12.2 C
València
Dimecres, 17 desembre, 2025

El Port d’Alacant Innovarà amb un Vaixell de Propulsió Elèctrica per Netejar la Làmina d’Aigua

El Port d’Alacant ha donat un pas endavant en la seva iniciativa per a la sostenibilitat mediambiental amb la incorporació d’una innovadora embarcació de propulsió elèctrica. Aquest nou vaixell està dissenyat per a la neteja de la làmina d’aigua, oferint una sorprenent autonomia d’aproximadament deu hores gràcies a la seva tecnologia avançada.

La nova embarcació, equipada amb un motor elèctric de 12 quilowatts de potència contínua, presenta un rendiment comparable al d’un motor de combustió de 25 cavalls de força (hp). Aquesta característica garanteix un rendiment eficaç i sostenible, conforme a la informació proporcionada per l’Autoritat Portuària en un comunicat recent.

El motor ‘Cruise 12.0’ opera amb dues bateries de potència de 48 volts i està assistit per una placa fotovoltaica de la mateixa tensió, permetent d’aquesta manera un treball ininterromput durant tot el període d’autonomia.

Amb aquest nou contracte de neteja de la làmina d’aigua, el Port d’Alacant no només optimitza l’eficiència del servei, sinó que també promou una clara estratègia d’orientació cap a un futur més verd i sostenible. Així, el port es posiciona com un exemple de compromís mediambiental, reduint significativament les emissions contaminants i l’impacte acústic sobre l’entorn portuari.

Últimes notícies

Pablo Marín rescata a la Real a Elda i segella el passe a octaus

La Reial Societat va guanyar 1-2 al Eldense amb un gol de Pablo Marín en el 95 i va avançar a octaus de Copa del Rei. L'equip va patir malgrat el relleu en la banqueta.

Pablo Marín rescata a la Reial Societat en el 95 i segella la passada a Elda

Un gol de Pablo Marín en el minut 95 va donar a la Reial Societat un patit 1-2 davant el Eldense i el passe a octaus de la Copa del Rei, en una estrena de Ansotegi sense millora de joc.

València mana en El Molinón i elimina al Sporting en la Copa del Rei (0-2)

El València es va imposar 0-2 en El Molinón amb gols primerencs de Beltrán i Raba després de dominar els dos temps. Christian Joel va evitar un marcador més inflat.

92-99: un arreón final del València Basket silencia El Pireu i estira la seua ratxa

El València Basket va remuntar en els últims onze minuts i va véncer 92-99 a Olympiacos. Va igualar la seua millor ratxa històrica en l'Eurolliga i es va afermar en la segona plaça.

92-99: el València Basket firma un arreón final i silencia a Olympiacos al Pireu

El València Basket va remuntar en els minuts finals i va véncer 92-99 a Olympiacos després d'un parcial demolidor. Va encadenar la seua quinta victòria seguida i va consolidar la segona plaça.

0-1 en Ipurua: l’Elx avança amb gol de Boayar i penal detingut per Dituro

L'Elx s'ha classificat per als octaus de la Copa del Rei després de véncer 0-1 a l'Eibar en Ipurua. Boayar va marcar en la primera part i Dituro va detindre un penal.

Un camió bolcat curta l’A-3 a Buñol sentit València i obliga a desviar per la N-3

La bolcada d'un camió ha tallat l'A-3 a Buñol en sentit València i ha obligat a desviar el trànsit per la N-3. A les 18.30 persistixen retencions en la zona.

Marcelino avisa: el Racing és un rival formidable i li guarda carinyo

Marcelino va enaltir al Racing abans de l'encreuament coper i va demanar màxima atenció pel seu lideratge en Segona i la seua ratxa a casa. Va confirmar la baixa de Gerard Moreno i el viatge de Parell.