El cap de l’UME apunta a la responsabilitat de la Generalitat: ‘No podíem entrar sense la seua autorització’

Afirma que va ordenar un desplegament avançat de 500 militars a l’espera de l’autorització del Consell el mateix dia del temporal

MADRID, 4 (EUROPA PRESS)

El cap de la Unitat Militar d’Emergències (UME), el tinent general Javier Marcos, ha apuntat a la responsabilitat autonòmica de la Generalitat Valenciana perquè els seus soldats pogueren intervindre a les zones afectades per la DANA, explicant que estos militars no podien entrar a la zona d’emergència sense l’autorització de l’òrgan competent de la comunitat autònoma donat el nivell 2 d’emergència.

En la roda de premsa a Moncloa després de la reunió este matí del comité de crisi presidida pel Rei Felip VI, Javier Marcos ha recordat que l’UME té llibertat de moviment per tot el territori espanyol, «però mai pot entrar a la zona d’emergència sense l’autorització del director d’emergències corresponent de la comunitat autònoma».

«Jo puc tindre mil soldats en la porta de l’emergència, però no puc entrar legalment fins que el director de l’emergència m’autoritza», ha proclamat el cap de l’UME, qui ha reconegut que la seua unitat no va intervindre ràpidament.

Ha argumentat que no es va intervindre ràpidament perquè la metereología ho va impedir i, en segon lloc, per una qüestió «d’ordre i disciplina»: «No podem afegir caos al que és una situació absolutament caòtica».

EL GOVERN AUTONÒMIC

En este context, Marcos ha afegit que, a mesura que han passat els dies i sempre en coordinació amb la Direcció d’Emergència de la Comunitat Autònoma, que és la responsable en un nivell 2 d’emergència, s’han anat afegint més militars a la zona.

«Qui decidix on anem o on no anem és la Comunitat Autònoma. En tot este procés és el director de l’Emergència qui ens diu en un sector o en un altre. A partir d’ací, com a unitat militar, com a unitat de les Forces Armades, comencem a actuar amb les nostres ordres», ha agregat.

Últimes notícies

Empat sense gols entre Màlaga i Llevant amb penal errat

Màlaga i Llevant han empatat a zero en un partit amb poques idees en atac, en què els locals han fallat un penal. La primera part ha sigut malaguenya i la segona més igualada, però amb les millors ocasions per al Llevant.

Mor un home de 79 anys i una dona resulta ferida greu en un accident a Benidorm

Un home de 79 anys ha mort i una dona de 80 ha resultat ferida greu en un accident de trànsit a la N-332, a l’eixida cap a Terra Mítica, al terme municipal de Benidorm.

Quasi 2.000 valencianistes esclaten a Mestalla contra la gestió i els mals resultats

Quasi 2.000 aficionats del Valencia CF s’han concentrat fora de Mestalla després del 0-5 contra el Barcelona per a protestar per la gestió del club i la situació esportiva de l’equip, colista de LaLiga amb un punt en quatre jornades.

Corberán admet que el València està per davall del seu nivell després del 0-5 contra el Barça

Carlos Corberán admet que el València està rendint per davall del que pot oferir després del 0-5 del Barcelona a Mestalla, que deixa l’equip colista amb un punt en quatre jornades. L’entrenador assumix la responsabilitat, demana autocrítica i assegura que el vestidor buscarà solucions unit per remuntar.

Arnau admet la superioritat del Barça a Mestalla: ‘Ens han passat per damunt’

Arnau Martínez admet que el Barcelona ha sigut molt superior al Valencia a Mestalla i demana paciència a l’afició, convençut que l’equip remuntarà la situació.

Una eixida nefasta deixa Los Gallos sense final del SailGP de València

Los Gallos, líders del seu grup abans de l’última jornada del SailGP de València, han perdut el pas a la final per una mala eixida i el triomf de l’US SailGP Team en l’última mànega classificatòria.

Golejada del Barcelona a Mestalla i lideratge en solitari

El Barcelona ha passat per damunt del València a Mestalla amb un 0-5, amb doblet de Lamine Yamal, i se situa líder en solitari després del punxó del Real Madrid.

L’Elx busca la primera victòria davant una Reial que encara no puntua fora

L’Elx rep hui al Martínez Valero la Reial Societat necessitat de guanyar per estrenar el seu caseller, davant un rival que encara no ha puntuat com a visitant.