Tres funcionàries roben centenars de vacunes del coronavirus i les deixen inservibles

Encara les reticències inicials, hui dia són poques les persones que insisteixen a no voler vacunar-se contra la Covid-19. De fet, els vials s’han convertit en un dels béns més demandats a tot el món, i la rivalitat entre països, i fins i tot entre els mateixos ciutadans, per fer-se amb una dosi és més que evident.

A Espanya s’han donat ja casos de persones que han rebut la vacuna malgrat no formar part dels col·lectius prioritaris, i fins i tot el de les infantes vacunades a l’estranger, però des de Bolívia ens arriba un cas molt més preocupant: la sostracció il·lícita de centenars de dosis.

 

Detenen a tres funcionàries pel robatori de 500 vacunes a Bolívia

En concret, segons explica el diari ‘Clarí’, tres funcionàries que tenien com a encàrrec custodiar vacunes en el departament de Beni, una regió amazònica del país, han acabat detingudes pel robatori de les dosis dijous passat. Unes dosis que, no obstant això, van ser retornades per persones «encaputxades» hores després del succés.

 

 

«S’ha procedit a l’aprehensió de tres ciutadanes funcionàries del Servei Departamental de Salut, les qui eren responsables del maneig d’estes dosis», ha informat el fiscal departamental de Beni, Ruthiar Vázquez. Les tres acusades custodiaven estes dosis en un centre de salut de la localitat de Guayaramerín, molt pròxima a la frontera amb el veí Brasil.

Les funcionàries estan acusades d’atemptat contra la salut pública i furt, segons va detallar el fiscal, que també va confirmar que s’havien pres declaracions a diverses persones més per a esclarir el cas.

Les dosis no podran ser utilitzades encara de la seva recuperació

Les dosis de la vacuna es van esfumar del centre de salut Los Almendros de Guayaramerín, i després d’adonar-se del que havia passat els encarregats de la xarxa de salut del municipi van posar els fets en coneixement de la Força Especial de Lluita Contra el Crim (FELCC).
 

 

 

El cas va guanyar ràpidament moltíssima repercussió mediàtica, i el mateix ministre de l’Interior de Bolívia, Eduardo del Castell, va comunicar a través de les seues xarxes socials que «les persones que van segrestar les vacunes» havien estat identificades, i que s’estava treballant per a «prendre les mesures» que corresponen. Finalment, van ser enviades a presó preventiva durant 60 dies.

 

Això sí, les coses no van cessar aquí, ja que segons va explicar el mateix fiscal Vázquez els vials van ser retornats hores després del robatori prop del centre de salut per «dos encaputxats», que ràpidament es van donar a la fugida. Per desgràcia, estes mateixes vacunes, malgrat ser recuperades no es podran utilitzar, ja que es desconeix si es va mantenir l’essencial cadena de fred, o si van ser tractades de manera adequada.

L’amenaça de la variant de Manaos

TTot això en un país que continua lluitant contra la pandèmia i on preocupa especialment la proximitat amb el Brasil, lloc d’origen de la coneguda com a ‘Variant de Manaos’. El govern de la república sud-americana ha intensificat en els últims dies el ritme de vacunació precisament en les localitats frontereres, per a evitar l’expansió descontrolada d’esta variant de la Covid-19, que es considera més agressiva.

De fet, els ciutadans que visquen prop de la frontera no poden creuar-la des d’este mateix divendres, quan va entrar en vigor un tancament dels punts fronterers que s’aplicarà durant un període inicial de set dies, encara que amb tres hores en les quals sí que es podrà creuar.

Avui dia, des que es va detectar el primer cas d’infecció per coronavirus a Bolívia, el mes de març de 2020, ja hi ha més de 273.947 persones contagiades, i un còmput total de morts que ascendeix a 12.305 persones.

Últimes notícies

Les tempestes descarreguen fins a 48,8 l/m² a Siete Aguas i obliguen a tallar la N-3

Les tempestes de la vesprada a l'interior de la Comunitat Valenciana han deixat fins a 48,8 l/m² en quatre hores a Siete Aguas i han obligat a tallar un tram de la N-3 per fang i pedres.

El Llevant s’avança al Mallorca després d’una greu fallada defensiva

Un gol de Carlos Espí després d'un greu error de David López posa per davant al Llevant davant el Mallorca, en un partit on els locals patixen una lesió i el meta Ryan evita l'empat.

Un golàs de Chust avança a l’Elx davant un Getafe amb deu al descans

L'Elx marxa al descans 1-0 gràcies a un gran gol de Víctor Chust després d'una primera part de domini total davant un Getafe que juga amb deu per l'expulsió de Djené.

El València remunta a la Reial Societat i marxa al descans amb avantatge a Anoeta

El València s'imposa per 1-2 al descans a Anoeta després de remuntar el gol inicial de Aihen gràcies als punts de Javi Guerra i Hugo Duro.

El València Basket frena a Jaworski i torna a guanyar en la Lliga Endesa

El València Basket s'imposa 88-83 al Surne Bilbao Basket, resistix els 31 punts i 8 triples de Justin Jaworski i tala una ratxa de tres derrotes en la Lliga Endesa.

Elustondo s’acomiada d’Anoeta com a capità en el seu últim partit amb la Reial Societat

Aritz Elustondo afronta el seu últim partit a Anoeta com a capità de la Reial Societat davant el València, després d'onze temporades en el primer equip i un emotiu comiat a l'afició.

Óscar Trejo s’acomiada de Vallecas com a titular en el Raig-Vila-real

Óscar Trejo torna a l'onze del Rayo Vallecano per a acomiadar-se de Vallecas com a titular davant el Vila-real, en el seu últim partit a casa abans de deixar el club.

Elx i Getafe confirmen els seus onces: quatre canvis locals i onze azulón repetit

Elx i Getafe encaren el seu dol de LaLiga amb apostes oposades: els il·licitans introduïxen quatre canvis en l'onze inicial i el conjunt azulón repetix l'alineació que li va donar resultat en la jornada anterior.