Novak Djokovic aconsegueix un ajornament de la seua deportació d’Austràlia

El tenista serbi Novak Djokovic ha rebut en les últimes hores el vistiplau dels jutjats per romandre en Austràlia fins que el dilluns 10 de gener es resolga definitivament el seu cas, que podria comportar la seua deportació de l’illa, en els tribunals.

L’esportista balcànic ha arribat a causar un confrontament diplomàtic entre el seu país d’origen, Sèrbia, i el govern australià, per la seua negativa a rebre la vacuna contra la covid i la seua obstinació per a jugar l’Open d’Austràlia.

El número u del tenis mundial va rebre una polèmica exempció, davant la normativa que obliga a tota aquella persona que vulga entrar al país oceànic complir algun d’aquests requisits: haver rebut la pauta completa de vacunació, o en defecte d’això, haver passat la malaltia en els darrers sis mesos, o patir alguna malaltia que justifique la impossibilitat de rebre l’antídot i en eixe cas guardar una quarantena de 14 dies.

Aquesta controvertida decisió presa per l’ens organitzador del torneig, va estar rebutjada pel primer ministre australià, Scott Morrison, indicant que totes les persones s’haurien de sotmetre a les mateixes normes.

Malgrat això, el tenista va decidir agafar un vol cap al país organitzador de l’esdeveniment i les autoritats frontereres el varen retenir a l’aeroport unes quantes hores fins que resolgueren, que l’exempció a la vacunació que argumentava Djokovic no era vàlida.

Aleshores va ser quan esclatà el conflicte entre Estats, Sèrbia, demanant la seua alliberació, i Austràlia, remetent-se a les seues lleis sanitàries. Inclús alguns partidaris dels moviments antivacunes i fans del tenista serbi, es varen concentrar davant l’hotel on va ser traslladat per guardar la quarantena i esperar una resolució.

Altres tenistes, com ara Rafael Nadal, que sí que podrà competir, han apuntat que Djokovic sabia les normes per a competir i que el serbi «ja és fadrí per a prendre decisions i assumir-ne les conseqüències».

Últimes notícies

Fortes tempestes al nord d’Alacant i pluja feble a la zona de l’incendi de Tírig

Les pluges de la vesprada han deixat més de 50 litres per metre quadrat en punts d’Alacant i tempestes ara al nord de Castelló, amb pluja feble sobre la zona de l’incendi forestal de Tírig, ja estabilitzat.

Controlat l’incendi de Jalance i estabilitzat el d’Enguera després d’una evolució favorable

L’incendi forestal declarat a Jalance ja està controlat i el d’Enguera es troba estabilitzat, després d’unes hores de treball intens dels bombers i amb el suport de mitjans aeris.

El fort temporal causa danys materials a l’Alcoià i altres comarques d’Alacant

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant han fet 37 intervencions per forts vents i tempestes, amb Alcoy com a municipi més afectat. El temporal ha causat danys materials en tendals, teulades, cablejats i arbrat, així com problemes de circulació.

Tempestes molt intenses amb pedra i ratxes violentes en l’interior d’Alacant i València

L’interior nord d’Alacant i el sud de València han registrat esta vesprada tempestes molt breus però intenses, amb pedra i ratxes de vent que han arribat als 116 km/h a Villena.

El foc de Tírig queda estabilitzat després de cremar 810 hectàrees

L’incendi forestal declarat divendres a Tírig ha quedat estabilitzat este dilluns de vesprada, després d’afectar 810 hectàrees entre Tírig i Catí. Les persones desallotjades ja poden tornar a casa i la UME comença el repliegue cap a Bétera.

El València CF afegix un amistós contra el Teruel per l’ajornament de LaLiga

El València CF ha programat un nou amistós davant el Teruel este dimecres 12 d’agost a Paterna, després que s’haja retardat una setmana el seu debut en LaLiga davant el Betis. L’equip de Carlos Corberán aprofitarà així per sumar minuts i arribar amb més ritme a l’estrena oficial contra el Celta a Mestalla.

Condemna per l’agressió homòfoba a Benialí i suport a les menors atacades

La vicepresidenta Susana Camarero ha condemnat l’agressió homòfoba patida per diverses menors a Benialí, a la Vall de Gallinera, i ha oferit suport institucional, atenció especialitzada i acompanyament a les joves i a les seues famílies.

Els veïns de Catí desallotjats per l’incendi ja poden tornar a casa

Els veïns de Catí evacuats per l’incendi forestal han pogut tornar hui a les seues vivendes després de la bona evolució de l’extinció. La Generalitat recomana el retorn abans de les 17.00 hores per l’arribada de tempestes fortes a l’interior de Castelló i València.