Anuncios

Els valencians gastaran una mitjana d’1.217 euros en les festes nadalenques d’enguany, segons ASESCON

MADRID/VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

Els espanyols gastaran una mèdia d’1.081,15 euros en les festes nadalenques d’enguany, una xifra que per primera vegada supera els 1.000 euros i que reflectix un augment de 112 euros respecte a l’any anterior, segons un estudi de l’Associació Espanyola de Consumidors (ASESCON).

Anuncios

Les majors despeses es concentraran a Biscaia (1.358 euros), Madrid (1.358 euros), Zaragoza (1.306 euros), Sevilla (1.278 euros ), Navarra (1.255 euros), Màlaga (1.264 euros), Cantàbria (1.262 euros), Valladolid (1.249 euros), València (1.217 euros) i Toledo (1.205 euros).

Per contra, les que menys despeses tindran seran Almeria (895 euros), Las Palmas (927 euros), Albacete (923 euros), Lugo (933 euros), Guadalajara (945 euros), Ceuta (961 euros) i Melilla (971 euros).

Segons ASESCON, este increment s’atribuïx a l’alça generalitzada de preus, la qual cosa converteix a este Nadal en la més costosa fins hui per als consumidors.

Per a dur a terme este informe, s’han realitzat un total d’1.0000 enquestes-sondeig dirigides als consumidors durant tres setmanes del mes de novembre per a conèixer la intenció de despesa en el període nadalenc en conceptes com la loteria, l’alimentació per a la llar, regals i joguets, oci i altres despeses vinculades tradicionalment a estes dates.

D’altra banda, el 98% dels enquestats han admès que la situació econòmica influíx en les seues decisions de compra mentre que el mateix percentatge d’entrevistats han indicat que enguany el Nadal serà més cara que altres anys.

Sobre la forma de realitzar les compres, el 40% dels enquestats afirmen que les faran de forma física mentre que un 60% les realitzaran a través d’internet. En qualsevol cas, un 96% detalla que combinaran tots dos canals. A més, el 89% dels enquestats preferixen l’ús de targeta bancària per als pagaments enfront de l’efectiu.

Quant a les despeses previstes, els regals i joguets arriben a 427,79 euros previstos (el que representa la major part de despeses) seguits d’Alimentació, 286,98 euros previstos per persona i oci, amb 200,98 euros per persona. Mentre, a la loteria es destinarà una mitjana de 90,19 euros i a uns altres (que engloben decoració, donatius, etc) es destinaran 75,21 euros.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Aïllada en un hospital d’Alacant una persona per possible cas de hantavirus vinculat a un creuer

Una persona amb símptomes compatibles amb hantavirus ha sigut ingressada i aïllada en un hospital d'Alacant després d'haver tingut contacte amb la dona morta a Johannesburg. Sanitat seguix també la situació d'una altra persona que va estar en contacte amb la morta i que roman a Sud-àfrica.

Quarantena obligatòria en el Gómez Ulla per als espanyols del creuer amb brot de hantavirus

Els passatgers espanyols del creuer amb brot de hantavirus hauran de guardar quarantena obligatòria a l'Hospital Gómez Ulla de Madrid, amb proves PCR i vigilància activa de símptomes.

El Consell amplia en 7 milions les ajudes al lloguer per a afectats per la dana

El Consell reforça amb 7 milions d'euros les ajudes al lloguer per a les persones les vivendes de les quals van quedar inutilitzades per la dana del 29 d'octubre de 2024 i obri un nou termini de sol·licitud.

L’OMS aclarix que el hantavirus del creuer només es contagia per contacte molt pròxim

L'OMS precisa que el hantavirus detectat en el creuer MV Hondius requerix un contacte pràcticament cara a cara per al contagi i manté que el risc general és molt baix.

Llorca reclama una Europa que escolte el camp valencià i no reste competitivitat

Juanfran Pérez Llorca reivindica una Europa unida i solidària que protegisca agricultors, ramaders, pescadors i indústria valenciana enfront de normatives que reduïsquen la seua competitivitat.

El Consell defén que complix la llei en la regularització d’immigrants enfront de les crítiques del PSPV

El Consell sosté que col·labora lleialment amb el procés de regularització d'immigrants i que complix les seues obligacions legals, malgrat considerar que la mesura és una imposició unilateral del Govern central.

Aïllada en un hospital d’Alacant una persona per possible cas de hantavirus vinculat al creuer

Una persona a Alacant ha sigut ingressada i aïllada per símptomes compatibles amb hantavirus després d'haver estat en contacte amb la dona morta a Johannesburg vinculada al creuer.

Sarabia subratlla la importància del dol davant l’Alabés però insistix que no serà definitiu

Eder Sarabia recalca que el xoc enfront de l'Esportiu Alabés és un dels més importants en la lluita per la permanència, encara que no decidix encara el futur de l'Elx. El tècnic manté la confiança en l'equip i avisa que eixiran a guanyar, no a especular amb l'empat.
Anuncios