L’OMS avisa sobre un dels grans dubtes del Covid: «No ho podem confirmar encara»

 

Un informe publicat per l’Organització Mundial de la Salut (OMS) assegura que «encara no hi ha proves suficients» per a recomanar l’anàlisi de les aigües residuals per a trobar el virus del Covid-19 com a estratègia única per a la vigilància del nou coronavirus.

 

L’informe s’ha publicat a conseqüència de les peticions que han arribat en les últimes setmanes i d’algunes anàlisis que han detectat augments de restes de Covid-19 en aigües residuals en zones a on la situació epidemiològica ha empitjorat. 

 

Segons ha declarat l’OMS, esta classe d’anàlisi té «un llarg historial» d’ús en la salut pública i s’està usant actualment per a detectar el coronavirus, ja que quan infecta una persona també deixa part de la seua càrrega en el sistema gastrointestinal superior, el respiratori i a través de la femta.

 

Segons l’organisme, s‘ha detectat fragments no infecciosos d’ARN de la SARS-CoV-2 en aigües residuals i llots no tractats en poblacions com Milà (Itàlia), Múrcia, Brisbane (Austràlia), diferents llocs de Països Baixos, New Haven, Connecticut i l’est de Massachusetts (els Estats Units), París (França) i els llocs de vigilància del virus de la pòlio al Pakistan. 

 

L’OMS demana centrar-se en estudiar les residències i els llocs de treball grans

Des de l’organisme internacional han lamentat que la majoria dels estudis publicats fins ara sobre l’ús de la vigilància ambiental per al coronavirus han estat fets en llocs d’alts recursos, i que «no obstant això, es necessiten enfocaments que puguen aplicar-se en entorns de recursos més baixos, en els que una major proporció de la població no està connectada als embornals i en el seu lloc usa excusats de pou o fosses sèptiques». 

 

«Fins i tot en entorns d’alts recursos és difícil dur a terme una vigilància ambiental generalitzada per a l’alerta primerenca, perquè este enfocament requerix un mostreig freqüent per a obtindre dades que es puguen processar. A demés, també es requerix un alt volum de mostreig a causa de la baixa sensibilitat. Un possible enfocament podria consistir a reservar la vigilància ambiental per a fer proves conjuntes en entorns de risc particularment elevat en els que es puga aplicar ràpidament la resposta, com els entorns residencials tancats, llocs de treball plens de gom a gom o reunions massives», afegixen. 

 

«Seria necessari provar este enfocament en entorns d’ingressos baixos i mitjans» 

També expliquen que «si bé s’ha demostrat que la vigilància ambiental té el potencial d’usar-se per a vigilar la prevalença de Covid-19 i les tendències temporals, seria necessari posar a prova este enfocament en entorns d’ingressos baixos i mitjans per a demostrar el seu valor afegit a la vigilància clínica». 

 

Per últim, informen que en els entorns de baixos recursos, els nous sistemes de vigilància ambiental «podrien comportar el risc de desviar els escassos recursos de les activitats de vigilància essencials i les activitats crucials d’aigua, sanejament i higiene (WASH), com l’ampliació de la higiene de les mans en tots els entorns i la garantia de la continuïtat i l’ampliació dels servicis de proveïment d’aigua i sanejament».

Últimes notícies

L’onada de calor dispara els 40 graus en municipis de València i Alacant

L’onada de calor ha deixat hui fins a 40,4 graus en Alcoi i valors de 40 graus en Ontinyent i Fontanars dels Alforins, mentres que a les capitals s’han quedat al voltant dels 30 graus.

Mathew Ryan continuarà en la porteria del Levante una temporada més

El porter australià Mathew Ryan ha decidit continuar en el Levante la pròxima temporada després de dubtar sobre el seu futur i disputar el Mundial amb Austràlia. El club ha confirmat que s’incorporarà de manera immediata a la pretemporada.

Els veïns d’Artana i Eslida tornen a casa després de l’incendi de la Vall d’Uixó

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó ha quedat estabilitzat després de set dies i quasi 9.600 hectàrees cremades, i permet el retorn dels veïns d'Artana i Eslida. Les autoritats avisen que el foc encara no està controlat ni extingit i demanen no accedir a la zona.

32,1 milions per a immunitzar nadons i xiquets contra el VRS en la Comunitat Valenciana

El Consell ha autoritzat 32,1 milions per a adquirir 70.000 dosis contra el VRS per a la campanya 2026-2027, i ha aprovat també mesures en justícia, formació digital, medi ambient i agricultura.

El Huerto del Cura suma prestigi amb l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics

El Jardín Artístico Nacional Huerto del Cura, a Elx, ha formalitzat l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics, certificat pel Consell d’Europa, fet que reforça el seu valor patrimonial i turístic.

Sagunt a Escena obri la 43a edició amb dos obres inspirades en el Segle d’Or

El Teatre Romà estrena 'El Narciso en su opinión', mentre l''Off Romà' combina teatre clàssic i dansa contemporània

El dèficit de la Comunitat Valenciana baixa al 0,71% del PIB fins als 1.180 milions

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana s’ha reduït una dècima fins al 0,71% del PIB, amb 1.180 milions acumulats fins maig, en un context de menor gasto per la dana i superàvit de la Seguretat Social.

1,7 milions de la Diputació per als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha aprovat una modificació pressupostària d’1,7 milions d’euros per a impulsar la recuperació dels municipis danyats per l’incendi forestal declarat el 25 de juliol a la Serra d’Espadà, amb ajudes específiques per a pobles menuts i convenis per a la Vall d’Uixó i Onda.
FILMOTECA D'ESTIU