Els valencians gastaran una mitjana d’1.217 euros en les festes nadalenques d’enguany, segons ASESCON

MADRID/VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

Els espanyols gastaran una mèdia d’1.081,15 euros en les festes nadalenques d’enguany, una xifra que per primera vegada supera els 1.000 euros i que reflectix un augment de 112 euros respecte a l’any anterior, segons un estudi de l’Associació Espanyola de Consumidors (ASESCON).

Les majors despeses es concentraran a Biscaia (1.358 euros), Madrid (1.358 euros), Zaragoza (1.306 euros), Sevilla (1.278 euros ), Navarra (1.255 euros), Màlaga (1.264 euros), Cantàbria (1.262 euros), Valladolid (1.249 euros), València (1.217 euros) i Toledo (1.205 euros).

Per contra, les que menys despeses tindran seran Almeria (895 euros), Las Palmas (927 euros), Albacete (923 euros), Lugo (933 euros), Guadalajara (945 euros), Ceuta (961 euros) i Melilla (971 euros).

Segons ASESCON, este increment s’atribuïx a l’alça generalitzada de preus, la qual cosa converteix a este Nadal en la més costosa fins hui per als consumidors.

Per a dur a terme este informe, s’han realitzat un total d’1.0000 enquestes-sondeig dirigides als consumidors durant tres setmanes del mes de novembre per a conèixer la intenció de despesa en el període nadalenc en conceptes com la loteria, l’alimentació per a la llar, regals i joguets, oci i altres despeses vinculades tradicionalment a estes dates.

D’altra banda, el 98% dels enquestats han admès que la situació econòmica influíx en les seues decisions de compra mentre que el mateix percentatge d’entrevistats han indicat que enguany el Nadal serà més cara que altres anys.

Sobre la forma de realitzar les compres, el 40% dels enquestats afirmen que les faran de forma física mentre que un 60% les realitzaran a través d’internet. En qualsevol cas, un 96% detalla que combinaran tots dos canals. A més, el 89% dels enquestats preferixen l’ús de targeta bancària per als pagaments enfront de l’efectiu.

Quant a les despeses previstes, els regals i joguets arriben a 427,79 euros previstos (el que representa la major part de despeses) seguits d’Alimentació, 286,98 euros previstos per persona i oci, amb 200,98 euros per persona. Mentre, a la loteria es destinarà una mitjana de 90,19 euros i a uns altres (que engloben decoració, donatius, etc) es destinaran 75,21 euros.

Anuncios

Últimes notícies

Avís groc per tempestes amb graníssol i fort vent en el nord de Castelló

Aemet activa per a la vesprada del dimarts l'avís groc a l'interior i litoral nord de Castelló per tempestes amb graníssol de fins a dos centímetres i ratxes de vent molt forts.

L’atur baixa a l’abril en la Comunitat Valenciana i se situa en 285.750 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana va baixar a l'abril en 2.412 persones, un 0,84% menys que al març, i deixa el nombre total de persones desocupades en 285.750.

Detingut a Bétera per intentar matar a un home amb una destral i ocultar-se en un local abandonat

La Guàrdia Civil ha detingut a Bétera a un home de 42 anys acusat de temptativa d'homicidi després d'agredir amb una destral a un altre home i amagar-se en un edifici abandonat pròxim.

Tempestes en el nord de Castelló i lleuger repunt de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà una jornada d'intervals nuvolosos, ruixats amb tempesta a Castelló i lleugeres variacions de temperatura, amb vent fluix i una cosa més intensa a la vesprada.

Maleït idioma, el castellà, segons Trump

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del rebuig de Donald Trump al castellà i utilitza eixe episodi per a reflexionar sobre el supremacisme lingüístic i la situació de les llengües minoritzades, especialment el valencià

José Muñoz acusa el Consell de no tindre ‘projecte propi’ i reclama que la Comunitat recupere pes a Espanya

El síndic del PSPV-PSOE defensa en un desdejuni d’AMDComVal una agenda valenciana basada en finançament, autogovern, servicis públics i vertebració territorial

CCOO denuncia 70 hores d’espera i col·lapse en les urgències de l’Hospital Clínic de València

CCOO alerta que les urgències de l'Hospital Clínic de València acumulen esperes de fins a 70 hores i un 70% més de pacients de la capacitat prevista, la qual cosa convertix l'àrea en una planta d'hospitalització encoberta i eleva el risc assistencial i laboral.

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton es traslladen a l’estadi Ciutat de València

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton canvien de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'estadi Ciutat de València per un conflicte de soroll, amb ajustos en la distribució del públic i opcions de reembossament.