Es compleixen 29 anys del cas de les xiquetes d’Alcàsser

13 de novembre de 1992 es va produir l’assassinat de tres nenes d’Alcàsser. Es tracta d’un cas que va commocionar gran part del país i del qual hui es compleixen 29 anys. Quasi tres dècades després sobre el cas giren moltes incògnites i cerques en la quals hi ha esperança que es puguen resoldre.

Sobre este cas es continuen reanalitzant prubas passades com el cotxe dels autors del crim. A més la cerca d’Antonio Anglés continua sent present en totes les portades dels últims temps.
La Policia Nacional i l’Europol continuen treballant per a localitzar a un dels pròfugs més buscats. Va ser el jutjat número 6 d’Alzira qui va donar llum verda per a tornar a reactivar la cerca d’Anglés.

Recordem el cas

El 13 de novembre de 1992 van desaparéixer Miriam, Toñi i Desirée, tres xiquetes d’entre 14 i 15 anys que es dirigien a la discoteca de moda, però que mai van arribar. El cas conta que van pujar al cotxe d’un amic anomenat Francisco Hervás però, després d’espatllar-se, va deixar en una gasolinera a les tres amigues perquè acabaren el camí caminant.

Es va perdre la pista de les adolescents, que va deixar en suspens a tot un país durant més de 2 mesos, quan van aparéixer els cadàvers semienterrados a La Romana, un paratge situat en el terme de Tous.

La versió que es coneix és que les tres joves van ser violades i assassinades per Antonio Anglés (en cerca) i Miguel Ricart. Segons els estudis realitzats, les xiquetes van sofrir una violació i múltiples agressions que les van deixar agonitzant fins a eliminar-les amb un tir.

En un segon estudi dels cadàvers es van trobar 60 pèls, dels quals tan sols 29 es van poder utilitzar per a esbrinar l’ADN. Tres d’ells pertanyien al pubis de Miguel Ricart i altres dos a Antonio Anglés. D’estes proves, encara segueixen tres pèls sense procedència i mai van poder tornar a analitzar-los.

El cas va ser jutjat el 12 de maig de 1997 i va acabar el 22 de juliol, després de moltes sessions, amb la condemna de Miguel Ricart. L’altre acusat, Anglés, es va donar a la fugida i encara es desconeix el seu parador.

Noves troballes

El famós documental de Netflix sobre el cas Alcàsser va fer que moltes persones tornaren a recordar el succeït i s’acostaren a la zona on van ser trobats els cadàvers de les joves.
En una de les visites, una parella va trobar tres ossos que van lliurar a la Guàrdia Civil d’Oliva. Al principi, es va descartar que estos ossos anaren de Desirée. No obstant això, el 10 de novembre de 2020 es va confirmar que els tres ossos pertanyien a Miriam.

Este documental va donar molt a parlar. En ell apareixia el criminòleg Juan Ignacio Blanco, qui confessava que en el cas estarien implicades persones molt importants. Encara que mai va poder aportar proves concloents, Blanco assegura tenir una cinta de vídeo amb imatges gravades pels criminals, però mai la va fer pública.

Segons diversos investigadors i estudiosos del cas, els inculpats van ser triats com a «caps de turc» per a cobrir a personatges públics implicats en la desaparició, violació i assassinat de les tres xiquetes.

El 2029 és decisiu

En el 2029 tot este cas prescriurà. Una vegada arribat enguany les proves perdran el seu valor, l’acusat que es va escapolir ja no podrà ser detingut.

Anglés està acusat de triple assassinat, triple violació, rapte de menors i possessió il·legal d’armes. Tret que la nova línia de recerca aporte noves dades rellevants, la qual cosa ampliaria la responsabilitat penal en 20 anys més, Anglés no entraria en la presó en el cas de continuar amb vida.

Últimes notícies

Una altra nit sufocant a la Comunitat amb fins a 36 graus

La Comunitat Valenciana ha encadenat una nova nit tòrrida, amb mínimes de fins a 35-36 graus en municipis com Agullent, Parcent o Tàrbena i una forta sensació de basca a la costa.

Reventons càlids al sud d’Alacant amb ratxes de fins a 119 km/h i caiguda d’arbres

Els reventons càlids de la vesprada de dijous al sud d’Alacant han deixat ratxes de fins a 119 km/h i han provocat 24 incidents per caiguda d’arbres i elements en la via pública.

Pet Shop Boys convertixen el Roig Arena en una pista de ball global i nostàlgica

El duo britànic Pet Shop Boys ha fet vibrar un Roig Arena ple fins la bandera amb el tour 'Dreamworld', un repàs de 40 anys de grans èxits plens de ball, melancolia i nostàlgia pop.

Elda immortalitza Pedrito Rico amb una escultura a la plaça Major

Elda ha homenatjat el cantant Pedrito Rico amb la inauguració d’una escultura en bronze a la plaça Major, obra de l’escultor local Carlos Martínez, en un acte emotiu amb família i veïns.

Un home ferit en un xoc entre dos camions a la Font de la Figuera

Un home ha resultat ferit este dijous en col·lisionar dos camions a la Font de la Figuera. Els bombers l'han excarcerat i un helicòpter medicalitzat l'ha traslladat a l'hospital.

El Valencia Basket incorpora Mouhamadou Gueye per reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge de l’ala-pivot Mouhamadou Gueye, nord-americà amb passaport senegalés, per una temporada, en el seu primer pas pel bàsquet europeu.

Reventons càlids amb ratxes de més de 90 km/h sacsegen el sud d’Alacant

Diverses zones del sud de la província d’Alacant han patit esta vesprada reventons càlids amb ratxes de vent molt fortes i una pujada sobtada de temperatures, en una jornada amb avís roig per calor extrema.

María Collados i Nayra Luque, noves Reines de les Festes de Castelló en 2027

María Collados Marzá ha sigut designada Reina de les Festes de Castelló de 2027 i la xiqueta Nayra Luque Beltrán serà la Reina Infantil, després de la telefonada de l'alcaldessa Begoña Carrasco.