14 C
València
Dilluns, 29 desembre, 2025

Alumnes i docents d’art dramàtic i dansa exigixen una escola ‘segura i digna’: ‘No ens conformem’

Denuncien que les instal·lacions del Camí de Vera es troben en un estat “deplorable” que afecta a la seua salut física i mental

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

Alumnes, docents i organitzacions sindicals s’han concentrat per a reclamar al Consell instal·lacions “en condicions”, amb “seguretat i dignitat”, per al Conservatori Superior de Dansa (CSDV) de València i l’Escola Superior d’Art Dramàtic de València (ESADV).

Segons denuncien, l’estat de l’actual edifici és “deplorable” i exigixen esmenar els danys o, si no fóra possible, habilitar un nou complex amb “infraestructures de qualitat”. En este sentit, asseguren que, després de més d’una dècada de reivindicacions, es mobilitzen per a aconseguir millores. “No ens conformem”, advertixen.

Centenars d’estudiants, acompanyats pels seus docents i amb el suport de sindicats i artistes, com el dramaturg Rodolf Sirera i la coreògrafa Rosángeles Valls s’han concentrat este divendres davant de la seu de l’escola per a instar a l’administració a “fer tots els esforços que puga” ja que, al seu juí, “es poden fer molts més per a dignificar estos ensenyaments”.

Recalquen que després de més de 15 anys demanant unes instal·lacions “dignes, adequades i concordes”, el Conservatori Superior de Dansa de València i l’Escola Superior d’Art Dramàtic de València s’unixen per a demanar una inversió per a l’aprenentatge d’uns Ensenyaments Artístics Superiors de qualitat “que ha d’anar més enllà de la substitució d’uns vells barracons per altres nous”.

En este sentit, recorden que el CSDV ja va nàixer en barracons el 2002 i quan el Conservatori Superior de Música de València es va mudar a unes noves instal·lacions el 2010 prop de la Ciutat de les Arts i les Ciències, el CSDV es va unir a l’ESADV en l’antic edifici central de Camí de Vera.

Des de llavors –lamenten– veiem “com els sostres cauen, les cornises es desprenen, els banys s’inunden, la xarxa elèctrica i d’alta tensió es deteriora o els sòls s’astellen i s’alcen”.

En declaracions als mitjans, la representant del Consell Escolar de l’Escola Superior d’Art Dramàtic de València, Lua Delcamp, ha reivindicat un edifici “on poder desenvolupar uns estudis artístics, públics i de qualitat” perquè este té “unes faltes molt greus” que perjudiquen a la qualitat dels estudis i “fins a de la salut física i mental” dels estudiants.

En esta línia, Delcamp ha posat l’accent que les instal·lacions són “totalment perilloses” per a la salut, ja que hi ha forats en el sòl on els estudiants entrenen. “Mentre ballem o fem teatre, hi ha hagut gent que s’ha lesionat a causa de xafar estos forats i això repercutix en la seua salut física, ja que no pot estudiar i fer tots els exercicis requerits”, ha apuntat.

Quant a la salut mental, Delcamp ha incidit que les “condicions deplorables” fan que els alumnes viguen “amb menys ganes i practiquen sempre amb cura en estar pendent de les instal·lacions”. Així mateix, ha remarcat que hi ha banys que no funcionen i els estudiants no es poden dutxar, per la qual cosa hi ha risc de constipar-se en abandonar l’edifici “tot suat”. “És tot un bucle i una cadena que no ens fa res de bo”, ha lamentat.

Els alumnes culpen de la situació a la Conselleria i a l’Institut Superior d’Ensenyances Artístiques (ISEACV) perquè se senten “oblidats” i “marginats”. “Com este edifici és el que hem tingut sempre, sembla que ens hàgem de conformar i hem dit que ja no volem més. No ens conformem”, ha reivindicat.

“ELS BARRACONS HAN COMENÇAT A ENDERROCAR-SE”

Per la seua banda, el catedràtic d’Escenificació aplicada a la Dansa en el Conservatori Superior de Dansa de València, Juan José Prats, ha alertat que “els barracons han començat a enderrocar-se” al mateix temps que ha lamentat que “han tornat a construir-se”.

A més, ha destacat que, en estar a l’aire lliure i no haver coberta, “si les condicions climatològiques són adverses, una persona no té condicions laborals dignes”. Així, també ha remarcat que “no hi ha una bona línia d’internet”, la qual cosa dificulta la tasca del professor i investigador.

