Sanitat no recomana els tests ràpids d’anticossos per a l’autodiagnòstic

 

La Conselleria de Sanitat ha advertit que les proves ràpides de detecció d’anticossos a partir d’una mostra de sang obtinguda a través del dit tenen un rendiment menor que les tècniques que es fan en els laboratoris a partir d’una mostra de sang extreta d’una vena.

 

Els tests d’autodiagnòstic es poden fer fora del laboratori, però, segons advertixen les persones expertes, hi ha més risc que donen falsos positius i falsos negatius, han assenyalat fonts de la Conselleria en un comunicat.

 

Qualsevol prova de detecció d’anticossos informa de la presència de defenses en l’organisme contra algun dels components del SARS-CoV-2, agent causal del Covid-19, cosa que suggerix que el pacient ha tingut contacte previ amb el virus.

 

La seua positivitat no garantix la immunitat

No obstant això, han assenyalat les mateixes fonts, la seua positivitat no garantix la immunitat, pel que s’han de continuar complint les mesures de protecció. La Conselleria assegura estar alineada amb l’evidència científica actual, les recomanacions del Ministeri de Sanitat, Consum i Benestar Social i l’Organització Mundial de la Salut, i únicament recomana l’ús de test ràpids d’anticossos per a determinats estudis, i sempre amb finalitats d’investigació.

 

Per això, la consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha demanat prudència en l’ús i interpretació de proves de detecció ràpida d’anticossos. «L’única cosa que pot acreditar el test d’autodiagnòstic d’anticossos és si la persona ha passat la malaltia o no», ha indicat Barceló, qui ha assenyalat que les proves de detecció ràpida d’anticossos «en cap cas es consideren adequades per al diagnòstic d’infecció activa, ni en pacients simptomàtics ni en asimptomàtics».

 

En este sentit, la Conselleria de Sanitat no contempla el registre sistemàtic dels resultats d’estes proves ni les inclou en la seua estratègia de rastreig i control de casos.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

València alça el protocol per contaminació atmosfèrica després de millorar els nivells de pols

L'Ajuntament de València ha desactivat el protocol informatiu per contaminació atmosfèrica en millorar els nivells de partícules PM10, que havien superat el llindar diari recomanat.

Pluges generalitzades en la Comunitat Valenciana i forta vent en el nord de Castelló

La Comunitat Valenciana afronta un diumenge de cels coberts, pluges esteses i descens acusat de temperatures, amb ratxes de vent molt forts en el nord de Castelló i ruixats intensos en el sud d'Alacant.

Enercoop accelera la seua transformació en comunitat energètica amb microplantes solars urbanes

Enercoop, la cooperativa energètica més antiga d'Espanya, reforça la seua aposta per l'energia solar fotovoltaica i les microplantes urbanes per a convertir-se en una gran comunitat energètica a Crevillent abans de 2030.

Rescaten a una dona d’una casa incendiada després de xocar un cotxe policial a Alaquàs

Una dona amb mobilitat reduïda és rescatada de la seua vivenda a Alaquàs després que un cotxe de la Policia Nacional xocara contra la casa i provocara un incendi en la planta baixa.

Pérez Llorca reivindica els avanços del poble gitano i reforça l’aposta per les polítiques socials

Juanfran Pérez Llorca subratlla els avanços del poble gitano en la Comunitat Valenciana i reafirma el compromís del Consell amb la inclusió i les polítiques socials.

Aemet activa l’avís groc a Alacant per pluges intenses i a Castelló per vent fort

Aemet activa l'avís groc a l'interior i litoral sud d'Alacant per pluges de fins a 20 l/m² en una hora i en el nord de Castelló per ratxes de vent de 80 km/h.

Cepeda i Dituro rescaten a l’Elx davant un València superior però sense punteria

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació decisiva de Matías Dituro van donar oxigen a l'Elx davant un València que va generar més ocasions però va tornar a fallar en la definició.

Cepeda i Dituro sostenen a l’Elx i castiguen un València que perdona

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació excel·lent de Matías Dituro donen tres punts vitals a l'Elx davant un València amb moltes ocasions però sense punteria.