Tres funcionàries roben centenars de vacunes del coronavirus i les deixen inservibles

Encara les reticències inicials, hui dia són poques les persones que insisteixen a no voler vacunar-se contra la Covid-19. De fet, els vials s’han convertit en un dels béns més demandats a tot el món, i la rivalitat entre països, i fins i tot entre els mateixos ciutadans, per fer-se amb una dosi és més que evident.

A Espanya s’han donat ja casos de persones que han rebut la vacuna malgrat no formar part dels col·lectius prioritaris, i fins i tot el de les infantes vacunades a l’estranger, però des de Bolívia ens arriba un cas molt més preocupant: la sostracció il·lícita de centenars de dosis.

 

Detenen a tres funcionàries pel robatori de 500 vacunes a Bolívia

En concret, segons explica el diari ‘Clarí’, tres funcionàries que tenien com a encàrrec custodiar vacunes en el departament de Beni, una regió amazònica del país, han acabat detingudes pel robatori de les dosis dijous passat. Unes dosis que, no obstant això, van ser retornades per persones «encaputxades» hores després del succés.

 

 

«S’ha procedit a l’aprehensió de tres ciutadanes funcionàries del Servei Departamental de Salut, les qui eren responsables del maneig d’estes dosis», ha informat el fiscal departamental de Beni, Ruthiar Vázquez. Les tres acusades custodiaven estes dosis en un centre de salut de la localitat de Guayaramerín, molt pròxima a la frontera amb el veí Brasil.

Les funcionàries estan acusades d’atemptat contra la salut pública i furt, segons va detallar el fiscal, que també va confirmar que s’havien pres declaracions a diverses persones més per a esclarir el cas.

Les dosis no podran ser utilitzades encara de la seva recuperació

Les dosis de la vacuna es van esfumar del centre de salut Los Almendros de Guayaramerín, i després d’adonar-se del que havia passat els encarregats de la xarxa de salut del municipi van posar els fets en coneixement de la Força Especial de Lluita Contra el Crim (FELCC).
 

 

 

El cas va guanyar ràpidament moltíssima repercussió mediàtica, i el mateix ministre de l’Interior de Bolívia, Eduardo del Castell, va comunicar a través de les seues xarxes socials que «les persones que van segrestar les vacunes» havien estat identificades, i que s’estava treballant per a «prendre les mesures» que corresponen. Finalment, van ser enviades a presó preventiva durant 60 dies.

 

Això sí, les coses no van cessar aquí, ja que segons va explicar el mateix fiscal Vázquez els vials van ser retornats hores després del robatori prop del centre de salut per «dos encaputxats», que ràpidament es van donar a la fugida. Per desgràcia, estes mateixes vacunes, malgrat ser recuperades no es podran utilitzar, ja que es desconeix si es va mantenir l’essencial cadena de fred, o si van ser tractades de manera adequada.

L’amenaça de la variant de Manaos

TTot això en un país que continua lluitant contra la pandèmia i on preocupa especialment la proximitat amb el Brasil, lloc d’origen de la coneguda com a ‘Variant de Manaos’. El govern de la república sud-americana ha intensificat en els últims dies el ritme de vacunació precisament en les localitats frontereres, per a evitar l’expansió descontrolada d’esta variant de la Covid-19, que es considera més agressiva.

De fet, els ciutadans que visquen prop de la frontera no poden creuar-la des d’este mateix divendres, quan va entrar en vigor un tancament dels punts fronterers que s’aplicarà durant un període inicial de set dies, encara que amb tres hores en les quals sí que es podrà creuar.

Avui dia, des que es va detectar el primer cas d’infecció per coronavirus a Bolívia, el mes de març de 2020, ja hi ha més de 273.947 persones contagiades, i un còmput total de morts que ascendeix a 12.305 persones.

Últimes notícies

Casa Repinaldo s’emporta la millor fideuà del món en el concurs internacional de Gandia

El restaurant asturià Casa Repinaldo ha guanyat el 51é Concurs Internacional de Fideuà i Gastronomia de Gandia, en una edició nocturna que ha omplit el Moll dels Borja i ha repartit guardons a cuiners de la Comunitat Valenciana, d’Espanya i de Colòmbia.

Oratge estable en la Comunitat amb ruixats febles al sud i més calor a València

La Comunitat Valenciana espera este dijous un oratge majoritàriament estable, amb núvols alts, ruixats febles en la mitat sud i un lleu augment de les màximes a València.

El professorat en vaga alça la tenda de la plaça de la Verge després de suspendre la vaga indefinida

El professorat de l’ensenyament públic no universitari valencià ha decidit suspendre la vaga indefinida i ha posat fi a l’acampada de protesta a la plaça de la Verge de València després de déu dies d’acció reivindicativa.

El professorat en vaga alça l’acampada de la plaça de la Verge de València després de suspendre la vaga indefinida

El professorat de l’escola pública no universitària ha decidit suspendre la vaga indefinida i ha posat fi a l’acampada de deu dies a la plaça de la Verge de València, mantinguent, però, el compromís de continuar mobilitzat.

Triomf del Valencia Basket en la pròrroga (118-117) en el primer duel de semifinals davant el Joventut

El Valencia Basket ha obert l’eliminatòria de semifinals de la Lliga Endesa amb una victòria ajustada per 118-117 davant l’Asisa Joventut al Roig Arena, després d’una pròrroga molt disputada.

El professorat valencià aposta per suspendre la vaga i rebutja 6 dels 7 punts d’Educació

Un 67 % dels docents que han participat en la consulta sindical ha apostat per parar la vaga indefinida i, d’ells, un 71 % preferix suspendre-la per mantindre les mobilitzacions actives.

Bordalás seguirà al Getafe fins a 2028 després de renovar per dos temporades

José Bordalás ha renovat amb el Getafe per dos temporades i continuarà fins a juny de 2028, després de dues setmanes de negociacions.

Jorge Bellver oferix el seu càrrec al president de la Generalitat després de ser imputat pel cas Azud

El director general de Transparència, Jorge Bellver, ha posat el seu càrrec a disposició del president de la Generalitat després que l’Audiència Provincial de Valencia haja confirmat la seua imputació en el cas Azud. També ha demanat la suspensió temporal de la seua militància en el PP de la Comunitat Valenciana.