Finlàndia, disposada a obrir la frontera amb Rússia si s’aprova la llei per a retornar a sol·licitants d’asil

Ejemplo de shortcode con estilo
El primer ministre de Finlàndia, Petteri Orpo, es mostra obert a reobrir parcialment la frontera amb Rússia si s'aprova la nova llei que permetrà retornar als sol·licitants d'asil al país veí. La decisió final depèn de les accions de Rússia i l'establiment de cooperació bilateral.

MADRID, 20 (EUROPA PRESS)

El primer ministre de Finlàndia, Petteri Orpo, es mostra partidari d’obrir la frontera parcialment si la setmana vinent el Parlament aprova la llei que retorna als sol·licitants d’asil a Rússia, un mes després que Hèlsinki prorrogara de manera indefinida el tancament de tots els passos fronterers.

«Quan s’aprove la llei, intentarem obrir la frontera amb cura (…) Podríem intentar començar amb un punt fronterer i si s’estableix cooperació en tots dos costats de la frontera», ha avançat en una entrevista per a la cadena Yle.

No obstant això, ha subratllat que qualsevol pas en aquesta direcció dependrà de la postura que adopte Rússia, país al que el seu veí ha estat acusat d’utilitzar el fenomen migratori com a element de desestabilització en la frontera.

«Hi ha moltes raons per a creure que si obrim un pas fronterer, és quasi segur que la gent vindrà», ha dit el primer ministre, qui també ha reconegut que no s’ha detectat un moviment inusual en la frontera a pesar que amb l’arribada de la primavera era l’esperat per les autoritats finlandeses.

La frontera es va tancar per primera vegada al novembre del 2023, si ben Finlàndia va obrir el 14 de desembre dos dels nou passos fronterers repartits al llarg dels seus 1.400 quilòmetres. No obstant açò, a causa de l’alt nombre de sol·licituds d’asil, es va optar per segellar definitivament la divisòria entre els dos països.

Diversos països que comparteixen frontera amb Rússia han denunciat que han augment els intents per creuar a l’altre costat, una pràctica que retrauen també a Bielorússia en represàlia a les sancions de la Unió Europea, tal com van alertar Polònia i els Estats bàltics.

Últimes notícies

L’AVL reclama més recursos per a frenar la minimització del valencià

La presidenta de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, Maria Àngels Francés, reclama voluntat política i més recursos per a consolidar el llegat dels 25 anys de la institució i frenar la minimització del valencià. En l’acte d’obertura del curs, l’AVL també ha distingit la revista Saó amb la Medalla de 2026.

Beatriz Blanco i Julia Vizcayno, proclamades falleres majors de València 2027

Beatriz Blanco i Julia Vizcayno han sigut proclamades fallera major i fallera major infantil de València per a 2027 en un acte solemne a lAjuntament, presidit per lalcaldessa María José Catalá.

Bernabé, Arcadi España i Torró encapçalen la llista del PSPV al Congrés per València

El PSPV-PSOE ha aprovat una llista molt renovada al Congrés per València, encapçalada per Pilar Bernabé, amb Arcadi España de número dos i Rebeca Torró de tres, de cara a les generals del 29 de novembre.

Jutgen nou acusats per un alijo de 32 quilos de cocaïna arribada des de Panamà

Nou persones s’enfronten a penes de fins a nou anys i mig de presó per introduir a Espanya més de 32 quilos de cocaïna ocults en un enviament d’aparells elèctrics cap a Orihuela.

Mompó crida a mobilitzar València per a canviar el rumb d’Espanya el 29N

Vicent Mompó insten el comitè de campanya del PP a València a bolcar-se en les generals del 29 de novembre per a impulsar un canvi polític a Espanya. El líder provincial reclama que la Comunitat Valenciana siga escoltada i tinga el pes que li correspon.

Benidorm Fest 2027 reunix 18 artistes amb Ladilla Rusa, Vicco i Pipiolas al capdavant

La sisena edició del Benidorm Fest se celebrarà del 26 al 30 de gener de 2027 amb 18 artistes seleccionats entre 896 cançons, combinant figures consolidades i noves promeses.

Llibertat provisional per als quatre ultres detinguts en la baralla prop del Ciutat de València

El jutjat d’instrucció de València ha deixat en llibertat provisional quatre ultres del Sevilla detinguts per una baralla multitudinària amb radicales del Levante dilluns passat als voltants del Ciutat de València. Els investigats, que no han declarat, hauran de comparéixer quan els ho requerisca el jutjat i comunicar qualsevol canvi de domicili.

Així afectarà a la Comunitat Valenciana l’avís per fortes pluges des de dissabte

El Centre de Coordinació d’Emergències ha llançat un avís especial per un episodi de pluges intenses i persistents que podria començar dissabte i concentrar-se diumenge als litorals i prelitorals mediterranis.