El Port d’Alacant Innovarà amb un Vaixell de Propulsió Elèctrica per Netejar la Làmina d’Aigua

El Port d’Alacant ha donat un pas endavant en la seva iniciativa per a la sostenibilitat mediambiental amb la incorporació d’una innovadora embarcació de propulsió elèctrica. Aquest nou vaixell està dissenyat per a la neteja de la làmina d’aigua, oferint una sorprenent autonomia d’aproximadament deu hores gràcies a la seva tecnologia avançada.

La nova embarcació, equipada amb un motor elèctric de 12 quilowatts de potència contínua, presenta un rendiment comparable al d’un motor de combustió de 25 cavalls de força (hp). Aquesta característica garanteix un rendiment eficaç i sostenible, conforme a la informació proporcionada per l’Autoritat Portuària en un comunicat recent.

El motor ‘Cruise 12.0’ opera amb dues bateries de potència de 48 volts i està assistit per una placa fotovoltaica de la mateixa tensió, permetent d’aquesta manera un treball ininterromput durant tot el període d’autonomia.

Amb aquest nou contracte de neteja de la làmina d’aigua, el Port d’Alacant no només optimitza l’eficiència del servei, sinó que també promou una clara estratègia d’orientació cap a un futur més verd i sostenible. Així, el port es posiciona com un exemple de compromís mediambiental, reduint significativament les emissions contaminants i l’impacte acústic sobre l’entorn portuari.

Últimes notícies

L’Horta Sud impulsa una ruta en homenatge a les víctimes de la DANA i al voluntariat

La Mancomunitat de l'Horta Sud aprova un pla estratègic de turisme per als pròxims quatre anys que inclou una ruta en record de les víctimes de la DANA i del voluntariat i noves propostes de cicloturisme, cultura i gastronomia.

Intens incendi en una empresa de tractament d’ametles a Vall d’Alba

Un incendi industrial molt desenrotllat afecta a una empresa de tractament d'ametles en un polígon de La Vall d'Alba i genera una gran columna de fum, mobilitzant un ampli desplegament de bombers i mitjans d'emergències.

Desallotgen diverses empreses per un incendi en una nau industrial de Vall d’Alba sense ferits

Un incendi totalment desenrotllat en una nau de tractament d'ametles en un polígon de Vall d'Alba ha obligat a desallotjar de manera preventiva les empreses confrontants, sense causar ferits.

Pedro Martínez veu la sèrie al 50% i resta pes al factor pista davant el Panathinaikos

Pedro Martínez considera que el quint partit d'Eurolliga entre València Basket i Panathinaikos està totalment obert, reclama gestionar la pressió i demana ser fidel a l'estil de l'equip.

Els museus valencians celebren el seu dia amb horaris ampliats i activitats gratuïtes

Els principals museus valencians se sumen al Dia Internacional dels Museus amb horaris ampliats, entrada gratuïta i una programació especial que s'estendrà diversos dies.

El València Basket busca tancar en el Roig Arena una remuntada històrica cap a la seua primera Final a Quatre

El València Basket es juga en el Roig Arena el quint i decisiu partit d'habitacions d'Eurolliga davant el Panathinaikos, després d'igualar un 0-2 amb dos triomfs a Atenes. El bitllet suposaria la primera Final a Quatre de la seua història.

La jutgessa exigix a l’Ajuntament d’Alacant l’expedient complet per les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

La magistrada que investiga les presumptes irregularitats en el repartiment de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan exigix a l'Ajuntament d'Alacant l'expedient complet de la parcel·la i més documentació a la cooperativa promotora.

El Consell veu en el fort creixement de passatgers la prova que urgix ampliar els aeroports valencians

La Generalitat subratlla que el fort augment de passatgers en els aeroports de València i Alacant-Elx Miguel Hernández confirma la urgència d'escometre les ampliacions previstes per a evitar colls de botella i mantindre la competitivitat turística.