Espanya, a la cua de l’OTAN en despesa militar per al 2024: només l’1,24% del PIB

El 2024, Espanya ha tornat a col·locar-se com l’últim aliat de l’OTAN en termes de despesa militar, amb una inversió que representa només l’1,24% del seu PIB. Aquesta xifra la situa per darrere d’altres aliats com Eslovènia, Luxemburg i Bèlgica, contrastant amb la tendència general dels països de l’OTAN, que han augmentat els seus pressupostos militars a un ritme notable.

Segons l’informe anual presentat pel secretari general aliat, Mark Rutte, la despesa militar dels països aliats ha augmentat un 19,4% en comparació amb l’any anterior, amb 22 d’ells superant el llindar del 2% del PIB. Espanya se situa en una preocupant solitud al no complir amb aquesta propietat, amb altres potències com Itàlia i Canadà tampoc escalant a l’objectiu assignat.

El xoc de dades d’Espanya ve acompanyat d’un context de debat intern dins de l’OTAN, on s’estan duent a terme discussions sobre la necessitat d’augmentar la inversió en defensa, amb la vista posada en el cim de líders que tindrà lloc a L’Haia a finals de juny. Els Estats Units han demanat un increment que eleva el compromís fins al 5%.

En resposta a aquesta caiguda, el president del Govern, Pedro Sánchez, ha anunciat recentment un paquet de 10.471 milions d’euros per garantir que Espanya arribe al compromís del 2% del PIB en despesa en seguretat i defensa per a l’any 2025. Aquesta decisió representa un gir significatiu, accelerant un pla inicial que preveia assolir l’objectiu per al 2029.

El president ha expressat la necessitat d’aconseguir l’objectiu ‘al més prompte possible’, en un moment on la pressió per incrementar la despesa en defensa està en el punt de mira dels debats polítics i estratègics.

Últimes notícies

El Levante començarà LaLiga amb dos desplaçaments i Betis i Barça com a primers rivals a Orriols

El Levante iniciarà LaLiga EA Sports 26-27 fora de casa contra l’Espanyol, encadenarà dos partits a domicili i estrenarà el Ciutat davant Betis i Barça. El derbi amb el València arribarà en gener a Orriols i es tancarà la Lliga contra el Celta.

L’Elx començarà la Lliga al camp del Deportivo, on va celebrar l’ascens fa un any

L’Elx iniciarà la Lliga 2026-27 al camp del Deportivo de La Coruña, escenari del seu ascens, i la tancarà al Martínez Valero davant el Racing de Santander.

El Valencia arrancarà la Lliga contra el Betis a Mestalla i s’acomiadarà de l’estadi davant l’Elx

El Valencia començarà la Lliga 2026-2027 a Mestalla contra el Betis el 15 o 16 d’agost i jugarà l’últim partit oficial a l’actual estadi davant l’Elx en la penúltima jornada, abans de tancar la competició a El Sadar.

El Villarreal començarà la Lliga 2026/27 a Santander i la tancarà a Sant Sebastià

El Villarreal ha conegut el seu calendari de Lliga 2026/27, amb un inici marcat per tres jornades seguides com a visitant per les obres a l’estadi de la Ceràmica i un tram inicial carregat de derbis i duels davant els grans.

Un incendi en una nau d’Aspe arrasa la instal·lació i crema una zona de muntanya pròxima

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant treballen per a apagar un incendi en una nau industrial d’Aspe que s’ha estès a una zona de muntanya pròxima i ha deixat la instal·lació molt afectada.

Mig milió d’euros valencians per a ajuda d’emergència a Veneçuela després dels terratrémols

La Generalitat ha posat en marxa un paquet extraordinari de 500.000 euros per a assistència bàsica a Veneçuela, a més de reforçar l’enviament d’equips de rescat i personal especialitzat des de la Comunitat Valenciana.

147 anys i mig de presó per als 14 acusats d’introduir cocaïna pel Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 persones a 147 anys i mig de presó i multes de 784,6 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020, després que el TSJCV anul·lara una absolució prèvia i ordenara valorar els missatges de Sky ECC.

147 anys de presó per als 14 condemnats per introduir cocaïna al Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 acusats a 147 anys i mig de presó i a multes que superen els 784 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020.