Els valencians gastaran una mitjana d’1.217 euros en les festes nadalenques d’enguany, segons ASESCON

MADRID/VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

Els espanyols gastaran una mèdia d’1.081,15 euros en les festes nadalenques d’enguany, una xifra que per primera vegada supera els 1.000 euros i que reflectix un augment de 112 euros respecte a l’any anterior, segons un estudi de l’Associació Espanyola de Consumidors (ASESCON).

Les majors despeses es concentraran a Biscaia (1.358 euros), Madrid (1.358 euros), Zaragoza (1.306 euros), Sevilla (1.278 euros ), Navarra (1.255 euros), Màlaga (1.264 euros), Cantàbria (1.262 euros), Valladolid (1.249 euros), València (1.217 euros) i Toledo (1.205 euros).

Per contra, les que menys despeses tindran seran Almeria (895 euros), Las Palmas (927 euros), Albacete (923 euros), Lugo (933 euros), Guadalajara (945 euros), Ceuta (961 euros) i Melilla (971 euros).

Segons ASESCON, este increment s’atribuïx a l’alça generalitzada de preus, la qual cosa converteix a este Nadal en la més costosa fins hui per als consumidors.

Per a dur a terme este informe, s’han realitzat un total d’1.0000 enquestes-sondeig dirigides als consumidors durant tres setmanes del mes de novembre per a conèixer la intenció de despesa en el període nadalenc en conceptes com la loteria, l’alimentació per a la llar, regals i joguets, oci i altres despeses vinculades tradicionalment a estes dates.

D’altra banda, el 98% dels enquestats han admès que la situació econòmica influíx en les seues decisions de compra mentre que el mateix percentatge d’entrevistats han indicat que enguany el Nadal serà més cara que altres anys.

Sobre la forma de realitzar les compres, el 40% dels enquestats afirmen que les faran de forma física mentre que un 60% les realitzaran a través d’internet. En qualsevol cas, un 96% detalla que combinaran tots dos canals. A més, el 89% dels enquestats preferixen l’ús de targeta bancària per als pagaments enfront de l’efectiu.

Quant a les despeses previstes, els regals i joguets arriben a 427,79 euros previstos (el que representa la major part de despeses) seguits d’Alimentació, 286,98 euros previstos per persona i oci, amb 200,98 euros per persona. Mentre, a la loteria es destinarà una mitjana de 90,19 euros i a uns altres (que engloben decoració, donatius, etc) es destinaran 75,21 euros.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els sindicats docents convoquen una vaga indefinida en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria del professorat.

Morant exigix al Consell que explique què farà amb els fons no usats per a la reconstrucció

Diana Morant reclama al Consell que aclarisca el destí de més de 1.500 milions d'euros no utilitzats en la reconstrucció i anuncia una nova etapa política des del PSPV-PSOE.

Les bates blanques es mobilitzen a València per a exigir millores laborals i un estatut propi

Milers de metges es manifesten a València per a reclamar una jornada de 35 hores, un estatut professional propi i condicions laborals dignes que frenen la saturació del sistema sanitari.

L’Institut de les Dones impulsa el quart Pla Estratègic d’Igualtat amb el moviment feminista

L'Institut de les Dones avança cap a l'IV Pla Estratègic d'Igualtat mitjançant un procés participatiu amb el moviment feminista i agents socials en tot el territori.

La urbanització de l’entorn de La Fe a València estarà llesta per Nadal i sumarà 244 vivendes protegides

L'Ajuntament preveu finalitzar per Nadal la urbanització del sector Sud PRR-7 de Malilla, al costat de l'hospital La Fe, amb 5 milions d'inversió i 244 vivendes de protecció pública.

Policia i sanitaris atenen un part al costat d’una carretera a Carlet

Agents de la Policia Local de Carlet, la Guàrdia Civil i una unitat del SAMU atenen un part extrahospitalari al costat d'una carretera i traslladen a mare i bebé a l'hospital en bon estat.

Emergències estudia amb el sector d’unflables noves mesures per a reforçar la seguretat

La Conselleria d'Emergències i Interior i el sector d'instal·lacions unflables estudien canvis normatius, cursos de formació i certificacions obligatòries per a millorar la seguretat en la Comunitat Valenciana.

Dos anys de presó per agredir sexualment a una dona amb discapacitat intel·lectual a Alcoi

L'Audiència d'Alacant condemna a dos anys de presó i cinc d'allunyament i llibertat vigilada a un home que va agredir sexualment de forma continuada a una dona amb un 65% de discapacitat intel·lectual.