Continua la vaga de metges després de rebutjar la proposta de Sanitat

El col·lectiu mèdic representat pel Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana CESM-CV ha decidit rebutjar les propostes de la Conselleria de Sanitat, i continuar amb convocatòria de la vaga, ja que segons estos “boicoteja la negociació amb un document ple de vaguetats, sense cap concreció, faltant al respecte als metges i als pacients”.

El col·lectiu va plantejar fa temps un conflicte laboral a Sanitat, el principal problema del qual és “que ens estem quedant sense metges, fet que afecta greument el nostre sistema de salut”.

Cal recordar, que la vaga de metges està convocada pel Sindicat Mèdic- CESM per als propers 17 i 18 de gener.

Pel Sindicat el problema “no són exclusivament les pèssimes condicions de treball, per exercir la medicina, que fan que els nostres companys decidesquen anar-se’n bé a altres comunitats, a països del nostre entorn o fins i tot a la sanitat privada. Això és una realitat indiscutible i que no es podrà aturar sense una reforma profunda en la política de personal i de les condicions laborals en general, i especialment pel que fa al col·lectiu mèdic”.

La fugida de metges del sistema sanitari públic a la medicina privada, a altres Serveis de Salut espanyols que “han estat capaços de plantejar millores laborals substancials, i als països veïns del nostre entorn, especialment als facultatius que acaben la seua formació MIR, és una realitat creixent i esta és la veritable vaga, no declarada, que és urgent aturar”.

Les reivindicacions plantejades davant l’Administració pel Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana CESM-CV van encaminades principalment a millorar les condicions laborals, així com a evitar que, “pel maltractament endèmic mantingut des de l’Administració, parem i evitem que la nostra sanitat pública quede desmantellada”.

El col·lectiu és contundent “la pandèmia, ha posat en evidència, augmentant i ha deixat al descobert, la realitat del nostre sistema sanitari, immers en una crònica sobrecàrrega assistencial, amb augment de les demores a l’assistència, amb un creixement exponencial de les llistes d’espera que es maquillen derivant als pacients en proporcions mai vistes fins ara a la medicina privada, amb augment del nombre de pacients a atendre inassumibles per als metges, fins i tot pitjors que abans de la pandèmia, sense que els tan publicitats reforços en suposats increments de plantilla, haja provocat ni tan sols en una aparent millora, a la qual cosa s’acumula que hi haja gairebé un 40% de la plantilla pendent de la consolidació de el seu lloc de treball”.

Els metges, “no hem plantejat un conflicte contra la població, ben al contrari, ho hem plantejat en defensa de la sanitat pública, que, segons sembla, poc o res importa als nostres dirigents i no caurem en el parany que se’ns criminalitze, com així sembla que pretenen, de la greu situació que tenalla la sanitat pública valenciana per exercir el nostre dret a la protesta”.

Per tot el que hem explicat anteriorment, “rebutgem de plànol el document rebut, i exigim a la Conselleria, que abandoneu la seua retòrica buida de contingut, cessament en missatges purament publicitaris, de caràcter polític i electoralista”.

A més, requerim al conseller de Sanitat, Miguel Minguez, “perquè siga procedent, en l’exercici de la responsabilitat que li correspon, a negociar i dotar de contingut, una proposta seriosa i d’acord amb les necessitats que els facultatius reclamem, cal no oblidar que som l’eix de la sanitat, que ens permeta atendre en condicions i com es mereix la ciutadania, a la qual com a prestadors d’un servei públic essencial que ens devem”.

Per això, una vegada més, “tot i que els responsables de la Conselleria ens han plantejat una oferta totalment inacceptable i inassumible, que redundaran a agreujar el principal problema que tenalla la nostra sanitat pública, el tornem a emplaçar perquè evite el conflicte i atenga les justes reivindicacions del nostre col·lectiu”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Generalitat Valenciana recorrerà el decret estatal de regularització d’immigrants

La Generalitat Valenciana presentarà un recurs contra el decret del Govern per a regularitzar a immigrants, en considerar que arriba sense finançament ni planificació i que saturarà els servicis públics autonòmics.

La Comunitat Valenciana farà obligatòria la formació en emergències en tots els centres educatius des de 2026-2027

La Conselleria d'Educació implantarà un pla obligatori de formació en emergències de protecció civil en tots els centres educatius no universitaris de la Comunitat Valenciana a partir del curs 2026-2027, amb hores mínimes anuals per a l'alumnat i un ampli programa de capacitació docent.

El València Basket blinda a Brancou Badio amb un nou contracte fins a 2029

El València Basket ha millorat i ampliat el contracte de l'escorta senegalés Brancou Badio fins a 2029, consolidant-li com a peça clau del projecte i jugador amb el vincle més llarg del club.

Un tècnic municipal qüestiona la rapidesa i canvis en la promoció pública Els Naus a Alacant

Un tècnic jurídic jubilat de l'Ajuntament d'Alacant ha mostrat la seua sorpresa per la rapidesa amb la qual l'empresa adjudicatària va presentar la seua oferta per a les vivendes públiques Els Naus i per les diferències entre els plecs publicats i els inicials.

Adif designa a Joan Calabuig com a nou coordinador del Corredor Mediterrani

Adif ha nomenat a Joan Calabuig nou coordinador del Corredor Mediterrani, un lloc clau per a impulsar l'execució, el seguiment i la interlocució institucional d'esta infraestructura estratègica.

El Palau de les Arts estrena el drama coreogràfic Les filles de Bernarda el 17 d’abril

El Palau de les Arts acollirà el 17 d'abril l'estrena absoluta de Les filles de Bernarda, una coproducció de dansa que reinterpreta l'univers de Bernarda Alba des de la coreografia, la música en directe i el llenguatge documental.

Dansa València alça el teló amb Ultimàtum de Led Silhouette en el Teatre Principal

Dansa València inaugura la seua nova edició en el Teatre Principal amb Ultimàtum de Led Silhouette i una jornada que combina estrenes, flamenc contemporani, pensament i divulgació.

Pradas recorre la prova cal·ligràfica sobre la nota del missatge És-Alert

La defensa de Salomé Pradas apel·la la decisió judicial de mantindre una prova cal·ligràfica sobre una nota manuscrita amb indicacions per al missatge És-Alert durant la DANA.