L’OMS avisa sobre un dels grans dubtes del Covid: «No ho podem confirmar encara»

 

Un informe publicat per l’Organització Mundial de la Salut (OMS) assegura que «encara no hi ha proves suficients» per a recomanar l’anàlisi de les aigües residuals per a trobar el virus del Covid-19 com a estratègia única per a la vigilància del nou coronavirus.

 

L’informe s’ha publicat a conseqüència de les peticions que han arribat en les últimes setmanes i d’algunes anàlisis que han detectat augments de restes de Covid-19 en aigües residuals en zones a on la situació epidemiològica ha empitjorat. 

 

Segons ha declarat l’OMS, esta classe d’anàlisi té «un llarg historial» d’ús en la salut pública i s’està usant actualment per a detectar el coronavirus, ja que quan infecta una persona també deixa part de la seua càrrega en el sistema gastrointestinal superior, el respiratori i a través de la femta.

 

Segons l’organisme, s‘ha detectat fragments no infecciosos d’ARN de la SARS-CoV-2 en aigües residuals i llots no tractats en poblacions com Milà (Itàlia), Múrcia, Brisbane (Austràlia), diferents llocs de Països Baixos, New Haven, Connecticut i l’est de Massachusetts (els Estats Units), París (França) i els llocs de vigilància del virus de la pòlio al Pakistan. 

 

L’OMS demana centrar-se en estudiar les residències i els llocs de treball grans

Des de l’organisme internacional han lamentat que la majoria dels estudis publicats fins ara sobre l’ús de la vigilància ambiental per al coronavirus han estat fets en llocs d’alts recursos, i que «no obstant això, es necessiten enfocaments que puguen aplicar-se en entorns de recursos més baixos, en els que una major proporció de la població no està connectada als embornals i en el seu lloc usa excusats de pou o fosses sèptiques». 

 

«Fins i tot en entorns d’alts recursos és difícil dur a terme una vigilància ambiental generalitzada per a l’alerta primerenca, perquè este enfocament requerix un mostreig freqüent per a obtindre dades que es puguen processar. A demés, també es requerix un alt volum de mostreig a causa de la baixa sensibilitat. Un possible enfocament podria consistir a reservar la vigilància ambiental per a fer proves conjuntes en entorns de risc particularment elevat en els que es puga aplicar ràpidament la resposta, com els entorns residencials tancats, llocs de treball plens de gom a gom o reunions massives», afegixen. 

 

«Seria necessari provar este enfocament en entorns d’ingressos baixos i mitjans» 

També expliquen que «si bé s’ha demostrat que la vigilància ambiental té el potencial d’usar-se per a vigilar la prevalença de Covid-19 i les tendències temporals, seria necessari posar a prova este enfocament en entorns d’ingressos baixos i mitjans per a demostrar el seu valor afegit a la vigilància clínica». 

 

Per últim, informen que en els entorns de baixos recursos, els nous sistemes de vigilància ambiental «podrien comportar el risc de desviar els escassos recursos de les activitats de vigilància essencials i les activitats crucials d’aigua, sanejament i higiene (WASH), com l’ampliació de la higiene de les mans en tots els entorns i la garantia de la continuïtat i l’ampliació dels servicis de proveïment d’aigua i sanejament».

Últimes notícies

València guanyarà més de 700.000 m² de zones verdes amb els nous plans urbanístics

València preveu sumar més de 700.000 metres quadrats de zones verdes gràcies a nous plans urbanístics i a la reactivació de diversos PAI, que també impulsaran quasi 13.000 vivendes, 3.000 d’elles de protecció pública.

València guanyarà més de 700.000 m² de zones verdes amb els nous plans urbanístics

València preveu incorporar més de 700.000 metres quadrats de zones verdes amb nous plans urbanístics com el Delta Verd, el Parc Central o el PAI del Grau, alhora que impulsa quasi 13.000 vivendes, 3.000 de protecció pública.

Les exposicions de Miquel Navarro i ‘El Roto’ sacsegen la mirada a la Llotja del Peix d’Alacant

La Llotja del Peix d’Alacant acull fins al mes de novembre les exposicions ‘La ciudad de las torres’, de Miquel Navarro, i ‘Museo Imaginario’, d’Andrés Rábago ‘El Roto’, que conviden a una experiència profunda i reflexiva.

Les exposicions de Miquel Navarro i ‘El Roto’ convertixen la Llotja del Peix d’Alacant en un espai de reflexió

La Llotja del Peix d’Alacant acull fins novembre dues exposicions de Miquel Navarro i Andrés Rábago ‘El Roto’ que conviden a una experiència artística profunda i reflexiva.

Pacients d’Elx podran fer la hemodiàlisi des de casa amb suport de l’hospital

L’Hospital General Universitari d’Elx ha posat en marxa un programa de hemodiàlisi domiciliària per a pacients amb malaltia renal crònica, amb formació prèvia i seguiment del servici de Nefrologia.

Campanya d’inspeccions de ulleres per a vore l’eclipsi en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha iniciat una campanya d’inspeccions d’ulleres d’observació solar, físiques i en línia, davant l’eclipsi total del 12 d’agost, que tindrà millors vistes al nord de la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca defensa a La Pobla que el canvi iniciat al País Valencià arribarà fins al final

Juanfran Pérez Llorca assegura a La Pobla de Vallbona que el PPCV ha obert el camí del canvi al País Valencià i que el seguirà fins al final, i augura possibles eleccions generals anticipades el pròxim curs polític.

Mor violentament un home en una vivenda de Torrevieja i la Guàrdia Civil obri una investigació

La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d’un home localitzat amb signes d’agressió per arma blanca en una urbanització de luxe de Torrevieja, després que el propietari de la vivenda trobara el cos i avisara les autoritats.