El territori valencià és una de les zones més vulnerables a la pandèmia segons la UE

 

El territori valencià, junt a Madrid, Catalunya, Andalusia, Balears i Castella i Lleó es troben entre les regions de la Unió Europea més vulnerables a l’impacte econòmic del Covid19, igual que la regió de París en França, la major part d’Itàlia i zones de Grècia i l’Est del bloc, segons es desprén del baròmetre sobre els efectes de la pandèmia que ha publicat este diumenge el Comité Europeu de les Regions (CdR).

 

L’estudi demostra que les regions que han registrat un major número de contagis i defuncions per la malaltia provocada pel virus SARS-CoV-2 «no són necessàriament els més colpejats econòmicament», ja que això depén d’una sèrie de factors addicionals.

 

En concret, l’estudi assenyala que l’impacte econòmic de la pandèmia en cada regió depén potencialment i en gran manera de l’exposició i la sensibilitat de cada una a les mesures de confinament adoptades.

 

El turisme, clau en este baròmetre

I a demés, esta sensibilitat està vinculada a una sèrie de factors com la proporció d’ocupació en sectors més afectats, la dependència en el turisme o en el comerç internacional, la població en risc de pobresa o exclusió social, la taxa de desocupació juvenil i la quantitat de pimes o autònoms.

 

El baròmetre del Comité Europeu de les Regions ha elaborat un mapa creuant la duració i el nivell de les mesures de confinament i cada un dels factors. El resultat mostra que el territori valencià es troba entre les regions europees més vulnerables a les conseqüències econòmiques de la pandèmia. També apareixen en roig en este mapa la regió de París en França, pràcticament la totalitat d’Itàlia, regions costaneres de Croàcia, l’Est de Bulgària i Macedònia Central i l’illa de Creta a Grècia.

 

El mapa demostra que l’impacte del Covid-19 al llarg del bloc és «substancialment negativa, asimètrica i territorialment diferenciada». Les regions el Sud i l’Est d’Europa, per exemple, són més vulnerables per l’«alt nivell de microempreses i treballadors autònoms». En el Mediterrani i les comunitats alpines, la seua sensibilitat a l’efecte del virus sobre l’economia es deuen a la seua forta dependència del turisme.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Gerard Moreno i Pépé encarrilen el triomf del Vila-real davant un Celta molt fràgil

Un penal convertit per Gerard Moreno en el primer minut i un gol de Pépé abans de la mitja hora permeten al Vila-real anar-se al descans amb un 2-0 enfront d'un Celta molt bla arrere.

Dos morts en caure un cotxe al riu Clariano des d’un pont a Ontinyent

Dos persones han mort i una tercera ha resultat ferida després de precipitar-se un cotxe per un pont al riu Clariano, a Ontinyent, quan circulava per la CV-668.

Un jove de 26 anys resulta ferit per cremades en l’incendi d’una cuina a Alfafar

Un incendi en la cuina d'una vivenda a Alfafar ha provocat cremades a un jove de 26 anys, que ha sigut traslladat a l'hospital La Fe, i ha afectat per fum a altres tres persones que han sigut donades d'alta en el lloc.

Associacions de víctimes s’unixen a València per a denunciar negligències en la dana, el cribratge de mama i les residències de Madrid

Col·lectius de víctimes de la dana de València, del cribratge de càncer de mama a Andalusia i de les residències de Madrid durant la covid s'agermanen en una concentració que reclama responsabilitats polítiques i judicials.

Els bombers intenten controlar un incendi en una planta de reciclatge d’Onda

Bombers del Consorci provincial de Castelló treballen per a extingir un incendi molt desenrotllat en la planta de reciclatge d'Onda, que ha generat una gran columna de fum.

Els bombers rescaten a un cavall caigut en una séquia a Borriana

Un cavall que havia caigut a una séquia a Borriana és rescatat en bon estat pels bombers de la Plana Baixa mitjançant un dispositiu amb vehicle de rescat en altura.

L’Elx marxa al descans amb un 0-2 davant l’Oviedo

L'Elx s'imposa 0-2 a l'Oviedo al descans en el Carlos Tartiere, amb gols matiners de Pedro Bigas i Gonzalo Villar en els primers vint minuts.

L’aventura agrícola de Vicente Blasco Ibáñez a l’Argentina centra una conferència a València

Una conferència a València recupera la poc coneguda etapa de Vicente Blasco Ibáñez com a empresari agrícola a l'Argentina, on va impulsar dos colònies que van marcar la seua vida.