Novak Djokovic aconsegueix un ajornament de la seua deportació d’Austràlia

El tenista serbi Novak Djokovic ha rebut en les últimes hores el vistiplau dels jutjats per romandre en Austràlia fins que el dilluns 10 de gener es resolga definitivament el seu cas, que podria comportar la seua deportació de l’illa, en els tribunals.

L’esportista balcànic ha arribat a causar un confrontament diplomàtic entre el seu país d’origen, Sèrbia, i el govern australià, per la seua negativa a rebre la vacuna contra la covid i la seua obstinació per a jugar l’Open d’Austràlia.

El número u del tenis mundial va rebre una polèmica exempció, davant la normativa que obliga a tota aquella persona que vulga entrar al país oceànic complir algun d’aquests requisits: haver rebut la pauta completa de vacunació, o en defecte d’això, haver passat la malaltia en els darrers sis mesos, o patir alguna malaltia que justifique la impossibilitat de rebre l’antídot i en eixe cas guardar una quarantena de 14 dies.

Aquesta controvertida decisió presa per l’ens organitzador del torneig, va estar rebutjada pel primer ministre australià, Scott Morrison, indicant que totes les persones s’haurien de sotmetre a les mateixes normes.

Malgrat això, el tenista va decidir agafar un vol cap al país organitzador de l’esdeveniment i les autoritats frontereres el varen retenir a l’aeroport unes quantes hores fins que resolgueren, que l’exempció a la vacunació que argumentava Djokovic no era vàlida.

Aleshores va ser quan esclatà el conflicte entre Estats, Sèrbia, demanant la seua alliberació, i Austràlia, remetent-se a les seues lleis sanitàries. Inclús alguns partidaris dels moviments antivacunes i fans del tenista serbi, es varen concentrar davant l’hotel on va ser traslladat per guardar la quarantena i esperar una resolució.

Altres tenistes, com ara Rafael Nadal, que sí que podrà competir, han apuntat que Djokovic sabia les normes per a competir i que el serbi “ja és fadrí per a prendre decisions i assumir-ne les conseqüències”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Compromís reclama pactes per a evitar el col·lapse de València en les Falles

Compromís denuncia que les Falles de València han estat marcades pel col·lapse en mobilitat, neteja i convivència i exigix tres pactes per a reconduir l'organització de les festes, a més de recuperar la taxa turística.

Milers de taxis oferixen servicis gratuïts a València i Alacant contra la liberalització dels VTC

Milers de taxistes de València i Alacant han realitzat servicis gratuïts durant dos hores per a protestar contra la liberalització dels VTC i exigir mesures de xoc immediates.

L’Elx presenta la seua samarreta retro inspirada en els 90 per a la jornada vintage de LaLiga

L'Elx ha presentat una samarreta retro amb la franja verda més alta i estreta, inspirada en els anys 90, que s'estrenarà en la jornada temàtica retro de LaLiga.

Els valencians Grimaldo, Mosquera, Fornals, Soler i Ferran Torres lideren la llista d’Espanya

Luis de la Font convoca a cinc futbolistes valencians i estrena a Mosquera, Joan García, Barrenetxea i Víctor Muñoz per als amistosos de març davant Sèrbia i Egipte.

El govern de Barcala defén la seua gestió dels bons comercie a Alacant

L'equip de govern d'Alacant sosté que la gestió dels bons comercie es va ajustar als procediments i que tota la informació és pública, mentres l'oposició exigix més transparència i accés als expedients.

Quique Llopis apunta a medalla en el Mundial de Toruń i Eusebio Càceres busca consolidar el seu renaixement

Quique Llopis arriba al Mundial de Toruń amb opcions reals de medalla en 60 metres barres, mentres que Eusebio Càceres vol confirmar el seu renàixer esportiu en la longitud.

El València complix 107 anys entre la lluita per la permanència i el repte del Nou Mestalla

El València CF celebra el seu 107 aniversari lluny dels llocs europeus, centrat en assegurar la permanència i en l'avanç de les obres del Nou Mestalla amb vista a 2027.

Vila-real i Reial Societat es juguen un pas clau cap a Europa en La Ceràmica

Vila-real i Reial Societat s'enfronten en La Ceràmica amb objectius europeus distints però urgents: afermar la Champions o assegurar presència continental la pròxima temporada.