar-les en millors condicions, el que pot comportar un incompliment significatiu de les normes generals de seguretat i distanciament social, tenint en compte a demés que, per tractar-se d’edificis privats, és molt difícil el seu control pels cossos de seguretat».

Últimes notícies

Tallada la N-234 i tancat el port de Sagunt per un incendi de vegetació a Estivella

Un incendi de vegetació declarat este migdia a Estivella ha obligat a tallar l’accés a la N-234 i a tancar el port de Sagunt, amb cinc mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres treballant en l’extincio.

Sis espècies de cetacis es consoliden en les aigües de la Comunitat Valenciana

Medi Ambient ha constatat la presència recurrent de sis espècies de cetacis en aigües de la Comunitat Valenciana durant els dos últims anys, amb un clar predomini del dofí mular i del rorqual comú.

Iván Ortolá firma la seua primera victòria en Moto2 després d’una volta llarga a Brno

Iván Ortolá ha aconseguit a Brno la seua primera victòria en Moto2, malgrat complir una sanció de volta llarga, en una cursa decidida en l’última corba davant David Alonso.

Nou repte per al Villarreal: nou jugadors tornen de cessió i es juguen la plaça

El Villarreal CF recupera nou jugadors cedits en Primera i Segona i el tècnic Iñigo Pérez haurà de decidir en la pretemporada qui continua i qui torna a eixir cedit.

Iván Ortolá aconseguix la seua primera victòria en Moto2 amb sanció de volta llarga a Brno

Iván Ortolá ha estrenat el seu palmarés en Moto2 al Gran Premi de la República Txeca, a Brno, malgrat complir una sanció de volta llarga. David Alonso ha sigut segon i el líder del Mundial, Manuel González, ha acabat cinqué després dun inici molt complicat.

Avis groc per calor intensa este dilluns en l’interior i el litoral nord de València

Aemet ha activat l’avís groc per altes temperatures este dilluns entre les 13 i les 21 hores en l’interior i el litoral nord de la província de València, on es podrien arribar als 36 graus.

Valencia Basket busca colp al Palau per acostar-se al títol de la Lliga Endesa

El Valencia Basket visita dilluns el Barça al Palau Blaugrana en el tercer partit de la final de la Lliga Endesa amb l’objectiu de mantindre el ritme del segon xoc, sumar el primer triomf fora de casa i quedar-se a una sola victòria del títol.

Una de cada cinc jugadores de videojocs patix missatges sexuals no desitjats

Una investigació del Centre Crímina de la UMH revela que quasi una de cada cinc dones que juga a videojocs en línia rep missatges sexuals no consentits, amb un fort impacte emocional i canvis en els seus hàbits de joc.