El Regne Unit dona llum verda a l’extradició de Julian Assange als EUA

La ministra d’Interior britànica, Priti Patel, ha aprovat l’extradició del fundador de Wikileaks, Julian Assange, als Estats Units, on se li busca per 18 càrrecs penals, inclosa la violació d’una llei d’espionatge.

El passat 20 d’abril, un jutge d’un tribunal britànic va emetre una ordre de lliurament del periodista australià als EUA per a ser considerada pel Govern del Regne Unit.

Segons la Llei d’Extradició de 2003, el Ministre d’Estat ha de signar una ordre d’extradició si no hi ha motius per a prohibir l’ordre“, va dir un portaveu del Departament de l’Interior, en confirmar que la Ministra Priti Pratel va signar el decret per a extradir a Assange.

Després de conéixer la signatura de l’extradició de la ministra britànica, Wikileaks ha anunciat que Julian Assange apel·larà la seua extradició del Regne Unit als Estats Units. Assange té 15 dies per a apel·lar aquesta decisió.

Els tribunals del Regne Unit no han determinat que anara repressiu, injust o un abús procedimental extradir a Assange”, per la qual cosa el Ministeri de l’Interior ha explicat que, en aquest cas, no cap més que donar el vistiplau administratiu al trasllat.

Wikileaks, no obstant això, ha considerat que és “un dia negre per a la llibertat de premsa i la democràcia britànica” i ha confirmat la presentació d’un recurs, la qual cosa previsiblement dilatarà el procés. L’organització ha recordat que Assange s’enfronta als Estats Units a una possible pena de 175 anys de presó.

En aquest cas, els tribunals del Regne Unit no van determinar que seria opressiu, injust o un abús de procés extradir al senyor Assange. Tampoc van trobar que l’extradició seria incompatible amb els seus drets humans, inclòs el seu dret a un judici just, judici i llibertat d’expressió, i que mentre estiga als Estats Units serà tractat adequadament, fins i tot respecte a la seua salut“, va subratllar el comunicat.

Assange és reclamat per la justícia estatunidenca que vol jutjar-ho per la difusió, des de 2010, de més de 700.000 documents classificats sobre activitats militars i diplomàtiques estatunidenques, en particular a l’Iraq i l’Afganistan. S’enfronta a 175 anys de presó.

Va ser detingut en 2019 després de passar més de set anys refugiat en l’ambaixada de l’Equador a Londres.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Transports adjudica 23,9 milions en materials de via per a l’ample estàndard entre L’Alzina i Alacant

Transports ha adjudicat 23,9 milions per a transportar i subministrar materials de via en el tram L'Alzina-Bifurcació d'Alacant. L'actuació avança la implantació de l'ample estàndard del Corredor Mediterrani en 75 quilòmetres orientats al trànsit de mercaderies.

Una exposició reivindica la radicalitat i vigència de les últimes obres d’Antoni Tàpies

La Fundació Bancaixa presenta 'Tàpies. Última dècada (2002-2012)' amb 22 peces de gran format, diverses inèdites, que subratllen la seua radicalitat i plena actualitat.

Un cotxe ha caigut a la via del TRAM a la Vila Joiosa i ha obligat a tallar la línia 1 sense ferits

Un cotxe ha caigut per un terraplé fins a la via del TRAM d'Alacant a la Vila Joiosa i ha forçat el tall de la línia 1 durant hores. No s'han registrat ferits i el servici s'ha restablit a la vesprada.

Cinc magistrats del TSJCV decidiran si s’investiga a Mazón per la DANA

El TSJCV ha avocat al ple de la Sala civil i Penal la decisió sobre l'exposició raonada elevada per la jutgessa de Catarroja contra Carlos Mazón per la gestió de la DANA de 2024. Cinc magistrats deliberaran i fallaran després del tràmit d'al·legacions.

La FICR denúncia l’ona de desinformació contra Creu Roja durant la dana a València

L'Informe sobre Desastres Mundials va assenyalar faules i narratives deshumanitzants dirigits a Creu Roja Espanyola durant la dana de 2024, amb un pic de 82.000 mencions en X. L'organització va advertir que la desinformació va posar en risc l'assistència i va forçar suport psicològic extra als voluntaris.

El Consell investigarà la promoció de VPP que va adjudicar una vivenda a l’exdirector de l’ICV

La Conselleria de Vivenda obrirà una investigació sobre una promoció a la Torre per possibles irregularitats vinculades a l'exdirector de l'ICV. El Consell l'enllaça amb el cas dels Naus i anuncia controls reforçats.

Rioja demana al València aprofitar el renou pel canvi de tècnic en l’Alabés

L'extrem del València, que es mesura al seu exequipo a Mestalla, crida a 'aprofitar i pescar en el renou d'entrenadors' de l'Alabés i no celebraria un gol. Reafirma el paper de Mestalla i l'opció d'encadenar dos triomfs com a impuls competitiu.

L’Audiència de València ordena investigar si Emergències va ser notificada de l’oferiment d’agents durant la DANA

L'Audiència de València ha estimat el recurs d'Emilio Argüeso i ha ordenat rastrejar la comunicació amb la qual Medi Ambient va oferir agents a Emergències. La diligència busca aclarir si es va notificar personalment el 29 d'octubre de 2024 i en quin moment.