Nou estudi sobre els trombes i AstraZeneca: podria canviar moltes coses

La COVID-19 segueix despertant incògnites i generant sorpreses a parts iguals més d’un any després de la seua irrupció al nostre país. Tant és així que fa només uns dies, concretament el passat dilluns, 3 de maig, es va fer públic que un estudi dut a terme als Estats Units confirmava que el coronavirus és una malaltia vascular, i que la proteïna espiga —també coneguda com a proteïna Spike— causava danys greus en el cos humà quan les cèl·lules s’exposen a ella.

Ha eixit a la llum, una altra investigació realitzada per científics de Dinamarca i Noruega i publicada a la revista ‘The British Medical Journal’ que conclou que els riscos de patir trombes és lleugerament més gran en persones que han estat vacunades amb AstraZeneca que en la població en general.

A penes hi ha augment de les taxes de coàguls en vacunats amb AstraZeneca

Encara que els investigadors destaquen que el risc de patir trombes després de vacunar-se és baix, durant l’estudi han comprovat un lleuger augment de les taxes de coàguls detectats en persones vacunades amb AstraZeneca respecte a les taxes esperades entre la població general.

La investigació, recollida pel mitjà ‘El Economista‘ i que s’ha dut a terme amb 280.000 persones d’entre 18 i 65 anys que ja havien rebut una dosi d’esta vacuna a Dinamarca i Noruega, ha detectat 59 coàguls sanguinis en venes de persones dels 30 esperats. Esta xifra, doncs, suposa un excés d’11 casos per cada 100.000 vacunacions.

Cal dir també que, els investigadors han volgut tranquil·litzar al ciutadà, i han deixat clar que l’estudi que han dut a terme és d’observació, un fet que significa que no poden parlar directament de causa, sinó d’una correlació.

A més, fan especial èmfasi en el fet que els riscos absoluts de patir esta classe de trombes venosos són molt baixos, i que els resultats obtinguts arran de l’estudi s’han d’interpretar en el context dels beneficis que suposa la vacunació contra el coronavirus a escala general i individual.

En este sentit, però, cal recordar que a Dinamarca s’ha pres la determinació de suspendre indefinidament la vacunació amb AstraZeneca i Janssen, mentre que Noruega ha posposat fins al pròxim 10 de maig la decisió sobre si seguir inoculant les dosis d’AstraZeneca.

De tota manera, els dos països secunden a l’Agència Europea del Medicament, segons la qual el vaccí desenvolupat per Oxford és segur. Les decisions, amb tot, es van prenent en funció de la quantitat de gent de risc que ja ha estat immunitzada i de l’estat de la pandèmia en cada moment.

L’OMS aprova d’emergència la vacuna de la Xina

Durant el dia d’ahir l’Organització Mundial de la Salut va prendre la determinació d’aprovar l’ús d’emergència d’un nou vaccí, la vacuna xinesa Sinopharm, que segons Tedros Adhanom Ghebreyesus és «segura i eficaç». Esta és la quarta vacuna que rep llum verda per part de l’OMS, després que també hagen estat aprovades les vacunes de Pfizer-BioNTech, AstraZeneca i Janssen.
 

 

 

 

 

 

Últimes notícies

Un restaurant de Mèxic guanya el 65 Concurs Internacional de paella de Sueca

El restaurant Burguettos, d’Apizaco-Tlaxcala (Mèxic), s’ha imposat en el 65 Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca davant 40 equips de tot el món. Locals de Sevilla, Llombai, Balears, la Comunitat Valenciana, Sueca i Estats Units completen el quadre de guanyadors.

Luís Castro destaca la reacció del Llevant tot i el 2-4 contra el Barça

L’entrenador del Llevant, Luís Castro, ha elogiat el seu equip malgrat la derrota per 2-4 contra el Barcelona, subratllant la identitat i l’ambició competitiva mostrades, fins i tot amb tres gols de desavantatge.

El Barça patix però derrota un gran Levante i manté el ple en LALIGA

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al camp del Levante UD en un partit boig al Ciutat de València i continua invicte amb cinc triomfs en cinc jornades. Els granotes han arribat a igualar un 0-3 en contra abans que Adeyemi certificara el triomf blaugrana en l'afegit.

Iñigo Pérez confia en el treball del Vila-real malgrat la mala ratxa

Iñigo Pérez assegura que el Vila-real està en el camí correcte malgrat no haver guanyat encara i preveu un duel obert davant el Betis en LaLiga EA Sports.

El Barça patix però remunta davant un Llevant combatiu i manté la ratxa immaculada

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al Llevant UD al Ciutat de València, en un partit sofrit malgrat arribar a manar de tres gols, i continua invicte en LaLiga EA Sports.

Detingut a Castelló amb quasi 43 quilos de marihuana al cotxe

La Policia Local de Castelló ha detingut un jove de 23 anys després de trobar quasi 43 quilos de marihuana en 31 bosses dins del cotxe que conduïa, amb matrícula francesa, a l’avinguda Pintor Oliet.

Braulio Vázquez torna al València com a nou director esportiu

El València ha contractat Braulio Vázquez com a nou director esportiu hores després de destituir Carlos Corberán i tota l’estructura esportiva anterior.

La Comunitat Valenciana lidera la recuperació de flora amenaçada amb dos de cada tres accions a Espanya

La Comunitat Valenciana concentra el 65,6 % de les actuacions de conservació de flora amenaçada documentades a Espanya, malgrat representar només el 4,6 % de la superfície estatal. El territori destaca també per la colonització assistida i per la seua aportació als bancs de germoplasma europeus.