14.1 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

Els valencians gastaran una mitjana d’1.217 euros en les festes nadalenques d’enguany, segons ASESCON

MADRID/VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

Els espanyols gastaran una mèdia d’1.081,15 euros en les festes nadalenques d’enguany, una xifra que per primera vegada supera els 1.000 euros i que reflectix un augment de 112 euros respecte a l’any anterior, segons un estudi de l’Associació Espanyola de Consumidors (ASESCON).

Les majors despeses es concentraran a Biscaia (1.358 euros), Madrid (1.358 euros), Zaragoza (1.306 euros), Sevilla (1.278 euros ), Navarra (1.255 euros), Màlaga (1.264 euros), Cantàbria (1.262 euros), Valladolid (1.249 euros), València (1.217 euros) i Toledo (1.205 euros).

Per contra, les que menys despeses tindran seran Almeria (895 euros), Las Palmas (927 euros), Albacete (923 euros), Lugo (933 euros), Guadalajara (945 euros), Ceuta (961 euros) i Melilla (971 euros).

Segons ASESCON, este increment s’atribuïx a l’alça generalitzada de preus, la qual cosa converteix a este Nadal en la més costosa fins hui per als consumidors.

Per a dur a terme este informe, s’han realitzat un total d’1.0000 enquestes-sondeig dirigides als consumidors durant tres setmanes del mes de novembre per a conèixer la intenció de despesa en el període nadalenc en conceptes com la loteria, l’alimentació per a la llar, regals i joguets, oci i altres despeses vinculades tradicionalment a estes dates.

D’altra banda, el 98% dels enquestats han admès que la situació econòmica influíx en les seues decisions de compra mentre que el mateix percentatge d’entrevistats han indicat que enguany el Nadal serà més cara que altres anys.

Sobre la forma de realitzar les compres, el 40% dels enquestats afirmen que les faran de forma física mentre que un 60% les realitzaran a través d’internet. En qualsevol cas, un 96% detalla que combinaran tots dos canals. A més, el 89% dels enquestats preferixen l’ús de targeta bancària per als pagaments enfront de l’efectiu.

Quant a les despeses previstes, els regals i joguets arriben a 427,79 euros previstos (el que representa la major part de despeses) seguits d’Alimentació, 286,98 euros previstos per persona i oci, amb 200,98 euros per persona. Mentre, a la loteria es destinarà una mitjana de 90,19 euros i a uns altres (que engloben decoració, donatius, etc) es destinaran 75,21 euros.

Últimes notícies

Pérez Llorca demana declarar zona catastròfica després del temporal Harry i exigix competències de litoral

El Consell ha sol·licitat al Govern la declaració de zona catastròfica pels danys del temporal Harry i ha urgit a transferir a la Generalitat la gestió del litoral.

El Govern veu inacceptable que Feijóo carregue contra la gestió estatal de la DANA

El Ministeri per a la Transició Ecològica ha defés que Aemet i la Confederació Hidrogràfica del Xúquer van emetre avisos clars i disponibles durant la DANA. La rèplica arriba després de la intervenció de Feijóo en la comissió que investiga la tragèdia del 29 d'octubre de 2024.

Torres crida a combatre l’insult i la degradació democràtica

El ministre de Política Territorial ha retret al PP l'insult d'una regidora en un míting del PSOE i ha demanat frenar la degradació democràtica amb diàleg. També ha alertat de la polarització i ha defés respondre al crit amb arguments.

Feijóo condemna els insults d’una edil del PP a Pedro Sánchez

El líder del PP ha afirmat que, per descomptat, reprova les paraules d'una regidora que va insultar a Sánchez en un míting del PSOE a Terol. Després de comparéixer en la comissió de la DANA, ha defés les seues respostes i ha criticat a ERC i Bildu.

La propietària de la guarderia d’Algemesí queda en llibertat amb mesures per presumpte maltractament a menors

La propietària, de 55 anys, va ser detinguda i ha quedat en llibertat provisional amb prohibició d'acostar-se als menors, acudir al centre i treballar amb xiquets. La causa està oberta per presumptes maltractaments habituals i vexacions injustes.

Feijóo i Rufián xoquen per la DANA entre insults i acusacions de mentir

La comissió d'investigació de la DANA en el Congrés ha viscut un enfrontament entre Feijóo i Rufián, amb encreuaments de retrets, desqualificacions i acusacions de mentir. El xoc ha elevat la tensió i ha desplaçat el debat de fons sobre la gestió de la DANA.

Arranquen les obres del primer centre de dades de València amb 60 milions i 100 ocupacions directes

NxN Data Centers ha iniciat les obres del primer centre de dades de València en Vara de Quart, amb una inversió de 60 milions. L'obertura s'ha previst per al primer semestre de 2027 i el projecte ha anunciat 100 ocupacions directes i uns 500 indirectes.

Pérez Llorca ha defés que el PP és l’únic que ha assumit responsabilitats per la dana

El president ha subratllat que el temporal va posar a prova a totes les administracions i ha reivindicat que el PP ha demanat perdó i assumit errors. També ha demanat no polititzar l'accident de tren a Còrdova.