15.6 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

Falta amb 90 anys el torero Jaime Ostos a Bogotà

El torero Jaime Ostos ha faltat amb 90 anys a causa d’un infart de miocardi, segons han informat els seus familiars. El destre es trobava de visita a Bogotà des del Cap d’Any amb la seua esposa, la doctora María Ángeles Grajal, per assistir a les fires taurines de Cali i Manizales.

Ostos va superar la covid al principi de l’esclafit de la pandèmia, encara que hagué d’ingressar en l’UCI de l’Hospital de la Zarzuela de Madrid.

Nascut en el si d’una família acomodada d’Écija (Sevilla) l’any 1933, va iniciar-se en el món de la tauromàquia després d’haver iniciat els estudis de pilot d’avió i des d’aleshores no volgué abandonar-ho fins a la seua retirada l’any 1968.

En la seua trajectòria va viure vesprades de glòria a la mateixa Plaça de Bous de València com la que va viure en la Fira de Juliol de 1955, en la que va tallar 3 orelles i una cua de dos bous. Els valencians mai s’oblidarien de felicitar-lo en la Fira del seu sant, felicitacions a les quals responia amb un somriure.

Una altra de les seues millors vesprades al coliseu valencià va ser aquella en la que s’enfronta a un bou de Miura i el públic l’acabà traient als muscles pels carrers del Cap i casal. O aquell dia que compartia cartell amb el seu col·lega Miguel Baez, ‘Litri’, i aquest últim es va ficar malalt i malgrat que l’empresa propietària de la Plaça volgué suspendre la corrida, Ostos va torejar tots els bous ell soles sense cobrar.

També va tindre de vesprades roïnes, com la de Tarazona d’Aragó en 1963, en la qual va rebre una cornada molt greu i se li arribà a donar l’extremunció. I com aquesta, altres 14 vegades va ser cornejat, produint-li ferides de diversa consideració.

Últimes notícies

Alacant, entre les províncies amb major creixement de reserves de restaurants en línia

TheFork ha tancat 2025 amb un 4% més de reserves i un gasto mitjà de 27 euros. Balears, Màlaga, Las Palmas, Barcelona i Alacant lideren el creixement.

València Basket, revelació de la primera volta de l’Eurolliga; Pedro Martínez, millor tècnic, i ‘Larry’ De Larrea, millor jove

Un sondeig de mitat de temporada entre directors generals d'Eurolliga ha triat al València Basket com a equip revelació. Pedro Martínez lidera com a millor tècnic i Sergio 'Larry' De Larrea com a millor jove, amb més reconeixements a l'equip pel seu joc i competitivitat.

El cap de Policia admet falta de coordinació en la DANA però defén que van tindre mitjans

El cap superior de Policia en la Comunitat Valenciana ha admés que la major carència en la DANA va ser la coordinació, encara que assegura que va tindre tot el necessari. Defén el desplegament, nega abandó i aporta xifres i pagaments mentres s'enfronta a crítiques del PP al Senat.

Chiva culmina la renovació del carrer San Isidro amb protecció enfront de riuades

L'Ajuntament ha finalitzat la reconstrucció del carrer San Isidro, una de les més danyades per la DANA de 2024, amb un mur d'escullera i servicis modernitzats. L'obra, inaugurada amb la ciutadania, reforça la seguretat i la integració de l'entorn del barranc.

Per primera vegada des de 2020 descendixen els tractats per depressió en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha registrat en 2025 un descens del 1,5% en els tractaments per depressió. La taxa de suïcidis baixa un 11,8%, millor evolució des de 2002.

La jutgessa remet al IML la documentació d’un mort que podria ser víctima de la dana

La jutgessa que investiga la gestió de la dana ha enviat al IML nova documentació mèdica sobre un mort la filla del qual demana reconéixer com a víctima. El cas forma part d'onze morts en revisió mentres el balanç confirmat es manté en 230.

Experts valencians vinculen la reforma del finançament a condonar el deute i a un fons transitori

La comissió d'experts veu possible un augment substancial de recursos amb la reforma, però el supedita a condonar el deute per infrafinançament i a crear un fons pont en 2026.

El València Basket tanca una marató de 8 partits en 16 dies: sis triomfs i la lesió de Reuvers

L'equip va completar huit partits en poc més de dos setmanes amb un balanç de 6-2, va tancar amb un 115-73 al Saragossa i va patir l'esquinç de Reuvers. Pedro Martínez va concedir descans abans de visitar al Fenerbahce.