14.5 C
València
Dimarts, 25 novembre, 2025

Sanitat recomana als ajuntaments no celebrar castells i altres espectacles pirotècnics

 

La Conselleria de Sanitat ha enviat una circular als Ajuntaments de la Comunitat Valenciana, amb motiu de la setmana en la que s’havien de celebrar les festes de Falles, en la que fa un repàs a les autoritzacions vigents sobre espectacles públics i activitats recreatives i en la que recomana que no se celebren castells de focs artificials ni altres espectacles pirotècnics «ja que suposen esdeveniments que impliquen risc d’aglomeració o concentració de persones i incompliment de la normativa de distanciament social i seguretat enfront de la covid-19».

 

La circular, signada per la secretària autonòmica de Salut Pública, Isaura Navarro, recorda que l’autorització dels espectacles públics i activitats recreatives que es fan en el municipi amb motiu de la celebració de festes locals, és una competència municipal encara que s’han de tindre en consideració, amb caràcter general, «les implicacions que té per a la salut pública l’autorització d’esta classe d’activitats en un context de pandèmia global».

 

D’esta forma, assenyala que l’acord del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut sobre la declaració d’actuacions amb motiu de la festivitat de San José i de la Setmana Santa 2021 disposa que no se celebraran esdeveniments «massius de qualsevol índole que impliquen risc d’aglomeració o concentració de persones».

 

Prohibides les aglomeracions

I sobre este tema afig que les festes que se celebren en les localitats de la Comunitat Valenciana comporten la programació d’una sèrie d’actes en els que participen tant organitzadors o promotors com la població en general. D’aquí ve que remeta esta circular, distribuïda ja la setmana passada, per a «aclarir i establir el marc jurídic en el que poden desenvolupar-se els actes festius programats de manera que es garantisca l’efectivitat de les mesures previstes per a reduir el risc de contagis».

 

D’esta manera, especifica que els espectacles itinerants o de desfilada no estan permesos; que no es permet cap esdeveniment o activitat amb concentració de persona i que està acordat el tancament preventiu d’espais a on es desenvolupen activitats festeres tradicionals.

 

Pel que fa als castells de focs artificials i altres espectacles pirotècnics, en ser una de les activitats que habitualment formen part de la programació d’actes festius, a l’hora de plantejar la seua realització «cal tindre en compte les consideracions i recomanacions en relació amb el risc de transmissió de la covid-19 d’estes activitats».

 

 

Interacció social

 

«Els principals riscos sanitaris dels focs artificials en relació a la covid-19 són la possible generació de situacions que faciliten o promoguen la interacció social i la formació d’aglomeracions de persones que generen un increment del risc de difusió de la pandèmia i l’alt risc d’incompliment de la normativa de distanciament social i seguretat per part de sectors significatius de població, que podria ser de difícil gestió per les autoritats locals», advertix la circular.

 

 

D’esta forma, indica que, amb la finalitat d’assegurar que no es produixen aglomeracions, «haurien de fer-se en el seu cas en l’horari amb limitació de la permanència de grups de persones en espais públics i privats establit en la normativa vigent».

 

En tot cas, remarca que, encara en el cas que se celebren en horari amb limitació de mobilitat, «existix el risc que es produïsquen aglomeracions en les terrasses dels edificis de persones de diferents unitats de convivència per a observar-les en millors condicions, el que pot comportar un incompliment significatiu de les normes generals de seguretat i distanciament social, tenint en compte a demés que, per tractar-se d’edificis privats, és molt difícil el seu control pels cossos de seguretat».

Últimes notícies

90-64: la perseverança del València desarma al Bayern

El València Basket va firmar un parcial de 26-4 entre el segon i el tercer quart que va trencar el partit davant el Bayern i va segellar la seua octava victòria en l'Eurolliga. El triomf va arribar amb la preocupació per la lesió de Braxton Key.

Guirassy avança al Dortmund al caient del descans davant un Vila-real superior (1-0)

Guirassy ha posat el 1-0 per al Borussia Dortmund a l'eixida d'un córner en l'última acció del primer temps. El Vila-real havia sigut superior però va fallar en la definició.

València es mobilitza i clama n’hi ha prou de violència contra les dones en el 25N

La marxa del 25N a València ha denunciat la violència contra les dones i l'avanç del negacionismo. El manifest final ha reclamat més recursos i canvis legals.

Marcelino introduïx sis canvis davant un Dortmund amb Adeyemi i Guirassy en atac

Marcelino va introduir sis canvis en l'onze del Vila-real per al dol de Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund. Kovac ha apostat per Adeyemi i Guirassy com a amenaces principals.

Aagesen ha dit que el sorprén que un any després encara no es conega la veritat de la DANA a València

La vicepresidenta tercera ha mostrat sorpresa per la falta de claredat sobre l'ocorregut el 29 d'octubre de 2024, jornada amb 229 víctimes a València. Noves discrepàncies horàries han reforçat els dubtes sobre la cronologia.

Micó exigix a Mazón explicar què va passar amb la DANA i entregar la seua acta

Àgueda Micó ha exigit a Carlos Mazón que deixe la seua acta i acudisca al jutjat per a aclarir el seu paper durant la DANA. Basa la seua petició en la cronologia del pàrquing i l'hora de l'avís d'emergències.

Mor una agent mediambiental en caure més de 40 metres en una cala de Moraira

Una agent mediambiental ha mort en precipitar-se des de 40-50 metres en la cala del Pessebret, a Teulada-Moraira, durant treballs en altura. El vent va impedir l'accés en helicòpter i el rescat es va realitzar a peu.

El Govern es dona fins a març de 2026 per a presentar el nou finançament autonòmic

Hisenda amplia el termini i situa la proposta de nou model en el primer trimestre de 2026. Montero defén una reforma integral i el PP l'acusa al Senat.