L’OMS avisa sobre un dels grans dubtes del Covid: «No ho podem confirmar encara»

 

Un informe publicat per l’Organització Mundial de la Salut (OMS) assegura que «encara no hi ha proves suficients» per a recomanar l’anàlisi de les aigües residuals per a trobar el virus del Covid-19 com a estratègia única per a la vigilància del nou coronavirus.

 

L’informe s’ha publicat a conseqüència de les peticions que han arribat en les últimes setmanes i d’algunes anàlisis que han detectat augments de restes de Covid-19 en aigües residuals en zones a on la situació epidemiològica ha empitjorat. 

 

Segons ha declarat l’OMS, esta classe d’anàlisi té «un llarg historial» d’ús en la salut pública i s’està usant actualment per a detectar el coronavirus, ja que quan infecta una persona també deixa part de la seua càrrega en el sistema gastrointestinal superior, el respiratori i a través de la femta.

 

Segons l’organisme, s‘ha detectat fragments no infecciosos d’ARN de la SARS-CoV-2 en aigües residuals i llots no tractats en poblacions com Milà (Itàlia), Múrcia, Brisbane (Austràlia), diferents llocs de Països Baixos, New Haven, Connecticut i l’est de Massachusetts (els Estats Units), París (França) i els llocs de vigilància del virus de la pòlio al Pakistan. 

 

L’OMS demana centrar-se en estudiar les residències i els llocs de treball grans

Des de l’organisme internacional han lamentat que la majoria dels estudis publicats fins ara sobre l’ús de la vigilància ambiental per al coronavirus han estat fets en llocs d’alts recursos, i que «no obstant això, es necessiten enfocaments que puguen aplicar-se en entorns de recursos més baixos, en els que una major proporció de la població no està connectada als embornals i en el seu lloc usa excusats de pou o fosses sèptiques». 

 

«Fins i tot en entorns d’alts recursos és difícil dur a terme una vigilància ambiental generalitzada per a l’alerta primerenca, perquè este enfocament requerix un mostreig freqüent per a obtindre dades que es puguen processar. A demés, també es requerix un alt volum de mostreig a causa de la baixa sensibilitat. Un possible enfocament podria consistir a reservar la vigilància ambiental per a fer proves conjuntes en entorns de risc particularment elevat en els que es puga aplicar ràpidament la resposta, com els entorns residencials tancats, llocs de treball plens de gom a gom o reunions massives», afegixen. 

 

«Seria necessari provar este enfocament en entorns d’ingressos baixos i mitjans» 

També expliquen que «si bé s’ha demostrat que la vigilància ambiental té el potencial d’usar-se per a vigilar la prevalença de Covid-19 i les tendències temporals, seria necessari posar a prova este enfocament en entorns d’ingressos baixos i mitjans per a demostrar el seu valor afegit a la vigilància clínica». 

 

Per últim, informen que en els entorns de baixos recursos, els nous sistemes de vigilància ambiental «podrien comportar el risc de desviar els escassos recursos de les activitats de vigilància essencials i les activitats crucials d’aigua, sanejament i higiene (WASH), com l’ampliació de la higiene de les mans en tots els entorns i la garantia de la continuïtat i l’ampliació dels servicis de proveïment d’aigua i sanejament».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Pérez Llorca celebra el pacte de govern a Extremadura com a exemple d’estabilitat

Juanfran Pérez Llorca considera que Extremadura està d'enhorabona per l'acord de govern entre PP i Vox, que interpreta com un mandat ciutadà en favor de l'estabilitat política.

Rubén Burgos celebra l’històric número 3 de Awa Fam en el draft de la WNBA

Rubén Burgos destaca l'impacte històric del número 3 de Awa Fam en el draft de la WNBA i confirma la seua presència davant Durán Maquinaria Ensino Lugo, amb la vista posada en el play off.

Pedro Delgado veu a Paul Seixas com el gran rival que posarà en dificultats a Pogacar en 2028

Pedro Delgado apunta al jove francés Paul Seixas com el corredor cridat a desafiar el domini de Tadej Pogacar i obligat al fet que l'eslové es reinvente a partir de 2028.

Transports completa les obres per a vianants i bicis en la N-332 al seu pas per Sueca

El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha conclòs l'adequació de la N-332 a Sueca per a vianants i ciclistes, amb una inversió de 4,32 milions i un redissenye urbà que prioritza la mobilitat sostenible.

Lucas Beltrán es retroba amb Demichelis, el tècnic que va impulsar la seua explosió en River

Lucas Beltrán es mesura de nou a Martín Demichelis, l'entrenador amb el qual va firmar la seua temporada més brillant en River abans de fer el salt a Europa i arribar al València.

València reforça la Policia de Barri i preveu sumar 100 agents més en 2026

L'Ajuntament de València ha duplicat en dos anys els efectius de la Policia de Barri, ampliat el seu desplegament a nous barris i preveu convocar 100 places més en 2026, a més d'estrenar una app de contacte directe amb els agents.

El Skyline Benidorm Film Festival celebra la seua desena edició amb un homenatge a Fele Martínez

La desena edició del Skyline Benidorm Film Festival s'inaugura este dissabte amb una gala en el Centre Cultural en la qual Fele Martínez rebrà el Premi Skyliner i s'estrenarà el curtmetratge 'Cremar al pare'.

Sindicats denuncien la suspensió d’operacions en l’Arnau pel trasllat d’anestesistes a la Fe

CSIF i SIMAP alerten que el trasllat forçós d'anestesistes des de l'Arnau de Vilanova-Llíria a la Fe està provocant suspensions de quiròfans, retards en operacions i un augment de les llistes d'espera.