Finlàndia, disposada a obrir la frontera amb Rússia si s’aprova la llei per a retornar a sol·licitants d’asil

Ejemplo de shortcode con estilo
El primer ministre de Finlàndia, Petteri Orpo, es mostra obert a reobrir parcialment la frontera amb Rússia si s'aprova la nova llei que permetrà retornar als sol·licitants d'asil al país veí. La decisió final depèn de les accions de Rússia i l'establiment de cooperació bilateral.

MADRID, 20 (EUROPA PRESS)

El primer ministre de Finlàndia, Petteri Orpo, es mostra partidari d’obrir la frontera parcialment si la setmana vinent el Parlament aprova la llei que retorna als sol·licitants d’asil a Rússia, un mes després que Hèlsinki prorrogara de manera indefinida el tancament de tots els passos fronterers.

«Quan s’aprove la llei, intentarem obrir la frontera amb cura (…) Podríem intentar començar amb un punt fronterer i si s’estableix cooperació en tots dos costats de la frontera», ha avançat en una entrevista per a la cadena Yle.

No obstant això, ha subratllat que qualsevol pas en aquesta direcció dependrà de la postura que adopte Rússia, país al que el seu veí ha estat acusat d’utilitzar el fenomen migratori com a element de desestabilització en la frontera.

«Hi ha moltes raons per a creure que si obrim un pas fronterer, és quasi segur que la gent vindrà», ha dit el primer ministre, qui també ha reconegut que no s’ha detectat un moviment inusual en la frontera a pesar que amb l’arribada de la primavera era l’esperat per les autoritats finlandeses.

La frontera es va tancar per primera vegada al novembre del 2023, si ben Finlàndia va obrir el 14 de desembre dos dels nou passos fronterers repartits al llarg dels seus 1.400 quilòmetres. No obstant açò, a causa de l’alt nombre de sol·licituds d’asil, es va optar per segellar definitivament la divisòria entre els dos països.

Diversos països que comparteixen frontera amb Rússia han denunciat que han augment els intents per creuar a l’altre costat, una pràctica que retrauen també a Bielorússia en represàlia a les sancions de la Unió Europea, tal com van alertar Polònia i els Estats bàltics.

Últimes notícies

El torró de Xixona reivindica nous usos a Brussel·les

Una delegació de Xixona ha portat al Parlamento Europeo receptes amb torró i xocolate per a mostrar que poden anar més enllà del postre nadalenc. També ha demanat suport per a declarar el 7 de novembre dia mundial del torró.

Avaria a Metrovalencia: retards en quatre línies

Una avaria elèctrica ha causat retards en quatre línies de Metrovalencia, al centre de València. La incidència ja s’ha reparat, però encara hi ha demores.

El president d’Adif presenta la dimissió després de reunir-se amb Carlos Cuerpo en plena crisi ferroviària

L’eixida de Luis Pedro Marco de la Peña arriba un dia després de la dimissió d’Óscar Puente i amb la investigació de l’accident d’Urda oberta

Fallas 2027: horaris per als petards i zones lliures a València

Les normes per a les Fallas 2027 a València limitaran els petards de nit, establiran espais sense pirotècnia i prohibiran les parades de mojitos.

Alacant anuncia els Reis Mags i les Carteres Reials de 2027

Nacho Lloret, César Quintanilla i Javier Portillo representaran els Reis Mags en la cavalcada d’Alacant del 5 de gener de 2027. També s’han anunciat les tres Carteres Reials.

Alacant i Castelló, en avís groc per pluges intenses

L’avís groc afecta el litoral sud d’Alacant i el litoral nord de Castelló entre dimecres 4 i dijous 5 de novembre. Les pluges poden deixar fins a 30 litres per metre quadrat en una hora.

Xixona busca suport europeu per a protegir el torró

Xixona ha demanat suport europeu per a promocionar i protegir el torró. La reunió també ha abordat les dificultats dels xicotets productors i la falta d’ajudes per a la Fira de Nadal de 2026.

Xest recupera infraestructures amb més de 200 milions després de la dana

El Govern ha destinat més de 200 milions a reconstruir Xest després de la dana de 2024. La inversió també acompanya un projecte de vivenda protegida.