El PP exigix a Roures que dimitisca pel vídeo amb veïns de Paiporta i la ministra replica que ‘va estar a l’altura’

MADRID, 3 (EUROPA PRESS)

El PP ha exigit este dimarts a la ministra de Defensa, Margarita Robles, que es disculpe i dimitisca pel xoc que va tenir amb uns veïns de la localitat de Paiporta afectats per la dana, davant del que la titular de la cartera ha replicat que “va estar a l’altura” en les seues visites a la regió després de la tragèdia.

En concret, la senadora ‘popular’ Teresa Belmonte ha acusat a Robles d'”entrar en còlera” i “negar la seua culpabilitat sobre el sofriment” dels veïns de Paiporta, “als quals va negar l’ajuda que li demanaven”.

Així mateix, ha afirmat que la ministra “va reaccionar de forma totalment inexplicable davant del sofriment” d’estos veïns i va mostrar “una falta de sensibilitat absoluta”. “No pot manar a callar com quan era jutgessa”, ha afegit la senadora.

Per tant, i després de preguntar a la ministra si “considera que va estar a l’altura de les seues responsabilitats” durant esta visita a Paiporta, li ha urgit a “mostrar humilitat, demanar perdó i dimitir, portant-se a molts ministres que no han estat a l’altura”.

UN VÍDEO D’UNA HORA I MITJA

Del seu costat, Robles ha replicat a Belmonte que “sí va estar a l’altura” i ha aprofitat per a recordar que ha visitat la zona quatre vegades per a acompanyar als veïns i els efectius de les Forces Armades desplegats allí per a pal·liar els efectes del temporal.

Així, ha acusat al PP de valer-se d’un vídeo que en realitat durava “una hora i mitja” però que està “editat, manipulat i tret de context” a gratcient i “amb l’única finalitat de tapar” la “deficient gestió” de Carlos Mazón de la tragèdia.

Robles ha procedit a llegir a la senadora titulars de mitjans de comunicació sobre les manifestacions a València per a exigir la dimissió del president valencià i ha garantit que el Govern “seguirà cap a avant, treballant braç a braç amb totes les administracions”, i que “les Forces Armades estaran el temps que siga necessari ajudant als valencians”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Sanitat indemnitza a la família d’un home mort per infart després d’arribar dos ambulàncies sense metge

La conselleria valenciana de Sanitat pagarà quasi 60.000 euros a la viuda i les dos filles d'un home de 57 anys que va morir d'un infart en el seu domicili d'Alacant després de rebre assistència inicial sense metge en dos ambulàncies.

El Centre de Fauna Salvatge del Saler atén un 20% més d’animals ferits en 2025

El Centre de Recuperació de Fauna Salvatge del Saler va atendre 9.310 animals ferits en 2025, un 20,7% més que l'any anterior, impulsat per l'arribada massiva de cries de falcia afectades per l'onada de calor.

Alacant presenta el projecte per a soterrar les vies que dividixen la ciutat

El Ministeri de Transports i l'Ajuntament d'Alacant presenten este dilluns el projecte de soterrament de les vies i el futur Parc Central, cridat a cosir barris i crear un gran pulmon verd amb vivendes i dotacions publiques.

El turista internacional gasta 140 euros al dia en la Comunitat Valenciana i allarga la seua estada a nou dies

El gasto mig diari del turista internacional en la Comunitat Valenciana ascendix a 140,1 euros en 2025 i l'estada mitjana aconseguix els 9,2 dies, amb diferències destacades segons el motiu del viatge i la destinació dins de la regió.

València alça el protocol per contaminació atmosfèrica després de millorar els nivells de pols

L'Ajuntament de València ha desactivat el protocol informatiu per contaminació atmosfèrica en millorar els nivells de partícules PM10, que havien superat el llindar diari recomanat.

Pluges generalitzades en la Comunitat Valenciana i forta vent en el nord de Castelló

La Comunitat Valenciana afronta un diumenge de cels coberts, pluges esteses i descens acusat de temperatures, amb ratxes de vent molt forts en el nord de Castelló i ruixats intensos en el sud d'Alacant.

Enercoop accelera la seua transformació en comunitat energètica amb microplantes solars urbanes

Enercoop, la cooperativa energètica més antiga d'Espanya, reforça la seua aposta per l'energia solar fotovoltaica i les microplantes urbanes per a convertir-se en una gran comunitat energètica a Crevillent abans de 2030.

Rescaten a una dona d’una casa incendiada després de xocar un cotxe policial a Alaquàs

Una dona amb mobilitat reduïda és rescatada de la seua vivenda a Alaquàs després que un cotxe de la Policia Nacional xocara contra la casa i provocara un incendi en la planta baixa.