Espanya, a la cua de l’OTAN en despesa militar per al 2024: només l’1,24% del PIB

El 2024, Espanya ha tornat a col·locar-se com l’últim aliat de l’OTAN en termes de despesa militar, amb una inversió que representa només l’1,24% del seu PIB. Aquesta xifra la situa per darrere d’altres aliats com Eslovènia, Luxemburg i Bèlgica, contrastant amb la tendència general dels països de l’OTAN, que han augmentat els seus pressupostos militars a un ritme notable.

Segons l’informe anual presentat pel secretari general aliat, Mark Rutte, la despesa militar dels països aliats ha augmentat un 19,4% en comparació amb l’any anterior, amb 22 d’ells superant el llindar del 2% del PIB. Espanya se situa en una preocupant solitud al no complir amb aquesta propietat, amb altres potències com Itàlia i Canadà tampoc escalant a l’objectiu assignat.

El xoc de dades d’Espanya ve acompanyat d’un context de debat intern dins de l’OTAN, on s’estan duent a terme discussions sobre la necessitat d’augmentar la inversió en defensa, amb la vista posada en el cim de líders que tindrà lloc a L’Haia a finals de juny. Els Estats Units han demanat un increment que eleva el compromís fins al 5%.

En resposta a aquesta caiguda, el president del Govern, Pedro Sánchez, ha anunciat recentment un paquet de 10.471 milions d’euros per garantir que Espanya arribe al compromís del 2% del PIB en despesa en seguretat i defensa per a l’any 2025. Aquesta decisió representa un gir significatiu, accelerant un pla inicial que preveia assolir l’objectiu per al 2029.

El president ha expressat la necessitat d’aconseguir l’objectiu ‘al més prompte possible’, en un moment on la pressió per incrementar la despesa en defensa està en el punt de mira dels debats polítics i estratègics.

Últimes notícies

Guitarricadelafuente acomiada el seu any triomfal a Madrid amb un crit a favor de la protesta en Sol

Guitarricadelafuente ha tancat al Movistar Arena de Madrid la gira del disc 'Spanish Leather' davant 15.800 persones i amb un missatge explícit de suport a la protesta per l’habitatge a la Puerta del Sol.

Una tromba d’aigua descarrega 97 l/m² en només una hora a Alzira

Una tempesta torrencial ha deixat fins a 143 l/m² en quatre hores a Alzira, amb quasi 97 litres caiguts en només una hora, segons Avamet. No s’han registrat incidències, però es manté l’alerta taronja per pluges intenses a la província de València.

Les fortes pluges deixen fins a 33 l/m² a Elx sense danys destacables

L’episodi de pluges d’esta vesprada ha deixat fins a 33 l/m² a Elx i acumulats destacats en altres punts del terme, però sense danys personals ni incidències greus. Bombers i Policia Local han fet intervencions puntuals i seguixen vigilant zones inundables.

Emergències atén 115 incidents per les pluges a la Comunitat Valenciana, 53 a Castelló

El Centre de Coordinació d'Emergències ha gestionat 115 incidències per les pluges i tempestats a la Comunitat Valenciana, amb especial afectació a la província de Castelló. València ha concentrat 51 avisos i Alacant, 11.

Fortes pluges a la Vega Baixa i un llamp calfa una palmera a Torrevella

Una tempesta amb intensa activitat elèctrica ha deixat fins a 33 l/m2 a la Vega Baixa i ha calfat una palmera a les salines de Torrevella. Les precipitacions han sigut moderades però generalitzades en municipis com Oriola i San Miguel de Salinas.

El festival Love to Rock suspén la jornada de divendres per l’alerta taronja a València

Love to Rock ha suspés la jornada de divendres per l’alerta taronja per pluges a València, però manté la programació de dissabte i oferix devolucions i canvis d’entrada.

Asaja alerta que els preus del llima a Alacant cauen malgrat la forta demanda

Asaja Alacant denuncia que la indústria del llima està oferint només 10 cèntims per quilo malgrat la gran demanda de suc, i insten els agricultors a no vendre per davall dels costos de producció.

La tarta de xocolata de Rubén Alan Díaz triomfa com a millor del món a Elx

La tarta de xocolata del pastisser mexicà Rubén Alan Díaz, del grup Puratos México, ha sigut guardonada com la millor del món en el Premi Internacional de Alta Pastelería Paco Torreblanca, celebrat dins del certamen Alicante Gastronómica a Elx.