Novak Djokovic aconsegueix un ajornament de la seua deportació d’Austràlia

El tenista serbi Novak Djokovic ha rebut en les últimes hores el vistiplau dels jutjats per romandre en Austràlia fins que el dilluns 10 de gener es resolga definitivament el seu cas, que podria comportar la seua deportació de l’illa, en els tribunals.

L’esportista balcànic ha arribat a causar un confrontament diplomàtic entre el seu país d’origen, Sèrbia, i el govern australià, per la seua negativa a rebre la vacuna contra la covid i la seua obstinació per a jugar l’Open d’Austràlia.

El número u del tenis mundial va rebre una polèmica exempció, davant la normativa que obliga a tota aquella persona que vulga entrar al país oceànic complir algun d’aquests requisits: haver rebut la pauta completa de vacunació, o en defecte d’això, haver passat la malaltia en els darrers sis mesos, o patir alguna malaltia que justifique la impossibilitat de rebre l’antídot i en eixe cas guardar una quarantena de 14 dies.

Aquesta controvertida decisió presa per l’ens organitzador del torneig, va estar rebutjada pel primer ministre australià, Scott Morrison, indicant que totes les persones s’haurien de sotmetre a les mateixes normes.

Malgrat això, el tenista va decidir agafar un vol cap al país organitzador de l’esdeveniment i les autoritats frontereres el varen retenir a l’aeroport unes quantes hores fins que resolgueren, que l’exempció a la vacunació que argumentava Djokovic no era vàlida.

Aleshores va ser quan esclatà el conflicte entre Estats, Sèrbia, demanant la seua alliberació, i Austràlia, remetent-se a les seues lleis sanitàries. Inclús alguns partidaris dels moviments antivacunes i fans del tenista serbi, es varen concentrar davant l’hotel on va ser traslladat per guardar la quarantena i esperar una resolució.

Altres tenistes, com ara Rafael Nadal, que sí que podrà competir, han apuntat que Djokovic sabia les normes per a competir i que el serbi «ja és fadrí per a prendre decisions i assumir-ne les conseqüències».

Últimes notícies

Sara Sorribes se planta en segona ronda de Wimbledon i iguala el seu millor resultat

La tennista de la Vall d'Uixó, número 252 del rànquing WTA, ha debutat a Wimbledon amb una victòria clara davant l'andorrana Victoria Jiménez Kasintseva i s'ha classificat per a segona ronda, on es veurà les cares amb la número 4 mundial, Jessica Pegula.

Més seguretat este estiu a Alacant amb 287 policies nacionals reforçant la província

La Policia Nacional ha activat el pla Operació Estiu 2026 a la província d'Alacant amb 287 agents més, molts d'ells destinats a zones turístiques, el port i l'aeroport Alicante-Elche Miguel Hernández.

Tallers, passejos guiats i jocs gratuïts: així és el programa d’estiu de l’IVAM

L’IVAM ha posat en marxa fins al 6 de setembre un programa d’estiu gratuït, amb tallers interactius, passejos guiats i espais de joc per a totes les edats.

Vox vol que la ‘prioritat nacional’ marque les ajudes socials i d’habitatge en els comptes del 2026

Vox ha registrat més de cent esmenes als pressupostos de la Generalitat per a 2026 per a introduir la ‘prioritat nacional’ en serveis socials i accés a l’habitatge, i per a redirigir fons a immigració, família i retallades en gasto polític que afecten l’AVL, sindicats i patronals.

200 milions per a climatitzar escoles: així es repartiran els fons a la Comunitat Valenciana

El Govern ha autoritzat 200 milions d’euros del Fons Nacional d’Eficiència Energètica per a climatitzar i fer més eficients els centres escolars, amb Andalusia, Catalunya, la Comunitat Valenciana i Madrid com a territoris principals beneficiats. Les actuacions hauran de garantir almenys un 10 % de millora en l’eficiència energètica.

València activa 100.000 euros d’ajuda urgent per a la catàstrofe de Veneçuela

L’Ajuntament de València ha autoritzat els primers 100.000 euros de la partida d’emergències humanitàries per a donar suport a Veneçuela després dels terratrémols de dimecres passat.

Quants menors migrants han d’acollir les comunitats: la Comunitat Valenciana arriba als 1.903

Un nou reial decret del Govern fixa en 1.903 els menors migrants no acompanyats que ha d’acollir la Comunitat Valenciana, el quart territori amb més places després d’Andalusia, Catalunya i Madrid.

L’equip de la UMH fa història en la Shell Eco-Marathon amb només 0,054 litres per 100 km

L’equip de la Universitat Miguel Hernández d’Elx ha aconseguit el subcampionat europeu i africà de prototips de combustió interna de la Shell Eco-Marathon amb el vehicle Dátil 26, que ha recorregut 1.829 km amb només un litre d’etanol.