Espanya, a la cua de l’OTAN en despesa militar per al 2024: només l’1,24% del PIB

El 2024, Espanya ha tornat a col·locar-se com l’últim aliat de l’OTAN en termes de despesa militar, amb una inversió que representa només l’1,24% del seu PIB. Aquesta xifra la situa per darrere d’altres aliats com Eslovènia, Luxemburg i Bèlgica, contrastant amb la tendència general dels països de l’OTAN, que han augmentat els seus pressupostos militars a un ritme notable.

Segons l’informe anual presentat pel secretari general aliat, Mark Rutte, la despesa militar dels països aliats ha augmentat un 19,4% en comparació amb l’any anterior, amb 22 d’ells superant el llindar del 2% del PIB. Espanya se situa en una preocupant solitud al no complir amb aquesta propietat, amb altres potències com Itàlia i Canadà tampoc escalant a l’objectiu assignat.

El xoc de dades d’Espanya ve acompanyat d’un context de debat intern dins de l’OTAN, on s’estan duent a terme discussions sobre la necessitat d’augmentar la inversió en defensa, amb la vista posada en el cim de líders que tindrà lloc a L’Haia a finals de juny. Els Estats Units han demanat un increment que eleva el compromís fins al 5%.

En resposta a aquesta caiguda, el president del Govern, Pedro Sánchez, ha anunciat recentment un paquet de 10.471 milions d’euros per garantir que Espanya arribe al compromís del 2% del PIB en despesa en seguretat i defensa per a l’any 2025. Aquesta decisió representa un gir significatiu, accelerant un pla inicial que preveia assolir l’objectiu per al 2029.

El president ha expressat la necessitat d’aconseguir l’objectiu ‘al més prompte possible’, en un moment on la pressió per incrementar la despesa en defensa està en el punt de mira dels debats polítics i estratègics.

Últimes notícies

El Misteri d’Elx emociona Londres amb un concert especial pel 25é aniversari de la Unesco

El Misteri d’Elx ha oferit a Londres un concert amb 40 veus en la St. Etheldreda’s Roman Catholic Church per a celebrar el 25é aniversari de la seua declaració com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat per la Unesco i reforçar Elx com a destí turístic.

Dos talls de llum deixen sense subministrament 40.000 abonats a Alacant però es resolen en minuts

Alacant ha patit este divendres dos talls de llum que han deixat sense subministrament uns 40.000 abonats, encara que Iberdrola ha restablit el servici en menys de mitja hora en cada cas.

Mor un home de 78 anys a la platja de Varadero de Santa Pola després d’un desmai a l’aigua

Un home de 78 anys ha mort a la platja de Varadero, a Santa Pola, després de desmaiar-se dins de l’aigua. Altres banyistes han intentat reanimar-lo sense èxit i la Guàrdia Civil ha iniciat el protocol judicial.

Localitzen el cadàver d’un home de 70 anys en un socavó d’un descampat en obres a València

Han trobat el cos sense vida d’un home d’uns 70 anys en un socavó d’un descampat en obres entre l’Hospital La Fe i la rotonda dels Anzuelos, a València. La Policia Nacional investiga el cas i, de moment, no veu indicis de criminalitat a l’espera de l’autòpsia.

El Elche potencia la franja verda en la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027

L’Elche ha presentat la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027, amb la franja verda més protagonista sobre el fons blanc i detalls en negre en coll i mànigues.

Dispositiu policial reforçat a la Comunitat Valenciana per a la final del Mundial entre Espanya i Argentina

La Delegació del Govern ha anunciat un desplegament reforçat de Policia Nacional i Guàrdia Civil en les principals ciutats valencianes durant la final del Mundial entre Espanya i Argentina d’este diumenge, tant en les retransmissions públiques com en les possibles celebracions.

Ordenen presó per a cinc acusats de narcotràfic amb fiança de fins a 12.000 euros

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial de València ha acordat presó provisional per a cinc condemnats per narcotràfic, eludible amb fiances d’entre 10.000 i 12.000 euros que hauran de depositar en un termini de tres dies.

Més de 3.300 avisos entre Emergències i ajuntaments de València la vesprada de la DANA

El 112 i les autoritats locals de la província de València van creuar 3.323 comunicacions la vesprada de la DANA del 29 d’octubre de 2024, segons un informe remés a la jutgessa que investiga les inundacions amb 231 víctimes mortals.