Tres funcionàries roben centenars de vacunes del coronavirus i les deixen inservibles

Encara les reticències inicials, hui dia són poques les persones que insisteixen a no voler vacunar-se contra la Covid-19. De fet, els vials s’han convertit en un dels béns més demandats a tot el món, i la rivalitat entre països, i fins i tot entre els mateixos ciutadans, per fer-se amb una dosi és més que evident.

A Espanya s’han donat ja casos de persones que han rebut la vacuna malgrat no formar part dels col·lectius prioritaris, i fins i tot el de les infantes vacunades a l’estranger, però des de Bolívia ens arriba un cas molt més preocupant: la sostracció il·lícita de centenars de dosis.

 

Detenen a tres funcionàries pel robatori de 500 vacunes a Bolívia

En concret, segons explica el diari ‘Clarí’, tres funcionàries que tenien com a encàrrec custodiar vacunes en el departament de Beni, una regió amazònica del país, han acabat detingudes pel robatori de les dosis dijous passat. Unes dosis que, no obstant això, van ser retornades per persones «encaputxades» hores després del succés.

 

 

«S’ha procedit a l’aprehensió de tres ciutadanes funcionàries del Servei Departamental de Salut, les qui eren responsables del maneig d’estes dosis», ha informat el fiscal departamental de Beni, Ruthiar Vázquez. Les tres acusades custodiaven estes dosis en un centre de salut de la localitat de Guayaramerín, molt pròxima a la frontera amb el veí Brasil.

Les funcionàries estan acusades d’atemptat contra la salut pública i furt, segons va detallar el fiscal, que també va confirmar que s’havien pres declaracions a diverses persones més per a esclarir el cas.

Les dosis no podran ser utilitzades encara de la seva recuperació

Les dosis de la vacuna es van esfumar del centre de salut Los Almendros de Guayaramerín, i després d’adonar-se del que havia passat els encarregats de la xarxa de salut del municipi van posar els fets en coneixement de la Força Especial de Lluita Contra el Crim (FELCC).
 

 

 

El cas va guanyar ràpidament moltíssima repercussió mediàtica, i el mateix ministre de l’Interior de Bolívia, Eduardo del Castell, va comunicar a través de les seues xarxes socials que «les persones que van segrestar les vacunes» havien estat identificades, i que s’estava treballant per a «prendre les mesures» que corresponen. Finalment, van ser enviades a presó preventiva durant 60 dies.

 

Això sí, les coses no van cessar aquí, ja que segons va explicar el mateix fiscal Vázquez els vials van ser retornats hores després del robatori prop del centre de salut per «dos encaputxats», que ràpidament es van donar a la fugida. Per desgràcia, estes mateixes vacunes, malgrat ser recuperades no es podran utilitzar, ja que es desconeix si es va mantenir l’essencial cadena de fred, o si van ser tractades de manera adequada.

L’amenaça de la variant de Manaos

TTot això en un país que continua lluitant contra la pandèmia i on preocupa especialment la proximitat amb el Brasil, lloc d’origen de la coneguda com a ‘Variant de Manaos’. El govern de la república sud-americana ha intensificat en els últims dies el ritme de vacunació precisament en les localitats frontereres, per a evitar l’expansió descontrolada d’esta variant de la Covid-19, que es considera més agressiva.

De fet, els ciutadans que visquen prop de la frontera no poden creuar-la des d’este mateix divendres, quan va entrar en vigor un tancament dels punts fronterers que s’aplicarà durant un període inicial de set dies, encara que amb tres hores en les quals sí que es podrà creuar.

Avui dia, des que es va detectar el primer cas d’infecció per coronavirus a Bolívia, el mes de març de 2020, ja hi ha més de 273.947 persones contagiades, i un còmput total de morts que ascendeix a 12.305 persones.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Atzeneta del Maestrat registra la temperatura màxima del Dilluns de Pasqua amb 23,7 graus

Atzeneta del Maestrat ha liderat les temperatures diürnes del Dilluns de Pasqua en la Comunitat Valenciana amb 23,7 graus, per davant de Xàtiva i Carcaixent. Les capitals de província s'han quedat entorn dels 20 graus i el dimarts s'esperen pocs canvis.

La Gladiadora de The VicBros s’imposa en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan

L'hamburguesa La Gladiadora, del local alacantí The VicBros Burger, s'alça amb la victòria en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan i encadena el seu tercer triomf parcial després de Múrcia i Sevilla.

La Generalitat arranca les obres de la nova depuradora de Parc Sagunt II

La Generalitat ha iniciat els treballs de desbrossament i excavació per a construir la nova depuradora de Parc Sagunt II, una infraestructura clau que donarà servici a l'àrea industrial i a diversos municipis de l'entorn.

L’Albufera marca rècord d’aus aquàtiques després de la dana amb 132.000 exemplars de 78 espècies

El cens hivernal al Parc Natural de L'Albufera aconseguix prop de 132.000 aus aquàtiques de 78 espècies, un 52,5% més que en 2025, i marca un màxim històric després de la dana de 2024.

El científic de la UPV Jaime Gómez-Hernández, primer espanyol premiat per InterPore per la seua carrera en mitjans porosos

L'investigador de la UPV Jaime Gómez-Hernández es convertix en el primer científic espanyol a rebre la Medalla InterPore a la Trajectòria Professional per la seua contribució internacional a l'estudi dels mitjans porosos i la hidrogeologia.

El PSPV acusa el Consell d’ocultar un informe clau sobre la presa de Buseo en la dana de 2024

El PSPV denuncia que el Consell es nega a entregar a la comissió d'investigació de la dana de 2024 un informe sobre la gestió en la presa de Buseo, al·legant que és prova en un procediment penal.

València remet a Fiscalia nous indicis de frau en empadronaments amb contractes de lloguer

L'Ajuntament de València ha traslladat a la Fiscalia Provincial nous indicis de possibles fraus en empadronaments basats en contractes de lloguer presumptament manipulats o falsificats, dins d'un expedient ja obert per fets similars.

L’atur baixa al març en la Comunitat Valenciana i se situa en 288.162 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana descendix al març en 2.467 persones, un 0,85% menys que al febrer, i suma una caiguda interanual de 19.440 aturats.