12.6 C
València
Dimarts, 16 desembre, 2025

Els valencians gastaran una mitjana d’1.217 euros en les festes nadalenques d’enguany, segons ASESCON

MADRID/VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

Els espanyols gastaran una mèdia d’1.081,15 euros en les festes nadalenques d’enguany, una xifra que per primera vegada supera els 1.000 euros i que reflectix un augment de 112 euros respecte a l’any anterior, segons un estudi de l’Associació Espanyola de Consumidors (ASESCON).

Les majors despeses es concentraran a Biscaia (1.358 euros), Madrid (1.358 euros), Zaragoza (1.306 euros), Sevilla (1.278 euros ), Navarra (1.255 euros), Màlaga (1.264 euros), Cantàbria (1.262 euros), Valladolid (1.249 euros), València (1.217 euros) i Toledo (1.205 euros).

Per contra, les que menys despeses tindran seran Almeria (895 euros), Las Palmas (927 euros), Albacete (923 euros), Lugo (933 euros), Guadalajara (945 euros), Ceuta (961 euros) i Melilla (971 euros).

Segons ASESCON, este increment s’atribuïx a l’alça generalitzada de preus, la qual cosa converteix a este Nadal en la més costosa fins hui per als consumidors.

Per a dur a terme este informe, s’han realitzat un total d’1.0000 enquestes-sondeig dirigides als consumidors durant tres setmanes del mes de novembre per a conèixer la intenció de despesa en el període nadalenc en conceptes com la loteria, l’alimentació per a la llar, regals i joguets, oci i altres despeses vinculades tradicionalment a estes dates.

D’altra banda, el 98% dels enquestats han admès que la situació econòmica influíx en les seues decisions de compra mentre que el mateix percentatge d’entrevistats han indicat que enguany el Nadal serà més cara que altres anys.

Sobre la forma de realitzar les compres, el 40% dels enquestats afirmen que les faran de forma física mentre que un 60% les realitzaran a través d’internet. En qualsevol cas, un 96% detalla que combinaran tots dos canals. A més, el 89% dels enquestats preferixen l’ús de targeta bancària per als pagaments enfront de l’efectiu.

Quant a les despeses previstes, els regals i joguets arriben a 427,79 euros previstos (el que representa la major part de despeses) seguits d’Alimentació, 286,98 euros previstos per persona i oci, amb 200,98 euros per persona. Mentre, a la loteria es destinarà una mitjana de 90,19 euros i a uns altres (que engloben decoració, donatius, etc) es destinaran 75,21 euros.

Últimes notícies

Pérez Llorca reafirma el compromís del Consell per a corregir el dèficit inversor a Elx

El Consell ha segellat amb l'Ajuntament el conveni de l'E-TRAM i ha detallat un pla de 120 milions per a Ronda Sud i la EDAR Algorós. Pérez Llorca ha defés prioritzar a Elx i la cooperació institucional.

Ana Orantes tindrà carrer a València després d’un acord unànime

L'Ajuntament ha aprovat per unanimitat dedicar una via a Ana Orantes per a visibilitzar la violència masclista. El gest coincidix amb un minut de silenci per l'última víctima en la Comunitat.

El València CF presentarà un pressupost de 102,17 milions en la junta, a l’espera de Kiat Lim

El club sotmetrà a la junta un pressupost de 102,17 milions sense beneficis ni pèrdues i repassarà el seu deute després del refinançament. La presència de Kiat Lim seguix en l'aire

La Mitja Marató València 2026 esgota les seues 25.000 dorsals

La Mitja Marató València Trinidad Alfonso Zurich 2026 ha esgotat els 25.000 dorsals per a la prova del 25 d'octubre. La demanda s'ha tancat després d'un procés amb període de fidelitat, sorteig i llista d'espera.

La Marató València obri el sorteig de dorsals per a 2026

La Marató València ha obert el registre al sorteig de dorsals per a 2026 després de tancar el període de fidelitat de 2025. Queden 20.757 places que s'assignaran per 'ballot'.

Augmenta la pressió assistencial en hospitals valencians però es manté en nivells propis de l’època

El repunt d'infeccions respiratòries eleva les urgències i els ingressos pendents en la Comunitat Valenciana. Sanitat ho emmarca en la dinàmica estacional i activa reforços.

La jutgessa de la dana acorda un acarament entre Salomé Pradas i l’excap de gabinet de Mazón

La instructora ha acordat un acarament entre Salomé Pradas i José Manuel Cuenca per a aclarir contradiccions sobre la gestió de la dana. La resolució no fixa data.

Thierry Ndikumwenayo i María Forero encapçalen l’equip espanyol per als Mundials de cross

Espanya va confirmar un equip de 20 atletes per als Mundials de camp a través de Tallahassee, amb Thierry Ndikumwenayo i María Forero com a referents. La selecció combina experiència i debutants en categories absoluta i sub20.