Laura Valenzuela mor l’actriu i presentadora als 92 anys

Ejemplo de shortcode con estilo
Va ser una cara de cinema a la dècada dels 50 i 60, va fer una parella mítica amb Joaquín Prat a la televisió

Laura Valenzuela, la mítica presentadora de televisió que va captivar a Espanya amb el seu somriure ha mort als 92 anys.

El passat 18 de febrer va ser el seu aniversari i ho va celebrar a casa seua, a Madrid, amb la seua filla, Lara Dibildos i els seus nets. 

Va ser l’any 2012 que la mare de l’actriu Lara Dibildos va decidir abandonar la vida pública, retirar-se de la televisió després d’una vasta i premiada trajectòria professional.

L’Acadèmia de Televisió li atorgava un premi més que merescut a una trajectòria exemplar i deixava constància que era hora de viure amb serenitat la vida a partir d’aquell moment.

Han passat 11 anys, però el record de Laura Valenzuela continua viu. «Ja he decidit que em vull ficar al llit prompte, vull descansar. El que em ve de gust són dinars, berenars, sopars amb la família i els amics més íntims i ja. I no maquillar-me», confessava al El Español.

Fa unes setmanes va ser  ingressada arran d’una infecció  a l’Hospital de San Rafael i després de ser donada d’alta, va tornar a casa al Passeig de la Castellana. Va tornar a recaure i la van internar a l’Hospital La Princesa.

La Laura és Història. En majúscules. Va ser el  primer rostre conegut  d’una  TVE en blanc i negre  que amb prou feines començava a arrencar sense que ningú tinguera idea d’aquest invent. Tots improvisaven.

Un rostre de cinema a la dècada dels 50 i 60

Laura Valenzuela va ser una de les cares més conegudes tant de la xicoteta com de la gran pantalla durant les dècades dels anys 1950 i 1960. Va treballar abans com a administrativa, secretària i model. Laura Valenzuela va debutar al cinema el 1954 amb  El pescador de coplas, d’Antonio de l’Amo, El Inquilino (1957),  la violetera  (1958) i  Aquellos tiempos del cuplé  (1958). Va ser el primer rostre conegut de Televisió Espanyola, cap al 1956. 

Amb Sophia Loren i Alain Delon

El 1958 coneix el que després seria el seu marit, el productor de cinema José Luis Dibildos i la seua carrera es rellança. D’aquesta època són Las que tienen que servir ( 1967 ),  Soltera i mare a la vida  ( 1969 ) o produccions a l’estranger que li van permetre treballar amb artistes com Alain Delon (El tulipán negro, 1964 ) i Sophia Loren (Madame Sans- Gene , 1961).

Parella de luxe amb Joaquín Prat a la televisió

Vam comptar amb tu i Galas de dissabte la van convertir en parella televisiva de Joaquín Prat. Va decidir retirar-se de la seua professió després del seu matrimoni el 27 de març del 1971 amb José Luis Dibildos i el naixement tot just sis mesos després, de la seua filla, Lara, que ha seguit els passos dels seus pares al món de l’espectacle.

El productor i guionista de cine  José Luis Dibildos  perdia la vida l’any 2002 després de patir un infart.

No tornaria a treballar com a presentadora fins a l’arribada de les televisions privades, gairebé vint anys després. I ho va fer  i molt a  Telecinco amb  programes com Tele 5 ¿dígame? junto a Javier Basilio y Paloma Lago, Se acabó la siesta (1992), Date un respiro (1993), Las mañanas de Tele 5 (1993) con José María Íñigo y Mi querida España (1994).

El 1998, va néixer Fran, el net major de Laura, fruit de la relació entre la seua filla i l’ex bàsquet Fran Múrcia.

L’actriu i presentadora ha confessat en alguna ocasió que, encara que adora el xicotet, Lara « és la meua millor producció ”.

També té un altre net nascut de la relació de la seua filla amb el genet  Álvaro Muñoz Escassi.

El 2005, es va sotmetre a una operació de  càncer de mama a Houston. Totes dues van superar els seus problemes.

Lara va prendre la determinació fa unes dates de viure amb la seua progenitora amb els seus fills als Valenzuela adorava. Se’n va una estrella, de les d’abans, de les de sempre. 

Últimes notícies

MITJANS es presenta com la casa comuna de 63 mitjans de comunicació valencians

L’associació s’ha presentat en societat en una gala celebrada al Palau de la Música de València, que ha acollit la primera edició dels Premis MITJANS i ha reivindicat el valor del periodisme de proximitat per a la democràcia

Els mitjans valencians, clau per a la cohesió social i territorial

José Antonio Rovira ha reivindicat el paper dels mitjans valencians en la cohesió de la Comunitat Valenciana durant la Nit del Mitjans. La gala ha reconegut professionals, empreses i projectes de comunicació.

Juan Vidal reclama més protecció per als dissenyadors davant les còpies

El creador eldenc ha rebut el Premi Trayectoria al III Congrés Internacional de Disseny d’Elx i ha reclamat més protecció jurídica davant les còpies.

AVA reclama preus justos i aigua per al camp de Castelló

AVA-ASAJA reclama suport, rendibilitat i aigua per al camp. Pérez Llorca ha compromés el suport de la Generalitat i ha destacat 158 noves incorporacions agràries a Castelló.

València presenta una ruta per a impulsar els semiconductors europeus

VDS 2026 ha presentat a València una proposta compartida per a reforçar les capacitats del sector dels semiconductors. La trobada també ha anunciat un consell assessor internacional de Startup Valencia.

Dos testigos menores confirman que el bulo del Bar España se basó en amenazas

Dos testigos que eran menores cuando comenzó el bulo del Bar España han reiterado que los hechos eran falsos y que declararon bajo amenazas. El juicio se celebra en la Audiencia Provincial de Castellón.

La Mostra Viva reunirà veus mediterrànies a València del 27 d’octubre

La Mostra Viva del Mediterrani se celebrarà a València del 27 d’octubre al 6 de novembre. El festival ha presentat el cartell d’Amparo Carbonell i ha avançat part del programa.

El Constitucional frena tres preceptos de la ley valenciana de costas

El Tribunal Constitucional ha estimado parcialmente el recurso del presidente del Gobierno contra tres preceptos de la ley valenciana de costas. La decisión limita su aplicación en terrenos de dominio público marítimo-terrestre.