Paral·lelament, ha criticat que l’ascensor no funciona “perquè no s’ha passat una revisió”. “Era un edifici decadent perquè anaven a construir un altre nou, però no s’ha construït res i seguim amb el mateix complex. És una situació intolerable”, ha expressat.

“ESTEM EN CONTACTE”

D’altra banda, la secretària de Política Educativa de la Federació d’Educació de CCOO, Cristina Sánchez, ha declarat, quant a la relació amb les administracions, que “estem en contacte” i ha avançat que sí s’han reunit amb l’ISEACV i “tots coincidim que els esforços no són suficients”.

“Hem demanat per escrit la creació d’un grup de treball per a acompanyar a l’ISEACV i a la Conselleria en aquest procés de transició d’una infraestructura obsoleta per a infraestructures noves i amb la dignitat que mereixen”, ha reconegut.

Preguntada sobre si hi ha hagut resposta de la Conselleria, ha expressat que “s’ha reconegut que les infraestructures no són les adequades i s’han fet inversions en este sentit que han sigut insuficients”.

En esta línia, Anna Oliver (STEPV) ha instat a l’executiu autonòmic a “actuar de manera immediata”. “Necessitem una solució ja que done resposta a les necessitats del centre, dels quals conviuen en este edifici” ha enlletgit.

Des d’UGT, s’ha denunciat que este edifici “no compta amb un pla de riscos”. A més, han qualificat de “deplorable” la situació del centre escolar.

“És fonamental que la Conselleria prenga nota de totes les reclamacions que s’estan fent este divendres i procedisca a la construcció d’un edifici modern, funcional, emblemàtic per a València i per a tota la Comunitat Valenciana”, han recriminat.

Últimes notícies

Héctor Fort serà baixa a l’Elx després de ser operat del muscle

El lateral cedit pel Barcelona es perdrà els pròxims partits després d'una intervenció exitosa en el muscle esquerre. El termini dependrà de la seua evolució.

El temporal ha deixat almenys 23.000 hectàrees de cultiu afectades i 80 intervencions a València

La Diputació xifra de manera provisional més de 23.000 hectàrees de cultiu afectades i el Consorci de Bombers ha gestionat 306 avisos, amb 80 intervencions. Tretze de les 14 carreteres tallades ja han reobert i es preveu l'obertura de la CV-543 entre hui i demà.

El Consell exigix al Govern obres hidràuliques i anuncia mesures d’urgència després de les pluges

Els vicepresidents del Consell han recorregut municipis de València per a avaluar els efectes del temporal i reclamar infraestructures que reduïsquen els riscos. També han avançat actuacions transitòries mentres la CHJ definix solucions definitives.

Queralt Casas, primera a arribar a 300 partits amb el València Basket

La capitana taronja s'ha convertit en la primera jugadora a firmar 300 partits amb el València Basket. El registre va arribar en la jornada 13 davant el Joventut.

El Vila-real oficialitza l’eixida d’Adrià Altimira amb carta de llibertat

El lateral s'ha desvinculat del club i queda lliure per a firmar en el mercat hivernal després de tres temporades. Esta campanya només ha disputat tres partits de Copa i un de Lliga.

La Generalitat defén que la simplificació administrativa generarà ocupació i riquesa

El Consell ha defés el seu decret de simplificació per a accelerar projectes i atraure inversió, mentres Govern i Compromís alerten de menys controls i riscos ambientals. El debat s'ha intensificat malgrat que la norma encara no s'ha publicat oficialment.

El PSOE avisa que Feijóo oferirà racisme i masclisme institucional si governa

Diana Morant ha vinculat el projecte del PP als seus pactes amb Vox i ha denunciat exemples de 'racisme institucional' i 'masclisme institucional' en diverses autonomies. També ha acusat a Feijóo de mancar de projecte propi, de normalitzar a Vox i ha defés que el PSOE ha expulsat als qui van incórrer en conductes reprotxables.

Pérez Llorca exigix canvis normatius per a accelerar obres de protecció davant danes

Pérez Llorca ha reclamat canvis legislatius per a tramitar per urgència obres en llits i barrancs després de pluges que han superat els 200 l/m². Ha demanat agilitzar projectes com el Pedrís, la Saleta o el Magre i ha avançat un balanç de danys, amb la taronja afectada en plena temporada.