Nou estudi sobre els trombes i AstraZeneca: podria canviar moltes coses

La COVID-19 segueix despertant incògnites i generant sorpreses a parts iguals més d’un any després de la seua irrupció al nostre país. Tant és així que fa només uns dies, concretament el passat dilluns, 3 de maig, es va fer públic que un estudi dut a terme als Estats Units confirmava que el coronavirus és una malaltia vascular, i que la proteïna espiga —també coneguda com a proteïna Spike— causava danys greus en el cos humà quan les cèl·lules s’exposen a ella.

Ha eixit a la llum, una altra investigació realitzada per científics de Dinamarca i Noruega i publicada a la revista ‘The British Medical Journal’ que conclou que els riscos de patir trombes és lleugerament més gran en persones que han estat vacunades amb AstraZeneca que en la població en general.

A penes hi ha augment de les taxes de coàguls en vacunats amb AstraZeneca

Encara que els investigadors destaquen que el risc de patir trombes després de vacunar-se és baix, durant l’estudi han comprovat un lleuger augment de les taxes de coàguls detectats en persones vacunades amb AstraZeneca respecte a les taxes esperades entre la població general.

La investigació, recollida pel mitjà ‘El Economista‘ i que s’ha dut a terme amb 280.000 persones d’entre 18 i 65 anys que ja havien rebut una dosi d’esta vacuna a Dinamarca i Noruega, ha detectat 59 coàguls sanguinis en venes de persones dels 30 esperats. Esta xifra, doncs, suposa un excés d’11 casos per cada 100.000 vacunacions.

Cal dir també que, els investigadors han volgut tranquil·litzar al ciutadà, i han deixat clar que l’estudi que han dut a terme és d’observació, un fet que significa que no poden parlar directament de causa, sinó d’una correlació.

A més, fan especial èmfasi en el fet que els riscos absoluts de patir esta classe de trombes venosos són molt baixos, i que els resultats obtinguts arran de l’estudi s’han d’interpretar en el context dels beneficis que suposa la vacunació contra el coronavirus a escala general i individual.

En este sentit, però, cal recordar que a Dinamarca s’ha pres la determinació de suspendre indefinidament la vacunació amb AstraZeneca i Janssen, mentre que Noruega ha posposat fins al pròxim 10 de maig la decisió sobre si seguir inoculant les dosis d’AstraZeneca.

De tota manera, els dos països secunden a l’Agència Europea del Medicament, segons la qual el vaccí desenvolupat per Oxford és segur. Les decisions, amb tot, es van prenent en funció de la quantitat de gent de risc que ja ha estat immunitzada i de l’estat de la pandèmia en cada moment.

L’OMS aprova d’emergència la vacuna de la Xina

Durant el dia d’ahir l’Organització Mundial de la Salut va prendre la determinació d’aprovar l’ús d’emergència d’un nou vaccí, la vacuna xinesa Sinopharm, que segons Tedros Adhanom Ghebreyesus és «segura i eficaç». Esta és la quarta vacuna que rep llum verda per part de l’OMS, després que també hagen estat aprovades les vacunes de Pfizer-BioNTech, AstraZeneca i Janssen.
 

 

 

 

 

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca advoca per més publicitat i arrelament en l’adjudicació de la vivenda pública

El president ha defés reforçar la transparència en l'adjudicació de vivenda pública i prioritzar l'arrelament en els barems. Ha reivindicat que ja es construïxen unes 5.000 vivendes i ha blindat el Pla Viu enfront d'intents de paralitzar-lo.

Ramazani, pichichi de penal amb un 100% d’encert i nou punts per al València

L'extrem belga s'ha afermat com a especialista des dels onze metres, ha sigut el màxim golejador del València en la segona volta i els seus quatre punts han donat nou punts.

Desmantellada una plantació de marihuana en una nau de Vallada: cinc detinguts

La Guàrdia Civil ha desmantellat un cultiu interior en una nau sense activitat de Vallada amb 1.026 plantes i 25.655 grams de cabdells secs. Hi ha cinc detinguts i un ha ingressat a la presó.

PLD Space alçarà a Elx una nova fàbrica de coets i duplicarà la plantilla

PLD Space alçarà a principis del pròxim any una nova fàbrica a Elx per a escalar la seua producció i preveu duplicar la plantilla fins prop de 1.000 ocupacions des de 2028. El pla es recolza en un memoràndum amb Generalitat i Ajuntament per a agilitzar tràmits i formar perfils tècnics.

València activa el pla especial de neteja de Falles amb 3,2 milions i més WC

El dispositiu reforça contenidors, papereres i recollida fins al 23 de març amb 34.613 jornades de treball i 425 cabines

La borrasca Regina deixarà vent fort dimarts i dimecres i pluges intenses el dijous en la Comunitat Valenciana

Regina marcarà la setmana en la Comunitat Valenciana amb temporal marítim d'este i nord-est, ratxes de fins a 70 km/h i pluges més intenses i generalitzades el dijous.

Avís groc a Alacant este dimarts per ratxes de 70 km/h i ones de 3 metres

Aemet ha activat l'avís groc a l'interior i el litoral sud d'Alacant per vent del nord-est amb ratxes de fins a 70 km/h. En la costa s'esperen ones de 3 metres i vent de força 7 des de primera hora.

Mascarell ha declarat que en el Cecopi no estaven pendents de Mazón

El president del Consorci de Bombers de València ha sostingut davant la jutgessa que el Cecopi no estava pendent de Carlos Mazón. La magistrada ha qüestionat llacunes del relat i una possible falta de direcció durant la DANA.