Els estrangers vacunats i els creuers internacionals tornen a Espanya des de hui

 

Els viatgers que acrediten estar vacunats contra el coronavirus podran entrar a Espanya a partir de hui des de tercers països de la Unió Europa i països associats a Schengen, excepte l’Índia, el Brasil i Sud-àfrica per l’alta incidència en estos països.

Això també afecta les navilieres, que han respost immediatament a l’alçament d’este dilluns de la prohibició dels creuers internacionals a Espanya, en vigor des de fa més d’un any per la pandèmia. Algunes ja han inclòs ports espanyols en els seus itineraris.

Els vacunats que vulguen entrar al nostre país hauran d’acreditar que han rebut la pauta completa almenys 14 dies abans de viatjar i amb una vacuna reconeguda per l’Agència Europea del Medicament (EMA).
Així consta en l’ordre que este dissabte ha publicat el Boletín Oficial del Estado (BOE), que ha sigut elaborada pels ministeris de Sanitat i Interior, encarregats del control sanitari i de fronteres.

Estes vacunes serien les de Pfizer, Moderna, AstraZeneca i Janssen, a més de les de Sinopharm i Sinovac-Coronavac, que s’han afegit a les autoritzades per l’EMA per la seua importància en països d’Amèrica Llatina i d’Orient Pròxim.

 

Certificat verd digital

D’esta manera, i coincidint amb l’obertura als turistes este dilluns, Espanya posarà a prova el certificat verd digital, un codi QR, consensuat pels 27 països de la UE, que avala que el turista no té coronavirus bé perquè està vacunat, ha passat la malaltia o presenta una PCR negativa.

El certificat verd es posa en marxa oficialment l’1 de juliol, però Espanya ha entrat en un projecte pilot per a anar activant el mecanisme. Els viatgers que visiten Espanya hauran de presentar este certificat que validarà Sanitat, a través del sistema Spain Travel Health, i que estarà vigent fins a l’1 de juliol de 2022.

En el cas dels espanyols que vulguen viatjar per la UE, el codi QR l’ha d’emetre cada comunitat autònoma.

 

Què es trobaran els turistes a la seua arribada
 

La fi de la prohibició dels creuers internacionals ve acompanyat per una sèrie de mesures que han de complir els creuers. Estos són no superar el 70-75% de l’aforament màxim, evitar que dormen més de dos tripulants en la mateixa cabina i establir grups, amb horaris diferents de menjar, embarcament i desembarque.

 

A més que els passatgers han de presentar una PCR o una prova d’antígens negatives abans de pujar a bord.

A més de preparar el vaixell o portar la tripulació a temps per a passar una quarantena abans de salpar, el més important és posar-lo en el mercat, procés que normalment necessita fins a dos anys d’antelació.

 

Què es trobaran els turistes a la seua arribada

 

Segons Sanitat, en els ports i aeroports s’establiran dos punts de control, un d’ells ràpid per als qui procedisquen de zones no incloses en la relació de països de risc, al qual també tindran accés els passatgers que disposen del certificat covid digital UE.

L’altre punt de control està destinat als qui procedisquen de zones que sí que estan incloses en la relació de països de risc i hauran de sotmetre’s a un examen de manera aleatòria, en el qual es tindrà en compte el seu lloc de procedència i el nivell d’incidència.

Amb l’ordre publicada en el BOE, Espanya s’assegura un major volum de turistes estrangers este estiu encara que amb la garrotada del turisme britànic que està obligat a guardar quarantena a la volta al seu país, ja que el Regne Unit no considera a Espanya un destí segur i el manté en la llista ambre.

Els britànics són motor de turisme a Canàries, Balears, Comunitat Valenciana, Costa del Sol i Catalunya, per la qual cosa el Govern confia que prompte Espanya entre en la llista verda

A partir d’este dilluns, els turistes que arriben a Espanya es trobaran un país en el qual podran viatjar lliurement entre comunitats autònomes, sense tocs de queda ni tancaments perimetrals, però amb limitacions en l’oci nocturn i hostaleria, segons quina comunitat, i aforaments en comerços, activitats culturals, piscines a l’aire lliure i competicions esportives.

Balears, la Comunitat Valenciana, Canàries, Galícia, Extremadura, Cantàbria, Navarra i Múrcia són, en este moment, les autonomies més segures, amb un nivell de risc baix o alerta 1, segons el document d’actuacions de resposta coordinada per al control de la transmissió de covid a Espanya.

