Els EUA avisa de vincle entre la vacuna de Janssen i la síndrome Guillain-Barré

Este dilluns, l’Administració de Medicaments i Aliments dels Estats Units va publicar una carta que li va enviar a Johnson & Johnson. El motiu de la missiva era autoritzar uns canvis en la fulla de dades que entrega la farmacèutica als qui administren la seua vacuna contra el Covid-19, anomenada Janssen.

I allí es va evidenciar el nou advertiment sobre les dosis i la síndrome Guillain-Barré. L’autoritat sanitària estatunidenca va assegurar que s’han notificat alguns casos d’este trastorn neurològic en persones que s’havien aplicat la vacuna de Johnson & Johnson contra el Covid-19, encara que va reiterar que és poc probable que això succeïsca.

“En la majoria d’estes persones, els símptomes (del Guillain-Barré) van començar dins dels 42 dies posteriors a la recepció de la vacuna Janssen. La possibilitat que això ocórrega és molt baixa”, assevera la nova fulla d’informació de la dosi de Johnson & Johnson, després dels lineamientos de la FDA.

Encara que el comité avaluador d’EMA va acceptar agregar una nota per a alertar als professionals sanitaris sobre els casos del Guillain-Barré després de la vacunació, va aclarir que “en esta etapa (de la investigació), les dades disponibles no confirmen ni descarten una possible associació (de la síndrome Guillain-Barré) amb la vacuna”.

 

La diferència entre la composició de les vacunes

 

Les vacunes desenvolupades per AstraZeneca i per Johnson & Johnson es basen en una tecnologia similar. Ambdues són vacunes de vector viral, és a dir que contenen una versió modificada del virus per a donar-los instruccions importants a les cèl·lules i atacar el Covid-19.

Mentre que altres dosis contra el brot, com la de Pfizer o Moderna, empren l’ARN Missatger. Esta és una nova tècnica amb la qual s’injecten uns brins d’instruccions genètiques que li diuen a les cèl·lules què fer.

 

Què és la síndrome de Guillain-Barré?

 

Este trastorn neurològic consisteix en el fet que el sistema immunològic del cos ataca per error algunes de les seues cèl·lules nervioses, causant feblesa muscular i, a vegades, paràlisi que generalment és temporal.

Un dels símptomes de la síndrome de Guillain-Barré és la sensació de feblesa o formigueig, especialment a les cames o els braços, que empitjora estenent-se a altres parts del cos de manera progressiva. També es pot sentir dificultat per a caminar; dificultat per a realitzar els moviments facials, com parlar, mastegar o engolir; visió doble o incapacitat per a moure els ulls; o dificultat amb el control de la bufeta o la funció intestinal.

La FDA recomana buscar atenció clínica immediatament si una persona arriba a presentar algun d’aqueixos símptomes després d’haver rebut la vacuna Janssen.

No obstant això, és important recalcar que els casos estudiats són una fracció ínfima respecte a les vacunes subministrades.

De fet, l’advertiment de la inoculació de Johnson & Johnson va ocórrer després que la FDA i els Centres per al Control i la Prevenció de Malalties (CDC, per les seues sigles en anglés) van revisar els informes d’unes 100 persones que van desenvolupar la síndrome després de rebre la vacuna Janssen. D’eixes persones, 95 van ser hospitalitzades i una va morir, segons la FDA.

Eixe nombre de casos informats contrasta amb els quasi 13 milions d’habitants dels Estats Units que han rebut la dosi de Janssen. D’altra banda, la CDC estimen que entre 3.000 i 6.000 persones desenvolupen la síndrome cada any als Estats Units, per causes diferents de la vacuna.

En el seu comunicat, Johnson & Johnson reitera que s’ha demostrat que la seua vacuna d’una sola dosi “ofereix protecció contra la malaltia Covid-19 i prevé l’hospitalització i la mort, fins i tot en països on les variants virals són altament prevalents”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca viu amb emoció l’Ofrena a la Verge dels Desemparats en un dia molt important

El president de la Generalitat Juanfran Pérez Llorca desfila en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat, destacant el privilegi de participar al costat de la seua filla en un dia molt important per a ell.

La Cantina planta una falla per a no oblidar la DANA i homenatjar les víctimes

El centre de voluntariat La Cantina planta per segon any la falla No oblidar la DANA en Russafa com a monument a la memòria i homenatge a les víctimes de les inundacions.

Pérez Llorca viu una Ofrena molt emotiva al costat de la seua filla en les Falles de València

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, participa en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat i destaca el privilegi de viure-la al costat de la seua filla.

València entra en la recta final de les Falles amb la ciutat abarrotada de turistes

València afronta els últims dies de les Falles de 2026 amb la ciutat saturada de visitants, alta ocupació turística i un calendari festiu intens que culmina en la Nit del Foc i la Cremà.

APTUR CV denuncia sabotatges en 450 vivendes turístiques de València després de les Falles

APTUR CV denuncia una onada de vandalisme en panys i façanes d'unes 450 vivendes turístiques a València durant els últims dies de les Falles, amb danys que xifra en 250.000 euros i un impacte en la convivència veïnal i la imatge de la ciutat.

Rototom Sunsplash 2026 revela un primer cartell amb Major Lazer, Shenseea i Protoje

El Rototom Sunsplash 2026 anuncia un potent primer avanç de cartell amb Major Lazer Soundsystem, Shenseea, Protoje, G-5 i referents històrics del reggae i el ska.

Més de 300 bombers vetlen per la seguretat en la cremà de les Falles de València 2026

Més de 300 bombers i un centenar de voluntaris de Protecció Civil integren el dispositiu especial per a la Nit de la Cremà a València, que supervisarà 95 falles amb especial atenció a les de major risc.

Modernitat i tradició enlluernen en la penúltima i eixordadora mascletà de les Falles 2026

La Pirotècnia Caballer FX Global Foc combina foc digital i pólvora clàssica en una mascletà de 180 quilos i cinc minuts de ritme ascendent que fa vibrar la plaça de l'Ajuntament de València.