15.7 C
València
Dimarts, 2 desembre, 2025

Falta amb 90 anys el torero Jaime Ostos a Bogotà

El torero Jaime Ostos ha faltat amb 90 anys a causa d’un infart de miocardi, segons han informat els seus familiars. El destre es trobava de visita a Bogotà des del Cap d’Any amb la seua esposa, la doctora María Ángeles Grajal, per assistir a les fires taurines de Cali i Manizales.

Ostos va superar la covid al principi de l’esclafit de la pandèmia, encara que hagué d’ingressar en l’UCI de l’Hospital de la Zarzuela de Madrid.

Nascut en el si d’una família acomodada d’Écija (Sevilla) l’any 1933, va iniciar-se en el món de la tauromàquia després d’haver iniciat els estudis de pilot d’avió i des d’aleshores no volgué abandonar-ho fins a la seua retirada l’any 1968.

En la seua trajectòria va viure vesprades de glòria a la mateixa Plaça de Bous de València com la que va viure en la Fira de Juliol de 1955, en la que va tallar 3 orelles i una cua de dos bous. Els valencians mai s’oblidarien de felicitar-lo en la Fira del seu sant, felicitacions a les quals responia amb un somriure.

Una altra de les seues millors vesprades al coliseu valencià va ser aquella en la que s’enfronta a un bou de Miura i el públic l’acabà traient als muscles pels carrers del Cap i casal. O aquell dia que compartia cartell amb el seu col·lega Miguel Baez, ‘Litri’, i aquest últim es va ficar malalt i malgrat que l’empresa propietària de la Plaça volgué suspendre la corrida, Ostos va torejar tots els bous ell soles sense cobrar.

També va tindre de vesprades roïnes, com la de Tarazona d’Aragó en 1963, en la qual va rebre una cornada molt greu i se li arribà a donar l’extremunció. I com aquesta, altres 14 vegades va ser cornejat, produint-li ferides de diversa consideració.

Últimes notícies

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.

El cap de Gabinet de Mazón nega que es reclamara la presència del president en el Cecopi

José Manuel Cuenca va defendre davant la comissió del Congrés que el cap del Consell va estar informat durant la DANA i que ningú li va requerir acudir al Cecopi. L'oposició li va retraure no interrompre l'agenda d'eixe dia.

Arranca el juí del cas Aigües de Calp per anomalies en la xarxa d’aigua 21 anys després

L'Audiència d'Alacant ha iniciat la vista contra huit acusats per presumptes irregularitats en l'adjudicació i execució d'obres de l'aigua a Calp. El juí s'ha obert amb testimonis i les declaracions dels processaments s'han fixat per a mediats de setmana.

Rescaten el cadàver d’un home en el riu Segura a Orihuela

Bombers han recuperat el cos d'un home de 47 anys del riu Segura a Orihuela. La Policia Nacional ha obert una investigació sense signes aparents de violència.

Marcelino, nomenat millor entrenador de novembre en LaLiga

El tècnic del Vila-real ha sigut triat millor entrenador de novembre després d'un ple de victòries que ha impulsat a l'equip al tercer lloc, a dos punts del Barcelona. Es va imposar en la votació final a Simeone i Flic.