No obstant això, i malgrat les bones dades de Balears, els turistes es trobaran amb els locals d’oci nocturn (pubs i discoteques) tancats després d’acordar el Govern seguir amb una “desescalada lenta” perquè les illes es “juguen molt” amb l’inici de la temporada turística.

Per tant, Balears serà una de les comunitats que no seguisca les directrius del Consell Interterritorial de Salut que va acordar obrir l’oci nocturn fins a les 3.00 i l’hostaleria fins a la 1.00.

No és este el cas de la Comunitat Valenciana que, a partir del dimarts, reobrirà els establiments nocturns fins a les 2.00, sense zona de ball i amb el mateix aforament que l’hostaleria (50% en interior i 100% en terrasses).

Canàries, afectada pel veto del Regne Unit, ha encomanat l’estiu al turisme nacional. Per a això, esta setmana en el butlletí oficial de Canàries s’ha publicat l’ordre que eximeix als turistes nacionals vacunats de presentar una PCR negatiu.

Per contra País Basc i La Rioja són les dos úniques comunitats amb un nivell de risc alt, en alerta 3.

En risc mitjà o alerta 2 se situen set: Astúries, Castella i Lleó, Madrid, Castella-la Manxa, Andalusia, Aragó i Catalunya.

Segons les últimes directrius de Sanitat, les comunitats en nivell 1 o caminat cap a eixe nivell podran reobrir les discoteques, tancades des de fa nou mesos, i mantindre bars i hostaleria oberta fins a la 1.00.

 

 

Últimes notícies

L’abstenció de Vox frena la reprovació de Barcala pel cas dels pisos de Les Naus

L’abstenció dels quatre regidors de Vox en el ple d’Alacant ha impedit la reprovació de l’alcalde Luis Barcala, reclamada per l’esquerra per la seua negativa a declarar en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus.

Veïns d’Ayódar reclamen més prevenció per a evitar nous incendis forestals

Els habitants d’Ayódar han tornat a les seues cases després de l’evacuació per l’incendi de la Vall d'Uixó i exigixen més prevenció per a evitar que es repetisquen focs com este.

El president de la CHJ admet que hi hagué “molt poc temps de maniobra” al barranc del Poyo

Miguel Polo ha detallat al jutjat els missatges que va enviar després de la DANA de 2024, admetent que al barranc del Poyo hi hagué molt poc temps de maniobra i incidint en l’impacte sobre l’abastiment d’aigua i les infraestructures.

El festival FRESCA! tanca la sisena edició amb un 90% d’ocupació

El festival FRESCA!, impulsat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i l’IVC, ha tancat la sisena edició a Alacant amb un 90% d’ocupació i un augment del 12% d’espectadors respecte a 2024. Cinc dels nou muntatges de gran format han esgotat entrades a Casa Mediterráneo, mentre que FRESCA! Al Carrer ha oferit dos espectacles gratuïts en els Jardins de la Diputació.

Quatre de cada deu conductors valencians no revisen la vista abans de conduir

El 42,3 % dels conductors de la Comunitat Valenciana no es fa revisions visuals periòdiques, malgrat que la vista és clau per a la seguretat viària. El COOCV recorda també la importància d’usar ulleres de sol adequades, sobretot amb lents polaritzades.

La Nau revisa la paradoxa del bikini i el turisme franquista 80 anys després

El Centre Cultural La Nau acull fins al 6 de setembre una mostra que analitza la paradoxa del bikini en ple franquisme i el paper de Benidorm com a símbol del turisme de masses.

Quinze anys de presó a un home per agredir sexualment dos xiquets d’11 i 14 anys

L’Audiència de València ha condemnat un home a quinze anys de presó per agressions sexuals a dos menors d’11 i 14 anys, i li ha imposat ordres d’allunyament, indemnitzacions i inhabilitació per a treballar amb xiquets.

Els agricultors de la Vall d’Uixó i Àvila comencen a tramitar sinistres per l’onada d’incendis

Agroseguro ha començat a rebre parts de sinistre per danys en explotacions agrícoles i ramaderes afectades pels grans incendis a la província d'Àvila, la Vall d'Uixó i La Mierla (Guadalajara). L'entitat recorda que no hi ha urgència per comunicar els danys i garantix la cobertura de produccions i ramat assegurat.
FILMOTECA D'ESTIU