El territori valencià és una de les zones més vulnerables a la pandèmia segons la UE

 

El territori valencià, junt a Madrid, Catalunya, Andalusia, Balears i Castella i Lleó es troben entre les regions de la Unió Europea més vulnerables a l’impacte econòmic del Covid19, igual que la regió de París en França, la major part d’Itàlia i zones de Grècia i l’Est del bloc, segons es desprén del baròmetre sobre els efectes de la pandèmia que ha publicat este diumenge el Comité Europeu de les Regions (CdR).

 

L’estudi demostra que les regions que han registrat un major número de contagis i defuncions per la malaltia provocada pel virus SARS-CoV-2 «no són necessàriament els més colpejats econòmicament», ja que això depén d’una sèrie de factors addicionals.

 

En concret, l’estudi assenyala que l’impacte econòmic de la pandèmia en cada regió depén potencialment i en gran manera de l’exposició i la sensibilitat de cada una a les mesures de confinament adoptades.

 

El turisme, clau en este baròmetre

I a demés, esta sensibilitat està vinculada a una sèrie de factors com la proporció d’ocupació en sectors més afectats, la dependència en el turisme o en el comerç internacional, la població en risc de pobresa o exclusió social, la taxa de desocupació juvenil i la quantitat de pimes o autònoms.

 

El baròmetre del Comité Europeu de les Regions ha elaborat un mapa creuant la duració i el nivell de les mesures de confinament i cada un dels factors. El resultat mostra que el territori valencià es troba entre les regions europees més vulnerables a les conseqüències econòmiques de la pandèmia. També apareixen en roig en este mapa la regió de París en França, pràcticament la totalitat d’Itàlia, regions costaneres de Croàcia, l’Est de Bulgària i Macedònia Central i l’illa de Creta a Grècia.

 

El mapa demostra que l’impacte del Covid-19 al llarg del bloc és «substancialment negativa, asimètrica i territorialment diferenciada». Les regions el Sud i l’Est d’Europa, per exemple, són més vulnerables per l’«alt nivell de microempreses i treballadors autònoms». En el Mediterrani i les comunitats alpines, la seua sensibilitat a l’efecte del virus sobre l’economia es deuen a la seua forta dependència del turisme.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els sindicats convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats d'ensenyança STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida del professorat valencià a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria de docents després d'una consulta interna.

Els sindicats docents convoquen una vaga indefinida en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria del professorat.

Morant exigix al Consell que explique què farà amb els fons no usats per a la reconstrucció

Diana Morant reclama al Consell que aclarisca el destí de més de 1.500 milions d'euros no utilitzats en la reconstrucció i anuncia una nova etapa política des del PSPV-PSOE.

Les bates blanques es mobilitzen a València per a exigir millores laborals i un estatut propi

Milers de metges es manifesten a València per a reclamar una jornada de 35 hores, un estatut professional propi i condicions laborals dignes que frenen la saturació del sistema sanitari.

L’Institut de les Dones impulsa el quart Pla Estratègic d’Igualtat amb el moviment feminista

L'Institut de les Dones avança cap a l'IV Pla Estratègic d'Igualtat mitjançant un procés participatiu amb el moviment feminista i agents socials en tot el territori.

La urbanització de l’entorn de La Fe a València estarà llesta per Nadal i sumarà 244 vivendes protegides

L'Ajuntament preveu finalitzar per Nadal la urbanització del sector Sud PRR-7 de Malilla, al costat de l'hospital La Fe, amb 5 milions d'inversió i 244 vivendes de protecció pública.

Policia i sanitaris atenen un part al costat d’una carretera a Carlet

Agents de la Policia Local de Carlet, la Guàrdia Civil i una unitat del SAMU atenen un part extrahospitalari al costat d'una carretera i traslladen a mare i bebé a l'hospital en bon estat.

Emergències estudia amb el sector d’unflables noves mesures per a reforçar la seguretat

La Conselleria d'Emergències i Interior i el sector d'instal·lacions unflables estudien canvis normatius, cursos de formació i certificacions obligatòries per a millorar la seguretat en la Comunitat Valenciana.