Continua la vaga de metges després de rebutjar la proposta de Sanitat

El col·lectiu mèdic representat pel Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana CESM-CV ha decidit rebutjar les propostes de la Conselleria de Sanitat, i continuar amb convocatòria de la vaga, ja que segons estos “boicoteja la negociació amb un document ple de vaguetats, sense cap concreció, faltant al respecte als metges i als pacients”.

El col·lectiu va plantejar fa temps un conflicte laboral a Sanitat, el principal problema del qual és “que ens estem quedant sense metges, fet que afecta greument el nostre sistema de salut”.

Cal recordar, que la vaga de metges està convocada pel Sindicat Mèdic- CESM per als propers 17 i 18 de gener.

Pel Sindicat el problema “no són exclusivament les pèssimes condicions de treball, per exercir la medicina, que fan que els nostres companys decidesquen anar-se’n bé a altres comunitats, a països del nostre entorn o fins i tot a la sanitat privada. Això és una realitat indiscutible i que no es podrà aturar sense una reforma profunda en la política de personal i de les condicions laborals en general, i especialment pel que fa al col·lectiu mèdic”.

La fugida de metges del sistema sanitari públic a la medicina privada, a altres Serveis de Salut espanyols que “han estat capaços de plantejar millores laborals substancials, i als països veïns del nostre entorn, especialment als facultatius que acaben la seua formació MIR, és una realitat creixent i esta és la veritable vaga, no declarada, que és urgent aturar”.

Les reivindicacions plantejades davant l’Administració pel Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana CESM-CV van encaminades principalment a millorar les condicions laborals, així com a evitar que, “pel maltractament endèmic mantingut des de l’Administració, parem i evitem que la nostra sanitat pública quede desmantellada”.

El col·lectiu és contundent “la pandèmia, ha posat en evidència, augmentant i ha deixat al descobert, la realitat del nostre sistema sanitari, immers en una crònica sobrecàrrega assistencial, amb augment de les demores a l’assistència, amb un creixement exponencial de les llistes d’espera que es maquillen derivant als pacients en proporcions mai vistes fins ara a la medicina privada, amb augment del nombre de pacients a atendre inassumibles per als metges, fins i tot pitjors que abans de la pandèmia, sense que els tan publicitats reforços en suposats increments de plantilla, haja provocat ni tan sols en una aparent millora, a la qual cosa s’acumula que hi haja gairebé un 40% de la plantilla pendent de la consolidació de el seu lloc de treball”.

Els metges, “no hem plantejat un conflicte contra la població, ben al contrari, ho hem plantejat en defensa de la sanitat pública, que, segons sembla, poc o res importa als nostres dirigents i no caurem en el parany que se’ns criminalitze, com així sembla que pretenen, de la greu situació que tenalla la sanitat pública valenciana per exercir el nostre dret a la protesta”.

Per tot el que hem explicat anteriorment, “rebutgem de plànol el document rebut, i exigim a la Conselleria, que abandoneu la seua retòrica buida de contingut, cessament en missatges purament publicitaris, de caràcter polític i electoralista”.

A més, requerim al conseller de Sanitat, Miguel Minguez, “perquè siga procedent, en l’exercici de la responsabilitat que li correspon, a negociar i dotar de contingut, una proposta seriosa i d’acord amb les necessitats que els facultatius reclamem, cal no oblidar que som l’eix de la sanitat, que ens permeta atendre en condicions i com es mereix la ciutadania, a la qual com a prestadors d’un servei públic essencial que ens devem”.

Per això, una vegada més, “tot i que els responsables de la Conselleria ens han plantejat una oferta totalment inacceptable i inassumible, que redundaran a agreujar el principal problema que tenalla la nostra sanitat pública, el tornem a emplaçar perquè evite el conflicte i atenga les justes reivindicacions del nostre col·lectiu”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Diego Ventura imposa el seu mestratge a Castelló i tala una orella

Diego Ventura va destacar en la segona d'abonament de la Magdalena amb una actuació de tremp i domini que li va valdre una orella i una ovació. Rui Fernandes i Llija Vicens van marxar de buit davant un tancament noble però amb poca transmissió dels Espartars.

La Fiscalia sosté que Mazón no tenia competències en emergències i que no està provat que donara ordes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana afirma que la llei no atribuïx al president competències directes en protecció civil i que no hi ha proves d'ordes seues durant la dana. El comandament únic corresponia a Interior i només canviaria si apareixen noves evidències.

El nou centre de salut Rincón de Loix millora l’atenció a 20.000 persones i tindrà urgències 24 hores abans de l’estiu

El president Juanfran Pérez Llorca ha destacat l'accessibilitat i el reforç de servicis del nou centre, operatiu des del 2 de març després de 5,5 milions d'inversió. L'edifici suma més consultes, àrees específiques i preveu rehabilitació i urgències 24 hores abans de l'estiu.

Pérez Llorca destaca en els seus 100 dies la recuperació de la normalitat en la Generalitat

El president ha reivindicat que estos primers 100 dies han retornat la normalitat i l'estabilitat, amb més de la mitat dels seus compromisos ja en marxa.

Oliu confirma que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l’OPA fallida del BBVA

Josep Oliu ha assegurat que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l'OPA fallida del BBVA i ha fixat com a repte seguir el ritme de la innovació i la IA. També ha defés que la independència preserva la competència per a les pimes i ha reclamat simplificació reguladora a Europa.

Avís groc este dimarts per pluges de fins a 20 l/m² en una hora en la Comunitat Valenciana

Aemet ha establit el nivell groc per precipitacions intenses. Alacant, Castelló i València activen l'avís amb diferents franges i acumulats.

La Generalitat oferix suport a Benidorm per a complir la sentència de la serra Gelada

La Generalitat Valenciana ha oferit suport i ajuda a l'Ajuntament de Benidorm per a complir la sentència que li imposa 350 milions per la serra Gelada. El Consell ha garantit col·laboració per a executar la fallada i ha desvinculat a l'actual govern local de l'origen del conflicte

Catalá critica que Renfe no habilite autobusos des d’Albal durant la mascletà

L'alcaldessa de València ha enlletgit a Renfe que no preveja autobusos llançadora des d'Albal durant les hores de la mascletà. La Delegació del Govern defén la mesura per seguretat i l'atribuïx a instruccions municipals.