El cap de l’UME apunta a la responsabilitat de la Generalitat: ‘No podíem entrar sense la seua autorització’

Afirma que va ordenar un desplegament avançat de 500 militars a l’espera de l’autorització del Consell el mateix dia del temporal

MADRID, 4 (EUROPA PRESS)

El cap de la Unitat Militar d’Emergències (UME), el tinent general Javier Marcos, ha apuntat a la responsabilitat autonòmica de la Generalitat Valenciana perquè els seus soldats pogueren intervindre a les zones afectades per la DANA, explicant que estos militars no podien entrar a la zona d’emergència sense l’autorització de l’òrgan competent de la comunitat autònoma donat el nivell 2 d’emergència.

En la roda de premsa a Moncloa després de la reunió este matí del comité de crisi presidida pel Rei Felip VI, Javier Marcos ha recordat que l’UME té llibertat de moviment per tot el territori espanyol, “però mai pot entrar a la zona d’emergència sense l’autorització del director d’emergències corresponent de la comunitat autònoma”.

“Jo puc tindre mil soldats en la porta de l’emergència, però no puc entrar legalment fins que el director de l’emergència m’autoritza”, ha proclamat el cap de l’UME, qui ha reconegut que la seua unitat no va intervindre ràpidament.

Ha argumentat que no es va intervindre ràpidament perquè la metereología ho va impedir i, en segon lloc, per una qüestió “d’ordre i disciplina”: “No podem afegir caos al que és una situació absolutament caòtica”.

EL GOVERN AUTONÒMIC

En este context, Marcos ha afegit que, a mesura que han passat els dies i sempre en coordinació amb la Direcció d’Emergència de la Comunitat Autònoma, que és la responsable en un nivell 2 d’emergència, s’han anat afegint més militars a la zona.

“Qui decidix on anem o on no anem és la Comunitat Autònoma. En tot este procés és el director de l’Emergència qui ens diu en un sector o en un altre. A partir d’ací, com a unitat militar, com a unitat de les Forces Armades, comencem a actuar amb les nostres ordres”, ha agregat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca viu amb emoció l’Ofrena a la Verge dels Desemparats en un dia molt important

El president de la Generalitat Juanfran Pérez Llorca desfila en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat, destacant el privilegi de participar al costat de la seua filla en un dia molt important per a ell.

La Cantina planta una falla per a no oblidar la DANA i homenatjar les víctimes

El centre de voluntariat La Cantina planta per segon any la falla No oblidar la DANA en Russafa com a monument a la memòria i homenatge a les víctimes de les inundacions.

Pérez Llorca viu una Ofrena molt emotiva al costat de la seua filla en les Falles de València

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, participa en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat i destaca el privilegi de viure-la al costat de la seua filla.

València entra en la recta final de les Falles amb la ciutat abarrotada de turistes

València afronta els últims dies de les Falles de 2026 amb la ciutat saturada de visitants, alta ocupació turística i un calendari festiu intens que culmina en la Nit del Foc i la Cremà.

APTUR CV denuncia sabotatges en 450 vivendes turístiques de València després de les Falles

APTUR CV denuncia una onada de vandalisme en panys i façanes d'unes 450 vivendes turístiques a València durant els últims dies de les Falles, amb danys que xifra en 250.000 euros i un impacte en la convivència veïnal i la imatge de la ciutat.

Rototom Sunsplash 2026 revela un primer cartell amb Major Lazer, Shenseea i Protoje

El Rototom Sunsplash 2026 anuncia un potent primer avanç de cartell amb Major Lazer Soundsystem, Shenseea, Protoje, G-5 i referents històrics del reggae i el ska.

Més de 300 bombers vetlen per la seguretat en la cremà de les Falles de València 2026

Més de 300 bombers i un centenar de voluntaris de Protecció Civil integren el dispositiu especial per a la Nit de la Cremà a València, que supervisarà 95 falles amb especial atenció a les de major risc.

Modernitat i tradició enlluernen en la penúltima i eixordadora mascletà de les Falles 2026

La Pirotècnia Caballer FX Global Foc combina foc digital i pólvora clàssica en una mascletà de 180 quilos i cinc minuts de ritme ascendent que fa vibrar la plaça de l'Ajuntament de València.