Anuncios

L’estètica cinematogràfica i l’experiència de la modernitat a anàlisi en un nou llibre del Magnànim

La Institució Alfons el Magnànim-Centre Valencià d’Estudis i d’Investigació, dependent de la Diputació de València, edita Cinema i experiència. Sigfried Kracauer, Walter Benjamin i Theodor W. Adorno, escrit per la historiadora del cinema d’origen alemany instal·lada als Estats Units d’Amèrica Miriam Bratu Hansen.

L’obra és el número tres de la col·lecció ‘Novatores Major’, dirigida per Anacleto Ferrer i amb traducció d’Esther Monzó Nebot i Núria Molines Galarza. El disseny de la col·lecció és de Fèlix Bella i el de la coberta d’Espacio Paco Bascuñán. L’obra és una traducció de l’anglés de l’edició per la University of California Press.

Anuncios

Escola de Frankfurt

L’estudi del cinema dels primers temps va possibilitar a Miriam Bratu Hansen incorporar la Teoria Crítica al camp dels estudis cinematogràfics anglosaxons, i conjuga l’anàlisi dels trets estilístics i formals de les pel·lícules amb l’estudi de les condicions de producció, distribució i exhibició, en relació amb les transformacions socials i sensorials pròpies de la modernitat.

En Cinema i experiència. Siegfried Kracauer, Walter Benjamin i Theodor W. Adorno, la crítica i historiadora del cinema, que va treballar en les universitats de Yale, Rutgers i, sobretot, Chicago, desenvolupa una minuciosa revisió teòrica d’aquells textos en els quals Kracauer, Benjamin i Adorno articulen reflexions sobre el cinema, la fotografia, la reproducció tècnica de la imatge i la cultura de masses per a donar compte de l’experiència en la modernitat.

En un exhaustiu treball de compilació d’anàlisi d’un corpus ampli —que inclou diferents versions dels assajos i correspondència—, Hansen no sols posa en diàleg estos textos amb els d’altres teòrics del cinema (des de Jean Epstein i Bazin fins a Deleuze i Jameson), sinó que també establix una productiva conversa amb mestres pensadors com Freud, Bergson, Simmel o Heidegger.

Destacada historiadora i teòrica del cinema

Miriam Bratu Hansen (Offenbach, Alemanya, 1949 – Chicago, 2011), nascuda en una família d’origen jueu, ja amb el seu nom de casada, Bratu Hansen, es va doctorar en literatura estatunidenca per la Johann Wolfgang Goethe-Universität de Frankfurt. Va emigrar als Estats Units i va treballar a la Universitat de Yale i de Rutgers abans de traslladar-se a la Universitat de Chicago, on va ser professora d’Humanitats i va fundar el Departament d’Estudis de Cinema i Mitjans de Comunicació.

Bratu Hansen va ser també una estudiosa de l’Escola de Frankfurt i una intèrpret destacada de les teories sobre la cultura de masses de Theodor W. Adorno, Walter Benjamin i Siegfried Kracauer. És coneguda pel seu llibre Babel and Babylon: Spectatorship in American Silent Film, una obra pionera de la història del cinema estatunidenc.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Benavent reclama una caritat sincera i condemna les guerres en la festa de la Verge dels Desemparats

L'arquebisbe Enric Benavent condemna les guerres i demana una caritat sincera durant la Missa d'Infants de la Verge dels Desemparats, davant les principals autoritats valencianes.

Sanitat envia una segona mostra de la pacient ingressada a Alacant per possible hantavirus

Sanitat ha remés una segona mostra de la dona ingressada a Alacant per sospita de hantavirus al Centre Nacional de Microbiologia per a una nova PCR, després d'un primer resultat negatiu.

Arranca el desembarcament dels passatgers espanyols del creuer Hondius després del brot de hantavirus

Comença el desembarcament dels 14 passatgers espanyols del creuer Hondius, afectat per un brot de hantavirus, que seran traslladats a Madrid per a passar la quarantena.

Detinguda a València una parella per forçar el matrimoni de la seua filla de 16 anys

La Policia Nacional ha detingut a València a una parella acusada de tràfic d'éssers humans amb finalitats de matrimoni forçat per intentar enviar a la seua filla de 16 anys al seu país d'origen per a casar-la en contra de la seua voluntat.

Álvaro Rodríguez reforça la fe de l’Elx en la permanència

Álvaro Rodríguez assegura que el vestuari de l'Elx manté intacta la confiança a aconseguir la permanència en Primera Divisió i assumix els pròxims tres partits com a finals.

Residus de palmera per a fabricar taulers d’aglomerat sense cola

Una empresa vinculada a la Universitat Miguel Hernández ha patentat taulers d'aglomerat fabricats amb residus de palmera que no necessiten coles químiques i poden reemplaçar a la fusta convencional.

El comissionat de la DANA autonòmic tanca les compareixences en Les Corts

La comissió d'investigació de Les Corts sobre la DANA del 29 d'octubre de 2024 celebra la seua última sessió de compareixences amb la intervenció del comissionat per a la recuperació i altres dos responsables implicats.

Una empresa alacantina patenta taulers d’aglomerat amb residus de palmera i sense coles

Una spin off de la Universitat Miguel Hernández ha patentat taulers d'aglomerat fabricats amb residus de palmera i sense coles, aprofitant milers de tones que hui acaben en abocadors.
Anuncios