Nou estudi sobre els trombes i AstraZeneca: podria canviar moltes coses

La COVID-19 segueix despertant incògnites i generant sorpreses a parts iguals més d’un any després de la seua irrupció al nostre país. Tant és així que fa només uns dies, concretament el passat dilluns, 3 de maig, es va fer públic que un estudi dut a terme als Estats Units confirmava que el coronavirus és una malaltia vascular, i que la proteïna espiga —també coneguda com a proteïna Spike— causava danys greus en el cos humà quan les cèl·lules s’exposen a ella.

Ha eixit a la llum, una altra investigació realitzada per científics de Dinamarca i Noruega i publicada a la revista ‘The British Medical Journal’ que conclou que els riscos de patir trombes és lleugerament més gran en persones que han estat vacunades amb AstraZeneca que en la població en general.

A penes hi ha augment de les taxes de coàguls en vacunats amb AstraZeneca

Encara que els investigadors destaquen que el risc de patir trombes després de vacunar-se és baix, durant l’estudi han comprovat un lleuger augment de les taxes de coàguls detectats en persones vacunades amb AstraZeneca respecte a les taxes esperades entre la població general.

La investigació, recollida pel mitjà ‘El Economista‘ i que s’ha dut a terme amb 280.000 persones d’entre 18 i 65 anys que ja havien rebut una dosi d’esta vacuna a Dinamarca i Noruega, ha detectat 59 coàguls sanguinis en venes de persones dels 30 esperats. Esta xifra, doncs, suposa un excés d’11 casos per cada 100.000 vacunacions.

Cal dir també que, els investigadors han volgut tranquil·litzar al ciutadà, i han deixat clar que l’estudi que han dut a terme és d’observació, un fet que significa que no poden parlar directament de causa, sinó d’una correlació.

A més, fan especial èmfasi en el fet que els riscos absoluts de patir esta classe de trombes venosos són molt baixos, i que els resultats obtinguts arran de l’estudi s’han d’interpretar en el context dels beneficis que suposa la vacunació contra el coronavirus a escala general i individual.

En este sentit, però, cal recordar que a Dinamarca s’ha pres la determinació de suspendre indefinidament la vacunació amb AstraZeneca i Janssen, mentre que Noruega ha posposat fins al pròxim 10 de maig la decisió sobre si seguir inoculant les dosis d’AstraZeneca.

De tota manera, els dos països secunden a l’Agència Europea del Medicament, segons la qual el vaccí desenvolupat per Oxford és segur. Les decisions, amb tot, es van prenent en funció de la quantitat de gent de risc que ja ha estat immunitzada i de l’estat de la pandèmia en cada moment.

L’OMS aprova d’emergència la vacuna de la Xina

Durant el dia d’ahir l’Organització Mundial de la Salut va prendre la determinació d’aprovar l’ús d’emergència d’un nou vaccí, la vacuna xinesa Sinopharm, que segons Tedros Adhanom Ghebreyesus és «segura i eficaç». Esta és la quarta vacuna que rep llum verda per part de l’OMS, després que també hagen estat aprovades les vacunes de Pfizer-BioNTech, AstraZeneca i Janssen.
 

 

 

 

 

 

Últimes notícies

Víctor Muñoz celebra el seu debut somiat amb Espanya davant Sèrbia

Víctor Muñoz debuta amb la selecció espanyola marcant en el 3-0 a Sèrbia i destaca el suport dels seus companys i la confiança del seleccionador en ple camí cap al Mundial 2026.

Espanya s’exhibix davant Sèrbia amb un 3-0 i encarrila el seu camí cap al Mundial

La selecció espanyola va firmar un convincent 3-0 davant Sèrbia a Vila-real amb doblet de Oyarzabal i estrena golejadora de Víctor Muñoz, reforçant les seues sensacions abans del Mundial.

Les pèrdues condemnen al València Basket en la segona pròrroga davant el Partizan

El València Basket malgasta diversos avantatges de fins a deu i dotze punts en la pista del Partizan i cedix 110-104 en la segona pròrroga, frenant la seua baralla pel play in de l'Eurolliga.

Espanya es lluïx davant Sèrbia amb un 3-0 i consolida el seu camí cap al Mundial

La selecció espanyola va firmar un sòlid 3-0 davant Sèrbia en un amistós que De la Font va plantejar com a part del Mundial, amb doblet de Oyarzabal i debut golejador de Víctor Muñoz.

Les 22 pèrdues condemnen al València Basket en la segona pròrroga davant el Partizan

Les 22 pèrdues de pilota impedixen al València Basket tancar un dol que va dominar durant molts minuts i acaba perdent 110-104 davant el Partizan en la segona pròrroga.

Presó provisional per a tres dels cinc detinguts per l’homicidi d’un estatunidenc a Sagunt

El Jutjat de Sagunt ordena presó provisional sense fiança per a tres dels cinc jóvens detinguts per l'homicidi d'un ciutadà estatunidenc el cadàver del qual va aparéixer en un edifici abandonat en 2025.

Mor un home de 80 anys en bolcar el seu tractor en una pista agrícola de Figueroles

Un home de 80 anys ha mort en bolcar el seu tractor en una pista forestal del terme municipal de Figueroles. Els bombers i els servicis sanitaris només han pogut certificar la defunció del conductor.

Morant manté la gestora del PSPV a Alacant i la veu amb molta faena per davant

Diana Morant descarta posar fi a curt termini a la gestora del PSPV a Alacant, defén el seu projecte polític i càrrega contra el repartiment de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan.