El Port d’Alacant Innovarà amb un Vaixell de Propulsió Elèctrica per Netejar la Làmina d’Aigua

El Port d’Alacant ha donat un pas endavant en la seva iniciativa per a la sostenibilitat mediambiental amb la incorporació d’una innovadora embarcació de propulsió elèctrica. Aquest nou vaixell està dissenyat per a la neteja de la làmina d’aigua, oferint una sorprenent autonomia d’aproximadament deu hores gràcies a la seva tecnologia avançada.

La nova embarcació, equipada amb un motor elèctric de 12 quilowatts de potència contínua, presenta un rendiment comparable al d’un motor de combustió de 25 cavalls de força (hp). Aquesta característica garanteix un rendiment eficaç i sostenible, conforme a la informació proporcionada per l’Autoritat Portuària en un comunicat recent.

El motor ‘Cruise 12.0’ opera amb dues bateries de potència de 48 volts i està assistit per una placa fotovoltaica de la mateixa tensió, permetent d’aquesta manera un treball ininterromput durant tot el període d’autonomia.

Amb aquest nou contracte de neteja de la làmina d’aigua, el Port d’Alacant no només optimitza l’eficiència del servei, sinó que també promou una clara estratègia d’orientació cap a un futur més verd i sostenible. Així, el port es posiciona com un exemple de compromís mediambiental, reduint significativament les emissions contaminants i l’impacte acústic sobre l’entorn portuari.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rüdiger i Valverde posen al Reial Madrid 2-0 davant l’Elx al descans

Dos punts de Rüdiger (39) i Valverde (44) donen un còmode avantatge al Reial Madrid davant l'Elx al descans. L'equip, malgrat deu baixes, rendibilitza les seues dos arribades.

L’Oviedo repetix triomf davant el València (1-0) i s’agarra a la permanència

Un gol de David Costas va donar al Real Oviedo el seu quart triomf del curs davant un València sense resposta. Els blaus ja estan a cinc punts de la permanència.

Oviedo 1-0 València: Costas decidix i l’equip continua viu

El Real Oviedo va véncer 1-0 al València amb un gol de David Costas en un córner i per fi va tancar un partit després d'avançar-se. Va sumar el seu quart triomf del curs i es queda a cinc punts de la permanència.

Carvajal, Fran García i Camavinga, les novetats en l’onze de Arbeloa davant l’Elx

Arbeloa introduïx tres canvis per a rebre a l'Elx: Carvajal i Fran García en els laterals i Camavinga en la medul·lar. L'equip arriba amb deu absències.

Oviedo s’imposa 1-0 a un València sense mordent

L'Oviedo, malgrat la seua condició de cuera, va firmar la seua quarta victòria de lliga en superar 1-0 al València en el Carlos Tartiere. David Costas va decidir i el VAR va anul·lar el 2-0 en el 77.

Carvajal, Fran García i Camavinga, novetats en l’onze del Reial Madrid davant l’Elx

Arbeloa introduïx a Carvajal i Fran García en els laterals i a Camavinga en la medul·lar per a rebre a l'Elx. L'equip ajusta peces amb deu baixes.

Avís groc per vent de fins a 80 km/h a l’interior de Castelló este diumenge

Aemet activa l'avís groc per vent del nord amb ratxes de fins a 80 km/h a Castelló. L'episodi s'estén per trams i afecta també a València i Alacant.

Carvajal, Fran García i Camavinga, novetats en l’onze de Arbeloa davant l’Elx

Arbeloa introduïx a Carvajal i Fran García en els laterals i a Camavinga en el centre. Amb deu baixes, reserva a Alexander-Arnold i a Arda Güler i manté a Thiago Pitarch.