16.6 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

Novak Djokovic aconsegueix un ajornament de la seua deportació d’Austràlia

El tenista serbi Novak Djokovic ha rebut en les últimes hores el vistiplau dels jutjats per romandre en Austràlia fins que el dilluns 10 de gener es resolga definitivament el seu cas, que podria comportar la seua deportació de l’illa, en els tribunals.

L’esportista balcànic ha arribat a causar un confrontament diplomàtic entre el seu país d’origen, Sèrbia, i el govern australià, per la seua negativa a rebre la vacuna contra la covid i la seua obstinació per a jugar l’Open d’Austràlia.

El número u del tenis mundial va rebre una polèmica exempció, davant la normativa que obliga a tota aquella persona que vulga entrar al país oceànic complir algun d’aquests requisits: haver rebut la pauta completa de vacunació, o en defecte d’això, haver passat la malaltia en els darrers sis mesos, o patir alguna malaltia que justifique la impossibilitat de rebre l’antídot i en eixe cas guardar una quarantena de 14 dies.

Aquesta controvertida decisió presa per l’ens organitzador del torneig, va estar rebutjada pel primer ministre australià, Scott Morrison, indicant que totes les persones s’haurien de sotmetre a les mateixes normes.

Malgrat això, el tenista va decidir agafar un vol cap al país organitzador de l’esdeveniment i les autoritats frontereres el varen retenir a l’aeroport unes quantes hores fins que resolgueren, que l’exempció a la vacunació que argumentava Djokovic no era vàlida.

Aleshores va ser quan esclatà el conflicte entre Estats, Sèrbia, demanant la seua alliberació, i Austràlia, remetent-se a les seues lleis sanitàries. Inclús alguns partidaris dels moviments antivacunes i fans del tenista serbi, es varen concentrar davant l’hotel on va ser traslladat per guardar la quarantena i esperar una resolució.

Altres tenistes, com ara Rafael Nadal, que sí que podrà competir, han apuntat que Djokovic sabia les normes per a competir i que el serbi “ja és fadrí per a prendre decisions i assumir-ne les conseqüències”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Alerta roja a Castelló: Emergències emet un nou avís per ratxes de més de 140 km/h

La Generalitat ha emés un nou avís especial i s'ha activat l'alerta roja per vent en tota la província de Castelló, amb risc extrem. Des de la mitjanit i durant el dissabte s'esperen ratxes que poden superar els 140 km/h i fenòmens costaners en el litoral.

Morant acusa a Pérez Llorca d’encobrir assetjadors i li retrau el cas de l’alcalde de Jérica

La líder del PSPV-PSOE ha sostingut que Pérez Llorca encobrix als assetjadors i no ha demanat l'acta ni reprovat a l'alcalde de Jérica. També ha estés les seues crítiques a Alacant i a Mazón.

L’alerta per vent tanca parcs i suspén mercats i Carnestoltes en la Comunitat Valenciana

Els avisos taronja i roig per ratxes fortes per al dissabte han provocat tancaments preventius i la cancel·lació de mercats i actes de Carnestoltes en diverses ciutats.

La FFCV suspén tots els partits del dissabte en la Comunitat per vent

La FFCV ha informat de la suspensió de tots els partits de futbol i futbol sala del dissabte 14 de febrer per les alertes d'AEMET per vent. La federació també revisarà possibles tancaments municipals que afecten la vesprada del divendres i al diumenge.

Dos detinguts a Castelló per adhesius racistes en comerços de magrebins

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens i investigat a un altre a Borriana per col·locar adhesius amb lemes racistes en comerços de magrebins. Després d'analitzar denúncies similars, els jutjats de Vila-real han decretat la llibertat amb càrrecs per als arrestats.

Alerta roja a Castelló per ratxes de més de 140 km/h i avís especial d’Emergències

Emergències ha emés un avís especial per temporal de vent amb alerta roja en tota la província de Castelló. El dissabte es preveuen ratxes que poden superar els 140 km/h i es demana extremar la precaució, també en actes de Carnestoltes.

Xàbia guarda un minut de silenci per les dos víctimes de l’incendi de l’Arenal

Autoritats i veïns han guardat un minut de silenci després de l'incendi en un bloc de l'Arenal que va deixar dos morts i desenes de desallotjats. L'ajuntament ha decretat dol oficial i ha activat suport als afectats.

Desarticulada una xarxa de trànsit internacional de gasos fluorats: 10 detinguts i 17 investigats

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que traficava internacionalment amb gasos fluorats, amb 10 detinguts i 17 investigats en deu províncies. El grup introduïa material des de la Xina a través del Marroc i Turquia, va comercialitzar més de 15 tones i va evitar quotes i impostos per uns 500.000 euros.