15.5 C
València
Dijous, 20 novembre, 2025

València i Alacant, les millors ciutats del món per a viure segons els expatriats

 

València i Alacant són la primera i segona millors ciutats del món per a anar-se’n a viure segons un estudi dut a terme per la companyia ‘InterNations’, que preguntava als immigrants sobre la seua qualitat de vida a la ciutat a la que es van traslladar.

 

L’Expat City Rànquing, és un dels estudis més extensos en el món sobre viure i treballar a l’estranger i ha donat a conèixer els seus resultats que este 2020 situen a dos ciutats valencianes com dos llocs ideals per a viure.

 

L’estudi explica que València és la ‘clara guanyadora’ de l’enquesta, i situa a la ciutat en primera posició de 66 en les categories de ‘Qualitat de vida urbana’, ‘Oci i clima’ i ‘Salut i medi ambient’. No obstant això, la ciutat és la 21 en la categoria de ‘Transport’ i la 34 en ‘Seguretat i política’.

 

Quant a Alacant, està en el 19 en “Qualitat de vida urbana”, la sèptima en ‘Oci i clima’, la 46 en ‘Transport’, la 39 en ‘Seguretat i Política’ i la sexta en ‘Salut i medi ambient’.

 

Dos destins considerats els millors del món per a viure

Tant Alacant com València,  lideren una llista de 66 ciutats que situa altres tres ciutats de la península Ibèrica en el top 10 (Lisboa, tercera; Màlaga, sexta i Madrid, novena).

 

De València, InterNations destaca que els enquestats aprecien l’assequible i accessible de la salut’ i la quantitat d’opcions d’oci i bon temps de la ciutat del Túria. Dos terços dels enquestats estan d’acord que és fàcil trobar nous amics i el 84% consideren que és fàcil adaptar-se a la cultura local del territori valencià.

 

Quant a Alacant, l’enquesta la considera un paradís per als jubilats. Així destaca que un 83% dels enquestats se sent a casa en la ciutat.

Últimes notícies

Els bombers forestals demanen a la Generalitat assumir la gestió directa del cos

Sis sindicats han exigit al Consell eliminar els encàrrecs als consorcis provincials i que la Generalitat gestione de manera directa als bombers forestals. Denuncien mala praxi, falta de mobilització i un ús abusiu d'hores extra.

Garay: ‘Tant de bo Lim es vaja del València pel bé del club’

Ezequiel Garay va carregar contra la gestió del València i va desitjar que Peter Lim abandone el club pel bé de l'entitat. Va reivindicar la seua etapa, va criticar decisions després de la seua lesió i va elogiar a Marcelino.

La UPV alerta de nous riscos d’avingudes a Torrent després de la DANA

Un informe de la UPV sobre els danys de la DANA a Torrent conclou que els sediments acumulats en diversos barrancs incrementen el risc de desbordaments. La reposició d'infraestructures es valora en 98 milions d'euros.

València ha retirat 140 m³ de residus de l’Albufera després de la DANA

L'Ajuntament ha retirat 140 m³ de residus de l'Albufera amb un pla d'ocupació després de la DANA i ha reforçat dunes i séquies amb plantacions. Compromís critica la gestió de la palla de l'arròs pel seu impacte en les aigües negres.

#QuieroCorredor suma obres hídriques i demana acords per a accelerar el Corredor Mediterrani

El moviment #QuieroCorredor va ampliar la seua agenda amb obres hídriques per a evitar noves danes i va cridar a acords d'Estat per a culminar el Corredor Mediterrani. En el seu últim gran acte, va advertir de la lentitud i de colls de botella com el túnel passant de València.

Catalá qualifica el franquisme com a etapa negra i demana mirar al futur

L'alcaldessa de València ha afirmat que el franquisme va tindre 'costats positius i negatius', però ha remarcat després que va ser 'una etapa negra' que cal superar. Ha defés el marc democràtic i ha demanat centrar-se en les necessitats actuals de la ciutat.

Juan Roig constreny a prioritzar el Corredor Mediterrani encara que falte el túnel passant

Juan Roig ha reiterat la seua insatisfacció amb el ritme de les obres i ha defés que el Corredor Mediterrani funcione entre Alacant, València i Barcelona encara que el túnel passant no estiga encara. Govern i empresaris han situat 2027 com a horitzó de la primera fase.

El PP ha demanat no accelerar el pacte amb Vox per a investir a Pérez Llorca

El PP ha defés que no hi ha pressa per a tancar amb Vox l'acord que permeta investir a Juanfran Pérez Llorca el 27 de novembre. Vox ha mantingut que continua negociant i que no hi haurà sorpreses, mentres l'oposició ha denunciat opacitat.