El PP exigix a Roures que dimitisca pel vídeo amb veïns de Paiporta i la ministra replica que ‘va estar a l’altura’

MADRID, 3 (EUROPA PRESS)

El PP ha exigit este dimarts a la ministra de Defensa, Margarita Robles, que es disculpe i dimitisca pel xoc que va tenir amb uns veïns de la localitat de Paiporta afectats per la dana, davant del que la titular de la cartera ha replicat que “va estar a l’altura” en les seues visites a la regió després de la tragèdia.

En concret, la senadora ‘popular’ Teresa Belmonte ha acusat a Robles d'”entrar en còlera” i “negar la seua culpabilitat sobre el sofriment” dels veïns de Paiporta, “als quals va negar l’ajuda que li demanaven”.

Així mateix, ha afirmat que la ministra “va reaccionar de forma totalment inexplicable davant del sofriment” d’estos veïns i va mostrar “una falta de sensibilitat absoluta”. “No pot manar a callar com quan era jutgessa”, ha afegit la senadora.

Per tant, i després de preguntar a la ministra si “considera que va estar a l’altura de les seues responsabilitats” durant esta visita a Paiporta, li ha urgit a “mostrar humilitat, demanar perdó i dimitir, portant-se a molts ministres que no han estat a l’altura”.

UN VÍDEO D’UNA HORA I MITJA

Del seu costat, Robles ha replicat a Belmonte que “sí va estar a l’altura” i ha aprofitat per a recordar que ha visitat la zona quatre vegades per a acompanyar als veïns i els efectius de les Forces Armades desplegats allí per a pal·liar els efectes del temporal.

Així, ha acusat al PP de valer-se d’un vídeo que en realitat durava “una hora i mitja” però que està “editat, manipulat i tret de context” a gratcient i “amb l’única finalitat de tapar” la “deficient gestió” de Carlos Mazón de la tragèdia.

Robles ha procedit a llegir a la senadora titulars de mitjans de comunicació sobre les manifestacions a València per a exigir la dimissió del president valencià i ha garantit que el Govern “seguirà cap a avant, treballant braç a braç amb totes les administracions”, i que “les Forces Armades estaran el temps que siga necessari ajudant als valencians”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les màximes en la Comunitat Valenciana depassen els 30 graus i Xàtiva lidera amb 30,7

Les temperatures màximes en la Comunitat Valenciana han depassat els 30 graus en diversos municipis, amb Xàtiva al capdavant en aconseguir els 30,7 graus segons Avamet i 29,7 segons Aemet.

Un home atés per inhalació de fum després d’un incendi en una vivenda d’Alcoi

Un incendi originat presumptament en un calefactor en una vivenda d'Alcoi ha provocat una intensa fumera, el desallotjament preventiu de diversos veïns i l'atenció sanitària a un home per inhalació de fum.

Detonen de forma controlada una bomba de la Guerra Civil trobada en un solar de València

Una bomba d'aviació de més de 50 quilos de la Guerra Civil ha sigut trobada en un solar de València i detonada de manera controlada en una zona aïllada del port, després d'un operatiu coordinat entre Policia Nacional i Autoritat Portuària.

Paiporta s’alia amb el Teatre Nacional de Catalunya per a reforçar la seua reconstrucció cultural després de la dana

L'Ajuntament de Paiporta i el Teatre Nacional de Catalunya firmen un acord per a impulsar la reconstrucció cultural del municipi, reforçar les arts escèniques en català i acompanyar la reparació dels seus principals equipaments.

Pérez Llorca ressalta l’avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d’Alacant

La Generalitat subratlla l'avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d'Alacant, una infraestructura clau per a la intermodalitat que preveu entrar en servici a principis de 2029.

Justícia reforça el jutjat que instruïx la causa de la DANA a Catarroja

La Conselleria de Justícia garantix la continuïtat dels recursos humans en el jutjat de Catarroja que instruïx la causa de la DANA i convertix 200 reforços judicials en places estructurals a partir de juliol.

Emergències recomana a les persones asmàtiques usar màscara per l’alta concentració de pols en suspensió

La prevista màxima concentració de pols en suspensió entre la matinada del dissabte i la del diumenge porta a Emergències a aconsellar màscara i tancament de finestres a persones asmàtiques o amb problemes respiratoris.

El Llevant es juga la permanència davant el Getafe i busca el seu primer doble triomf a casa

El Llevant rep al Getafe en un dol clau per la permanència en el qual intentarà encadenar per primera vegada en la temporada dos victòries seguides en el Ciutat de València.