Continua la vaga de metges després de rebutjar la proposta de Sanitat

El col·lectiu mèdic representat pel Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana CESM-CV ha decidit rebutjar les propostes de la Conselleria de Sanitat, i continuar amb convocatòria de la vaga, ja que segons estos “boicoteja la negociació amb un document ple de vaguetats, sense cap concreció, faltant al respecte als metges i als pacients”.

El col·lectiu va plantejar fa temps un conflicte laboral a Sanitat, el principal problema del qual és “que ens estem quedant sense metges, fet que afecta greument el nostre sistema de salut”.

Cal recordar, que la vaga de metges està convocada pel Sindicat Mèdic- CESM per als propers 17 i 18 de gener.

Pel Sindicat el problema “no són exclusivament les pèssimes condicions de treball, per exercir la medicina, que fan que els nostres companys decidesquen anar-se’n bé a altres comunitats, a països del nostre entorn o fins i tot a la sanitat privada. Això és una realitat indiscutible i que no es podrà aturar sense una reforma profunda en la política de personal i de les condicions laborals en general, i especialment pel que fa al col·lectiu mèdic”.

La fugida de metges del sistema sanitari públic a la medicina privada, a altres Serveis de Salut espanyols que “han estat capaços de plantejar millores laborals substancials, i als països veïns del nostre entorn, especialment als facultatius que acaben la seua formació MIR, és una realitat creixent i esta és la veritable vaga, no declarada, que és urgent aturar”.

Les reivindicacions plantejades davant l’Administració pel Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana CESM-CV van encaminades principalment a millorar les condicions laborals, així com a evitar que, “pel maltractament endèmic mantingut des de l’Administració, parem i evitem que la nostra sanitat pública quede desmantellada”.

El col·lectiu és contundent “la pandèmia, ha posat en evidència, augmentant i ha deixat al descobert, la realitat del nostre sistema sanitari, immers en una crònica sobrecàrrega assistencial, amb augment de les demores a l’assistència, amb un creixement exponencial de les llistes d’espera que es maquillen derivant als pacients en proporcions mai vistes fins ara a la medicina privada, amb augment del nombre de pacients a atendre inassumibles per als metges, fins i tot pitjors que abans de la pandèmia, sense que els tan publicitats reforços en suposats increments de plantilla, haja provocat ni tan sols en una aparent millora, a la qual cosa s’acumula que hi haja gairebé un 40% de la plantilla pendent de la consolidació de el seu lloc de treball”.

Els metges, “no hem plantejat un conflicte contra la població, ben al contrari, ho hem plantejat en defensa de la sanitat pública, que, segons sembla, poc o res importa als nostres dirigents i no caurem en el parany que se’ns criminalitze, com així sembla que pretenen, de la greu situació que tenalla la sanitat pública valenciana per exercir el nostre dret a la protesta”.

Per tot el que hem explicat anteriorment, “rebutgem de plànol el document rebut, i exigim a la Conselleria, que abandoneu la seua retòrica buida de contingut, cessament en missatges purament publicitaris, de caràcter polític i electoralista”.

A més, requerim al conseller de Sanitat, Miguel Minguez, “perquè siga procedent, en l’exercici de la responsabilitat que li correspon, a negociar i dotar de contingut, una proposta seriosa i d’acord amb les necessitats que els facultatius reclamem, cal no oblidar que som l’eix de la sanitat, que ens permeta atendre en condicions i com es mereix la ciutadania, a la qual com a prestadors d’un servei públic essencial que ens devem”.

Per això, una vegada més, “tot i que els responsables de la Conselleria ens han plantejat una oferta totalment inacceptable i inassumible, que redundaran a agreujar el principal problema que tenalla la nostra sanitat pública, el tornem a emplaçar perquè evite el conflicte i atenga les justes reivindicacions del nostre col·lectiu”.

Últimes notícies

Villarreal busca la revanxa europea al camp del Borussia Dortmund

El Villarreal debuta en la nova Champions al camp del Borussia Dortmund, on va caure 4-0 fa un any, encara sense haver guanyat en Lliga amb Íñigo Pérez.

Giorgeta i Pérez Galdós tornen al trànsit complet abans de la ‘vuelta al cole’

Les avingudes de Giorgeta i Pérez Galdós recuperen entre dilluns i dimarts dos carrils per sentit abans de l’inici del curs escolar, mentres la reurbanització entra en la fase final.

Sis jornades per a reforçar la resposta municipal davant les inundacions a la Comunitat Valenciana

Emergències i Interior ha organitzat sis jornades per a tècnics i càrrecs municipals de les tres províncies per a millorar la prevenció i la coordinació davant inundacions abans de l’època de pluges intenses.

Pastor acusa el PSPV de caure en una espiral d’insults i senyalament

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, ha acusat el PSPV-PSOE i la seua direcció valenciana de fomentar una espiral de crispació i insults, arran de la polèmica per un tuit de Vicent Mompó sobre Diana Morant.

Diana Morant descarta deixar el Ministeri i defensa que continua sent útil als valencians

Diana Morant ha descartat, per ara, abandonar el Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats per bolcar-se en la seua candidatura a la Generalitat i defensa que des del Govern central és molt útil per als valencians.

Morant rebutja les disculpes de Mompó i reclama responsabilitats pels insults masclistes

Diana Morant rebutja les disculpes de Vicent Mompó pels insults masclistes que li va dirigir en X i anuncia accions polítiques a través del Consell de les Dones del PSPV-PSOE. La ministra defensa que estes actituds no es poden normalitzar en la política i reclama que el president de la Diputació de València assumisca responsabilitats.

Estrenes i grans musicals al Principal d’Alacant fins a gener de 2027

El Teatre Principal d’Alacant ha avançat la programació entre octubre de 2026 i gener de 2027, amb dos estrenes estatals i dos grans musicals. Les entrades es podran comprar des del 7 de setembre pels canals habituals del teatre.

Bonnysa, Congelados Frimar i Tabisam, guardonades als premis de l’empresa familiar d’Alacant

L’AEFA reconeix Bonnysa, Congelados Frimar i Tabisam, així com els empresaris Vicente Berbegal i Coral Erum, en la XXXI edició dels seus premis, que se celebrarà el 29 de setembre a Torrevieja.