19.7 C
València
Diumenge, 16 novembre, 2025

El Port d’Alacant Innovarà amb un Vaixell de Propulsió Elèctrica per Netejar la Làmina d’Aigua

El Port d’Alacant ha donat un pas endavant en la seva iniciativa per a la sostenibilitat mediambiental amb la incorporació d’una innovadora embarcació de propulsió elèctrica. Aquest nou vaixell està dissenyat per a la neteja de la làmina d’aigua, oferint una sorprenent autonomia d’aproximadament deu hores gràcies a la seva tecnologia avançada.

La nova embarcació, equipada amb un motor elèctric de 12 quilowatts de potència contínua, presenta un rendiment comparable al d’un motor de combustió de 25 cavalls de força (hp). Aquesta característica garanteix un rendiment eficaç i sostenible, conforme a la informació proporcionada per l’Autoritat Portuària en un comunicat recent.

El motor ‘Cruise 12.0’ opera amb dues bateries de potència de 48 volts i està assistit per una placa fotovoltaica de la mateixa tensió, permetent d’aquesta manera un treball ininterromput durant tot el període d’autonomia.

Amb aquest nou contracte de neteja de la làmina d’aigua, el Port d’Alacant no només optimitza l’eficiència del servei, sinó que també promou una clara estratègia d’orientació cap a un futur més verd i sostenible. Així, el port es posiciona com un exemple de compromís mediambiental, reduint significativament les emissions contaminants i l’impacte acústic sobre l’entorn portuari.

Últimes notícies

Investiguen una possible granja il·legal a València amb 16 gossos en la cuina

L'Ajuntament ha comunicat a la Fiscalia una possible granja il·legal en Quatre Carreres després de la denúncia d'una veïna per olors. Els 16 gossos van ser trobats en la cuina i traslladats per a la seua valoració.

Marco Bezzecchi imposa el seu ritme a Cheste i firma la seua segona victòria seguida i tercera de l’any

L'italià ha guanyat amb autoritat el GP de la Comunitat Valenciana a Cheste, liderant de principi a fi. Raúl Fernández i Fabio di Giannantonio van completar el podi.

Dos morts i tres ferits en caure un cotxe per un barranc a Benassal (Castelló)

Dos persones han mort i tres han resultat ferides en precipitar-se un cotxe al llit sec d'una rambla a Benassal, en la CV-166. S'investiguen les causes.

96-79: València apaga el triple del Tenerife i Taylor sentencia

València Basket va tombar a Tenerife (96-79) desactivant el seu tir exterior després del descans. Kam Taylor va liderar amb 23 punts i Reuvers va ser clau davant la zona.

Merino exigirà en el CPFF la reforma immediata del finançament autonòmic

Ruth Merino ha informat que exigirà en el CPFF d'este dilluns la reforma immediata del sistema de finançament autonòmic i més recursos. La consellera critica que el Govern relegue este debat en l'orde del dia i que no figure entre les seues prioritats.

Izan Guevara gana a Cheste, Moreira es corona i Ortolá aconseguix el seu primer podi

Guevara va aconseguir el seu primer triomf en Moto2 en el Ricardo Tormo després de liderar des de l'eixida. Moreira va amarrar el títol i Ortolá va celebrar el seu primer podi.

Adrián Fernández aconseguix la seua primera victòria en Moto3 i Piqueras reté el subcampionat a València

El madrileny ha dominat a Cheste per a estrenar el seu palmarés en Moto3. Una penalització a Furusato i el quint de Quiles permeten a Piqueras retindre el subcampionat.

Morales, únic supervivent de l’últim derbi del Llevant a Mestalla

José Luis Morales és l'únic jugador de l'actual Llevant que va participar en l'últim derbi a Mestalla; l'equip torna després de tres temporades en Segona i mai ha guanyat allí. Pepelu podria repetir el dol, ara amb el València.