Laura Valenzuela mor l’actriu i presentadora als 92 anys

Laura Valenzuela, la mítica presentadora de televisió que va captivar a Espanya amb el seu somriure ha mort als 92 anys.

El passat 18 de febrer va ser el seu aniversari i ho va celebrar a casa seua, a Madrid, amb la seua filla, Lara Dibildos i els seus nets. 

Va ser l’any 2012 que la mare de l’actriu Lara Dibildos va decidir abandonar la vida pública, retirar-se de la televisió després d’una vasta i premiada trajectòria professional.

L’Acadèmia de Televisió li atorgava un premi més que merescut a una trajectòria exemplar i deixava constància que era hora de viure amb serenitat la vida a partir d’aquell moment.

Han passat 11 anys, però el record de Laura Valenzuela continua viu. «Ja he decidit que em vull ficar al llit prompte, vull descansar. El que em ve de gust són dinars, berenars, sopars amb la família i els amics més íntims i ja. I no maquillar-me», confessava al El Español.

Fa unes setmanes va ser  ingressada arran d’una infecció  a l’Hospital de San Rafael i després de ser donada d’alta, va tornar a casa al Passeig de la Castellana. Va tornar a recaure i la van internar a l’Hospital La Princesa.

La Laura és Història. En majúscules. Va ser el  primer rostre conegut  d’una  TVE en blanc i negre  que amb prou feines començava a arrencar sense que ningú tinguera idea d’aquest invent. Tots improvisaven.

Un rostre de cinema a la dècada dels 50 i 60

Laura Valenzuela va ser una de les cares més conegudes tant de la xicoteta com de la gran pantalla durant les dècades dels anys 1950 i 1960. Va treballar abans com a administrativa, secretària i model. Laura Valenzuela va debutar al cinema el 1954 amb  El pescador de coplas, d’Antonio de l’Amo, El Inquilino (1957),  la violetera  (1958) i  Aquellos tiempos del cuplé  (1958). Va ser el primer rostre conegut de Televisió Espanyola, cap al 1956. 

Amb Sophia Loren i Alain Delon

El 1958 coneix el que després seria el seu marit, el productor de cinema José Luis Dibildos i la seua carrera es rellança. D’aquesta època són Las que tienen que servir ( 1967 ),  Soltera i mare a la vida  ( 1969 ) o produccions a l’estranger que li van permetre treballar amb artistes com Alain Delon (El tulipán negro, 1964 ) i Sophia Loren (Madame Sans- Gene , 1961).

Parella de luxe amb Joaquín Prat a la televisió

Vam comptar amb tu i Galas de dissabte la van convertir en parella televisiva de Joaquín Prat. Va decidir retirar-se de la seua professió després del seu matrimoni el 27 de març del 1971 amb José Luis Dibildos i el naixement tot just sis mesos després, de la seua filla, Lara, que ha seguit els passos dels seus pares al món de l’espectacle.

El productor i guionista de cine  José Luis Dibildos  perdia la vida l’any 2002 després de patir un infart.

No tornaria a treballar com a presentadora fins a l’arribada de les televisions privades, gairebé vint anys després. I ho va fer  i molt a  Telecinco amb  programes com Tele 5 ¿dígame? junto a Javier Basilio y Paloma Lago, Se acabó la siesta (1992), Date un respiro (1993), Las mañanas de Tele 5 (1993) con José María Íñigo y Mi querida España (1994).

El 1998, va néixer Fran, el net major de Laura, fruit de la relació entre la seua filla i l’ex bàsquet Fran Múrcia.

L’actriu i presentadora ha confessat en alguna ocasió que, encara que adora el xicotet, Lara « és la meua millor producció ”.

També té un altre net nascut de la relació de la seua filla amb el genet  Álvaro Muñoz Escassi.

El 2005, es va sotmetre a una operació de  càncer de mama a Houston. Totes dues van superar els seus problemes.

Lara va prendre la determinació fa unes dates de viure amb la seua progenitora amb els seus fills als Valenzuela adorava. Se’n va una estrella, de les d’abans, de les de sempre. 

Últimes notícies

Nit històrica del Valencia Basket a l’Euroliga amb 111 punts al Baskonia

El Valencia Basket ha aconseguit la millor anotació de la seua història en l’Euroliga en sumar 111 punts davant el Kosner Baskonia en la segona jornada (111-88). Un triple final de Dylan Osetkowski ha fixat el nou rècord, que supera els 108 punts signats al febrer a Vitòria.

El Valencia Basket esclafa el Baskonia amb una exhibició a l’Eurolliga (111-88)

El Valencia Basket ha passat per damunt del Kosner Baskonia al Roig Arena (111-88) en la segona jornada de l’Eurolliga, amb un joc molt més ràpid i contundent que el del conjunt basc.

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges al nord de Castelló este dijous

Aemet ha activat per a este dijous a la vesprada l’avís taronja al nord de Castelló per pluges que poden arribar a 100 l/m2 en poques hores, i el nivell groc s’estén a València i al sud de la província castellonenca per ruixats intensos i tempestes.

La defensa d’Emilio Argüeso denuncia al CGPJ per no comunicar-li l’arxiu de les queixes contra la jutgessa de la DANA

La defensa de l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso ha denunciat davant el Defensor del Poble que el CGPJ haja fet públic a la premsa l’arxiu de les seues queixes contra la jutgessa de la DANA de Catarroja sense notificar-li formalment la resolució. Anuncien que impugnaran la decisió quan tinguen accés a l’acord complet.

Buñol reconeix Màxim Huerta com a Fill Adoptiu per la seua trajectòria cultural

El Ple de l’Ajuntament de Buñol ha nomenat l’escriptor i exministre de Cultura Màxim Huerta Fill Adoptiu del municipi, en reconeixement al seu vincle personal i a la seua aportació a la vida cultural local. El guardó destaca també el paper de la Llibreria de Doña Leo com a focus literari i motor de la Festa del Llibre.

El decret Mari Carmen, entre els titulars i la realitat de l’habitatge

Albert Llueca valora el decret Mari Carmen com a resposta a la crisi residencial i a la necessitat d'un habitatge digne.

La IA impulsa la transformació del teixit empresarial valencià, segons Jordi Sevilla

L’exministre Jordi Sevilla ha destacat a València la transformació del teixit empresarial valencià gràcies a la intel·ligència artificial i la digitalització, i ha advertit d’un cicle econòmic menys generós. Íñigo de la Serna ha reclamat reformes estructurals i més educació i formació per a reforçar la productivitat i la competitivitat d’Espanya i d’Europa.

València distingix Ceuta i els futbolistes valencians campions del món

El ple de l'Ajuntament de València ha aprovat els Honors i Distincions de 2026, amb una Medalla d'Honor excepcional per a Ceuta i títols per als futbolistes Ferran Torres i Alejandro Grimaldo, campions del món amb Espanya.